Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW x5 3.0i do klubu doma - první dojmy/průjmy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
BMW X5 rv 2002 3.0i
automat, kůže, dřevo, sport packet s bussines uvnitř a sport volantem, 16/9 navi, TV, PDC atd ... bez výhřevu volantu a zadních sedaček
najeto 205 000km
dotaženo z I v roce 2007 fandou BMW přímo od BMW Italia s nájezdem 100 000km
leštěno, servisováno mimo renocar, opečovávané, garážované
interiér i exteriér v lepším stavu než moje BMW 645ci rv 2005 prostě nádherné auto řekl bych jako nové
nic nevrže, nemlátí, nerezne, "nekape / neteče"
po výměně náplní, svíčky, lambdy obě jedna hlásila chyby, čidlo vačky, filtry, xennon výbojky obě jedna odešla
nově obuto na celoroční pneu Nexen 255+285 R19
jezdí se s ním krásně
+výhled z auta
+přehled večer bez oslnění protějších aut
+světla potkávací xenon/dálka
+posez na bussines sedačkách
+ergonomie rozmístění (až na kolečko kurzoru na navi atd)
+brzdy
+podvozek sedí oprvadu suprově
+parkování
+topení (oproti e36 která je tragická)
+místo na zadních sedačkách (porovnání e36 tour a e34 sedan a e63)
+přihrádek hafo
+vysedání nasedání (bez hliníkových nášlapů)
+spotřeba na 4x4 a hmotnost a tu velikost (dálnici jsem nezkoušel)
+vzhled vnitřku daleko (pro mne) hezčí než moje uvnitř hnusná e63
+plynulost řazení automatu
+odezva na plyn při rozjezdu z křižovatky a v malé rychlosti
+automat se drží většinou mezi 2000-2500ot
+pohodlí vs e36 tour m-indi (srovnatelná s mojí e63 v bussines=neporovnatelné se sport verzí e63 vysoké a měkké)
+zvuk výfuku
+mini hluk uvnitř z výfuku oproti 4,4 (tam je to ale jiná tónina pro ucho)
+místo v motoru (případná výměna oleje supr jako všechny tyto R6 a hlavně možnost měnit filtr v přůběhu nájezdu oleje dvakrát což je škoda že nejde u e63 645ci) domont LPG tolik místa že není co řešit
-projev měniče a kluzání měniče (chtělo by to automat z e63 kde se měnič uzamyká) --- ide to nějak softem poladit???
-brzdy sice dobré ale takové zezáčátku váhavé (osazeno origo BMW)
-kolečko ovládání palubáku strašně daleko mělo být prostě prohozeno s tím od rádia když rádio se dá lehce ovládat na volantu
-přístup do kufru pro ženskou horší
-výměna rezervy pocho pro ženskou asi nereál (+dobře řešena manipulace s rezervou z kufru ven)
jízdu na sněhu budu zkoušet v pátek vč těch celoroček od Nexenu takže není problém ... budu v Karlovicích jedu z Hodonína takže pokud někdo zvažuje jako já o koupi X5 a chce se svést tak po cestě si můžem dát kdekoli scuka!!!
---děkuji klukům co mě poradili a jednomu hlavně co mě vysvětlil NCS kódování takže denní svícení dálkama nakódováno (máte u mě domácí švestku či meruňku stačí napsat SZ a domluvíme se)---
POSTUPNĚ BUDU DOPLŇOVAT CO MNE NAPADNE A NA CO PŘÍJDU (popř kdo chce něco zjistit či domluvit tak tel 721 927 527)
teď odtazy:
-jaký olej jaká značka a kdy měnit
-měnit olej diferáků
-měnit olej automatické převodovce a kdy oppř jaká značka atd
-na co dát pozor (pneu vyřešeny dle předpisu BMW a při ní jsme zkontroloval manžety atd) co zbytek?
