Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada ohledně filtru pevných částic

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od PetanE60tka »

Měl bych prosím několik dotazů, které jsem nenašel tu nikde a poprosil bych odpovědět kvůli přehlednosti a případně i kdyby to zajímalo někoho dalšího v bodech dle otázek.

1/ Kontrolka na ucpaný filtr castic se rozsviti v jakem stadiu? Znamy mi rikal, ze mu odesly 2 turba, nez zjistil, ze je spatny filtr castic a kontrolka mu nesvitila. Mam najeto 170 000 km, auto nezere olej, nezahuli, ale rad bych vedel, jak je na tom filtr.

2/ Jake jsou vyhody/nevyhody, kdyz filtr vycistim a nebo uplne odstranim?

3/ kdyz se rozhodnu pro odstraneni, ma nekdo reference na nejakou firmu, pripadne i cenovy odhad?

4/ mam E60 530D po cipu, kdyz bych se rozhodl odstranit, je mi jasny, ze pak musi auto na upravu jednotky. Znamena to, ze cip, ktery tam ted mam, ze mi bude k nicemu, protoze to prehrajou zase necim upravenym?

Diky moc za rady
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

filtr ti muzu odstranit, odprogramovat a cip zachovat.. neni v tom zadny problem.. ani zadne komplikace...
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od PetanE60tka »

Na kolik ta sranda vyjde a casova narocnost?
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#4 Příspěvek od Andre2 »

Pokud ti ten filtr funguje, není důvod ho kuchat ven. Je to jen stupidní móda dnešní doby, ale velmi brzy tomu bude konec a ti co platili tisíce za "odborné" odstranění budou platit desetitisíce za opětovné zprovoznění.

Stačí pročíst odbornější fora nebo časopisy, spousta lidí se proti tomu kuchání bouří, dokonce už probíhají školení techniků STK se zaměřením přímo na DPF.

Další věc je, že ucpávající se filtr je většinou jen důsledek nějaké prvotní závady motoru, která se tím stejně neodstraní. A největší průser je, že téměř nikdo to neumí korektně SW odstranit, pak třeba ECU motoru neukazuje některá chybová hlášení, špatně funguje regulace turba (a padá jedno za druhým) a pod. Takto doprzněné auto se nedá řádně diagnostikovat, natož opravovat. A toto nejsou opsané odstavce ze stránek ekoteroristů ale moje osobní zkušenosti z praxe.

Sám mám auto s DPF a nemám s tím problém, naopak spíš dobrý pocit.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#5 Příspěvek od Teddy »

Najdeš tu zastánce i odpůrce DPF. Já jsem si s nim užil svý. Žádná kontrolka se nerozsvítila, ale motor rovnou skočil do nouzáku. Teda rovnou..... pár tis. km to pocukávalo a ve vyších ot. to nejelo.
Filtr jsem vyčistil a je pokoj. Trvalo asi 4 km než jednotka zjistila, že filtr je zase dobrej a vyskočila z nouzáku.
No a příčina? Oba termostaty v pr.... a prasklý svody.
Přesně jak je psáno v příspěvku výš. Jestli nejezdíš jen město a jestli máš motor OK tak o filtru ani nevíš......

Teda víš. Když přidáš plyn tak nehulíš jako avie, nebo koktávky! Máš přece BMW!!! a ne bagr.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#6 Příspěvek od rooc »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D to sou zas názory
pukos26
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 21.07.2014 00:00

#7 Příspěvek od pukos26 »

cistenie je podla mna pomcou roztoku len vyhodeny peniaz z neistym vysledkom ak chces vediet viac o odstraneni pozri napr. http://dpffap.cz/blog/5-odstraneni-dpf-filtru

pri odstraneni sa zbavis problemov avsak musia ti to spravit dobre najdes plne fora ludim ktorym auto posrali .... ak das odstranit urcite dakomu co to robi bezne a spravi ti zalohodu riadiacej jednotky ked sa to vsak zle spravy neraz to konci tak ze musis kupit novy dpf, novu riadiacu jednotku, nove snimace, atd... plus praca mechanika

dalsou nevyhodou je ze by uz mali byt napriklad aj v cechach nízkoemisné normy.... ich práíchodom cakaj ze uz aj v cechach viac po tom pojde policia druha vec je ako sa bude pozerat na odstranene dpf kupujici pri predajui vozidla za rok dva pre niekoho to moze byt plus pre ineho minus..... na tuto temu najdes naozaj vela clankov
http://www.topspeed.sk/odstranenie-dpf- ... azit-/6197
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000618/ ... renovovat-
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#8 Příspěvek od madmarty »

Snejk píše:filtr ti muzu odstranit, odprogramovat a cip zachovat.. neni v tom zadny problem.. ani zadne komplikace...
Až na ty rakoviny a velmi nepříjemné smrti na tuto nemoc "ani žádný další komplikace asi nebudou..."

