Tak to je zvláštní, mně to právě motorem z kopce brzdí samo. Při delším prudším kopci stačí přibrzdit a už si podřazuje, ze začátku jsem si myslel, že je to chyba, jelikož to bylo vcelku razantní, až mi to vadilo...Filozof píše: Tohle bohužel automat moc neumí a pokud ano velice slabě brzdí třeba na 5tý stupen což je nic - je potřeba třeba na 4ku a pak s citem až slezou otáčky na 3ku řekněme a pak pokračuji na D přes město ....
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automatická převodovka
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Filozof: e46 330dA 150kw Steptronic konec 03.
Ale úplně stejnou vlastnost měla e39 530dA z roku 99, i když tam byla ještě převodovka GM. Dělá to hlavně, když je zrovna "naučená" na normální jízdu. Poprvé jsem si myslel, že kdybych nebyl připoutaný, tak si kousnu do volantu. A udělá to opravdu při náklonu auta z kopce, na rovině nikdy.
Ale úplně stejnou vlastnost měla e39 530dA z roku 99, i když tam byla ještě převodovka GM. Dělá to hlavně, když je zrovna "naučená" na normální jízdu. Poprvé jsem si myslel, že kdybych nebyl připoutaný, tak si kousnu do volantu. A udělá to opravdu při náklonu auta z kopce, na rovině nikdy.
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Je to marný, je to marný, je to marný.
TomasE60: Vlevo nahoře a vpravo dole je možné přejít na starší/novější stránku diskuse. Tam najdeš odpověď.
TomasE60: Vlevo nahoře a vpravo dole je možné přejít na starší/novější stránku diskuse. Tam najdeš odpověď.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jsi mě rozesmál se zahulováním města
Start motoru má spotřebu srovnatelnou s několikaminutovým během, vychládajícímu katalyzátoru nějakou dobu trvá, než najede zpět na pracovní teplotu, ...

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Nevim je to sporné nejsem technik ale měli jsme o tom docela vášnivou debatu. pokud auto stojí 1min a více se vyplatí vypínat motor. Pokud je tedy teplý a ne zrovna po startu. Někde se už doporučuje 30s a vypínat.
Takže pokud někde stojím třeba 5minut je podle mě lepší jak pro mě tak pro auto i vše ostaní vypnout motor. Vždyt 1-5min je vlastně už stání.
To by se dalo jistě dlouho rozebírat. Ale pokud doslova nezahřívám motor nebo nepotřebuji mít nastartované tak automaticky vypínám pokud vím že více jak minutu budu stát.
Takže pokud někde stojím třeba 5minut je podle mě lepší jak pro mě tak pro auto i vše ostaní vypnout motor. Vždyt 1-5min je vlastně už stání.
To by se dalo jistě dlouho rozebírat. Ale pokud doslova nezahřívám motor nebo nepotřebuji mít nastartované tak automaticky vypínám pokud vím že více jak minutu budu stát.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Neznalostí techniky využívají ekoterorristé a balamutí ovčany.
Z globálního ekologického pohledu je např. start-stop systém velmi kontroverzní. Sice ušetří nějaké mililitry paliva, ale vozíš s sebou mohutnější startér a po celou životnost auta zhoršuje akceleraci a více zatěžuje brzdy jeho hmotnost. Vysloveně škodí turbomotorům, vypne motor dříve než dojde k dochlazení turba. Mohutnější startér je třeba vyrobit a ktomu je potřeba zvýšené množství mědi a železa. Atd atd. Z globálního pohledu na celou životnost auta je start-stop spíš prodělkem než ziskem.
Na druhou stranu je chvályhodné tvé chování, kdy vypneš motor když víš, že budeš stát déle než několik minut.
Z globálního ekologického pohledu je např. start-stop systém velmi kontroverzní. Sice ušetří nějaké mililitry paliva, ale vozíš s sebou mohutnější startér a po celou životnost auta zhoršuje akceleraci a více zatěžuje brzdy jeho hmotnost. Vysloveně škodí turbomotorům, vypne motor dříve než dojde k dochlazení turba. Mohutnější startér je třeba vyrobit a ktomu je potřeba zvýšené množství mědi a železa. Atd atd. Z globálního pohledu na celou životnost auta je start-stop spíš prodělkem než ziskem.
Na druhou stranu je chvályhodné tvé chování, kdy vypneš motor když víš, že budeš stát déle než několik minut.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To s tebou souhlasím s tím prvním odstavcem.
Já to beru u aut jako je atmosféra BMW třeba a podobně. Prostě nevim nechápu že se nabenzínce bavíme nebo něco řešíme a je nastartované auto a třeba 5-10min tam stojí už teplý motor.
Nebo přijedu na místo kam vím že několik minut nepojedu tak vypnu motor. Přijde mi to zbytečné ikdyž vím že je to pár deci paliva maximálně ale prostě je to zbytečné plýtvání energie mé mých peněz atd.
Ty start stop systémy jsou na nic když vypínají i po pár sekundách ...to taky nechápu proč nevypínají až třeba po 20s stání to bych chápal.
Já to beru u aut jako je atmosféra BMW třeba a podobně. Prostě nevim nechápu že se nabenzínce bavíme nebo něco řešíme a je nastartované auto a třeba 5-10min tam stojí už teplý motor.
Nebo přijedu na místo kam vím že několik minut nepojedu tak vypnu motor. Přijde mi to zbytečné ikdyž vím že je to pár deci paliva maximálně ale prostě je to zbytečné plýtvání energie mé mých peněz atd.
Ty start stop systémy jsou na nic když vypínají i po pár sekundách ...to taky nechápu proč nevypínají až třeba po 20s stání to bych chápal.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
přidám se s trošku hloupým dotazem - snažil jsem se to celé projít, ale někdy se to moc nedá, když to sklouzává do kravin, tak to člověk trošku přeskočí:)
nicméně dotaz zní: je jedno, jestli mám D nebo DS, nebo auto DS víc trpí? respektive - je mi jasné, že "trpí" P-R-D-R-D-P apod...ale co D-DS-D-DS?
nicméně dotaz zní: je jedno, jestli mám D nebo DS, nebo auto DS víc trpí? respektive - je mi jasné, že "trpí" P-R-D-R-D-P apod...ale co D-DS-D-DS?
Podle mě netrpí. otec má 530xd tour. a Má automat 6st ZF a stále si podřazuje při vjezdu do dědin a podobně a ten automat je původní najeto cca 350tis km. Koupil auto když mělo 220tis km.
A auto jezdí jako víno když mění pravidelně olej v převodovce.
A pokud bude používat jen D nebo občas si podřazovat případně řadit nahoru tak se nic neděje. Dělám to občas taky a taky jsem se na to ptal člověka co se živí převodovkama a nevidí v tom žádnej problém. Proto ta funkce tam je. At je to Sport. nebo manual. Ta převodovka to sama nepustí nikam kde by ji to ublížilo.
Problémem jsou D a R pokud auto jede a nestojí na místě. Hlavně mezi R a D při změně. NA to si dávat asi nejv. pozor. A pak řádná výměna oleje v pravý čas. ideálně každých 60-80tis km. Dle oleje a co radí výrobce.
Tak to si hlídám.
A auto jezdí jako víno když mění pravidelně olej v převodovce.
A pokud bude používat jen D nebo občas si podřazovat případně řadit nahoru tak se nic neděje. Dělám to občas taky a taky jsem se na to ptal člověka co se živí převodovkama a nevidí v tom žádnej problém. Proto ta funkce tam je. At je to Sport. nebo manual. Ta převodovka to sama nepustí nikam kde by ji to ublížilo.
Problémem jsou D a R pokud auto jede a nestojí na místě. Hlavně mezi R a D při změně. NA to si dávat asi nejv. pozor. A pak řádná výměna oleje v pravý čas. ideálně každých 60-80tis km. Dle oleje a co radí výrobce.
Tak to si hlídám.
S používám právě proto, abych dal převodovce najevo, že je potřeba o kvalt podřadit. Jednak brzdím motorem a druhak většinou následuje zpomalení a je výhodnější nižší kvalt... Hlavně ve městě...
Často kvedlám D-S-D...
Často kvedlám D-S-D...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
nedávno jsem byl na výměně oleje s 6st. ZF převodovkou přímo servisu ZF, tak jsem je trochu vytěžil.
Když stojíš na křižovatce cca do 20s a víš, že za chvíli pojedeš, nechat D
Na semaforu a při stání nad 20s určitě N nebo P šetříš měnič.
DS není vůbec problém ale nepoužívat za studena, trpí měnič.
Manuální řazení mi doporučil, protože ten automat se od tebe svým způsobem učí.
Když stojíš na křižovatce cca do 20s a víš, že za chvíli pojedeš, nechat D
Na semaforu a při stání nad 20s určitě N nebo P šetříš měnič.
DS není vůbec problém ale nepoužívat za studena, trpí měnič.
Manuální řazení mi doporučil, protože ten automat se od tebe svým způsobem učí.
Na 28 strankach se resi porad to same dokola. Nekde tu je perfetkni a podrobny popis jak radit s autamatem, ale jsem linej to po 20te hledat, tak to shrnou jeste jednou uplne jednoduse:Pazdi píše:přidám se s trošku hloupým dotazem - snažil jsem se to celé projít, ale někdy se to moc nedá, když to sklouzává do kravin, tak to člověk trošku přeskočí:)
nicméně dotaz zní: je jedno, jestli mám D nebo DS, nebo auto DS víc trpí? respektive - je mi jasné, že "trpí" P-R-D-R-D-P apod...ale co D-DS-D-DS?
1) Radit vzdycky jen kdyz auto stoji, tzn ne kdyz jede hodne hodne pomalu, ale kdyz stoji.
2) Na krizovatce necham D a stojim na brzde. Pokud nechci stat na brzde, zatahnu si rucku, ale na klacek nesaham. Kdyz vim ze budu stat dyl tak vyradim tj jasne, ale vyslovene cerveny na semaforech spadaj do kategorie, kdy na to nesaham.
3) Za jizdy nevyrazuju na N. BMW a prevodovka to sice povoluje, ale k reseni kritickych situaci jako je smyk apod. To samotny vyrazeni je celkem fuk, ale jednak na N neni dostatecne mazana, ale hlavne opetovny zarazeni D, kdy tam za jizdy musi narvat spatky kvalt se ji vubec nelibi.
4) P->D, D->R radim vzdy jednim tahem, plynule, rychle. Proc? Pokud tam taham ty kvalty pomalu, tak ona stiha zaradit vsechny polohy ktery tam natahate, takze misto aby radila jednou z P na D, tak radi 4x.
5) Vadi automatu prehazovani mezi D a DS? Nevadi. Je to jen a ciste programova zalezitost. Rychleji zavira menic a pocitac drzi vyssi otacky motoru. Takze prehazujte dle libosti.
6) Kdyz stojim s nastartovanym motorm, mam stat na P nebo na N? Je to jedno, pro automat je to uplne stejna pozize s jedinym rozdilem, ze na P zajede kolik mezi zuby.
7) Nestojim v kopci, na rovine a proste nikdy na P bez brzdy. Zatahnou rucku je 1 pohyb navic a setsite ten aretacni mechanizmus. Kdo ma mechanickou prevodovku vi, ze kdyz necha stat auto v kopci na P bez brzdy, tak pri vyrazovani to jde pekne ztuha ven a prevodovka pláče..
8 ) Kdyz se chcete svizne rozjet z klidu, je dobry nejdrive seslapnou lehce a teprve kdyz je zavrenej menic a auto v tahu, tak to produpnout na podlahu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Přesně tak, vidím to úplně stejně, mimochodem moc pěkné shrnutí.
Přidám jeden další poznatek aktuální hlavně teď v tom hicu. Dobře chladit olej, aby se nepřehříval (hodně degraduje a skříň blbě řadí, buď kope nebo nechce vyřazovat). Prostě trpí. U starších aut (se samostatným chladičem pro převodový olej) zkontrolovat propustnost vzduchu mezi chladiči (toho bordelu co tam mezi nima najdete) u novějších (připojení na vodní chlazení) alespoň prostup vzduchu mezi klimou a vodou (myšleno chladiči). Své udělá i funkční viska a elektro vrtule před chladiči.
No a nakonec měnit, včas a pravidelně, olej ve skříni a chovat se k ní slušně.
Přidám jeden další poznatek aktuální hlavně teď v tom hicu. Dobře chladit olej, aby se nepřehříval (hodně degraduje a skříň blbě řadí, buď kope nebo nechce vyřazovat). Prostě trpí. U starších aut (se samostatným chladičem pro převodový olej) zkontrolovat propustnost vzduchu mezi chladiči (toho bordelu co tam mezi nima najdete) u novějších (připojení na vodní chlazení) alespoň prostup vzduchu mezi klimou a vodou (myšleno chladiči). Své udělá i funkční viska a elektro vrtule před chladiči.
No a nakonec měnit, včas a pravidelně, olej ve skříni a chovat se k ní slušně.
Kluci, mám dotaz ohledně automatu.
Když jedu na mírnej plyn tak automat pěkně řadí i podřazuje, když jedu kudlu tak mi přijde že řadí ještě hladčeji ale...... při kudle když najednou sundám nohu z plynu tak auto dořazuje třeba na poslední stupeň malinkým poškubnutím. Mám se něčeho bát že by bylo v háji nebo je to normální?
Auto by mělo mít najeto 160tis. ale ruku do ohně za to nedám, zvažuji výměnu oleje ale po načtení tady na fóru mi z toho vyplívá výměna oleje=za chvíli smrt převodovky.
Mám trojku 320d 120kw rok 2007
Přemýšlím že zajedu do Kapsu do Kojetína(mám to cca 25km) ale pořád tak nějak váhám nad tou výměnou oleje jestli jo nebo ne
Když jedu na mírnej plyn tak automat pěkně řadí i podřazuje, když jedu kudlu tak mi přijde že řadí ještě hladčeji ale...... při kudle když najednou sundám nohu z plynu tak auto dořazuje třeba na poslední stupeň malinkým poškubnutím. Mám se něčeho bát že by bylo v háji nebo je to normální?
Auto by mělo mít najeto 160tis. ale ruku do ohně za to nedám, zvažuji výměnu oleje ale po načtení tady na fóru mi z toho vyplívá výměna oleje=za chvíli smrt převodovky.
Mám trojku 320d 120kw rok 2007
Přemýšlím že zajedu do Kapsu do Kojetína(mám to cca 25km) ale pořád tak nějak váhám nad tou výměnou oleje jestli jo nebo ne