-u M54 rozvody? mění se a kdy?
automat, kůže, dřevo, sport packet s bussines uvnitř a sport volantem, 16/9 navi, TV, PDC atd ... bez výhřevu volantu a zadních sedaček
najeto 205 000km
dotaženo z I v roce 2007 fandou BMW přímo od BMW Italia s nájezdem 100 000km
leštěno, servisováno mimo renocar, opečovávané, garážované
interiér i exteriér v lepším stavu než moje BMW 645ci rv 2005 prostě nádherné auto řekl bych jako nové
nic nevrže, nemlátí, nerezne, "nekape / neteče"
po výměně náplní, svíčky, lambdy obě jedna hlásila chyby, čidlo vačky, filtry, xennon výbojky obě jedna odešla
nově obuto na celoroční pneu Nexen 255+285 R19
jezdí se s ním krásně
+výhled z auta
+přehled večer bez oslnění protějších aut
+světla potkávací xenon/dálka
+posez na bussines sedačkách
+ergonomie rozmístění (až na kolečko kurzoru na navi atd)
+brzdy
+podvozek sedí oprvadu suprově
+parkování
+topení (oproti e36 která je tragická)
+místo na zadních sedačkách (porovnání e36 tour a e34 sedan a e63)
+přihrádek hafo
+vysedání nasedání (bez hliníkových nášlapů)
+spotřeba na 4x4 a hmotnost a tu velikost (dálnici jsem nezkoušel)
+vzhled vnitřku daleko (pro mne) hezčí než moje uvnitř hnusná e63
+plynulost řazení automatu
+odezva na plyn při rozjezdu z křižovatky a v malé rychlosti
+automat se drží většinou mezi 2000-2500ot
+pohodlí vs e36 tour m-indi (srovnatelná s mojí e63 v bussines=neporovnatelné se sport verzí e63 vysoké a měkké)
+zvuk výfuku
+mini hluk uvnitř z výfuku oproti 4,4 (tam je to ale jiná tónina pro ucho)
+místo v motoru (případná výměna oleje supr jako všechny tyto R6 a hlavně možnost měnit filtr v přůběhu nájezdu oleje dvakrát což je škoda že nejde u e63 645ci) domont LPG tolik místa že není co řešit
-projev měniče a kluzání měniče (chtělo by to automat z e63 kde se měnič uzamyká) --- ide to nějak softem poladit???
-brzdy sice dobré ale takové zezáčátku váhavé (osazeno origo BMW)
-kolečko ovládání palubáku strašně daleko mělo být prostě prohozeno s tím od rádia když rádio se dá lehce ovládat na volantu
-přístup do kufru pro ženskou horší
-výměna rezervy pocho pro ženskou asi nereál (+dobře řešena manipulace s rezervou z kufru ven)
jízdu na sněhu budu zkoušet v pátek vč těch celoroček od Nexenu takže není problém ... budu v Karlovicích jedu z Hodonína takže pokud někdo zvažuje jako já o koupi X5 a chce se svést tak po cestě si můžem dát kdekoli scuka!!!
---děkuji klukům co mě poradili a jednomu hlavně co mě vysvětlil NCS kódování takže denní svícení dálkama nakódováno (máte u mě domácí švestku či meruňku stačí napsat SZ a domluvíme se)---
POSTUPNĚ BUDU DOPLŇOVAT CO MNE NAPADNE A NA CO PŘÍJDU (popř kdo chce něco zjistit či domluvit tak tel 721 927 527)
teď odtazy:
-jaký olej jaká značka a kdy měnit
-měnit olej diferáků
-měnit olej automatické převodovce a kdy oppř jaká značka atd
-na co dát pozor (pneu vyřešeny dle předpisu BMW a při ní jsme zkontroloval manžety atd) co zbytek?
-u M54 rozvody? mění se a kdy?
zkus treba http://www.bmwarchiv.de/
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Jediné co v tuto dobu běží a je volně dostupné http://bimmer.work/Dolfus píše:zkus treba http://www.bmwarchiv.de/
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Castrol 5w40 po 15tisManyP píše:teď odtazy:
-jaký olej jaká značka a kdy měnit
-měnit olej diferáků
-měnit olej automatické převodovce a kdy oppř jaká značka atd
-na co dát pozor (pneu vyřešeny dle předpisu BMW a při ní jsme zkontroloval manžety atd) co zbytek?
