Věděl by přesně někdo k čemu tyhle tři piny slouží? Nechával jsem předělat auto na LPG (e53 4,4i) a to LPG si bere údaje z korekce benzínových výstřiků (nebo čeho) pro ten plyn, ale když se zásuvka zavře, tak se ta korekce pro LPG vypne.
Člověk co mi dělal LPG říkal, že ty piny u každé X5 kterou plynují vydavají a nic autu pak nechybí, ale já jsem takovej, že si říkám, že když by to bylo k ničemu, tak to tam soudruzi vůbec nedají, ne?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
K čemu slouží 3 piny v krytce zásuvky OBD
Tak já tohle teď řeším kvůli Bluetooth vysílači pro diagnostiku. Když jsem ho nechal v konektoru, tak mi za 1 den vybil baterku, že jsem nenastartoval. Pátral jsem kolik ten adaptér bere a při tom zjistil, že v tý záslepce jsou tři piny. Tady je zapojení OBD konektoru BMW: pinoutsguide.com/CarElectronics/bmw_obd_ii_diagnostic_pinout.shtml
Piny v záslepce jsou zapojený tak, že 7 a 8 jsou spojený a přes odpor napojený na 16, což je stálé napájení 12V z baterky. 7 a 8 jsou datový piny pro komunikaci ( ISO 9141-2 K-LINE ). Chápu tedy, že když je záslepka zastrčená, jsou datový piny vyzkratovaný a ještě na nich je + napětí. Něco to asi říká řídící jednotce, ale co, to netuším. Asi, že nemá nic posílat na konektor OBD, prostě to jakoby datově vypne komunikaci.
Zpátky k adaptéru Bluetooth. Ten byl právě stále napájený z pinu 16, tudíž pořád něco bral. Měřil jsem to a bylo to kolem 40mA max. Nechápu tedy, proč se vybíjela baterka. Zkoušel jsem to 3x a 3x jsem spolehlivě po 12 hodinách neodjel. Tak si myslím, že to nebude jen tím napájením adaptéru, ale že ještě někde je něco zapnutý. Že by řídící jednotka a pořád tam valí data? Nevím. Napájení jsem tedy v adaptéru přehodil na pin 1 ( byl volný nezapojený ), který má 12V jenkdyž je zapnuté zapalování. Uvidím, jestli to bude ještě vybíjet baterku, když bude adaptér bez napájení. Možná to souvisí s tou záslepkou, nevím.
Piny v záslepce jsou zapojený tak, že 7 a 8 jsou spojený a přes odpor napojený na 16, což je stálé napájení 12V z baterky. 7 a 8 jsou datový piny pro komunikaci ( ISO 9141-2 K-LINE ). Chápu tedy, že když je záslepka zastrčená, jsou datový piny vyzkratovaný a ještě na nich je + napětí. Něco to asi říká řídící jednotce, ale co, to netuším. Asi, že nemá nic posílat na konektor OBD, prostě to jakoby datově vypne komunikaci.
Zpátky k adaptéru Bluetooth. Ten byl právě stále napájený z pinu 16, tudíž pořád něco bral. Měřil jsem to a bylo to kolem 40mA max. Nechápu tedy, proč se vybíjela baterka. Zkoušel jsem to 3x a 3x jsem spolehlivě po 12 hodinách neodjel. Tak si myslím, že to nebude jen tím napájením adaptéru, ale že ještě někde je něco zapnutý. Že by řídící jednotka a pořád tam valí data? Nevím. Napájení jsem tedy v adaptéru přehodil na pin 1 ( byl volný nezapojený ), který má 12V jenkdyž je zapnuté zapalování. Uvidím, jestli to bude ještě vybíjet baterku, když bude adaptér bez napájení. Možná to souvisí s tou záslepkou, nevím.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
možná se neuspí auto pokud není za záslepka zavřená anebo pokud je v ní něco zapojené - to bych i chápal, pokud například necháváš probíhat nějaký automatický proces, který trvá déle než 16 min a potřebuje "živé" auto. Kdyby se automaticky uspalo, bylo by to k ničemu. Myslím tedy, že Ti to nevybíjel jen ten adaptér, ale i všechny běžící systémy v autě...
Částečně to tak asi bude. Včera večer jsem upravený adaptér nechal v zásuvce a už se baterie nevybila. Takže když je adaptér vypnutý ( bez napájení ) auto se uspí. Teď to funguje tak, jak jsem si představoval. Když jsem adaptér kvůli vybíjení vyndával, tak jsem nikdy zpátky záslepku nedával, prostě jsem nechal zásuvku volně otevřenou a taky se baterie nevybíjela. Zůstává tedy pořád původní otázka tématu. K čemu se propojuje pin 7 a 8 s 16-tkou přes odpor ( má 820 ohmů ). Já si myslím, že se tím prostě jen jakoby pro jistotu umrtví, aby se do těch drátů třeba něco nechtěného nenaindukovalo cestou k řídící jednotce. Vzhledem k tomu napětí přes odpor by to i mohla být trvalá logická 1 ( 5V ) na oba piny. Dneska už není v drátech čistý stejnosměr, ale je to samej datovej přenos, což je svým způsobem střídavina. ( vzpomínám si na uchu lahodící zvuk, který vydávala nahrávka na kazetě prvních her pro Atari, IQ 151 nebo ZX Spectrum -:)