Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
koupě x3 2,5 i, nebo santa fe 2.7 i
Ahoj, chci si koupit nějaké kvalitní SUV. Moc se mi libi x3, ale pořad se bojim toho ze me to sežere z penez. Najezdím tak ročne do 10000 km, proto volím benzín. Raději bych naftu ohledně spotřeby, ale bojím se oprav motoru (turbo, vstriky,..atd). Každopádne chci manuál. Mužete mi prosím někdo poradit jakou motorizaci, jak je to ze servisem, jsou porád tak drahy servisy?. Muzete mi nekdy řict proč vzít radši x3, než to santa fe? děkuju
Jezdil jsem se Santa Fe (r.v. 2006) 2,2 diesel. Auto jako takové nejezdilo špatně, líbilo se mi filtrování nerovností a oproti předchozí generaci (2000-2006) velké zlepšní v odhlučení motoru i podvozku. Ve srovnání s ní měl řidič pocit jakého si vznášení se nad silnicí, když to přeženu.
S tím souvisí i zatraceně vysoký posaz.
Manuální 5kvalt stačil, na dálnici problém nebyl, ale ta spojka.... zabírala až úplně nahoře a manévrování v nízkých rychlostech bylo za trest.
Zpracování interiéru, zvolené materiály, plastové oranžové imitace dřeva a slícování, ... děs.
V současnosti jezdím s BMW X3 E83 r.v. 2008, 3.0si a to je úplně jiná liga. Ale v automatu, který se k autu podle mého názoru hodí více - jezdím hlavně město (6kvalt).
Spotřeba je samozřejmě vyšší, ale lepší je i zážitek z jízdy. Nepřestává mě neustále bavit svým zvukem (automat nechá motor vytočit i lehce přes 7tis ot. kdy kouzlí rohlík na tváři řidiči i všem, nacházejícím se poblíž.
Podvozek je tvrdší oproti hyundai, ale poskytuje skvělou jistotu i v utažených zatáčkách, to auto vyloženě baví, funguje znamenitě. Spolehlivě ujede naftovým oktávkám
a v třílitru mu nestíhá ani ta RSková.
Z X3 jsem vyloženě nadšený, interiér je perfektní, zpracování a materiály špičkové. Design celého auta je nadčasový, nezestárne tak rychle jako fluidní tvary korejských sousedů.
Jak se chová X3 s manuálem bohužel nevím, ale za mě ji mohu jednoznačně doporučit, je prostě skvělá, nedá se s hyundaiem vůbec srovnávat.
Ceny servisů i náhradních dílů jsou přibližně stejné.
S tím souvisí i zatraceně vysoký posaz.
Manuální 5kvalt stačil, na dálnici problém nebyl, ale ta spojka.... zabírala až úplně nahoře a manévrování v nízkých rychlostech bylo za trest.
Zpracování interiéru, zvolené materiály, plastové oranžové imitace dřeva a slícování, ... děs.
V současnosti jezdím s BMW X3 E83 r.v. 2008, 3.0si a to je úplně jiná liga. Ale v automatu, který se k autu podle mého názoru hodí více - jezdím hlavně město (6kvalt).
Spotřeba je samozřejmě vyšší, ale lepší je i zážitek z jízdy. Nepřestává mě neustále bavit svým zvukem (automat nechá motor vytočit i lehce přes 7tis ot. kdy kouzlí rohlík na tváři řidiči i všem, nacházejícím se poblíž.
Podvozek je tvrdší oproti hyundai, ale poskytuje skvělou jistotu i v utažených zatáčkách, to auto vyloženě baví, funguje znamenitě. Spolehlivě ujede naftovým oktávkám

Z X3 jsem vyloženě nadšený, interiér je perfektní, zpracování a materiály špičkové. Design celého auta je nadčasový, nezestárne tak rychle jako fluidní tvary korejských sousedů.
Jak se chová X3 s manuálem bohužel nevím, ale za mě ji mohu jednoznačně doporučit, je prostě skvělá, nedá se s hyundaiem vůbec srovnávat.
Ceny servisů i náhradních dílů jsou přibližně stejné.
Tome dekuju.
santa fe tak nejak nechci, zpracování a tak vsechno okolo me nebaví. co se týče toho servisování , asi to bude levnejsí.
-automat nechci, kamaradovi odesla spojka u x5 a repas nebo co rikal 70 tis, to by me zabilo.
-nahradní díly co jsem koukal, jsou jen mírně o trochu dražší.
-motory co čtu jsou nesmrtelný, když se o ne clovek stara ( nevím jak je to u 2.5 i)
-cena spojky komplet vychazi kolem 19 tis, to se da, lepsi by bylo kdyby ch ji na aute mel hotovou
-jeste by me zajimalo jestli nekdo nevite o nejakem eshopu na dily, za dobrou necu
- na auto mam 200 tis
santa fe tak nejak nechci, zpracování a tak vsechno okolo me nebaví. co se týče toho servisování , asi to bude levnejsí.
-automat nechci, kamaradovi odesla spojka u x5 a repas nebo co rikal 70 tis, to by me zabilo.