-u M54 rozvody? mění se a kdy?
Diferáky samozřejmě
Převodovka je otázkou jestli to někdo dělal a kdy pokud je tam naběháno hodně bez výměny ta bych se na to vysral jezdil a šetřil na repas.
O m54 je tady dost ve 3er a 5er - tam nechodím

- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Tady ještě předface taky 3.0 ale ropák pár věcí je stejných:
Motorový olej s filtrem
7,00 Litr
Specifikace motorového oleje
Varianta 1 BMW Longlife-04
Varianta 2 BMW Longlife-01
do 2002/08, Varianta 3 BMW Longlife-98
do 2002/08, Varianta 4 BMW Spezialöle
do 2002/08, Varianta 5 BMW ACEA
Mechanická převodovka
s mechanickou převodovkou 6-rychlostní, Nový náplň 1,60 Litr
s mechanickou převodovkou 5-rychlostní, Nový náplň 1,30 Litr
s mechanickou převodovkou 6-rychlostní, Měněné množství 1,50 Litr
Automatická převodovka
Nový náplň 8,40 Litr
Měněné množství 4,00 Litr
Specifikace oleje pro automatické převodovky
ETL 7045 E Originální olej
Diferenciál přední nápravy
Nový náplň 0,70 Litr
Měněné množství 0,60 Litr
Diferenciál zadní nápravy
Náprava 215K 1,40 Litr
Náprava 188K 1,20 Litr
Rozvodovka
Měněné množství, Rozvodovka ATC500 0,76 Litr
Nový náplň, Rozvodovka ATC500 0,90 Litr
Měněné množství, Rozvodovka NV125 0,47 Litr
Nový náplň, Rozvodovka NV125 0,50 Litr
Měněné množství, Rozvodovka LWX500 0,46 Litr
Nový náplň, Rozvodovka LWX500 0,50 Litr
Posilovač řízení
1,20 Litr
Specifikace oleje posilovače řízení
>
Chladicí kapalina
10,00 Litr
Brzdová kapalina při výměně
1,00 Litr
Specifikace brzdové kapaliny
DOT 4 DOT 4 s nízkou viskozitou je také povoleno
s DSC bez předřazeného čerpadla DOT 4 + DOT 4 s nízkou viskozitou je také povoleno
Chladivo klimatizace
1200 - 1250 Gram
Specifikace chladiva
R 134a
Obsah nádrže
92 Litr
Motorový olej s filtrem
7,00 Litr
Specifikace motorového oleje
Varianta 1 BMW Longlife-04
Varianta 2 BMW Longlife-01
do 2002/08, Varianta 3 BMW Longlife-98
do 2002/08, Varianta 4 BMW Spezialöle
do 2002/08, Varianta 5 BMW ACEA
Mechanická převodovka
s mechanickou převodovkou 6-rychlostní, Nový náplň 1,60 Litr
s mechanickou převodovkou 5-rychlostní, Nový náplň 1,30 Litr
s mechanickou převodovkou 6-rychlostní, Měněné množství 1,50 Litr
Automatická převodovka
Nový náplň 8,40 Litr
Měněné množství 4,00 Litr
Specifikace oleje pro automatické převodovky
ETL 7045 E Originální olej
Diferenciál přední nápravy
Nový náplň 0,70 Litr
Měněné množství 0,60 Litr
Diferenciál zadní nápravy
Náprava 215K 1,40 Litr
Náprava 188K 1,20 Litr
Rozvodovka
Měněné množství, Rozvodovka ATC500 0,76 Litr
Nový náplň, Rozvodovka ATC500 0,90 Litr
Měněné množství, Rozvodovka NV125 0,47 Litr
Nový náplň, Rozvodovka NV125 0,50 Litr
Měněné množství, Rozvodovka LWX500 0,46 Litr
Nový náplň, Rozvodovka LWX500 0,50 Litr
Posilovač řízení
1,20 Litr
Specifikace oleje posilovače řízení
>
Chladicí kapalina
10,00 Litr
Brzdová kapalina při výměně
1,00 Litr
Specifikace brzdové kapaliny
DOT 4 DOT 4 s nízkou viskozitou je také povoleno
s DSC bez předřazeného čerpadla DOT 4 + DOT 4 s nízkou viskozitou je také povoleno
Chladivo klimatizace
1200 - 1250 Gram
Specifikace chladiva
R 134a
Obsah nádrže
92 Litr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
dik moc za info naplni atd ... s olejem zatim citam 5W-40 takze tim jsem se jen utvrdil jen.musim zvolt Castrol ci Mobil ...
