Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
update SW vsech ridicich jednotek u F10= kolisavy volnobeh?
Mel jsem v ramci garance F10ku v nejmenovanem autoriz. servisu nedaleko Jesenice na zarucni vymenu CHAMP jednotky (tmava obrazovka, neslo radio, couvaci sensory atd.).
Technik mi rikal ze se pri vymene CHAMP jednotky rovnez prehrava - aktualizuje SW vsech ostatnich ridicich jednotek.
Samozrejme powerbox byl vyndany.
Pro jistotu predesilam ze pred odevzdanim auta se motor choval naprosto standartne, mel naprosto tichy a pravidelny chod. Prubezne jsem si kontroloval elektronicky v menu stav hladiny motoroveho oleje (zda neubyva nebo nepribyva) ktery byl stale na maximu.
Tento patek pozde odpoledne jsem si auto vyzvednul uz po ceste domu se mi parkrat zdalo jakoby motor ve volnobehu (ne pri rozjizdeni nebo jizde) podivne zaskobrtal. Zaroven se mi ve volnobehu zdalo ze obcas neco zachrasti zpod palubni desky (rezonancni vibrace) coz rovnez predtim nikdy nedelalo.
Pri kontrole elektronicke merky motoroveho oleje jsem zjistil ze ukazuje prilis vysoky stav motoroveho oleje ! Toto nechapu protoze pred odevzdanim auta nic takoveho nebylo a olej v servise v zadnem pripade meneny nebyl ani nebyl duvod ho menit (jednalo se pouze o vymenu CHAMP jednotky a s tim udajne potrebny update SW veskerych ostatnich ridicich jednotek protoze "se to pry dela".
Dnes rano jsem v garazi F10ku znovu nastartoval a opet ve volnobehu motor parkrat zaskobrtal, coz predtim nez jsem auto dal do servisu nikdy nebylo.
Take jsem si doma auto napichl na jednodussi kapesni diagnostiku (LAUNCH X431 Diagun) a snazil se dopatrat neceho nestandartniho, ale niceho nestandartniho ani zavad jsem nezjistil.
I po dojezdu do garaze pred vypnutim motoru se mi zdalo ze ma motor trosku jiny takovy trochu hrubsi zvuk... (predbeznou fyzickou kontrolou jsem nezjistil v motorovem prostoru nikde nic uvolneneho nebo nedotazeneho ani po demontazi krytu a izolaci vzduchoveho filtru)
Vrtaji mi hlavou nasledujici otazky:.
1. Proc bylo nutne updatovat SW veskerych ridicich jednotek v aute?
Je mozne ze v autoriz. servisu do ridicich jednotek (rsp. v tomto pripade asi RJ jednotky motoru) nahrali "nejaky spatny update" ?
2. Je mozne ze se musi jednotky s updatovanym SW nejprve "adaptovat" resp. naucit zpusob rizeni protoze pri update se snad vymazala pamet s hodnotami?
3. Kdyz jsem vcera volal jeste po ceste technikovi do servisu a ptal se ho na ten ukazatel oleje, tak rikal ze to asi bude jen nejaka chyba sensoru (proc se ale tato chyba sensoru neukazovala nikdy predtim a proc se projevila az po prehrani SW vsech jednotek ?) Predpokladam ze lze naprosto vyloucit ze by nejaky mechanik svevolne dolival motorovy olej bez jakekoliv zakazky a bez kontroly stavu jeho hladiny.
4. Dnes rano se mi podarilo nakonec vypatrat i fyzickou merku oleje ktera je schovana pod velkym vzduchovym filtrem pravdepodobne vedle filtru motoroveho oleje. Podle mereni to vypada ze olej je skutecne cca. 1cm nad hladinou max.a sice presne tam kde konci plastova cast merky. Podle netu je udajne fyzicke mereni oleje merkou u F10ky trochu osemetne takze ho provedu jeste jednou.
5. Protoze autoriz. servis v sobotu bohuzel nepracuje, tak jsem se domluvil s jednim mechanikem co ma odsavacku oleje, ze si dnes preventivne necham odsat asi 0.5 oleje a bud sledovat zda elektronicka merka (i fyzicka) klesne dolu. Dnes dopol. asi pojedu autem nejakych 300km (i kvuli tomu nechci cekat s odsatim oleje az do pondelka), pokud kolisani motorovych otacek behem teto doby nezmizi, budu muset hned v pondeli rano znovu do autorizaku reklamovat, co mi tam nahrali za blby software a pozadovat navraceni SW do puvodniho stavu pred odevzdanim auta..
P.S. Jelikoz veskere zminene problemy se projevily az po vyzvednuti auta z autor. servisu, nema smysl ani diskutovat o tom ze by pricinou mohlo byt palivo (po asi 4tis km) take nepredpokladam ze by v autoriz. servisu kdokoliv cokoliv naleval do palivove nadrze[/b]
Technik mi rikal ze se pri vymene CHAMP jednotky rovnez prehrava - aktualizuje SW vsech ostatnich ridicich jednotek.
Samozrejme powerbox byl vyndany.
