Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

HHO funguje ? případně vstřikování vody do sání?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#21 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

neni pravda, ze voda je JEN do turbo motoru, hlavne u modernich jednotek, ktere ridi casovani i podle cidla klepani, diky te vode se muze predstih menit dle zatizeni podstatne vice bez rizika klepani... v 60tych letech to testovali na Spartaku, dozil se 160tis km (tehdejsi motory malokdy daly 100tis km) a voda mela vyrazny cistici efekt, motor byl po rozebrani prakticky bez karbonu... samo to celou dobu zralo o tech 20% min benalu...
“Ability is what you're capable of doing.”
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#22 Příspěvek od IlikeU »

U atmosfery jsem to ještě neviděl, já to používám kůli chlazení vzduchu. Navíc mi to udržuje kanáli v hlavě čistý a nedrží se tam karbon. jelikož všechny kity jsou řízené boostem nevím jak by se to dalo na atmosféru dát leda ovládat napětí čerpadla přes klapku.

Kit vstřikování není drahý cca 10K montáž zvládne člověk sám. Destilka stojí drobný. 20l methanolu kupuju za 980kč.

navýšení výkonu o 30PS, jak už tu někdo psal musí se upravit předstih.

Kdybych měl atmosféru tak bych to tam nedával. Četl jsem že někdo to instalovali do přeplňovaných aut když neměli intercooler.
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#23 Příspěvek od IlikeU »

foto
Přílohy
mala3.jpg
mala3.jpg (34.34 KiB) Zobrazeno 1193 x
mala1.jpg
mala1.jpg (56.04 KiB) Zobrazeno 1193 x
mala.jpg
mala.jpg (50.79 KiB) Zobrazeno 1193 x
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#24 Příspěvek od pragdejf »

Filozof píše:mě prostě technologie a možnosti zajímají.
Stejně jako kvalitní nano oleje Millers oil které hodně motoru pomohou a VIF do benzínu tak i jiné specialitky.

Vstřikování vody do motoru je finančně náročné a vím že je lepší jezdit s lehkou nohou nebo prostě to neřešit.

Myslel jsem že tady krom běžných uživatelu co jezdí s BMW jsou i lidi hodně technicky na úrovni a něco by o tom řekli případně odkázali.

Jak je vidět M5 e39 to využivá viz odkaz.

A to že by měl člověk mít prachy na BMW a jiné je jasná věc o to se tu nikdo nepře. :lol:

Ale raději místo této technologie vrazím do údržby auta a pojedu na dovolenou za ty ušetřené prachy.
Zadny specialitky, jenom placebo efekt. Kdyz se do tohotrochu ponoris, tak zjistis, ze spousta veci je jenom tahsni penez z kapes hejlů, ktery si o dany veci nedokazou nic precist a nedejboze se nad tim zamyslet.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#25 Příspěvek od Filozof »

Ano je toho hodně na trhu co je nesmysl a tahá z lidí peníze.

Ale třeba přivstřikování vody do sání za účelem chlazení motoru a zvýšení výkonu je reálný a jak vidíš i funkční. ILikeU to používá ve svém nadupaném BMW 335i viz přízpěvěk nademnou.
Sám cítím když je vlhkej vzduch že jde auto líp do otáček a nemusím tak šlapat na plyn a i spotřeba je dejme tomu o litr nižší. poznám to protože jezdím stejnou trasu stále dokola a cítím každou změnu v autě.
To stejné jako v létě a vedru se tomu prostě nechce je to línější.

Pokud by fungovalo přivstřikování vody do sání v určitém poměru a bylo auto naladěné věřím tomu že to bude mít velmi pozitivní přínos pro motor i spotřebu a výkon auta pujde taky nahoru.
Hlavně v létě by to bylo hodně znát.
Ted jen firma nebo člověk co to umí rozchodit a namontovat aby to perfektně fungovalo. Kdyby to dalo 10-15procent výkonu nahoru bylo by to super. Plus ta uspora paliva by byla fajn.

