Jednoznačně Silver... Mám 100Ah, po 2 letech vyřazená z auta, že půjde do šrotu, jsem ji jen pohodil vybitou v garáži. Po půl roce jsem zjistil, že byl v háji alternátor a po dalším půl roce jsem ji vytáhnul (v zimě prošla i mrazem) a použil provizorně do solárního systému (voltmetr ukazoval 12,2V)... Jede do teď, i když už samo nemá takovou kapacitu... Ale po roce a v mrazu měla dávno kleknout... Takže inzerované potažení elektrod stříbrem pro větší odolnost proti hlubokému vybití má asi něco do sebe...
Kupoval jsem na battery.cz, co jsem poslední dobou koukal, mají nejlepší ceny...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
mám doma SILVER - no úplně z ní nadšený nejsem...je teda pravda, že je v trojce, která moc nejezdí...ale když jsem ji chtěl preventivně dobít, tak se na nabíječce hlásí jako 6V a okamžitě se vypne...zkoušel jsem to s vícero nabíječkama...a nic...takže půjde na reklamaci - mám ji cca rok...
ale je to možná chybka konkrétního kusu...hodně pochval posl. dobou slýchám na exide, jak zmínil Perunwit
Pazdi píše:mám doma SILVER - no úplně z ní nadšený nejsem...je teda pravda, že je v trojce, která moc nejezdí...ale když jsem ji chtěl preventivně dobít, tak se na nabíječce hlásí jako 6V a okamžitě se vypne...zkoušel jsem to s vícero nabíječkama...a nic...takže půjde na reklamaci - mám ji cca rok...
ale je to možná chybka konkrétního kusu...hodně pochval posl. dobou slýchám na exide, jak zmínil Perunwit
presne takto dopadla ta moje,po reklamaci mi rekli,ze ji nic neni,jen hluboce vybita,nicmene auto dobijelo ok,po navratu z reklamece se tvarila ok...dal nevim,auto slo pryc....
co jsem zaslechl, tak exide se jeden čas montoval i ofiko do bmw... jak říkám, cena mě moc nezajímala, chtěl jsem to nejlepší. varty jsou údajně pro bmw nepříliš vhodné, to jsem si tak nějak sesumíroval.
Kupoval jsem předloni nebo kdy Exide v battery.cz neb měli tenkrát výborné ceny.
Do tds doporučuju 95Ah nebo větší, pokud je to auto na denní používání.
Obzvláště u dieselu je důležitým parametrem i startovací proud.
Baterka chce údržbu... Mimochodem, auto je nejhorší nabíječka...
PS: jsou typizované velikosti nádob (baterek). Při koupi se vyplatí koupit největší kapacitu, která se dělá ve velikosti pro konkrétní auto... Pro naše auta typicky 100 nebo 110 Ah... (záleží, co zrovna vychází levněji, kapacitou už rozdíl není poznat...)
PS2: mám pocit, že by bylo i do auta lepší koupit trakční baterii... Sice to nemám zatím otestováno, ale vzhledem ke specifikacím by to mělo mít jen přínos bez záporných vlastností... Startovací proud podobný, ale lépe udělané elektrody pro větší odolnost při nižších odběrech... Což se praxi blíží víc, než papírové specifikace startovacích baterek...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Pavel 528 píše:ja to cekal,kdy to nekdo napise,no je to tak,ale holt jsem mel nejaky spatny kus....tesne po zaruce bylo po ni...
ale neměl. Varta je prostě shitozní, měl jsem jí taky a po půl roce klekla. Koupil jsem Bosch a baterka šlape. Prostě BMW ví, proč v nových autech je Bosch a ne Varta.
Možná sice obě baterie dělá jedna firma (jedna linka), ale to neznamená, že je stejná i kvalita. A opravdu není. Informativně jsem se ptal a většina lidí co měla Vartu, mi potvrdila, že jim baterie z ničeho nic klekla. Btw, i Snejk mi to tehdy potvrdil
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
budu taky kupovat asi EXIDE PREMIUM 85Ah na benzín to bohatě stačí, navíc je doporučovaná pro můj model auta.
V 5er jsem měl 74Ah a to jsem měl elektroniky dost a 7let šlapala perfektně a šlape stále i novému majiteli.
Ale včera jsem zjistil na mé 7er po týdnu stání že mám jen 11,6V baterku starou vartu a ted mám doporučeno 85Ah dle tech. příručky a myslím pujdu taky do EXIDE PREMIUM ale 85Ah.
100Ah mi přijde zbytečný když nemám žádnou diskotéku v autě.
Tak snad vydrží aspon taky těch aspon 7let.