Pro jistotu predesilam ze pred odevzdanim auta se motor choval naprosto standartne, mel naprosto tichy a pravidelny chod. Prubezne jsem si kontroloval elektronicky v menu stav hladiny motoroveho oleje (zda neubyva nebo nepribyva) ktery byl stale na maximu.
Tento patek pozde odpoledne jsem si auto vyzvednul uz po ceste domu se mi parkrat zdalo jakoby motor ve volnobehu (ne pri rozjizdeni nebo jizde) podivne zaskobrtal. Zaroven se mi ve volnobehu zdalo ze obcas neco zachrasti zpod palubni desky (rezonancni vibrace) coz rovnez predtim nikdy nedelalo.
Pri kontrole elektronicke merky motoroveho oleje jsem zjistil ze ukazuje prilis vysoky stav motoroveho oleje ! Toto nechapu protoze pred odevzdanim auta nic takoveho nebylo a olej v servise v zadnem pripade meneny nebyl ani nebyl duvod ho menit (jednalo se pouze o vymenu CHAMP jednotky a s tim udajne potrebny update SW veskerych ostatnich ridicich jednotek protoze "se to pry dela".
Dnes rano jsem v garazi F10ku znovu nastartoval a opet ve volnobehu motor parkrat zaskobrtal, coz predtim nez jsem auto dal do servisu nikdy nebylo.
Take jsem si doma auto napichl na jednodussi kapesni diagnostiku (LAUNCH X431 Diagun) a snazil se dopatrat neceho nestandartniho, ale niceho nestandartniho ani zavad jsem nezjistil.
I po dojezdu do garaze pred vypnutim motoru se mi zdalo ze ma motor trosku jiny takovy trochu hrubsi zvuk... (predbeznou fyzickou kontrolou jsem nezjistil v motorovem prostoru nikde nic uvolneneho nebo nedotazeneho ani po demontazi krytu a izolaci vzduchoveho filtru)
Vrtaji mi hlavou nasledujici otazky:.
1. Proc bylo nutne updatovat SW veskerych ridicich jednotek v aute?
Je mozne ze v autoriz. servisu do ridicich jednotek (rsp. v tomto pripade asi RJ jednotky motoru) nahrali "nejaky spatny update" ?
2. Je mozne ze se musi jednotky s updatovanym SW nejprve "adaptovat" resp. naucit zpusob rizeni protoze pri update se snad vymazala pamet s hodnotami?
3. Kdyz jsem vcera volal jeste po ceste technikovi do servisu a ptal se ho na ten ukazatel oleje, tak rikal ze to asi bude jen nejaka chyba sensoru (proc se ale tato chyba sensoru neukazovala nikdy predtim a proc se projevila az po prehrani SW vsech jednotek ?) Predpokladam ze lze naprosto vyloucit ze by nejaky mechanik svevolne dolival motorovy olej bez jakekoliv zakazky a bez kontroly stavu jeho hladiny.
4. Dnes rano se mi podarilo nakonec vypatrat i fyzickou merku oleje ktera je schovana pod velkym vzduchovym filtrem pravdepodobne vedle filtru motoroveho oleje. Podle mereni to vypada ze olej je skutecne cca. 1cm nad hladinou max.a sice presne tam kde konci plastova cast merky. Podle netu je udajne fyzicke mereni oleje merkou u F10ky trochu osemetne takze ho provedu jeste jednou.
5. Protoze autoriz. servis v sobotu bohuzel nepracuje, tak jsem se domluvil s jednim mechanikem co ma odsavacku oleje, ze si dnes preventivne necham odsat asi 0.5 oleje a bud sledovat zda elektronicka merka (i fyzicka) klesne dolu. Dnes dopol. asi pojedu autem nejakych 300km (i kvuli tomu nechci cekat s odsatim oleje az do pondelka), pokud kolisani motorovych otacek behem teto doby nezmizi, budu muset hned v pondeli rano znovu do autorizaku reklamovat, co mi tam nahrali za blby software a pozadovat navraceni SW do puvodniho stavu pred odevzdanim auta..
P.S. Jelikoz veskere zminene problemy se projevily az po vyzvednuti auta z autor. servisu, nema smysl ani diskutovat o tom ze by pricinou mohlo byt palivo (po asi 4tis km) take nepredpokladam ze by v autoriz. servisu kdokoliv cokoliv naleval do palivove nadrze[/b]
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Ten přebytečný olej co nejrychleji odsaj - 1cm nad MAX je už strašně moc, hlavně kvůli turbu. Než to odsaješ, tak s tím nejezdi. Vypadá to, že ti ho tam opravdu dolili. Škoda, že jsi nekoukal na fyzickou měrku i předtím, občas se to udělat prostě musí, nelze věřit jen elektronice 
Ad 3. - v tom servisu zřejmě pravá ruka neví, co dělá levá
Na vadný senzor by se mohli vymlouvat jedině, pokud by pak i fyzická měrka jasně neukázala, že máš o hodně víc oleje než je maximum. Takže co myslíš, kdo kecá - senzor+fyz.měrka nebo servis 