-nahradní díly co jsem koukal, jsou jen mírně o trochu dražší.
-motory co čtu jsou nesmrtelný, když se o ne clovek stara ( nevím jak je to u 2.5 i)
-cena spojky komplet vychazi kolem 19 tis, to se da, lepsi by bylo kdyby ch ji na aute mel hotovou
-jeste by me zajimalo jestli nekdo nevite o nejakem eshopu na dily, za dobrou necu
- na auto mam 200 tis
http://mlparts.cz/autodily/bmw/x3-e83/2.5-i-141kw
při servisování BMW se doporučuji obloukem vyhýbat autorizovaným servisů. Stejné originální díly mají i ty neautorizované - ale specializované na BMW, s velkým rozdílem v ceně za práci, ve prospěch zákazníka.
Manuál není nikdy špatnou volbou, souhlasím s tebou.
Motory vydrží,.. ano když předchozí majitel nezanedbal údržbu.
Běda jak někdo jezdí na LongLife olej 30tis km...
při servisování BMW se doporučuji obloukem vyhýbat autorizovaným servisů. Stejné originální díly mají i ty neautorizované - ale specializované na BMW, s velkým rozdílem v ceně za práci, ve prospěch zákazníka.
Manuál není nikdy špatnou volbou, souhlasím s tebou.
Motory vydrží,.. ano když předchozí majitel nezanedbal údržbu.
Běda jak někdo jezdí na LongLife olej 30tis km...
manuál podle mě do takového auta nepatří, manual je do fun auta a to X3 určitě není, u benzína navíc převodovky skoro neodchází a starší převodovka je max 30k, ja bych určitě volil radši automat.
motorizace idealně 2,5i, nebo 3,0i,
se santafečkem nesrovnatele, X3ka bude tvrdší ale zase jištější, to SF bude zase "pohodlnější". Navíc tydle hjundaé sou poměrně velky spotřebáky, takže výsledný servis je dražší než u X3.
X3jek servisuju poměrně hodně a je to hodně spolehlivy auto kteryho toho moc nechce. základ je koupit dobry auto a servisovat v dobrym servisu.
motorizace idealně 2,5i, nebo 3,0i,
se santafečkem nesrovnatele, X3ka bude tvrdší ale zase jištější, to SF bude zase "pohodlnější". Navíc tydle hjundaé sou poměrně velky spotřebáky, takže výsledný servis je dražší než u X3.
X3jek servisuju poměrně hodně a je to hodně spolehlivy auto kteryho toho moc nechce. základ je koupit dobry auto a servisovat v dobrym servisu.
mrkni na http://www.spritmonitor.de
u těch 4kolech je to podle toho jak jezdíš, dálka bude do 10ti, město za 15
u těch 4kolech je to podle toho jak jezdíš, dálka bude do 10ti, město za 15
nejlepší máš si pro to zajet sám, ja třeba jezdím pro auta se zákazníkem, vyberem ze dva kousky, sednem do sedmy a letíme do DE, auto se prohlídne, vyzkouší, zdiagnostikuje, a pak se sám rozhodneš jeslti ho chceš nebo ne, podle dojmů a investic, takový to že ti to doveze někdo auto až pod nos a "ber" je o ničem.
Jeste mam prosim te dotaz. Jestli bych si koupil 2,5 nebo 3,0 i je uz asi uplne jedno ne, kdyz ten 3,0 zere o litr vic kolem 12 l , a nebo je jeste trochu narocnejsi na udrzbu?Tom_e89 píše:http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/678008.html
moje
A jak je to ze servisem u tebe? Co jsi opravoval a kolik tě staly samostatné polozky za tu dobu co mas auto?
O nafte asi nemam ani uvazovat, kdyz jezdím max 10000 km rocne?
Jeste jedna otazka: proc je na inzerci tolik naftaku a benzin skoro zadny? Dyt benzin neni tak narocny na udrzbu, nebo to vsichni koukaji jen na spotrebu?
Byl bych rad, kdyby se vyjádřili i dalsi clenove klubu.

protože u fungl novyho auta se nafta vyplatí víc jak u ojetiny, prvních 100tkm se nepokazí ani nafta ani benzín (za předpokladu že vezmeš dobrou naftu), po 100tkm pak začně kolotoč servisu, turbo, DPF, vstřiky, řemenice kliky, termostaty, čerpadla, regulatory apod.
3.0i oproti 2,5i jde huře zaplynovat (ale pořád jde), často mu odchází těsnění pod hlavou a často žere olej, ale že by to byl nějakej uplnej shit to ne, ale 2,5ka je prostě lepší motor.
cenu dovozu pošlu do SZ
3.0i oproti 2,5i jde huře zaplynovat (ale pořád jde), často mu odchází těsnění pod hlavou a často žere olej, ale že by to byl nějakej uplnej shit to ne, ale 2,5ka je prostě lepší motor.
cenu dovozu pošlu do SZ
A jak je to ze servisem u tebe? Co jsi opravoval a kolik tě staly samostatné polozky za tu dobu co mas auto?
