Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

pneumatiky NEXEN N8000 na BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1 Příspěvek od Filozof »

přečetl jsem pár recenzí a diskuzí uživatelů co mají zkušenosti s těmito pneumatikami a musím uznat že jsou dle toho co čtu velice dobré i pro BMW.
Nejen že stojí polovinu co premiové pneumatiky ale taky dobře drží na suchu i vodě podle toho co jsem se dočetl. Jsou to korejské pneu a firma funguje už dlouhá desetiletí a mají praxi co se týče výroby pneumatik.

Nastavená cena v EU je více než příznivá a tak chci rozšířit diskuzi na tyto pneumatiky. Vím že je spousta lidí co když nevidí na pneu nápis Dunlop nebo michelin či nokian tak tomu nevěří ale osobně si myslím že nemá smysl nedůvěřovat něčemu jen proto že to neznám.

zde zajimavej test kluka co má BMW 335i v cizině.

http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=58640

translator:
https://translate.google.cz/translate?s ... edit-text=

Osobně přemýšlím nad 18" 255/45 R18 a 235/50 r18 a bud starší jeté Dunlopy nebo nové nexeny N8000 takže váhám nad tím zda jít do neověřených vod ale láká mě to.


3.místo pneu
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

Pokud jsou tady tací co mají zkušenosti s pneumatikami budu rád.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#2 Příspěvek od Birkoff »

Obšlehnutej vzor Contíků. :D Jak říká můj kamarád: "9 z 10 sebevrahů jezdí Nexeny!!!"

Ne legrace, osobně mám zkušenost s Nexen N3000. Na 540i E39 (245/40R18) jsou na suchu v pohodě. Na mokru nic moc, ale zase nijak závratně neubejvají. Mají 20tis a zbývá 5mm.

Jezdím i Dunlopy a nejsou bůh ví co. Po 20tis odepsaný, hučely a ještě nějak divně praskají. Zkoušel jsem i N6000 (235/45R17), jako pár k těm Dunlopám, držej normálně (sucho/mokro), po 20tis jsou sice taky sjetý, ale nehučí,nepraskají a hlavně stojí o dost míň. Takže za mě dobrý, pro ne letce, pro ostatní Contíky. Pirelli dříve nebo později měli bouli (nechápu to), Bridge jsem měl jen chvilku (úplně jinej rozměr na jiným autě), Falkeny hooodně ubejvali a Micheliny mám jen zimní.
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#3 Příspěvek od hansm5 »

vloni jsem je dal v 19 a naprosto v pohode,ani na mokru nebyl problem.
http://www.pneu-peterka.cz/nexen-n-fera ... x/produkt/
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nexen (neboli Roadstone, Syron, Minerva) jsou obecně lepší průměr toho co pochází z Asie. Tady už ta úspora má smysl. Poslední asijské trendy už přistoupily i ke kopírování designu vzorků premiových draze vyvíjených výrobců, :roll: čímž ale v podstatě nemůžou udělat krok vedle. :D Nižší cenu dělá tradičně levná prac. síla, kvantita, lepší dostupnost asijského kaučuku a nepoužití know-how investic na vývoj, technologie atd. jako premiový výrobci.

Osobně mám zkušenost v 17" s N3000 (jinej šípovitej vzorek), ale jako za mě dobrý! .. za ty prachy.. Na suchu naprosto OK (šírší od 215 drží v podstatě dobře každá pneu), ale mokro to je to co odděluje zrno od plev.. a tam je to trochu znát no, to už se musí jezdit umírněně podle předpisů a značek. Ale jinak byly výdrží k neutahání, spíš vyšší treadwear = nájezd 50tKM (tj. přes 3 letní sezony).

Pár uživatelských plků k N8000: http://www2.rajpneu.cz/pneumatika-26110 ... XL-MFS.php

Úspora E
Přilnavost C
Třída hluku 3 - 74 db

Tipuju lepší průměr, avšak hlučnéí(!). Vzhledem k poloviční úspoře značkových pneu určitě neproděláš.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Díky tak jsem rád že jste mi potvrdili že jsou v pohodě a za dobrou cenu.

tady jsem našel i jejich stránky přes translator zajímavé v koreji asi top pneumatiky....

https://translate.google.cz/translate?s ... edit-text=
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No uvidíš.. koukám, že to jsou úplně stejný marketingový kindy jako od všech ostatních. "nízká hlučnost při jízdě ve vysokých rychlostech opět ukazuje vynikající jízdní vlastnosti". :roll: Podle štítku Třída hluku: 3 (74dB) to bude hukot jak kráva ! :lol:

A sehnat nezávislej /nepodmázlej/ test je myslím taky umění, leda údajně viz.: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Tady stojí za zvážení od nich velký překvapení NEXEN N FERA SU4 :idea:
Cena taky libová.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#7 Příspěvek od Filozof »

Totic: Akorát jsem nepochopil jakej je rozdíl mezi N6000 a N8000 a ta Nfera nebo jak.... ty dvě 6 a 8tisic stojí stejně cca.