Ad 3. - v tom servisu zřejmě pravá ruka neví, co dělá levá


E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
No jenze podle mne nemeli duvod proc mi ho tam dolejvat pri garancni vymene CHAMP-jednotky a update SW ridicich jednotek, navic kdyz to nebylo ani objednane tak by za doliti MO nedostali ani halir.Falcon píše:Ten přebytečný olej co nejrychleji odsaj - 1cm nad MAX je už strašně moc, hlavně kvůli turbu. Než to odsaješ, tak s tím nejezdi. Vypadá to, že ti ho tam opravdu dolili. Škoda, že jsi nekoukal na fyzickou měrku i předtím, občas se to udělat prostě musí, nelze věřit jen elektronice
Ad 3. - v tom servisu zřejmě pravá ruka neví, co dělá leváNa vadný senzor by se mohli vymlouvat jedině, pokud by pak i fyzická měrka jasně neukázala, že máš o hodně víc oleje než je maximum. Takže co myslíš, kdo kecá - senzor+fyz.měrka nebo servis
No dival jsem se ted znovu na stav km, od koupe auta jsem najel mozna 4tis km a merku jsem predtim ani nevedel kde je umistena. For je ze v elektronickem navodu na obsluhu je uvedena pouze elektronicka merka a ani zminka o fyzicke merce. Tu fyzickou merku jsem nastesti dnes objevil celkem bez problemu....
No tedy ale odsat se to nejak mechosovi dnes bohuzel nepodarilo (ani mne nebot jsme nenasli pasujici odsavaci sondu).. takze jsem jel do HK a zpet cca. tech necelych 300km kratky update:
1. Zakolisavani motoru ve volnobehu samo od sebe zmizelo a uz se neobjevilo, mozna se skutecne ridici jednotka motoru musela nejak zaucit. Take je teoreticky mozne ze zrovna probihala regenerace toho proklateho DPF a ze to s tim mohlo souviset to zakolisani motoru...
2. Kratce po zacatku cesty ale i kratce pred koncem cesty jako by z niceho nic neco spaleneho zasmrdelo do kabiny (nedalo se to presne definovat mozna trochu plastoveho ale ne jako brzdy nebo spalena guma to urcite ne). Nevim zda to take nemohlo souviset s tim ze se treba zrovna spustila regenerace DPFka ? Doufam ze to treba nesouvisi s tim turbem jak zminujes ze by se nejaky olej spalil v turbu a proto to zasmrdelo ?
3. Po ujeti asi 80km znovu kouknu za jizdy na elektronickou merku - najednou je vsechno OK. Tzn. ze asi potrebovala nejaky cas na rekalibraci.
4. Jel jsem dost po okreskach jen castecne po dalnici prumerna spotreba podle palubaku 6.5L/100km na dalnici max 130km vetsinou jsem vyuzival tempomat
5. Zitra rano znovu premerim hladinu motoraku fyzickou merkou (cetl jsem v nemeckych diskusich ze u Fka to pry jednou ukazuje tak podruhe jinak a ze tam dokonce doslo k nejake vymene merky v prubehu vyroby apod.). Je skutecne mozne ze to prvni mereni nebylo uplne presne a ze hladina MO je ve skutecnosti treba jen presne na maximu a nebo jen 1/2 cm nad maximem.. V kazdem pripade abych byl klidnejsi a mel i nejakou rezervu v pripade prusaku paliva (u B100 o neco vic nez u fosila) obzvlaste pri kratsich strekach atd. a necham si to odsat az to bude v polovine mezi min. a max.
6. to obcasne zadrnceni pri urcitich pomalych otackach (velmi lehce nad volnobehem) vypada ze nekde drnci kousek plastu .. coz sice je z technickeho hlediska prkotina, ovsem hleda se to blbe a kdyz je auto jinak tiche tak to i otravuje... Mozna nekde drnci nejaky kryt apod.
NIcmene kdyby mi na muj dotaz v autorizaku na muj dotaz jak a zda se nejak projevi update vsech ridicich jednotek rovnou rekli, ze se prvnich par desitek km muze stat, ze treba motor zakolisa resp. chvili potrva nez se zkalibruji sensory a ridici jednotka motoru znovu zauci, tak jsem si mohl usetrit trochu zbytecne nervy... No tak to alespon pisu sem pro ostatni..