Ty šikovný ziskuchtivý vyřezávače a ty úspory chtivý šetřílky bych posílal jednou týdne na dopoledne na onkologické oddělení jim nejbližších nemocnic.
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#9 Příspěvek od Miguel »

Odstěhuj se na severní pól, tam žádný auta nejezděj, nejsou tam kuřáci a nikdo tam nepálí listí :wink:
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#10 Příspěvek od Dyx »

madmarty píše:
Snejk píše:filtr ti muzu odstranit, odprogramovat a cip zachovat.. neni v tom zadny problem.. ani zadne komplikace...
Až na ty rakoviny a velmi nepříjemné smrti na tuto nemoc "ani žádný další komplikace asi nebudou..." Ty šikovný ziskuchtivý vyřezávače a ty úspory chtivý šetřílky bych posílal jednou týdne na dopoledne na onkologické oddělení jim nejbližších nemocnic.
Tak trosku sis to popletl, resp. jako vetsina skocil na vejicku mainstreamu: Rakoviny zpusobuje prave DPF tim, ze odfiltruje vetsi castice a ty ultrajemne ktere pronikaji az do bunky (a ktere se po odfiltrovani tech vetsich na ne nemuzou nabalit) ty tam zustavaji.
Ten kdo DPF filtr odstrani naopak riziko rakoviny snizuje. Jsou na to vedecke prace nejen z nemecka kde to je jasne prokazane, ovsem samozrejme to nejde do kramu 2 velmi bohatym businesum takze je i logicke ze mainstram tvrdi pravy opak.
Ano zni to absurdne a je to velmi nepopularni informace, ovsem jde jen o business, rakovinovy prumysl tj. pardon business ktery vydelava na tzv. "leceni" rakoviny vydela pouze na pacientech s rakovinou a ne na pacientech bez rakoviny. Rocne se jedna asi o 300 miliard dolaru, to jde pak zdravi lidi stranou. Nejlepe je zamaskovat zdroje prinasejici nove pacienty tak aby si za to jeste lidi priplatili jako napr. DPF a naivne si mysleli ze to zdravi prispiva.. no a ono to prispiva akorat penezenkam automobiloveho a rakovinoveho prumyslu ale rozhodne ne zdravi.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#11 Příspěvek od ACDC »

Dobře napsáno!
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Ani bych neřekl
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PPK »

Dyx píše:Ten kdo DPF filtr odstrani naopak riziko rakoviny snizuje.
Mas nejakej dukaz ? Nebo zase jen meles jako v halde ostatnich prispevku ? Imo kdo si necha z auta odstranit dpf by mel byt rakovinou odstranen z lidskeho genofondu driv nez se stihne rozmnozit.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od TANN3R »

PPK:
Poslední dobou na internetu vychází víc a víc článků na tohle téma (ale ne v češtině), které dávají Dyxovi za pravdu. Zjednodušeně prostě díky dpf chybí ve splodinách "velké" částice, na které se mohou navázat ty menší. Dá se dohledat hromada článků, které buď DPF obhajují nebo naopak zatracují. V obou případech vcelku logicky autoři argumentují, no pro člověka z běžné populace není jednoduché zjistit, kde je pravda.
Co mě ale přinejmenším znervózňuje je fakt, že obě strany - jak odpůrci tak propagátoři DPF - přiznávají, že to nejhorší svinstvo vyletí z výfuku při regeneraci. Sice zlomkové množství, zato řádově škodlivější..

Vůbec bych se nedivil, kdyby se nakonec ukázalo, že filtr napáchá víc škody než užitku. Zrovna EU je plná takovýchto paradoxů, jako teď třeba - podpoříme rozvoj elektromobilů, a nabíjet je budem levnou elektřinou vyrobenou spalováním uhlí/mazutu :?
lp
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: ned 07.06.2009 00:00

#15 Příspěvek od lp »

Stačí si udělat jen takový jednoduchý test.Šáhněte do výfuku auta bez DPF a na prstě máte saze co jdou docela špatně utřít(lepí-mažou se).U vozu s DPF je sice menší množství sazí(ale je) jdou snáte utřít,jsou sušší a tím pádem lépe poletují a škodí. Ted se ozvou zastánci DPF a budou tvrdit že z DPF nejdou žádné saze,že výfuk je čistý,proč je čistý?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#16 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

TANN3R píše:...to nejhorší svinstvo vyletí z výfuku při regeneraci. Sice zlomkové množství, zato řádově škodlivější..
No a právě o tom to je. Regenerace probíhá při splnění určitých podmínek, které nastávají z 99% při jízdě mimo obec
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#17 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

lp píše:... že z DPF nejdou žádné saze,že výfuk je čistý,proč je čistý?
Protože se ve filtru vytvoří tak vysoká teplota, že částice shoří
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od PPK »

TANN3R píše:Poslední dobou na internetu vychází víc a víc článků na tohle téma (ale ne v češtině), které dávají Dyxovi za pravdu.
Internet je plnej ruznejch konspiracnich teorii... vetsina ma k pravde daleko :wink:
TANN3R píše:V obou případech vcelku logicky autoři argumentují, no pro člověka z běžné populace není jednoduché zjistit, kde je pravda.
Pravda je ze "moderni" naftovy motory jsou svinstvo a v osobacich nemaj co delat.
TANN3R píše:Zrovna EU je plná takovýchto paradoxů
Jako napriklad premnozeni aut s naftovyma motorama, protoze EU dlouhodobe (a nesmyslne) zvyhodnuje naftu nizsi dani a benevolentnejsima emisnima normama.
lp
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: ned 07.06.2009 00:00

#19 Příspěvek od lp »

Protože se ve filtru vytvoří tak vysoká teplota, že částice shoří[/quote]
Shoří,ale myslíš,že už nic nezůstane?Zůstane a právě to dýcháme.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#20 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Pokud systém funguje jak má, shoří to na dálnici, mimo město. Právě u vykuchanýho DPF jdou ty malý částice ven i ve městě. Ty malý částice jsou důsledkem zvyšování tlaků vstřikovací soustavy. Proto se uvažuje i o zavedení DPF u zážehovejch motorů
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět