Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X3 2.0D E83 2005!!!

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
harryb
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 05.09.2015 00:00

#1 Příspěvek od harryb »

Zdravím,
poraďte někdo co s tím.
Kouří bíle hlavně při rozjezdech, strašně žere olej (1-1.5l/2000km), ale nikde neteče. Voda neubívá, na deklu od oleje není nic a po prohlídce udajně jen prolíná kolem deklu-zlehka. Ani po týdenním stání podemnou není flek. Doplňuju 5W30 a kouření bych řekl že se zhoršilo po přidávání aditiva do nafty. Už nedávám, dal jsem asi jen 4nádrže.
Typy co jsem dostal: turbo, kroužky, písty.....sakra co mně teda čeká a odhad ceny opravy? ..Brno..
Dík za poznatky a rady
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#2 Příspěvek od laik »

Nespojoval bych bílý kouř se spotřebou oleje. 5w30 v dieselu teda nevím, jestli je to pravé ořechové. Bílý kouř může dělat třeba vadný vstřik, špatný předvstřik aj. To chce diagnostiku.
Já dával kdysi olej 1 litr do nádrže skrze mazání rot.čerpadla, bo naše nafta je údajně "suchá" a nekouřil vůbec.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#3 Příspěvek od vlastnemec »

laik píše:Já dával kdysi olej 1 litr do nádrže skrze mazání rot.čerpadla, bo naše nafta je údajně "suchá" a nekouřil vůbec.
Jojo přesně a díky takovým hospodským radám jdou auta srát, asi jsi měl nějakou historickou předkomůrku tam to nic neudělá, ale 1l litr olej na nádrž = smrt comonrailového motoru. To jsem netušil co se všechno nedovím na tomhle fóru.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#4 Příspěvek od vlastnemec »

harryb píše:Zdravím,
poraďte někdo co s tím.
Kouří bíle hlavně při rozjezdech, strašně žere olej (1-1.5l/2000km), ale nikde neteče. Voda neubívá, na deklu od oleje není nic a po prohlídce udajně jen prolíná kolem deklu-zlehka. Ani po týdenním stání podemnou není flek. Doplňuju 5W30 a kouření bych řekl že se zhoršilo po přidávání aditiva do nafty. Už nedávám, dal jsem asi jen 4nádrže.
Typy co jsem dostal: turbo, kroužky, písty.....sakra co mně teda čeká a odhad ceny opravy? ..Brno..
Dík za poznatky a rady
Aditivem jsi tomu neublížil, teda předpokládám že není z kauflandu a nebo ten litr oleje.

Olej máš dobře 5w30 nebo 10w30

Každopádně to vypadá na vstřik špatné spalování) chce to diag a vstřiky na stolici, už s tím nejezdi jde to akorát víc do sraček a škodíš DPF.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#5 Příspěvek od laik »

Já neřekl aby tam nalil olej 8O
Jen jsem napsal, že mi ta předkomůrka nekouřila a že to nemusí spojovat se spotřebou oleje.
Předpokládám, že comonrail nemá rotačku :D
Měl jsem kdysi golfa TD a jezdil na friťák líp než na naftu za poloviční náklady. 10 litrů na nádrž v poho.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#6 Příspěvek od vlastnemec »

laik píše:Nespojoval bych bílý kouř se spotřebou oleje. 5w30 v dieselu teda nevím, jestli je to pravé ořechové. Bílý kouř může dělat třeba vadný vstřik, špatný předvstřik aj. To chce diagnostiku.
Já dával kdysi olej 1 litr do nádrže skrze mazání rot.čerpadla, bo naše nafta je údajně "suchá" a nekouřil vůbec.
Tak si to znovu přečti!!! Někdo důvěřivý to tady přečte a nalije!!!

O tu rotačku tak nejde to už nemá místo toho čerpadlo které tlačí až 2500 bar, ale o ty vstřiky a DPF jim se to taky moc nelíbí takže taková medicíny na na výše uvedené auto 4x 8k vstřik a 1x DPF za 40k to je pěkný účet.

Předkomůrka nehulila :D a už vůbec ne když jsi tam nalil olej :D :D :D :

Jasně po friťáku smrděla jak makrely a 10l trochu málo na nádrž spousta kámošů jezdila na čistý, do kaufu max dvě krabice na osobu tak se šlo několikrát přes různé pokladny :D :D :D
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#7 Příspěvek od laik »

Pro vlastnemec: jen pro informaci - díky hospodským radám má golf dneska najeto 850 tisíc a dožil se 29 let, vlastní ho kamarád a nedá na něj dopustit.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#8 Příspěvek od laik »

No šlo právě o tu rotačku, která se zadírala.
A ropák nekouří bíle i když sežere jak píšeš i čistý olej, jen ho nesmíš potom zastavit.
Takže pro důvěřivé, prosím Vás, kdo nemá v BMW rot.čerpadlo, nelijte do nádrže 1 litr oleje, když už to ten litr sežralo.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#9 Příspěvek od laik »

Pro harryb: Nepočítej, že po repasu či výměně vstřiků ti to přestane žrát olej. U dieselu to projde z 80% přes turbo úplně mimo vstřiky. A vlastnemec má pravdu aby jsi s tím vůbec nejel, můžeš propálit písty,to je větší průser než DPF, mimo jiné. Ale to v servisu určitě budou vědět, co všechno mohlo odejít.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#10 Příspěvek od vlastnemec »

Ještě doplním:

Modrý dým = olej v palivu
Bílý dým = voda v palivu
Černý dým = špatně spálená nafta

Pokud je to dýmovnice v jakékoliv této barvě chyba motoru při spalování vesměs vstřiky.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#11 Příspěvek od laik »

Modrý dým = olej v palivu bych přiřkl benziňáku.
U dieselu modrý nebo černý dým může i být chyba v předvstřiku. Modrý-velký "fóra a je ve zvuku ostrý, černý-pozdní vstřik a motor je tupý.
Samozřejmě velká dávka paliva - také černý kouř.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od TANN3R »

Laiku, jak by si chtěl prosím ladit předvstřik na CR naftě, pootočením čerpadla? Snaha se cení, ale radit za každou cenu je k ničemu..

5w-30 do tohoto motoru samozřejmě patří. Pokud žere tolik oleje, asi odchází turbo, případně je dobré zkontrolovat, jak vypadá separátor oleje.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#13 Příspěvek od laik »

Proč pootočením čerpadla, když to žádné nemá? Píšu dianostiku a zkontrolovat časování vstřiku nebo jestli neteče. ŘJ přeci musí dát impuls ke vstřiku u benznu, u nafty asi rozvody,které se můžou rozhodit. CR má tolik vstřikovacích čerpadel. kolik má válců. Ale já jsem chtěl poradit,kdy může motor kouřit a ne, aby s něčím točil nebo lil olej do nádrže a že olej v palivu u dieselu nekouří.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#14 Příspěvek od vlastnemec »

PRO HARRYB - Omlouvám se špatně jsem si přečetl Tvůj příspěvek a rovnou se zaměřil na lití oleje do nádrže.

Olej se Ti na 99,9% ztrácí přes turbo, poznáš to jednoduše jelikož už ho bude tuna v trubkách a intercooleru, časem turbo získá vůli na na hřídeli a prolíná tama olej který si tahá z motoru pro mazání a chlazení. Dělej s tím hned něco, jelikož až ten olej v těch trubkách chytne dopadá to špatně pro celý motor https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY když se Ti to stane u manuálu narvat tam 5 nebo 6 a pustit spojku a automatu říznout hadici od vzduchu. Každopádně to nedělá dobře ani DPF které takhle odepíšeš po pár kilometrech. Takže minimálně výměna turba a vyčistit všechny trubky s tím určitě udělej náplně a filtry.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#15 Příspěvek od laik »

A s tím i ty vstříky, tam bude také na 99.9% problém.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od TANN3R »

laik píše:Proč pootočením čerpadla, když to žádné nemá? Píšu dianostiku a zkontrolovat časování vstřiku nebo jestli neteče. ŘJ přeci musí dát impuls ke vstřiku u benznu, u nafty asi rozvody,které se můžou rozhodit. CR má tolik vstřikovacích čerpadel. kolik má válců. Ale já jsem chtěl poradit,kdy může motor kouřit a ne, aby s něčím točil nebo lil olej do nádrže a že olej v palivu u dieselu nekouří.
Ty si teda solidní případ :D . Samozřejmě že CR má vysokotlaké čerpadlo, určitě teda ne jedno pro každý válec, ale věř že ho opravdu má :D. A samozřejmě s počátkem střiku nemá nic společného, tak si s ním můžeš točit dle libosti, já narážel na ten tvůj rozhozený předvsřik. Ten si určuje ŘJ motoru podle polohy kliky/vačky, a rozvody se určitě nedokáží "rozhodit" tak, aby to hulilo jak špatně nastavená rotačka. Nebo vlastně můžou, ale to už většinou leží řetěz na zemi pod autem:D

Ale tak hlavně že si mu poradil.. :D
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#17 Příspěvek od vlastnemec »

laik píše:A s tím i ty vstříky, tam bude také na 99.9% problém.
Může a nemusí otázkou jak dlouho to tak jezdí, napřed udělat co píšu potom diag a mrknout na korekce pokud budou horší pořádně zaVifovat a znovu korekce nebo baňkový test a podle toho vstřiky.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#18 Příspěvek od laik »

To nemá cenu.
Vysokotlaké čerpadlo a rot.čerpadlo jsou dvě různé technologie u systému vstřikování a nikdy nebudou spolu. Možná u PD.
A přečti si moji první "radu". Lil jsem olej úmyslně do nádrže a nekouřil,tzn.bílý,černý nebo modrý kouř nebude od 1l/1000km, co mu to sežere. U rotačky to jde. Prostě tvrdím, že olej ve spalovacím prostoru u dieselu nekouří, kouří jen chybou časování nebo dávkou.
Nikam jsem nenapsal, aby něčím točil, když nemá čím!!!!!
Na BMW čekám, motor jsem u něj viděl z vlaku, takže nemůžu říct otoč šroubkem č.4
No a radit už nebudu, umíte to tu pěkně otočit na hlavu
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od TANN3R »

Takže já sem to tady otočil ne hlavu, ale ty si pořád přesvědčený, že má v tom motoru ke každému válci jedno čerpadlo?
Argumentuješ tím, že 20let stará rotacka se vstrikovacímy tlaky kolem 150bar a dírou v trysce, že by tam člověk strčil prst, nekouří, i když jezdíš na olej. Přitom tady kolegovi s X3 jde na 90% olej z turba přímo do výfuku, tam si s tím dpf moc neumí poradit, olej postupně vyhořívá a hulí to do bílá (ale dlouho nebude..).
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

#20 Příspěvek od laik »

Napsal jsem cituji:"Nespojoval bych bílý kouř se spotřebou oleje.Bílý kouř může dělat třeba vadný vstřik, špatný předvstřik aj. To chce diagnostiku."
Sorry, ale Ty jsi napsal, jak chci ladit předvstřik pootočením čerpadla.
Do té doby o tom nepadla zmínka.
Motor u X3 co tam má neznám,tak daleko jsem nechtěl zajít, jen 1x reagovat, proč kouří a proč bere olej a že to nemusí souviset.
Ze zvědavosti bych rád, jak to vyřeší a čím to bylo.
Odpovědět