Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X3 2.0D E83 2005!!!
Zdravím,
poraďte někdo co s tím.
Kouří bíle hlavně při rozjezdech, strašně žere olej (1-1.5l/2000km), ale nikde neteče. Voda neubívá, na deklu od oleje není nic a po prohlídce udajně jen prolíná kolem deklu-zlehka. Ani po týdenním stání podemnou není flek. Doplňuju 5W30 a kouření bych řekl že se zhoršilo po přidávání aditiva do nafty. Už nedávám, dal jsem asi jen 4nádrže.
Typy co jsem dostal: turbo, kroužky, písty.....sakra co mně teda čeká a odhad ceny opravy? ..Brno..
Dík za poznatky a rady
poraďte někdo co s tím.
Kouří bíle hlavně při rozjezdech, strašně žere olej (1-1.5l/2000km), ale nikde neteče. Voda neubívá, na deklu od oleje není nic a po prohlídce udajně jen prolíná kolem deklu-zlehka. Ani po týdenním stání podemnou není flek. Doplňuju 5W30 a kouření bych řekl že se zhoršilo po přidávání aditiva do nafty. Už nedávám, dal jsem asi jen 4nádrže.
Typy co jsem dostal: turbo, kroužky, písty.....sakra co mně teda čeká a odhad ceny opravy? ..Brno..
Dík za poznatky a rady
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Jojo přesně a díky takovým hospodským radám jdou auta srát, asi jsi měl nějakou historickou předkomůrku tam to nic neudělá, ale 1l litr olej na nádrž = smrt comonrailového motoru. To jsem netušil co se všechno nedovím na tomhle fóru.laik píše:Já dával kdysi olej 1 litr do nádrže skrze mazání rot.čerpadla, bo naše nafta je údajně "suchá" a nekouřil vůbec.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Aditivem jsi tomu neublížil, teda předpokládám že není z kauflandu a nebo ten litr oleje.harryb píše:Zdravím,
poraďte někdo co s tím.
Kouří bíle hlavně při rozjezdech, strašně žere olej (1-1.5l/2000km), ale nikde neteče. Voda neubívá, na deklu od oleje není nic a po prohlídce udajně jen prolíná kolem deklu-zlehka. Ani po týdenním stání podemnou není flek. Doplňuju 5W30 a kouření bych řekl že se zhoršilo po přidávání aditiva do nafty. Už nedávám, dal jsem asi jen 4nádrže.
Typy co jsem dostal: turbo, kroužky, písty.....sakra co mně teda čeká a odhad ceny opravy? ..Brno..
Dík za poznatky a rady
Olej máš dobře 5w30 nebo 10w30
Každopádně to vypadá na vstřik špatné spalování) chce to diag a vstřiky na stolici, už s tím nejezdi jde to akorát víc do sraček a škodíš DPF.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Tak si to znovu přečti!!! Někdo důvěřivý to tady přečte a nalije!!!laik píše:Nespojoval bych bílý kouř se spotřebou oleje. 5w30 v dieselu teda nevím, jestli je to pravé ořechové. Bílý kouř může dělat třeba vadný vstřik, špatný předvstřik aj. To chce diagnostiku.
Já dával kdysi olej 1 litr do nádrže skrze mazání rot.čerpadla, bo naše nafta je údajně "suchá" a nekouřil vůbec.
O tu rotačku tak nejde to už nemá místo toho čerpadlo které tlačí až 2500 bar, ale o ty vstřiky a DPF jim se to taky moc nelíbí takže taková medicíny na na výše uvedené auto 4x 8k vstřik a 1x DPF za 40k to je pěkný účet.
Předkomůrka nehulila




Jasně po friťáku smrděla jak makrely a 10l trochu málo na nádrž spousta kámošů jezdila na čistý, do kaufu max dvě krabice na osobu tak se šlo několikrát přes různé pokladny