Prostě co vzít když je cena skoro stejná.

Mám ještě 2-3týdny rozhodování a pak koupím. Chci nové hlavně zadek na 1-2mm se nedá jezdit driftuji i při 30km/h v serpentýnách ...je to děs ... takto s rodinou jezdit nemohu :lol:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Asi před deseti lety koupil jsem na doporučení kamaráda Sadu Nankang NS-2 v rozměru 225/55 R16. Prý neoficiální odnož Yokohamy na Taiwanu, i logo mají podobné. Slušná kvalita za super cenu.
Jak šly roky, "premiové" značky zlevňovaly a držely kvalitu, Nankang zdražoval a kvalita šla těžce dolů.
Poslední sada koupená předloni, tentokrát rozměr 225/50 R16, hučí jak kdyby bylo vadné ložisko, nevývažek přes 100g. Po výměně za Bridgestone re002 Adrenalin s cenovkou o 30% vyšší je to pocitově zlepšení o 150%, nesjíždí se boky desénu, nehučí, ...

Přeju vám, ať Nexen neskončí stejně. Já už jsem z korejských a čínských značek vyléčený. I když, moje bridgestone jsou upečené v Malajsii.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

Díky za příběh a snad doufejme NEXEN pojede ve stejné kvalitě jako loni i letos a další roky. No už mám více echo od lidí co zkusili jsou spokojení jen se rychleji sjíždějí cca 25-30tis km a konec. No zase dobře drží na vodě a suchu i v zatáčkách ...tak asi něco mají do sebe.

Nezbývá než vyzkoušet pokud tolik lidí a tolik dobrých reakcí na konkrétní značku pneu to je už co říci.

Dokonce 335i mě přesvědčila to je dravec s výkonem a pokud na tom autě fungují dobře tak budou super i na e38 s R6 motorem.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#10 Příspěvek od Birkoff »

N6000 - kopie vzoru Dunlop Sport Maxx je "V" pattern (předepsaný směr otáčení)
N8000 - je asymetrická (vnitřní/vnější strana)
NFera SU1 - připomíná Dunlop 2000E je taky asymerická
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Koukal jsem ze zajímavosti na ceny KK pneu a hodnocení UK tyre review pro všechny tři: 6k 8k 9k a popravdě nevím co bych si vybral, stojí docela stejně. To samé ty N Fera SU1 + SU4, budou nejtišší jinak mají docela vyrovnaný vlastnosti. Testy a recenze napoví, možná i štítky.. někdy si to však protiřečí. :P

Jinak NEX3N by neměl polevit když chce stavět v ČR fabriku a dodávat do zdejších automobilek. Zatím to vypadá, že jejich pneu se drží.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

jako za 8,6K mít obuté komplet auto 18" novejma pneu je luxus.

Pokud je to jak píše několik lidí ze zkušeností i dle testu kde dokonce někde byli na 3tím místě i před premiovejma značkama ....tak mi to přijde jak z ráje.

No asi letos pujdu do 8000K uvidíme ještě mám čas studovat a přemýšlet.
Důležité je že na mokru i v zatáčce drží dobře. To je velké plus.

To že vydrží jen cca 30k to mi nevadí to 4sezony v létě vydrží akorát. :-)

255/45 r18
http://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/n ... 03w-130138

235/50 r18
http://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/n ... 101w-73562

paráda
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pozor na možnost přihlédnutí hodnotitelů v recenzi na cenu, aby to nebylo "vzhledem k ceně drží na mokru dobře".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

Ani nevím proč mě při pohledu na název vlákna napadá přirovnání o opici a banánech... :twisted:

Je třeba si uvědomit, že mě a moje blízké drží mezi životem a smrtí 4 malé stykové plochy mezi gumou a asfaltem... imho s tímhletím nemá smysl nejen šetřit ale ani experimentovat...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

Pavproch: Nestuduješ nevíš. :lol:

Si zjisti něco o těch pneumatikách a o té firmě. jakou mají historii. jak jsou oblíbené v jiné zemi atd.

