Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Špatný první start, když je cca 20+ stupňů

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#1 Příspěvek od xander8387 »

Trápí mě horší první start, pokud je venku trošku teplej, zhruba 18-20 stupnů a víc. Točím dýl, ale vždycky to chytne, pak už OK. Když je zima, starty jak z učebnice.
Přemýšlím nad nějakým snímačem teploty. Máte někdo tip, jaký by to mohl způsobovat?
M50B25
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#2 Příspěvek od xander8387 »

Je reálný, aby tohle způsoboval snímač teploty chladící kapaliny?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#3 Příspěvek od jurasis »

Čidlo vačky nebo kliky? Tenhle motor na nic jiného moc náchylnej není...

Snímač chladící kapaliny nemá vliv na chod motoru... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#4 Příspěvek od xander8387 »

Čidlo vacky fungl novy.

No řekl bych ze ma, myslel jsem ze teplota motoru o něčem vypovídá, kdyz startuju. Navíc se to děje fakt jen při teplu venku, jinak pohoda
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Foldas »

jurasis píše:Čidlo vačky nebo kliky? Tenhle motor na nic jiného moc náchylnej není...

Snímač chladící kapaliny nemá vliv na chod motoru... :wink:
A na to si přišel kde? Teplota motoru je dost důležitá
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#6 Příspěvek od xander8387 »

Další problé, který se vyskytl, že mi za jízdy svítí celá přistrojovka velmi slabě, budíky, BC... prostě vše.

Dala by se hledat příčina u špatné baterky? (je jí 10 let, ale starty v zimě výborný), nebo případně v altíku, kterej hůr dobíjí?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

memáš stáhnutý sílu podsvícení na kolečku?
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#8 Příspěvek od xander8387 »

No právě to kolečko má vlív jen na budíky, na BC ne. Byl jsem to ted zkoušet, ale pokud není fakt tma, tak to nepoznám. Jen jsem poznal, že se intenzita lehce mění, ještě musím zkusit, jestli to bude ok až bude tma. Ale jinak s BC to nehlo a dnes svítilo dobře. Mám fakt pocit, že baterka má občas svý nálady.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

pokud máš baterku 10let tak honem pro novou. 8O
Ještě zkus přeměřit napětí když auto stojí a pak při nastartovaném. Mělo by bejt aspoň 12V a více a pokud ne musí bejt zákonitě po baterce a už dává o sobě vědět. Nastartuješ něco málo se dobije ale taky může mít už jen 5-10procent kapacity a benzín na to sice furt nastartuje, ale začnou se dít přesně věci co popisuješ. Měl jsem 525i e34 vanos. A po koupi baterky auto bylo uplně vyměněné.

Pak startovalo na drc kdykoliv. Takže vsadím boty na baterku, pokud má 10let je to jistota hodně veliká. :lol:
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#10 Příspěvek od xander8387 »

Jasný no, jako mě to lákalo už dřív, prostě baterka stará jak hovado, musí bejt špatná. Ale na druhou stranu jsem v zimě vždy nastartoval na první otočení, prostě ukázkový starty, tak to mě trošku odradilo od výměny. A pak ještě v servisu řikali, že pokud startuju vpoho, tak bych ji vubec nemusel řešit. Zkusím vzít na zkoušku baterku z druhýho auta a uvidí se. Ale kéž by to všechno bylo jen baterkou :lol:

EDIT: Byl jsem to proměřit a vypadá to následovně:
Napěti bat bylo asi 12,3V
Po otočení do 2. polohy 11,9V
+ světla 11,7V
Po nastartování asi 13,7V
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Foldas »

to je v klidu
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#12 Příspěvek od xander8387 »

Někde jsem četl ze pod 12,4 uz je špatná. Jinak ze ma asi 50% kapacity. Těžko říct, jestli muže za moje problemy :/
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

to je ještě v pohodě. Ale po deseti letech bych čekal že bude v horším stavu.
¨
mrkni sem je na cca 50procentech.
ale ten pokles po světlech je docela dost mám pocit.

http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#14 Příspěvek od xander8387 »

Jo, tak to by ještě měla chvíli vydržet.

Ono taky když rožnu, tak stav tachometrů lehce zeslábne, takže je to znát už no.


Takže teda stále zůstávám u varianty špatného čidla teploty chladiva. To je reálný, ne?
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#15 Příspěvek od ARMAN »

zeslabnuti budiků při zapnuti světel je normalni, mam rok novou baterku
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#16 Příspěvek od xander8387 »

Tak baterkou to není, ani čidlo teploty vody nepomohlo.

Ale napadlo mě, jestli to nemůže byt čidlo polohy klapky, jelikož mám pocit, že když to nechce naskočit a prošlapnu plyn (zahýbu s klapkou) tak se to chytí líp. Co myslíte?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od aDAm_2 »

a nebude to jen problém s palivem? že ti prostě "spadne" ? Mě to v teplech teď taky začalo dělat, musím déle točit než to tam načerpá. Další starty jsou ok.
Odpovědět