Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 desky
Ahojky, mam 45000. Asi vic brzdim. V sobotu jsem menil v Nemecku zadni gumy (jsou treti v poradi). Na Mits jsou desky taky na odchodu a tam je 40tis.jaho píše:Ty jo...kolik máš najeto, že měníš desky? Jámám pořád originál...a najeto 60tis...
Nakonec jsem objednal ty cerveny, tak cekam, udajne nemaji spinit rafky.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Ne všechny deska a kotouče jsou vhodné na každý styl jízdy a použití. Některé studené nebrzdí a pískají a jiné zase nesnesou velkou trvalou zátěž na okruhu atp.
Někdo preferuje čistá kola a jinému vyhovuje vysoký brzdný výkon.
Jak jezdíš? Na jaký styl jázdy mají desky být?
Někdo preferuje čistá kola a jinému vyhovuje vysoký brzdný výkon.
Jak jezdíš? Na jaký styl jázdy mají desky být?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak mám 3.0ltr. Na okruh s tím určitě nepojedu. Nebo to zatím aspon neplánuju:)
Spotřebu držím cca 8-8,5litrů/100km (něco řekne o stylu jízdy
).
Jezdím normálně (s přítelkyní to jinak nejde:) ), občas (když jedu sám) na to trošku šlápnu a točím to až na 6-7tis otáček. Max. 160km/hod.-zřídka kdy...
Budu rád, když kola budou čisté (když nebudou moc špinit). Na druhou stranu bych rád aby to brzdilo
Takže normální ´skoro´ předpisová jízda s občasným zablbnutím...
A na brzdy abych se mohl spolehnout...
Spotřebu držím cca 8-8,5litrů/100km (něco řekne o stylu jízdy

Jezdím normálně (s přítelkyní to jinak nejde:) ), občas (když jedu sám) na to trošku šlápnu a točím to až na 6-7tis otáček. Max. 160km/hod.-zřídka kdy...
Budu rád, když kola budou čisté (když nebudou moc špinit). Na druhou stranu bych rád aby to brzdilo

Takže normální ´skoro´ předpisová jízda s občasným zablbnutím...
A na brzdy abych se mohl spolehnout...
Tenhle pan z http://www.chevron-racing.com/ tvrdi:
EBC nabízí v oblasti bezazbestových-organických brzdových destiček a brzdových kotoučů bezpochyby nejrozsáhlejší sortiment na světě. Najdete zde brzdová obložení pro většinu evropských, japonských a amerických aut, které jsou vyráběna v ISO 9000 certifikované výrobě za pomoci toho nejkvalitnějšího materiálu. Produkty EBC jsou jedni z mála, kteří již nyní dodržují nejnovější evropské požadavky a předpisy. Nejnovější nanášecí směs AF44/78 zamezuje nepříjemným zvukům a škubání při brzdění, které mohou vznikat při použití nesprávného materiálu. Brzdy EBC se vyznačují extrémně vysokým lomovým napětím. EBC vlastní 5 zkušebních stanic a všechny potřebné zařízení pro výzkum a vývoj. Všechno naše brzdové obložení a brzdové kotouče jsou vyráběny v našich vlastních továrnách. Brzdové obložení je opatřeno speciální vrstvou pro zamezení koroze a je možné ho používat bez problému v kombinaci se sériovými brzdovými kotouči. Výrobky EBC se skládají kompletně z organických materiálů, neobsahují azbest, nikl a další jedovaté materiály a byly již několikrát oceněny jako nejlepší brzdy, dále pro svou nekompromisní kvalitu a inovativní techniku, která umožňuje, aby obložení bylo bez agresivního černého brzdového prachu, který zůstává na ráfcích a tím je znečišťuje a ničí. - jinymi slovy tyto desticky nezasiraji kola
Ja to zkusím. Objednal jsem červený a dám to na stávající kotouče. Cenově jsou podobný jako Brembo na Mits Evo u Komvetu. Zrovna letos se mi to narodilo u obou. Tak uvidíme, průběžně můžu písnout jak se to chová.
EBC nabízí v oblasti bezazbestových-organických brzdových destiček a brzdových kotoučů bezpochyby nejrozsáhlejší sortiment na světě. Najdete zde brzdová obložení pro většinu evropských, japonských a amerických aut, které jsou vyráběna v ISO 9000 certifikované výrobě za pomoci toho nejkvalitnějšího materiálu. Produkty EBC jsou jedni z mála, kteří již nyní dodržují nejnovější evropské požadavky a předpisy. Nejnovější nanášecí směs AF44/78 zamezuje nepříjemným zvukům a škubání při brzdění, které mohou vznikat při použití nesprávného materiálu. Brzdy EBC se vyznačují extrémně vysokým lomovým napětím. EBC vlastní 5 zkušebních stanic a všechny potřebné zařízení pro výzkum a vývoj. Všechno naše brzdové obložení a brzdové kotouče jsou vyráběny v našich vlastních továrnách. Brzdové obložení je opatřeno speciální vrstvou pro zamezení koroze a je možné ho používat bez problému v kombinaci se sériovými brzdovými kotouči. Výrobky EBC se skládají kompletně z organických materiálů, neobsahují azbest, nikl a další jedovaté materiály a byly již několikrát oceněny jako nejlepší brzdy, dále pro svou nekompromisní kvalitu a inovativní techniku, která umožňuje, aby obložení bylo bez agresivního černého brzdového prachu, který zůstává na ráfcích a tím je znečišťuje a ničí. - jinymi slovy tyto desticky nezasiraji kola