P.S:
Stejne mne s tim ti mechosi lezou na nervy (a nejen mne) stejne problemy jsem cetl i na nem. forech ze davaji olej vzdycky na maximum asi proto aby mohli uctovat co nejvetsi mnozstvi za predrazene ceny. Mel jsem asi pred rokem s uplne jinym autem s uplne jinym mechosem docela vystup, kdyz jsem mu dodal olej i filtr a dal jasne zadani ze chci olej mit uprostred mezi min a max. Kdyz jsem si auto vyzvedl tak byl olej asi 1/2 cm nad maximem. Mechos se mi snazil vysvetlit ze to je naprosto v poradku a ze to nicemu nevadi a ze to tak dela porad a koukal na mne jak na blbce, kdyz mu vynadal a pozadal ho aby okamzite odsal olej nad maximem a porad jsem si bez ohledu na jeho znalecke vysvetlovani mlel porad dokola ze mne to nezajima a nenecham si nicit motor (pro mechose blby laik co nicemu nerozumi) a donutil ho na miste ten olej odsat...
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
No táák, olej se neměří za jízdy, kdy je rozstříkaný všude v motoru 
Když už tě baví ta elektronická měrka, tak to stejně kontroluj při vypnutém motoru. Fyzická měrka je ale jistota, ta nelže
Prostě ten přebytek odsaj nebo třeba vypusť spodem, riskuješ zdraví motoru.
Odkud vlastně jsi, že jezdíš na jednoduché odsátí oleje 150km daleko?

Když už tě baví ta elektronická měrka, tak to stejně kontroluj při vypnutém motoru. Fyzická měrka je ale jistota, ta nelže

Odkud vlastně jsi, že jezdíš na jednoduché odsátí oleje 150km daleko?

