Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M52B25/M52B28 - MS41.0 vs. MS41.1

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dostal se mi do rukou Compact E36 323ti s datem výroby 09/1999. Motor je stále M52B25 - 256S3, ale DME není Siemens MS41.0 nýbrž MS41.1
Rozdíly jsou, některé i viditelné:
1) splňuje Euro3, tedy přihlášení/převod bez ekovýpalného
2) čidlo polohy klikovky není vpředu na řemenici ale v bloku na zadním konci klikovky, v bloku
3) místo dvou lmabdasond ve svodech je jedna lambda před katem a druhá za katem
4) OBD II
5) EWS 3D
6) sekundární pumpa vzduch do výfuku

Podle schemat je pinování DME shodné, s tím je spojeno několik otázek:
1) Pojede s MS41.0 (neřešte EWS, počet a umístění lambdasond) s ponecháním čidla klikovky vzadu?
2) Existuje EU verze MS 41.1 pro M52B28 (singleVANOS, ne M52B28TU!) se čtyřmi lambdami? Pokud ano, lze "vypnout" lambdy za katem tak, aby nesvítila kontrolka motoru?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

1) Kdysi jsem si koupil snímač kliky co patří do bloku vzadu a to na svou klasik M52 a prej to nefachá. Nezkoušel jsem ještě. Opačně bych řekl taky ne když snímače jsou rozdílné.
2) Vypnout ty kontrolní lambdy by jít snad mohlo.. resp. (snížit euro) u M54 jednotek nebyl problem.
Odpovědět