Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Olej, N52B30, 130i
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
nnzč
mám N52B30(K) v m4Zlikovi a liju tam 5w-40 longlife a měním nejpozději po roce (8-10 tis km), byl tam magnatec, fčíl je tam Pentosynth a pude tam MillersOils EE
jinak N53 ve služebním 3er se po přechodu z 0w-30 na 5w-40 neskutečně ztišil - prakticky už vůbec nejsou slyšet mechanické zvuky (ventily a tak)
nekultivovanost ovšem přetrvává - je tu o tym vlákno v sekci 3er
mám N52B30(K) v m4Zlikovi a liju tam 5w-40 longlife a měním nejpozději po roce (8-10 tis km), byl tam magnatec, fčíl je tam Pentosynth a pude tam MillersOils EE
jinak N53 ve služebním 3er se po přechodu z 0w-30 na 5w-40 neskutečně ztišil - prakticky už vůbec nejsou slyšet mechanické zvuky (ventily a tak)
nekultivovanost ovšem přetrvává - je tu o tym vlákno v sekci 3er
Asi nic lepšího z olejů pro civilní auta v současný době nenajdeš. Technologie nanodrive má významě nižší tření jak po zaolejování tak hned po startu. A interval bych srazil pod 15tis. To auto si to zaslouží.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
A LL04 splňuje.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
A LL04 splňuje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
hlavně je to tim že je to přímovstřik.. navíc je to jen na volnoběh.. měli jsme jedničku s n43 a tam to je podobný... ale zase musim řict, že na atmosferu motor jel poměrně pěkně i odspodu..vita11 píše:tu nekultivovanost dělají piezo vstřikovače ... tam nepomůže ani svěcená
jinak na německym foru jsem četl, že 5w30 ll04 je spíš pro naftu neobsahuje nějaký příměsy který zlepšují mazivost při vyšších otáčkách.. >5000.. možná bych to ještě někde dohledal... je ale otázka jestli to člověk vůbec realně někde pozná.. bmw leje 5w30 i do M Motorů..
Prave, cetl sem toho dost na bimmerforum i 1addicts a uplne jasno v tom neni. Asi se da rict, ze vetsina uzivatelu jde na ruku fabrikam , tudiz pouzivaji 5w30. Prave proto me zajima treba ten nano millersoil, ten vyrabej v obou specifikacich, jak 5w tak 10w.
Co se intervalu tyce 10 n 15 tis, 1 rok, se zda jako ideal.
Dolevate? Me si zatim nikdy o litr oleje motor nerekl...Ani pri intervalu 20k.
Co se intervalu tyce 10 n 15 tis, 1 rok, se zda jako ideal.
Dolevate? Me si zatim nikdy o litr oleje motor nerekl...Ani pri intervalu 20k.
Myslíš jak 30 tak 40? Protože 10w40 je polosyntetika bez bawo normy. 5W mají LL 04 obě. 5w40 je novinka letošního jara a řada lidí uvítala olej s větší teplotní zatížitelností. 120d mám na nanodrive převedenou celou včetně převodovka a diffu, v motoru je 5W30 protože 5W40 nebyla k dispozici, ale další výměnu půjdu do 40. Slibuju si od toho lepší mazání v okamžiku, kdy to dostává za uši a teplota leze nahoru.
A v opačným extrému funguje nanodrive trochu jinak než standardní oleje, maže i při studeným startu, než se všechno zaolejuje a olej získá aspoň nějakou teplotu.

Více tady ve vlákně: http://www.oleje.cz/forum/post84788.htm ... %AD#p84788
A v opačným extrému funguje nanodrive trochu jinak než standardní oleje, maže i při studeným startu, než se všechno zaolejuje a olej získá aspoň nějakou teplotu.
Je jen jeden jediný moment, kdy nanosložka nefunguje a to je úplně první start s novým EE nebo NT olejem - trvá několik minut / kilometrů - než se nanosložka "aktivuje" navázáním na kov. Od druhého startu an ten olej už to "funguje" a vrstva je na kovu aktivní i při startu během desetin sekund, ještě než se olej samotný "dostane všude". Toto vše je umocněno oproti civilní EE řadě u sportovních CFS NT a to díky 3esterovému základovému oleji, který má i sám o sobě extrémní smáčivost kovů a výrazně méně stéká, než PAO nebo HC základy.
Aby vše výše uvedené nevypadalo jen jako výklad z teleshopingu Horsta Fuchse, přikládám graf z laborky Millers Oils, kde zkoušeli právě to, o čem nyní diskutujeme. Vzali tehdy standardní (už ukončený) polosyntetický XSS 10w40 a zatěžovali ho 3x po sobě až na teplotu k 135°C při čemž měřili koeficient tření. Mezi jednotlivými cykly vždy nechali jen olej vychladnout - to jsou ty tři křivky nahoře (zelená, červená, modrá). Po té se do základu domíchala nanosložka a stejný postup tří běhu se opakoval. Je vidět, že při prvním (fialovém) zatížení se nedělo nic a to až do teploty oleje cca 65°C, kdy se nanosložka aktivovala a následně koef.tření začal klesat. Při následném druhém a třetím cyklu (oranžová a světle modrá) se hned od začátku testu a koef.tření razantně snížil oproti "nenano" oleji a to cca o 1/2.

Více tady ve vlákně: http://www.oleje.cz/forum/post84788.htm ... %AD#p84788