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Musim upresnit, asi nevis jak to v F10ce funguje s tou elektronickou merkou oleje.Falcon píše:No táák, olej se neměří za jízdy, kdy je rozstříkaný všude v motoru
Když už tě baví ta elektronická měrka, tak to stejně kontroluj při vypnutém motoru. Fyzická měrka je ale jistota, ta nelžeProstě ten přebytek odsaj nebo třeba vypusť spodem, riskuješ zdraví motoru.
Odkud vlastně jsi, že jezdíš na jednoduché odsátí oleje 150km daleko?
Pokud si najedes na menu pred startem tak ti napise neco ve smyslu ze "mate dostatecne mnozstvi oleje pro start motoru, hladina oleje se zacne merit po nastartovani motoru". Nasledne po startu motoru behem par desitek sekund provadi mereni a napise ti bud OK a nebo ze je oleje moc (ci malo) a zobrazi tu elektronickou merku a na ni hladinu...
Jizda ca. 150km do HK a zpet a odsati oleje nema vubec nic spolecneho, pouze to, ze jsem chtel provest (bohuzel se nepodarilo) odsati oleje (dopoledne) u jednoho mechose asi necele 2km daleko, pred tou vlastni jizdou (pozde odpoledne/k veceru)....
- TT
- Registrovaný
- Příspěvky: 1358
- Registrován: ned 25.08.2002 00:00
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
....jestli Ti ukazuje mechanická i elektronická měrka vyšší hodnotu, tak bych řekl, že nějaký aktivní blbec v servisu si řekl, že oleje máš málo a dolil ho...
dokážu si to vysvětlit asi takto: učedník dostal od mistra úkol zkontrolovat kromě zmíněné výměny i výšku hladiny oleje, bohužel není moc bystrý a nemůže najít měrku. Jde se zeptat zkušenějšího kolegy a ten mu řekne, že se to měří elektronicky v menu vozidla a stav se zobrazí na displeji. Učedník jde a na elektronické měrce zjistí, že stav neukazuje žádnou hodnotu, dovtípí se , že je třeba jej dolít.....
Ten olej stopro odsaj, jednou jsem přelil olej a ten zvuk motoru byl přinejmenším zvláštní. Jestli máš velkou injekční stříkačku a hadičku odpovídající průměru násosky stříkačky můžeš to odsát i přes mechanickou měrku, je to sice porod a jde to pomalu, ale nemusíš jezdit k mechanikovi na odsávání...
dokážu si to vysvětlit asi takto: učedník dostal od mistra úkol zkontrolovat kromě zmíněné výměny i výšku hladiny oleje, bohužel není moc bystrý a nemůže najít měrku. Jde se zeptat zkušenějšího kolegy a ten mu řekne, že se to měří elektronicky v menu vozidla a stav se zobrazí na displeji. Učedník jde a na elektronické měrce zjistí, že stav neukazuje žádnou hodnotu, dovtípí se , že je třeba jej dolít.....
Ten olej stopro odsaj, jednou jsem přelil olej a ten zvuk motoru byl přinejmenším zvláštní. Jestli máš velkou injekční stříkačku a hadičku odpovídající průměru násosky stříkačky můžeš to odsát i přes mechanickou měrku, je to sice porod a jde to pomalu, ale nemusíš jezdit k mechanikovi na odsávání...
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
No to s tim "učedníkem" vypadá docela pravděpodobně a mozne.TT píše:....jestli Ti ukazuje mechanická i elektronická měrka vyšší hodnotu, tak bych řekl, že nějaký aktivní blbec v servisu si řekl, že oleje máš málo a dolil ho...
dokážu si to vysvětlit asi takto: učedník dostal od mistra úkol zkontrolovat kromě zmíněné výměny i výšku hladiny oleje, bohužel není moc bystrý a nemůže najít měrku. Jde se zeptat zkušenějšího kolegy a ten mu řekne, že se to měří elektronicky v menu vozidla a stav se zobrazí na displeji. Učedník jde a na elektronické měrce zjistí, že stav neukazuje žádnou hodnotu, dovtípí se , že je třeba jej dolít.....
Ten olej stopro odsaj, jednou jsem přelil olej a ten zvuk motoru byl přinejmenším zvláštní. Jestli máš velkou injekční stříkačku a hadičku odpovídající průměru násosky stříkačky můžeš to odsát i přes mechanickou měrku, je to sice porod a jde to pomalu, ale nemusíš jezdit k mechanikovi na odsávání...
Na druhou stranu jednak nemám hmatatelny důkaz a velmi nerad bych bez důkazů kohokoliv obvinoval.
Co se tyka vseho ostatniho tak mi ten autorizak vysel velmi vstric a tak je opravdu v zadnem pripade nechci bez konkretnich dukazu jakkoliv NESPRAVEDLIVE hanet (pricemz se priznam ze obecne mam k autorizakum naprosty odpor a to nejhorsi mineni neustale potvrzovane zkusenostmi ostatnich predevsim z nemeckych diskusnich for kde jsem to kdy i v minulosti procital konkretne znacek BMW,Mercedes, Audi ovsem pocitam s tim ze to je bez rozdilu).
Na druhou stranu i kdyby to s tim ucednikem bylo pravda, tak pochybuju ze by to tam nekdo dobrovolne priznal