Diferaky a rozvodovku bych mohl zmaknout doma ale uvidim az pod to lehnu ale prvne to asi necham nacenit v Blazovicich
cekaji me zadni desky a kotouce pocitam za 10-20tis dle hrany ktera tam je ale jeste jsem je suplerou nemeril ... tam bych sel na jistotu do ATE
jinak me v aute chybi bleutooth na mobil
jak zjistim jake je to navi abych si koupil nove mapy ... nemate nekdo prepalky na prodej?
a na celnim skle dem si vsiml ranky ... asi to necham zalepit ... mate nekeho na opravy celniho skla na jizni morave (brno atd) ???
Diferaky a rozvodovku bych mohl zmaknout doma ale uvidim az pod to lehnu ale prvne to asi necham nacenit v Blazovicich
cekaji me zadni desky a kotouce pocitam za 10-20tis dle hrany ktera tam je ale jeste jsem je suplerou nemeril ... tam bych sel na jistotu do ATE
jinak me v aute chybi bleutooth na mobil
jak zjistim jake je to navi abych si koupil nove mapy ... nemate nekdo prepalky na prodej?
a na celnim skle dem si vsiml ranky ... asi to necham zalepit ... mate nekeho na opravy celniho skla na jizni morave (brno atd) ???
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Desky a kotouče Textar PRO- nejméně reklamací, jestli chceš mermomoci ATE tak PowerDisc, ty základy jsou bláta.
Bluetooth si myslím že předface neměl, navi zjistíš v položce nastavení v pravém horním rohu SW 4-... je mkIV, SW 3-... je mkIII atd. Ty budeš mít nejspíše mkII nebo III - na slovenském fóru jsou uploady Icebleada na poslední map. podklady.
Čelní sklo je otázkou pojistky.
Bluetooth si myslím že předface neměl, navi zjistíš v položce nastavení v pravém horním rohu SW 4-... je mkIV, SW 3-... je mkIII atd. Ty budeš mít nejspíše mkII nebo III - na slovenském fóru jsou uploady Icebleada na poslední map. podklady.
Čelní sklo je otázkou pojistky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
dik za info ... mapy zkusim pohledat anebo kdyby nekdo mel klidne nejake ty penize rad zaplatim za cedo.
dnes cesta na "hory" Hodonin-Velke Kralovice cca 150km cesta stale do kopce dle histogramu na mapy.cz rychlost 60dediny a 80-100 mezi dedinama dle zatackovite cesty a stavu vozovky s max vyuzitim tempomatu. zadne courani urco ne na spotrebu spis lehce svizna jizda na x5 ... i
!!!spotreba 9,3L zakze fakt prekvapko!!!
pred cestou oprava zarezleho motorku ostrikovace celniho skla / vymeneno za mptprek zadniho okna ... novy motorek od bilstein jsem nasel za trapnych 60kc
to neni ani za cenu teho plastu ... maji jeste nejakou me neznamou znacku za 47kc (autodilyparts.cz)
uvidim spotrebu zitra zpet domu z kopce dule ...
