Před plánovanou delší cestou v řádech tisíců km je dobré zkontrolovat na voze to, co by mohlo vůz znepojízdnit a nebo jinak znepříjemnit cestu:
- interval výměny olejů, svící, filtrů - plánovaná trasa by se měla vejít do limitu výměny a pokud ne, vyměnit před odjezdem
- stav pneu
- stav brzdových desek a kotoučů
Má-li vůz na tachometru 200k+ km:
- stav uhlíků a sběrných kroužků alternátoru - opotřebené uhlíky způsobí nedobíjení; nutno odpojit akumulátor, vyjmout alternátor, demontovat zadní víko, demontovat regulátor napětí jehož jsou uhlíky součástí a případně vyměnit celý regulátor za nový
Jde-li o vůz s motorem M50/M52/M54:
- stav oběhového čerpadla chladící kapaliny - v některých obdobích výroby osazoval výrobce čerpadla s plastovým oběhovým kolem časem se rozpadajícím a následně nefungujícím; je třeba čerpadlo vyjmout, zkontrolovat a případně vyměnit za nové
Dopisujte další doporučení, případně mě kontaktujte pomocí SZ.
FAQ - kotrola před dlouhou/zahraniční cestou
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
U starších vozů s rozdělovačem - motory M10/M20/M30/M40 - kontrola víka rozdělovače a palce na trhliny, praskliny, ... a světelné efekty na víku rozdělovače ve tmě
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