S tou elektronickou merkou to totiz mohlo byt i tak ze jelikoz byla uz pri koupi vozu v SRN (od jineho autorizaku) na maximu tak jsem se se skripenim zubu rozhodl to prubezne sledovat a samozrejme pri pristi vymene si to velmi dobre ohlidat (pristi vymenu mi to pri koupi ukazovalo po 22tis tedka ukazuje po 20tis km). Jelikoz byla na maximu od zacatku, stacila jakakoliv drobna nepresnost nebo rekalibrace sensoru a vyskocila hned na maximum. Bohuzel jak jsem psal tak i presnost-nepresnost fyzicke merky u F10ky je diskutabilni i podle nazoru jinych uzivatelu.
Pri vcerejsi jizde do HK (motor jsem stejne nehonil) tak krome te zminene pouze obcasne vibrace nejakeho plastu bud z motoroveho prostoru nebo zpod palubky (prece jen nedokazu presne lokalizovat a bude to asi porod) v otackach blizkych volnobehu (plast vibruje pouze ve velmi uzkem spektru otacek) tak jsem uz nasledne ZADNY podezrely ZVUK motoru NEZASLECHL.
Co mi ale stale vrta hlavou je ten pach spaleniny kratce po vyjeti pak vubec nic a pak az kratce pred dojetim (vsimla si toho i spolujezdkyne - moje lepsi polovicka).
Bohuzel zadnou velkou injekcni strikacku doma nemam, fetovat jsem jeste nezacal : -)) Mam mozna nejake mrnavek kdyz jsem pred desitkami roku delal domaci pokusy s doplnovanim inkoustu do inkoustovek, ktere ovsem dopadly vetsinou tak, ze po hodinove ztrate casu od inkoustu byla cela domacnost : -)) Mam ale male vykonne zubove cerpadlo 12V....
Mimochodem ta fyzicka merka je tak uzka a prtava v podstate jen takovy tenounky dratek neco takoveho jsem jeste na zadnem aute nevidel....
Nicmene samozrejme ze vim ze olej musim odsat co nejdrive do te doby nebudu mit moc klidny spanek...

Mala odbocka: Stale marne patram po nejakych servisnich navodech ci knihach typu "udelej si sam" a to v jakemkoliv jazyce CJ, SK, NJ, AJ.
Absolutne nechapu proc ani po 4 letech vyroby toho sameho typu nikdo nic takoveho nevydal.
A sice po tom patram ne toho duvodu, ze bych si chtel za kazdou cenu "vsechno delat sam" (na to mam prilis malo casu, vybaveni, kuraze a prilis leve obe ruce) ale abych se prece jen trochu vyznal lepe co presne kde je v motorovem prostoru tohoto auta, ktera hadicka ktery vstup a vystup a ktery sensor co presne znamenaji. Kdyz toto clovek vi, tak dokaze lepe zkontrolovat mechose pokud neco na aute delaji nebo zjistuji a nemusi ze sebe nechat delat blbce...
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Nepochybuj, nepřiznaliDyx píše:Na druhou stranu i kdyby to s tim ucednikem bylo pravda, tak pochybuju ze by to tam nekdo dobrovolne priznal

V zájmu životnosti motoru se hlavně neřiď tím moderním "trendy" intervalem 30.000km. Vzhledem na diesel raději 15 nebo 10.000km. Už jen kvůli tomu, že to krmíš B100Dyx píše:pri pristi vymene si to velmi dobre ohlidat (pristi vymenu mi to pri koupi ukazovalo po 22tis tedka ukazuje po 20tis km).

V lékárně vezmi normální tlustou 20ml a pak si s tím hraj. Hadičky silikonové nebo odolné palivu/oleji mají v železářství nebo akvaristice na metrážDyx píše:Bohuzel zadnou velkou injekcni strikacku doma nemam, fetovat jsem jeste nezacal : -)) Mam ale male vykonne zubove cerpadlo 12V.... Mimochodem ta fyzicka merka je tak uzka a prtava v podstate jen takovy tenounky dratek neco takoveho jsem jeste na zadnem aute nevidel....