dnes cesta na "hory" Hodonin-Velke Kralovice cca 150km cesta stale do kopce dle histogramu na mapy.cz rychlost 60dediny a 80-100 mezi dedinama dle zatackovite cesty a stavu vozovky s max vyuzitim tempomatu. zadne courani urco ne na spotrebu spis lehce svizna jizda na x5 ... i
!!!spotreba 9,3L zakze fakt prekvapko!!!
pred cestou oprava zarezleho motorku ostrikovace celniho skla / vymeneno za mptprek zadniho okna ... novy motorek od bilstein jsem nasel za trapnych 60kc

uvidim spotrebu zitra zpet domu z kopce dule ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
takže spotřeba z "kopce důle" -Velké karlovice -> Hodonín spotřeba při stejném stylu (60+90km/h) jízdy ... 8,2L !!! ---X5 3.0i!!!
ty spotřeby píšu protože když jsme zvažovali X5 jako rodinné auto na výlety a dovolenky atd tak jsem se dočítal spotřebu ve stylu 14L a že to nejede atd nakonec skrz to sháněl 4,4. A nakonec je to fakt kokotina ...
spotřeba bez problémů 10L i míň jak je vidět a na normální rodinné ježdění to stačí jak spotřebou tak pohodlím ale i výkonem ...
bmw není jen o driftech, pálení gum, jetí jako prase, či machrování v ulici a myslet si při tom jaký jsem "mafík" že mám bmw co řve a kouří ... ty časy jsou pryč.
BMW jsou normální rodinná auta co jezdí slušně, levně, pohodlně, i dle předpisů ale hlavně jsou to bmw a dávají radost z jízdy i při 80km/h ... je to prostě v srdci a proto si je kupujem a pokud si je kupuje někdo na pálení gum tak je jen kurví ...
takže X5 komukoli doporučuji jako rodinné SUV bez strachu že ho to benzínem sežere a nebo že to bude líné ... není to vůbec líné a není to ani žravé
a kdo nevěří klidně mu ten bord se spotřebou vyfotím
režim 4x4 velice příjemný, vyškrábali jsme se všude kde jsme chtěli (bylo mezi 20-30cm sněhu)
celoroční peu jsem popsal v druhém tématu (ideál na rodinné auto - zatím)
fakt mě překvapil režim asistentu sjezdu z kopce - v okamžiku kdy jsem nebyl schopný přimět auto udržet rychlost ABS jen hrčela a X5 zrychlovala na krpále důle zmáčkl jsem to tlačítko a během cca 5s se rychlost ustálila auto se zklidnilo a dostavil se pocit bezpečí ... funguje to skvěle. I žena která má na sněhu strach tak sama uznala že s touto funkcí se nebojí něco sjíždět a přes moje bych řekl slušné jezdecké zkušenosti je to prostě lepší jak cit v mojí noze ...
a ten podivný zadní kufr na který si hodně lidí stěžuje - no radost oproti X6 - a má to účelové využití jelikož když jsme chteli přesléct synka a kolem všude hodně sněhu a v autě prostě místa nezůstalo tak se sklopená záď hodila jak nikdy! udržela bez problémů jak mne tak synka (87+21kg)
prozatím jediné fakt MÍNUS je blbě umístěné kolečko na pohyb na palubbordu - mělo být vlevo jako je ovládání rádia a rádio vpravo (rádio stejně ovládám na volantu) a na to kolečko je to při řízení prostě nepohodlně daleko
ty spotřeby píšu protože když jsme zvažovali X5 jako rodinné auto na výlety a dovolenky atd tak jsem se dočítal spotřebu ve stylu 14L a že to nejede atd nakonec skrz to sháněl 4,4. A nakonec je to fakt kokotina ...
spotřeba bez problémů 10L i míň jak je vidět a na normální rodinné ježdění to stačí jak spotřebou tak pohodlím ale i výkonem ...
bmw není jen o driftech, pálení gum, jetí jako prase, či machrování v ulici a myslet si při tom jaký jsem "mafík" že mám bmw co řve a kouří ... ty časy jsou pryč.