Ja to zkusím. Objednal jsem červený a dám to na stávající kotouče. Cenově jsou podobný jako Brembo na Mits Evo u Komvetu. Zrovna letos se mi to narodilo u obou. Tak uvidíme, průběžně můžu písnout jak se to chová.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Toto mi hlava nebere. Chtěl jsi poradit a nebo potvrdit tvou volbu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Inu, pokud pro tebe mají marketingové žvásty na webu výrobce větší vypovídací hodnotu než osobní zkušenosti, jsi moderní zákazník a výrobce neinvestoval peníze za reklamu marně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
snad se na mě Dany z Type-R nebude zlobit... z tématu o sport/race deskách a jejich provozu a hlavně zajíždění:
EBC desky (YS, RS, BS) ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 40x (u YS a RS, kvůli sjetí ochranné zajížděcí vrstvy) u BS stačí tak 30x
Ferodo DS2500 ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit... V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 30x, nicméně dbát na to, aby se zbytečně nepřehřívali a myslet na skutečnost, že na okruh nejsou úplně nejvhodnější, tudíž je co nejvíc na okruhu šetřit (což jde dost těžko)...
Ferodo DS3000, DS1.11 ... řekněme 25x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, potom brzdové destičky maximálně ohřát jedním pořádným zabržděním z nějakých 200km/h na nulu a nechat vychladnout. Ideálně to dělám tak, že desky zajedu večer a nechám přes noc vychladnout...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 25x na 50x a při prvním stintu se snažit brzdy nepřehřívat, pak si šlověk stejně dá chvíli oraz, desky vychladnou a do druhého stintu jsou v dobré formě...
Tady ještě pár postřehů a změn oproti mé původní verzi..
Což se v mnoha případech ukázalo jako opravdový problém, máme mezi sebou spoluničitele, který DS2500 zničil za 15min...Obecně mám vyzkoušeno, zahřát je na jejich maximální použitelnou teplotu a nechat vychladnout. Tudíž nejhorší je odhadnout jejich maximální použitelnou teplotu...
Tak tohle se potvrdilo jen tak z 50%, protože jeden z našich spoluničitelů dokázal nové DS3000 rozpálit tak, že se přehřáli a přestože to přežili, výrazně poničili nové brzdové kotouče a zkrátili jejich životnost na 50%. Teplota byla tak vysoká, že z disků dokonce "vytekli" středové pokličky...... přepálit DS3000 se asi nepovede, ...
EBC BS ... jsou opravdu takové nejméně zničitelné, nicméně i jejich brzdný účinek je nejslabší...BlueStuff jsou na zajetí nejméně háklivé, jejich vlastnosti jsou hodně podobné ať je zajedete dobře nebo špatně. DS2500 zajetí vyžadují, ale zase rozdíl u špatně zajetých není tak markatní, naopak je zde poznat (okamžitě), pokud je přepálíte. DS3000 vyžadují zajetí správné, jinak brzdí hůř než DS2500
...
DS2500 ... pokud se v prvopočátku nepřepálí, jsou na normální ježdění super a ani nepískají, nicméně většina lidí se přesvědčila, že na okruh nejsou...
DS3000 ... Super destička nejvíce náchylná na zajetí, nicméně nejlepší brzdný účinek za cenu menší životnosti jak destiček tak i kotoučů, nedoporučuju je na obyč kotouče, vyzkoušeno na EBC TurboGroove...
DS1.11 ... Super destička, méně náchylná na zajetí, ale přesto je vhodné to správně provést. Pokud se s ní naučíte brzdit, vydrží hodně dlouho a je pak i hodně šetrná ke kotoučům. Lze použít na sériové, nicméně doporučuju EBC TurboGroove
EDIT: (hlavně kvůli Babovi, ale je to dobrá připomínka) - Myslím, že při zajíždění je opravdu vhodné začínat brzdit z rychlosti cca 120km/h, druhou polovinu zajíždění i klidně ze 150km/h, spíš jde o to, aby po 4s brzždění 50% tlakem byla ta rychlost někde nad 50km/h...