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
- TT
- Registrovaný
- Příspěvky: 1358
- Registrován: ned 25.08.2002 00:00
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
... co se týká toho "smradu" po spálenině... o to víc jsem přesvědčen, že Ti maník doléval olej a nejen, že přelil přes rysku, ale zřejmě pocintal vše okolo a to zateklo k bloku motoru nebo na potrubí výfuku a než se to vypaří teplem tak to bude smrdět....
ad. návody: různé návody "jak na to" jsem hledal na AJ a N mluvících webech, je tam toho plno i na novější auta. Teda čím více uživatelů toho konkrétního auta bude tím najdeš více odkazů a rad, vždyť to znáš ne
Na novou F10 v českých zemí má pár lidí a ty co na ní mají tak to vždy šoupnou při závadě do autorizáku, takže budeš muset počkat tak 8-12 let než to bude všední auto a podomní opraváři jí budou úspěšně rozebírat a sestavovat ve svých garážích při hledání různých závad....

ad. návody: různé návody "jak na to" jsem hledal na AJ a N mluvících webech, je tam toho plno i na novější auta. Teda čím více uživatelů toho konkrétního auta bude tím najdeš více odkazů a rad, vždyť to znáš ne

BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
ve sklepe jsem prave za dnesniho destiveho nedelniho odpoledne objevil toto sofistikovane cenove "skoro nedostupne zarizeni":TT píše:... co se týká toho "smradu" po spálenině... o to víc jsem přesvědčen, že Ti maník doléval olej a nejen, že přelil přes rysku, ale zřejmě pocintal vše okolo a to zateklo k bloku motoru nebo na potrubí výfuku a než se to vypaří teplem tak to bude smrdět....![]()
ad. návody: různé návody "jak na to" jsem hledal na AJ a N mluvících webech, je tam toho plno i na novější auta. Teda čím více uživatelů toho konkrétního auta bude tím najdeš více odkazů a rad, vždyť to znáš neNa novou F10 v českých zemí má pár lidí a ty co na ní mají tak to vždy šoupnou při závadě do autorizáku, takže budeš muset počkat tak 8-12 let než to bude všední auto a podomní opraváři jí budou úspěšně rozebírat a sestavovat ve svých garážích při hledání různých závad....
http://sekacky-na-travu.eod.cz/prisluse ... visni-sada
ktere jsem kdysi zakoupil ze budu menit motorovy olej v zahradni sekacce od Mountfielda kterou mam 7-rokem a olej jsem v ni menil za tu dobu asi 2x dokonce je v nadobce jeste zbytek odsateho oleje

Pokud najdu jeste nejakou vhodnou tenkou hadicku, kterou se mi podari zadaptovat na tu stavajici ..tak to bude dokonce jeste pohodlnejsi nez injekcni strikackou : -)
Tak jedna ptakovina je snad vyrizena.
Predesilam ze toto opravdove HITEC odsavaci zarizeni, jehoz vyvoj trval minimalne 10 roku a stal inzenyry z (cinske) NASA minimalne 5 miliard dolaru fungujici na bazi obracene pumpicky do kola s nadobkou, je skoro idealni k odsavani motoroveho oleje primo jako by bylo "site na miru pro BMW F10", no jeste ted mne z toho boli obe ruce.
Lze ho bez vyhrad doporucit .. masochistum a onanistum

Zarizeni se zacalo postupne rozkladat ta horni cast se zacala viklat, nicmene se mi nakonec podario neco odcerpat a fyzicka merka ukazala hladinu ca. 3mm pod horni ryskou.
Elektronicka merka si ovsem ukazuje stale to same maximum ovsem v zelene barve...pricemz pri koupi vozu bylo toto maximum v barve zlute...
Nicemene az si budu priste nechat davat vymenu MO, tak mechosum strcim do ruky 5 litru slovy 5 litru a ne 6 litru (podle navodu tam patri 5.2litru pokud se nepletu). Aby ani pokud by trpeli hluchotou nebo Alzheimerem 4. stupne nemohlo dojit k preliti s tim, ze jim reknu ze zbytek si podle potreby doleju sam....
A ano interval vymeno MO nebudu dodrzovat 30tis jakk ukazuje palubak ale zkratim ho cca. na 15tis (nejen kvuli B100 ale i kvuli nepravidelnym casto i kratsim jizdam)
Predesilam ze toto opravdove HITEC odsavaci zarizeni, jehoz vyvoj trval minimalne 10 roku a stal inzenyry z (cinske) NASA minimalne 5 miliard dolaru fungujici na bazi obracene pumpicky do kola s nadobkou, je skoro idealni k odsavani motoroveho oleje primo jako by bylo "site na miru pro BMW F10", no jeste ted mne z toho boli obe ruce.
Lze ho bez vyhrad doporucit .. masochistum a onanistum


