Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Stabíky - PuR uložení - vrzání

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, potřebuju poradit- dá se nějak eliminovat povrzávání v PuR uložení stabíků (při nedávné montáži KW V1 sem tam zároveň dal i tužší stabíky UUC včetně jejich PuR uložení) - vrže to za mrazu/sucha, jakmile jedu v mokru, tak to vrzat přestane, dyž je nad plus 10 tak to taky moc nevrže..... nějak ale nemám odvahu to nastříkat WD40 nebo jiným silikoňovým anti-vrzadlem....... :?:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Měl jsem ten samý problém u e39, chroupalo to při každém propružení. Zmizelo to jen po při jízdě v dešti nebo po vyjetí z myčky. Vystříkal jsem skoro celé WD-čko na všechny pohyblivé čepy a stále to vrzalo, jako starý gauč. Až jednou o dovolené odpadl program, tak jsem zajel do Honda Motors v Liptovském Mikuláši, kde starý technik postavil auto na kanál, další dva učni nasedali a vysedali a on si z kanálu sahal rukou na jednotlivé díly a hned na to přišel. Nejsilnější zvuky vydávaly díly 14 a 18, ale bylo to zadřené na šroubech 15 a 19 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 . Po návratu z dovolené jsem ty ramena i šrouby vyměnil a OK.

U Tvého auta ty díly vypadají obdobně, jen označení bude jiné. Zajeď na kanál, "vrzni si" a rukou ten díl najdeš.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

dík za radu
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Vysvětlení je jednoduché... při montáži je někdo nenamazal. Při styku materiálů kov/PU je zapotřebí silentblok pořádně namazat, jinak se stane přesně to co popisuješ. Uložení rozdělej, použij jakoukoliv vazelínu, dej ji po celém průměru silentbloku a když sponu stáhneš vymáčkne se zbytek a vrzání se už neozve ;) Nejsi první ani poslední komu se to stalo :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

no že mě to nenapadlo.... :twisted:

díky, provedu!
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

namaázáno, vyřešeno, už nevržou.... kuju

njn, to je tak dyž člověk dělá něco poprvé... :idea:
Odpovědět