BMW jsou normální rodinná auta co jezdí slušně, levně, pohodlně, i dle předpisů ale hlavně jsou to bmw a dávají radost z jízdy i při 80km/h ... je to prostě v srdci a proto si je kupujem a pokud si je kupuje někdo na pálení gum tak je jen kurví ...
takže X5 komukoli doporučuji jako rodinné SUV bez strachu že ho to benzínem sežere a nebo že to bude líné ... není to vůbec líné a není to ani žravé
a kdo nevěří klidně mu ten bord se spotřebou vyfotím
režim 4x4 velice příjemný, vyškrábali jsme se všude kde jsme chtěli (bylo mezi 20-30cm sněhu)
celoroční peu jsem popsal v druhém tématu (ideál na rodinné auto - zatím)
fakt mě překvapil režim asistentu sjezdu z kopce - v okamžiku kdy jsem nebyl schopný přimět auto udržet rychlost ABS jen hrčela a X5 zrychlovala na krpále důle zmáčkl jsem to tlačítko a během cca 5s se rychlost ustálila auto se zklidnilo a dostavil se pocit bezpečí ... funguje to skvěle. I žena která má na sněhu strach tak sama uznala že s touto funkcí se nebojí něco sjíždět a přes moje bych řekl slušné jezdecké zkušenosti je to prostě lepší jak cit v mojí noze ...
a ten podivný zadní kufr na který si hodně lidí stěžuje - no radost oproti X6 - a má to účelové využití jelikož když jsme chteli přesléct synka a kolem všude hodně sněhu a v autě prostě místa nezůstalo tak se sklopená záď hodila jak nikdy! udržela bez problémů jak mne tak synka (87+21kg)
prozatím jediné fakt MÍNUS je blbě umístěné kolečko na pohyb na palubbordu - mělo být vlevo jako je ovládání rádia a rádio vpravo (rádio stejně ovládám na volantu) a na to kolečko je to při řízení prostě nepohodlně daleko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
to věřím ale na 200km/h mám spíš 645ci a ne X5 ikdyž proč s tím tak nejet jen mi to příjde zbytečné. No a pak když tu každý píše spotřeby jako prase a nenapiše že s tím jezdí jako prase ... to chce taky hodnotit věci nějak normálně bežně a né když má někdo bafko jen na víkendovku a dává tomu sodu ...
já jen aby někteří jako já s rodinou a hledáním rodinného auta ideálně SUV a milující BMW neudělali životní chybu jako jsem málem udělal já že jsem "málem" koupil jinou značku (Dacii Duster nebo Jeep)
Prostě je to spořivé pohodlné auto ale hlavně je to BMW!!!
PS: dálnici odzkouším ve čtvrtek a pojedu teda na 135km/h na tempomat trasu Podivín-Brno (Olimpie) čistě dálnice
já jen aby někteří jako já s rodinou a hledáním rodinného auta ideálně SUV a milující BMW neudělali životní chybu jako jsem málem udělal já že jsem "málem" koupil jinou značku (Dacii Duster nebo Jeep)
Prostě je to spořivé pohodlné auto ale hlavně je to BMW!!!
PS: dálnici odzkouším ve čtvrtek a pojedu teda na 135km/h na tempomat trasu Podivín-Brno (Olimpie) čistě dálnice
- navi je u E53 pěkně blbě umístěná, to aby se člověk vždycky vyklonil když to ovládá
- s 3.0i se dá jet pohodka do 10l,
- s 4,4i se dá jet kolem 10 (to umí jen žena)
- jak psal don, spotřeba roste Exponenciálně, já jezdim za 20

- nevýhoda 3.0i je že ta M54 je poměrné problémova (ale Vanosy u 4,4i to kompenzujou), problém je spíš GM převodovka která nemá moc velkou životnost, ale tak všecko se spraví, pořád to vydrží 2x tolik než u nafty
-jaký olej jaká značka a kdy měnit
5W40 výrobce je jedno, pokud to není nějakej vyloženě shit, jak OMV, Mobil, Castrol, (nedávat Sunoco, Tesco atd)
výměna po 15k nebo jednou za rok
-měnit olej diferáků
po cca 100-150tkm, přední a zadní diff 75W90, střední diff origo olej BMW VTG oil
-měnit olej automatické převodovce a kdy oppř jaká značka atd
origo je zbytečně drahý, Meyle prodává nějakou sadu dle OE, když mi pošleš vin do sz tak ti to zjistím
-na co dát pozor (pneu vyřešeny dle předpisu BMW a při ní jsme zkontroloval manžety atd) co zbytek?