Zarizeni se zacalo postupne rozkladat ta horni cast se zacala viklat, nicmene se mi nakonec podario neco odcerpat a fyzicka merka ukazala hladinu ca. 3mm pod horni ryskou.
Elektronicka merka si ovsem ukazuje stale to same maximum ovsem v zelene barve...pricemz pri koupi vozu bylo toto maximum v barve zlute...
Nicemene az si budu priste nechat davat vymenu MO, tak mechosum strcim do ruky 5 litru slovy 5 litru a ne 6 litru (podle navodu tam patri 5.2litru pokud se nepletu). Aby ani pokud by trpeli hluchotou nebo Alzheimerem 4. stupne nemohlo dojit k preliti s tim, ze jim reknu ze zbytek si podle potreby doleju sam....
A ano interval vymeno MO nebudu dodrzovat 30tis jakk ukazuje palubak ale zkratim ho cca. na 15tis (nejen kvuli B100 ale i kvuli nepravidelnym casto i kratsim jizdam)
Ano mas pravdu to samozrejme vim, nicmene protoze jsem se pred casem o to zajimal intenzivneji.. mam vytku k tomu ze interval vymeny se porad nestanovuje automaticky a presneji na zaklade vystupu sensoru skutecne kvality resp. opotrebeni motoroveho oleje. Techto zarizeni a sensoru je na trhu uz cela rada a bylo by to daleko presnejsi (napr. na zaklade relativni permitivity oleje, kdy se sensor nakalibruje na novy olej a pak sleduje odchylky). Jediny duvod proc to neni u vsech aut nerkuli vyssi stredni tridy je maximalni uspora a zaroven fakt, ze na vymenach MO se da dobre vydelat.Vlasta píše:O ty krátký jízdy ti zkrátí interval počítač
Pokud by tam sensor byl, tak by se nestalo ze se olej vymeni pozde ani prilis brzo....
A propo jeste jeden dotaz trosku mimo misu netusite nekdo kde najdu u F10ky 520d filtr palivoveho oleje? Na prvni ani druhy pohled neni videt, doufam ze ho bavorsti soudruzi zde neumistili podobne "inteligentne a pristupne" jako u jejich kolegove u SMARTA CDI (pod autem nekde pod prahem ci podbehem). Mista v motorvem prostoru u 2 litra je tu dostatek i na velky filtr tanku nebo boingu

Ano mas pravdu to samozrejme vim, nicmene protoze jsem se pred casem o to zajimal intenzivneji.. mam vytku k tomu ze interval vymeny se porad nestanovuje automaticky a presneji na zaklade vystupu sensoru skutecne kvality resp. opotrebeni motoroveho oleje. Techto zarizeni a sensoru je na trhu uz cela rada a bylo by to daleko presnejsi (napr. na zaklade relativni permitivity oleje, kdy se sensor nakalibruje na novy olej a pak sleduje odchylky). Jediny duvod proc to neni u vsech aut nerkuli vyssi stredni tridy je maximalni uspora pro vyrobce automobilu (pro vyrobce investice do 100€)a zaroven fakt, ze na vymenach MO se da dobre vydelat.Vlasta píše:O ty krátký jízdy ti zkrátí interval počítač
Pokud by tam sensor byl, tak by se nestalo ze se olej vymeni pozde ani prilis brzo....
A propo jeste jeden dotaz trosku mimo misu netusite nekdo kde najdu u F10ky 520d filtr paliva? (=oprava preklepu diky)
Na prvni ani druhy pohled neni videt, doufam ze ho bavorsti soudruzi zde neumistili podobne "inteligentne a pristupne" jako u jejich kolegove u SMARTA CDI (pod autem nekde pod prahem ci podbehem). Mista v motorvem prostoru u 2 litra je tu dostatek i na velky filtr tanku nebo boingu

- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Filtr čeho?Dyx píše:kde najdu u F10ky 520d filtr palivoveho oleje?


E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
podle tohohle obrázku: http://ills.bmwfans.info/cwz5.png
to vypadá na podobné místo, jako "vždy" - někde pod prahem pod řidičem - řekl bych, že filtr bude mezi díly č. 8...zvedni auto (nebo pod něj lehni) a koukni
to vypadá na podobné místo, jako "vždy" - někde pod prahem pod řidičem - řekl bych, že filtr bude mezi díly č. 8...zvedni auto (nebo pod něj lehni) a koukni