S X3 jezdím zatím necelý rok, byla kupovaná jako bazarová a nějakou dobu s ní jezdila kolegyně. Pak se dostala pod ruku mě, ne kolegyně ale X3
Tekly ostřikovače světlometů,
nové čerpadýlko mě stálo 453Kč, ale problém nevyřešilo. Po několika neúspěšných pokusech o jejich utěsnění jsem je demontoval a mám klid, i menší spotřebu kapaliny.
Nový akumulátor 2777Kč
Žárovka angel eyes... řádově desítky Kč
a pak provozní záležitosti jako olej+filtr (1770kč)
kabinový filtr 558kč, stěrače..
Už mám připravené zadní brzdové destičky + pružiny třmenů + senzor opotřebení za 2200Kč a v blízké budoucnosti nechám vyměnit olej v automatu - za cca 8tis
Tomu autu v podstatě při 148tis km zatím vůbec nic není.
Motor N52B30 200kW 315Nm nemá obecně až tak dobré hodnocení spolehlivosti jako 2.5
Nemá ani tak sametový běh a přímovstřik pod kapotou cvaká, jede ale krásně a nemám s ním zatím problémy.
S X3 jezdím zatím necelý rok, byla kupovaná jako bazarová a nějakou dobu s ní jezdila kolegyně. Pak se dostala pod ruku mě, ne kolegyně ale X3

Tekly ostřikovače světlometů,
nové čerpadýlko mě stálo 453Kč, ale problém nevyřešilo. Po několika neúspěšných pokusech o jejich utěsnění jsem je demontoval a mám klid, i menší spotřebu kapaliny.
Nový akumulátor 2777Kč
Žárovka angel eyes... řádově desítky Kč
a pak provozní záležitosti jako olej+filtr (1770kč)
kabinový filtr 558kč, stěrače..
Už mám připravené zadní brzdové destičky + pružiny třmenů + senzor opotřebení za 2200Kč a v blízké budoucnosti nechám vyměnit olej v automatu - za cca 8tis
Tomu autu v podstatě při 148tis km zatím vůbec nic není.
Motor N52B30 200kW 315Nm nemá obecně až tak dobré hodnocení spolehlivosti jako 2.5
Nemá ani tak sametový běh a přímovstřik pod kapotou cvaká, jede ale krásně a nemám s ním zatím problémy.
Už mám připravené zadní brzdové destičky + pružiny třmenů + senzor opotřebení za 2200Kč a v blízké budoucnosti nechám vyměnit olej v automatu - za cca 8tis - KOMPLET VŠECHNO ZA 8 TIS?
-jak moc vadí tomu motoru plyn? Zkrátí se hodně jeho životnost? Je lepší to koupit už v plynu nebo si ho tam dotatečně udělat? Co mi může odejit?
[/u]
-jak moc vadí tomu motoru plyn? Zkrátí se hodně jeho životnost? Je lepší to koupit už v plynu nebo si ho tam dotatečně udělat? Co mi může odejit?
[/u]
JaraX píše:m54 plyn nevadí, akorát se musí udělat pořádně jinak to nefunguje
N52 už plyn trochu vadí, ale životnost na plyn bude pořád řádově ve statisících km, takže uspora pořád ano.
N52 je VVT, takže musí časteji na seřizovaní LPG,cca po 10-20tkm
a ten 2.5i je m54? ja sem bmw nikdy nemel, tak ze vubec nevim co co znamena.

u manualu se taky meni takhle olej, nebo je to konstrukčne jiný?Tom_e89 píše:destičky + drobnosti za 2200 Kč + 8000Kč za výměnu oleje a filtru v automatu (předběžná cenová nabídka ze servisu), samozřejmě neautorizovaného. Dohromady předběžně za 10200Kč. Tak jsem to myslel.
Se zaplynováním nemám zkušenosti...
Bmw muzu doporucit jen lidem, kteri maji cit pro rizeni, techniku a jsou ochotni se o tom aute neco naucit... pro ostatni to bude jen ztrata casu, predstav a penez...
2,5i je v X3 - M54B25 (viz google... Mxx je oznaceni generace motoru, Bxx je oznaceni objemu). U manuálu se rovněž mění olej, stejně tak v difech, nicméně to není tak kritické jako u automatu a je to levnější (tak 1/5 ceny).
Máti má ix35 2,0dci 4x4 Aut. a to je zoufalství, nevím jak je na tom SF, ale nekoupil bych si to ani za 100tis - nové.
Nejlepší je na tom možná ten vyhřívaný volant, teda do té doby než začne topit moc a musím ho vypnout.
2,5i je v X3 - M54B25 (viz google... Mxx je oznaceni generace motoru, Bxx je oznaceni objemu). U manuálu se rovněž mění olej, stejně tak v difech, nicméně to není tak kritické jako u automatu a je to levnější (tak 1/5 ceny).
Máti má ix35 2,0dci 4x4 Aut. a to je zoufalství, nevím jak je na tom SF, ale nekoupil bych si to ani za 100tis - nové.
Nejlepší je na tom možná ten vyhřívaný volant, teda do té doby než začne topit moc a musím ho vypnout.
“Ability is what you're capable of doing.”