Pro harryb: Nepočítej, že po repasu či výměně vstřiků ti to přestane žrát olej. U dieselu to projde z 80% přes turbo úplně mimo vstřiky. A vlastnemec má pravdu aby jsi s tím vůbec nejel, můžeš propálit písty,to je větší průser než DPF, mimo jiné. Ale to v servisu určitě budou vědět, co všechno mohlo odejít.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Proč pootočením čerpadla, když to žádné nemá? Píšu dianostiku a zkontrolovat časování vstřiku nebo jestli neteče. ŘJ přeci musí dát impuls ke vstřiku u benznu, u nafty asi rozvody,které se můžou rozhodit. CR má tolik vstřikovacích čerpadel. kolik má válců. Ale já jsem chtěl poradit,kdy může motor kouřit a ne, aby s něčím točil nebo lil olej do nádrže a že olej v palivu u dieselu nekouří.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
PRO HARRYB - Omlouvám se špatně jsem si přečetl Tvůj příspěvek a rovnou se zaměřil na lití oleje do nádrže.
Olej se Ti na 99,9% ztrácí přes turbo, poznáš to jednoduše jelikož už ho bude tuna v trubkách a intercooleru, časem turbo získá vůli na na hřídeli a prolíná tama olej který si tahá z motoru pro mazání a chlazení. Dělej s tím hned něco, jelikož až ten olej v těch trubkách chytne dopadá to špatně pro celý motor https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY když se Ti to stane u manuálu narvat tam 5 nebo 6 a pustit spojku a automatu říznout hadici od vzduchu. Každopádně to nedělá dobře ani DPF které takhle odepíšeš po pár kilometrech. Takže minimálně výměna turba a vyčistit všechny trubky s tím určitě udělej náplně a filtry.
Olej se Ti na 99,9% ztrácí přes turbo, poznáš to jednoduše jelikož už ho bude tuna v trubkách a intercooleru, časem turbo získá vůli na na hřídeli a prolíná tama olej který si tahá z motoru pro mazání a chlazení. Dělej s tím hned něco, jelikož až ten olej v těch trubkách chytne dopadá to špatně pro celý motor https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY když se Ti to stane u manuálu narvat tam 5 nebo 6 a pustit spojku a automatu říznout hadici od vzduchu. Každopádně to nedělá dobře ani DPF které takhle odepíšeš po pár kilometrech. Takže minimálně výměna turba a vyčistit všechny trubky s tím určitě udělej náplně a filtry.
Ty si teda solidní případlaik píše:Proč pootočením čerpadla, když to žádné nemá? Píšu dianostiku a zkontrolovat časování vstřiku nebo jestli neteče. ŘJ přeci musí dát impuls ke vstřiku u benznu, u nafty asi rozvody,které se můžou rozhodit. CR má tolik vstřikovacích čerpadel. kolik má válců. Ale já jsem chtěl poradit,kdy může motor kouřit a ne, aby s něčím točil nebo lil olej do nádrže a že olej v palivu u dieselu nekouří.


Ale tak hlavně že si mu poradil..

- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
To nemá cenu.
Vysokotlaké čerpadlo a rot.čerpadlo jsou dvě různé technologie u systému vstřikování a nikdy nebudou spolu. Možná u PD.
A přečti si moji první "radu". Lil jsem olej úmyslně do nádrže a nekouřil,tzn.bílý,černý nebo modrý kouř nebude od 1l/1000km, co mu to sežere. U rotačky to jde. Prostě tvrdím, že olej ve spalovacím prostoru u dieselu nekouří, kouří jen chybou časování nebo dávkou.
Nikam jsem nenapsal, aby něčím točil, když nemá čím!!!!!
Na BMW čekám, motor jsem u něj viděl z vlaku, takže nemůžu říct otoč šroubkem č.4
No a radit už nebudu, umíte to tu pěkně otočit na hlavu
Vysokotlaké čerpadlo a rot.čerpadlo jsou dvě různé technologie u systému vstřikování a nikdy nebudou spolu. Možná u PD.
A přečti si moji první "radu". Lil jsem olej úmyslně do nádrže a nekouřil,tzn.bílý,černý nebo modrý kouř nebude od 1l/1000km, co mu to sežere. U rotačky to jde. Prostě tvrdím, že olej ve spalovacím prostoru u dieselu nekouří, kouří jen chybou časování nebo dávkou.
Nikam jsem nenapsal, aby něčím točil, když nemá čím!!!!!
Na BMW čekám, motor jsem u něj viděl z vlaku, takže nemůžu říct otoč šroubkem č.4
No a radit už nebudu, umíte to tu pěkně otočit na hlavu
Takže já sem to tady otočil ne hlavu, ale ty si pořád přesvědčený, že má v tom motoru ke každému válci jedno čerpadlo?
Argumentuješ tím, že 20let stará rotacka se vstrikovacímy tlaky kolem 150bar a dírou v trysce, že by tam člověk strčil prst, nekouří, i když jezdíš na olej. Přitom tady kolegovi s X3 jde na 90% olej z turba přímo do výfuku, tam si s tím dpf moc neumí poradit, olej postupně vyhořívá a hulí to do bílá (ale dlouho nebude..).
Argumentuješ tím, že 20let stará rotacka se vstrikovacímy tlaky kolem 150bar a dírou v trysce, že by tam člověk strčil prst, nekouří, i když jezdíš na olej. Přitom tady kolegovi s X3 jde na 90% olej z turba přímo do výfuku, tam si s tím dpf moc neumí poradit, olej postupně vyhořívá a hulí to do bílá (ale dlouho nebude..).
Napsal jsem cituji:"Nespojoval bych bílý kouř se spotřebou oleje.Bílý kouř může dělat třeba vadný vstřik, špatný předvstřik aj. To chce diagnostiku."
Sorry, ale Ty jsi napsal, jak chci ladit předvstřik pootočením čerpadla.
Do té doby o tom nepadla zmínka.
Motor u X3 co tam má neznám,tak daleko jsem nechtěl zajít, jen 1x reagovat, proč kouří a proč bere olej a že to nemusí souviset.
Ze zvědavosti bych rád, jak to vyřeší a čím to bylo.
Sorry, ale Ty jsi napsal, jak chci ladit předvstřik pootočením čerpadla.
Do té doby o tom nepadla zmínka.
Motor u X3 co tam má neznám,tak daleko jsem nechtěl zajít, jen 1x reagovat, proč kouří a proč bere olej a že to nemusí souviset.
Ze zvědavosti bych rád, jak to vyřeší a čím to bylo.