O HHO se tady už nebavíme, to je něco jiného.


zde je např na prodej dražší kit pro sportovní auta.

http://tuning-individual.cz/eshop/vstri ... 23913.html
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#26 Příspěvek od pragdejf »

No jak rikam pro turbinu v pohode. Ale taky se to nepouziva stale. Spis bych se pri stalym pouzivani u atmosfery bal koroze. Ne lisky jako kdyz hodis starou trikolku do kopriv, ale treba na stenach valcu a na tesnicich plochach ventilu by se to mohlo zacit tak lehce nakurvovat a vysledkem je casem takovej ten plizive vydechlej motor :lol:
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#27 Příspěvek od IlikeU »

Ještě když jsem měl škodu 130 a silnice vedla lesem kde bylo vlhko tak hned to bylo znát.

Já mam nastaven rozsah methanolu od 7psi do 22psi, aby kdyz jedu nakoupit tak methanol nevstrikuje.

U atmosfery bych to ladil přes škrtící klapku, čím více bude otevřená tím více to bude dávkovat.

Vychytat předzápal nebude prdel a ani levné, bude to pár hodin na brzdě. A ani netušim kdo by to udělal.

Koroze bych se nebál.

Stím výkonem bych byl u atmosféry při zemi podle mě max 5% a to bůch ví jestli.
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#28 Příspěvek od IlikeU »

Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#29 Příspěvek od Filozof »

Třeba ta M5 je prostě výkonná atmosféra. A chceš mi říci že vlhkej vzduch zpusobí korozi v motoru ? Takže když je venku mokro a vlhko mlhy a podobně tak mi zkoroduje motor ?

Co třeba v anglii nebo u moře kde je vlhkost vysoká myslím si že to jen motoru prospěje a neuškodí. Podle mě je té vody a vlhkosti tak málo že to jen čístí motor ale při té teplotě co je ve válcích se to vše spálí.
Koroze se určitě nebojím

Kdybych viděl nějakou studii která se zaměřila na tuto úpravu v autě tak by to hodně pomohlo. Bejt to za 5tis tak to klidně otestuji ve staré 5er, jak se to chová, ale do 7er to nebudu montovat pokud to nemám ověřené.

7er dopřeji kvalitní nano olej od millers oils a VIF se 100 oktanovým benzínem a slušnou údržbu tam nic montovat nebudu. :)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#30 Příspěvek od Dyx »

ja planuju postupne dat do F10ky misto HHO spis HCS tj. hydrocarbon cracking system (nevim jak by se to nejlepe prelozilo neco jako štěpič uhlovodíků).¨
Výhoda: zadna instalace a zasahy do eletriky, pouze mechanicke.
Princip: reformace uhlovodikovych a vodnich par vysokou teplotou vyfukovych plynu. Melo by to prodlouzit dojezd tak o 20-40% takze to za vyzkouseni stoji. Jedine s cim muzou byt problemy se cidla jako lambdasondy atd. vyrusi efekt uspory tim ze si budou myslet ze je smes prilis chuda a zbytecne jsi obohati. Na to jsou ale reseni jako EFIE atd. podobne jako u HHO....
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#31 Příspěvek od Dyx »

Hanz píše:tehle temat je tu asi 5, nikdo si to tam neda, protoze mu prijde cpat do motoru vodu jako scifi, pritom to jde az do pomeru 20:80 voda:palivo...
uplne vidlo reseni je omotat svody medenou trubkou, voda se zmeni na paru a ta jde do sani... cele se to da jeste napojit na vyfuk, kdy tlak plynu tlaci z nadobky adekvatne dle zatizeni vic vody do okruhu, proti problemu se studenym motorem staci zapojit obyc solenoid ventil spinany bimetalem (brani vstupu vody do sani pri chladnem motoru, uzavre privod k trysce)... AEM pouziva el rizeni vct el cerpadla a trysky, coz je nej reseni...
Sorry uplne jsem prehlidl tvuj prispevek, to je presne to o cem jsem take psa a sice se tomu rika system HCS. Problem u novejsich aut ale byva s lambdasondou pokud ti pujde do sani smes obsahujici vzdusny kyslik, tak lambdasonda bude smes povazovat za prilis chudou a zacne zvedat pomer paliva (obohacovat) a tim padem vyrusi (vetsinu) efektu uspory. Proto je to u novejsich aut zapotrebi resit modifikaci signalu lambdasondy pomoci EFIE.
Dalsi moznost je pouzit jak pises "napojeni na vyfuk" kde je spalin mene.
Ma to ale pak jeden hacek a sice bezpecnost. Kdyz foukas horky vzduch ze spalin do smesi vody s benzinem, tak vznikaji benzinove pary ktere muzou uniknout ven .. a to pak prestava veskera sranda. ....
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#32 Příspěvek od darklord »