Tady to o banánech není ... můžeš koupit opici banány a banány a pokaždé za jinou cenu.

pokud fungují perfektně na 335i tak bych neměl strach.
I na vodě jsou dle testů stejně dobré jako značkové.
Přílohy
nexen_N8000.jpg
nexen_N8000.jpg (51.41 KiB) Zobrazeno 2806 x
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Recenze uživatelů jsou subjektivní. Nepředpokládám, že by většina recenzentů měla možnost přímého srovnání několika typů pneu bezprostředně po sobě za stejných provozních podmínek a stejného opotřebení a stáří pneu.

Budu se opakovat: hrozí srovnání ve stylu "za ty prachy je to super".

Pracoval jsem kdysi v jedné nejmenované fabrice na auta, jež má hlavní závod SSV směrem od Práglu po R10. Mj. jsem dost dlouho pracoval jako auditor hotového vozu, kdy na test jednoho celého vozu byla skoro celá pracovní směna. Hodnotilo-bodovalo se podle předem daných kriterií a výsledkem byla známka jako ve škole, jen vypočtená na desetiny. Dá se říct, že dobře nastavený systém, ze kterého "nejde uhnout" a který zajistí rovnocenné hodnocení ve všech závodech konzernu.
Jednou ročně jsme měli sjezd zástupců auditorů ze všech závodů konzernu z celé zeměkoule. Jednou za rok si udělali výjezd soudruzi z NDR a hodnotili nám naše výrobky. A nyní konečně pointa: Nejlepší známky dával auditor z Audi, nejhorší známky dával auditor z bývalého Wartburgu, i když dostali identické vozy. Ten z Audi vysvětlil své hodnocení slovy: "Vzhledem k pořizovací ceně super kvalita, avšak být naše auta takto sestavená, bylo by hodnocení horší".

Už vám dochází o čem píšu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od RuDoSh »

Přesně tak. Člověk co si koupí NEXEN asi v životě nekoupil značkové pneu. Po všemožném laborování jsem stejně usoudil, že nejlevnější je koupit nové Micheliny (oproti třeba continentalu skoro dvojnásobný nájezd a pneu jsou pěkně rovnoměrně sjeté, což continentaly nebyly.... stejné auto, stejný rozměr geometrie OK).
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#18 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Filozof píše: Tady to o banánech není ... můžeš koupit opici banány a banány a pokaždé za jinou cenu.
Už to, že kopírujou osvědčené dezény prémiových značek na něco ukazuje. Minimálně jim chybí vývojové oddělení. Dezén okopírovat můžou, složení směsi ale už asi tolik ne.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No říkám směs asi tak dokonalou nemají, hlučnější projev a/nebo vyšší valivý odpor, treadwear (to je taky dobrý si zjistit) bývá většinou vyšší => tvrdší guma s delší výdrží. Naopak nelepí tolik jak sportovní pneu a to zejména na mokru - člověk musí zatáčky pro jíždět s rozumem, podle značek a předpisů ne jak blbeček - všude na doraz. Pak se v pohodě povozíte, na suchu no comment co je širší od cca 215 drží úplně vpohodě.

Mluvím z vlastní zkušenosti (2x sada Nexen N3000 v R17 215/45 a 225/45). Abych teda vyvrátil některý zdejší zažitý klišé, :mad: (co jsem mohl tehdy ušetřit a třeba vrazit do auta) tak teď po těch letech obouvám Dunlop Sportmaxx RT (225/45/17) od nova.

Jiné kafe to je jasný, lepí i za mokra až jsem překvapenej tou jistotou.
Těžko taky polemizovat kolik jsem vyšším valivým odporem projel za ty 4roky navíc paliva. Na druhou stranu měkké směsi ubývají mnohem rychleji a že by ty RTčka nějak snížily spotřebu jsem si bohužel nevšiml, ačkoliv jsem to podle spotřeby na štítku "C" vs. "G" taky vybíral a očekával. Njn. eko spotřební štítky.. :roll:

Snad objektivní uživatelská recenze se zkušeností "z obou stran". :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

@filozof: mno, možná na těc Tvých banánech něco bude...

stejně ale už na daily-driver nedám nic jiného než P-zero...

Obrázek
Odpovědět