kontrola manžet, podvozku, čepů předních ramen, vzadu osmičkové uložení spodních velkých ramen, silentbloky nápravnice vzadu
-u M54 rozvody? mění se a kdy?
mění se až začnou chrastit, dřív to nemá smysl, ale dřív tomu většinou umře hlava, takže vyměnit svíčky, měnit pravidelně olej, at se to nezakarbonuje a bude to leta sloužit
- s 3.0i se dá jet pohodka do 10l,
- s 4,4i se dá jet kolem 10 (to umí jen žena)
- jak psal don, spotřeba roste Exponenciálně, já jezdim za 20


- nevýhoda 3.0i je že ta M54 je poměrné problémova (ale Vanosy u 4,4i to kompenzujou), problém je spíš GM převodovka která nemá moc velkou životnost, ale tak všecko se spraví, pořád to vydrží 2x tolik než u nafty
-jaký olej jaká značka a kdy měnit
5W40 výrobce je jedno, pokud to není nějakej vyloženě shit, jak OMV, Mobil, Castrol, (nedávat Sunoco, Tesco atd)
výměna po 15k nebo jednou za rok
-měnit olej diferáků
po cca 100-150tkm, přední a zadní diff 75W90, střední diff origo olej BMW VTG oil
-měnit olej automatické převodovce a kdy oppř jaká značka atd
origo je zbytečně drahý, Meyle prodává nějakou sadu dle OE, když mi pošleš vin do sz tak ti to zjistím
-na co dát pozor (pneu vyřešeny dle předpisu BMW a při ní jsme zkontroloval manžety atd) co zbytek?
kontrola manžet, podvozku, čepů předních ramen, vzadu osmičkové uložení spodních velkých ramen, silentbloky nápravnice vzadu
-u M54 rozvody? mění se a kdy?
mění se až začnou chrastit, dřív to nemá smysl, ale dřív tomu většinou umře hlava, takže vyměnit svíčky, měnit pravidelně olej, at se to nezakarbonuje a bude to leta sloužit
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
No první věc je jestli Ti ty budíky na spotřebu dávaj reálné hodnoty, celkem se s tím dá ve skrytém menu pohrát. Já měřím od nádrže k nádrži jediné přesné.
No co říct k výkonu, prostě mě nenamluvíš že to auto jede, jel jsem s třílitrem jel jsem s naftou předface, poface mám doma a V8, prostě ten benzín R6 ze všech jede nejhůř a nebo musíš točit a pak zas máš šílenou spotřebu, největší problém u R6 je jedno jestli ropa nebo benál je že to auto od cca 110 pořádně nejede, když chceš předjet na dálnici a skočíš z pravého tak prostě nahovno.
e53 m57n město 14l kombi 10l a když se jela třaba itálie tak i 7,5l.
e65 n62 město 18l kombi 14l a když se jela itálie 11,5l vše LPG
No co říct k výkonu, prostě mě nenamluvíš že to auto jede, jel jsem s třílitrem jel jsem s naftou předface, poface mám doma a V8, prostě ten benzín R6 ze všech jede nejhůř a nebo musíš točit a pak zas máš šílenou spotřebu, největší problém u R6 je jedno jestli ropa nebo benál je že to auto od cca 110 pořádně nejede, když chceš předjet na dálnici a skočíš z pravého tak prostě nahovno.
e53 m57n město 14l kombi 10l a když se jela třaba itálie tak i 7,5l.
e65 n62 město 18l kombi 14l a když se jela itálie 11,5l vše LPG