Kamo keby ti do sania nesla zmes obsahujuca vzdusny kyslik tak motor nemoze fungovat...
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#33 Příspěvek od Dyx »

darklord píše:Kamo keby ti do sania nesla zmes obsahujuca vzdusny kyslik tak motor nemoze fungovat...
Kamo to je samozrejme logicke nepsal jsem nic o tom ze ze standartni smesi paliva a vzduchu budu odstranovat vzduch, ale asi bude potreba to upresnit:

Mel jsem namysli kyslik obsazeny v pridanem sekundarnim palivu (plyn obsahujici H2, metan a dalsi horlave plyny vznikle z procesu hydrocrakovani uhlovodikovych a vodnich par) ze systemu HCS. Bud se do tohoto pridavneho "prisavaneho" plynneho paliva prisava vzdusny kyslik a nebo naopak spaliny (z vyfukovych plynu) ktere jiz obsahuji vzdusneho kysliku daleko mene.

Mimochodem ted provadim (v mezicase) test systemu HCS na starem francouzskem motoru 1.5D ktery se daval do Peugeot 106D a Saxo 1.5D.
Vysledky zatim velmi slibne, auto ktere bylo predtimjak chciply kun reaguje na plyn jako by tam bylo turbo+chiptuning a i zvuk motoru (pravdepodobne procistene vodikem) se velmi zlepsil, prestal kolisat.
Driv se auto plazilo max 80kmh do lehkeho kopce na dalnici, ted reaguje okamzite a i na 5ku zrychli na 110km behem chvilky. Takze i kdyz jsem vedel ze to ostatnim funguje, prece jen je to neco jineho kdyz si to clovek muze vyzkouset sam na aute ktere zna a clovek je presto prekvapeny protoze takove viditelne zlepseni jsem necekal.
Ted jsou na rade jeste dalsi asi 2-4 starsi auta a nakonec bude nasledovat (pocitam behem 1-4 mesicu) i F10ka....
Jelikoz byl tento system sestaveny pouze narychlo jako testovaci bastl, tak z duvodu bezpecnosti budu do bubbleru (vyvijece uhlovodikove+vodni mlhy) namisto smesi benzinu s vodou davat radsi lih s vodou.... No a pro jistotu u spolujezdce se bude vozit maly hasicsky pristroj :mad:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#34 Příspěvek od Filozof »

Mě osobně se líbí to vstřikování vodní mlhy do sání ale prý u atmosféry to dělá jen kolem 10-15procent úspora paliva a je to nejlepší pro turbomotory jak u nafty tak u benzínu a zároveň to ochlazuje motor co mi přijde super třeba v létě je vzduch mnohem teplejší a motor má co dělat aby se stím vypořádal ...v těch parných dnech bude prostě výkon pryč vlivem menší hmotnosti vzduchgu co se dostane do motoru na rozdíl od zimy kdy je vzduch mnohem hustší a auto líp táhne.

Efekt je hodně patrný když je mokro nebo vlhko jak auto jde krásně za plynem, a spotřeba klesne....

Máš někde nějaké foto jak si to upravuješ ? Kit vstřikování do sání stojí komplet kolem 15tis kč což mi přijde moc. Využívají to hlavně závodní speciály které mají water/methanol vstřikování.
Odpovědět