Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#161 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tady máš nějakou obrazovou nápovědu https://www.youtube.com/watch?v=BeuG9rUtvsQ

Zatím všechno, co jsem na E90 dělal, šlo smazat přes BC. Včetně brzd. Není důvod aby to na E89 bylo jinak
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#162 Příspěvek od pavproch »

m4zlik má navi, čili velký BC, o to by to mělo být jednodušší.

zkusím to a pak písnu
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#163 Příspěvek od vita11 Moderátor »

ač iDrive nemaje, tak velký BC v mojem povozu mám..
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#164 Příspěvek od pavproch »

@vita: kuju, samozřejmě, že to fungovalo.... :idea:

takže už mi tam nic nesfítí ani čebreně ani oranžově....

fčíl ešče pořádně zajet ty brzdy - jen co bude hezky (venku aktuálně u nás padjí trakače), tak vyrazím na bumbálku a v tym šůsu dolů na haute becwa je pořádně zajedu....

a taky musím vyzkoušet ručku, esli bez kalibrace udrží m4Zlika aji ve svahu...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#165 Příspěvek od pavproch »

krásná hodinka podvečerníma beskydama.... sem trefil ebeka-bumbálka-ebeka-bílá.konečná-bílá-šance-bílá-ebeka prakticky úplně bez provozu..... 99km s průměrem asi 15 nebo 16..... :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#166 Příspěvek od pavproch »

podzim nepodzim, neska sem byl větrat.... odpoledne sem přišel z práce, narychlo posekal trávu okolo chalupy (name´s Forrest, Forrest Gump :lol: - po třech týdnech první den kdy nebylo mokro i odpoledne) a pak vyrazil - Ebeka, Bílá, St.Hamry, Konečná a tak - fajne, ale i přes topení v červeném a řidičské rukavice bylo zima na pacičky.... :twisted:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#167 Příspěvek od vita11 Moderátor »

na takovéto podzimní výlety by to chtělo vyhřívaný volant :D
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#168 Příspěvek od pavproch »

krásných 250km kelčskou pahorkatinou a oderskýma vrchama....

těplučko, sluníčko, bezvětřo, barevno až běda....

kupodivu enem tři auta s ukradenou střechou sme (byla se mnú) potkali - Crossfire, Slk a Abarth....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#169 Příspěvek od pavproch »

Hmmmmm, tak letos teda sem ten závěr sezony vůbec nezvlád.... m4Zlik byl naposled na vzduchu před asi 2 nebo 3 týdnama, od té doby bylo buď hnusně nebo sem byl v práci.... chjono, že já sem místo hraní si na kapitalistu nešel robiť někam k pásu...

Takže ode dneška bude 5 měsíců spát v garáži... dobrou noc...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#170 Příspěvek od pavproch »

Neska sem se rozhodl nadělit m4Zlikovi pod stromeček zkrácené a tvrdší pružiny H+R SportSprings (for Adaptive M-sport fahrwerk) a zesílené stabíky téže značky.... :lovestruck:

Akoráth asi ještě zároven pořeším i silenbloky, ešče ale nevím, seli Strongflexy nebo PowerPro :?:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#171 Příspěvek od pavproch »

Hey-ya! H&R pružiny i stabíky už sou v garáži... a esli pičasí dovolí, tak v úterý odvážím m4Zlika na "zkrácení" diffu (4.27 - >5.00, čili o celých 17% :lovestruck: ) a dyž už bude rozhozený podvozek, tak tam rovnou pudou i ty H&R :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#172 Příspěvek od pavproch »

tak m4Zlik je už na cestě na operační sál... :lol:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#173 Příspěvek od pavproch »

neska sem asi po měsíci viděl m4Zlika .... visí tam na zvedáku, má vyhřezlý diff a kardan (diff už má v sobě final gear 5.00 by Drechsler, ale chybí ještě dodělat úpravu propojení s kardanem....), už má i implantované H+R pružiny a stabíky... bohužel přitem sa zistilo, že jeden tlumič teče (a to po pouhých necelých 6 letech a 48tis km...jj, už ani v Reichu to není, co bývalo....), takže aji tlumiče budou funglovky (adaptivní OEM BMW)... ač zimní potfor, začínám se těšit na jaro...
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#174 Příspěvek od MDaniel »

Ahoj, zdravím Tě. S tím tlumičem si mě docela překvapil a trochu nahnal strach. Mam ted 53 tis, kvalitou našich cest se bojim ze budu mit neco podobného.

JInak - jak jsme se bavili o volantu - jak se sundá airbag? Jsem domluvený na pošití volantu ale na bmw jsem airbag jeste neshazoval:-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#175 Příspěvek od pavproch »

tekl jenom PP, ostatní byly OK...

může to být tím, že m4Zlik u Helmuta asi rok stál bez pohybu než sem ho kupil....

bag: taky sem to dělal poprvé - našel sem kdesi na webu návod jak na to...a až sem to udělal, taxem to vymazal... zkus pohledat... bylo to teda v inglišale zato s obrázkama
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#176 Příspěvek od pavproch »

tak to bylo videjo, no... halt starý člověk sui už nepamatuje..

http://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=1057115
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#177 Příspěvek od pavproch »

Tak až sem do Francie za mnou došly dobré zprávy ohledně m4Zlikovy proměny.... diff 5.00 je tam včetně kardanu ze Z4 e85 3.0Si, tvrdší pružiny a stabíky H+R taky (prý se muselo upravovat uložení zadního stabiku, to co dodal H+R nefungovalo - sevřelo ho nafest, takže nemohl stabíkovat....)

Začínám se těšit na jaro... i dyž při pohledu z wokna (tady v Le2Alpes od včerejšího večera asi půlmetr a furt sype o dušu) ne až zas tak moc...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#178 Příspěvek od pavproch »

Tak m4Zlik je ready na sezonu.... diff, tlumiče, pružiny, stabíky.... třmeny namalované ///M modrou, celý umytý a vyblyskaný voskem na Rollsy... aji motor umytý (což je vždycky u "starého" auta podezřelé... :twisted: )

Bo bylo venku sněžení (a m4Zlik je na letních a hlavně bez HAV), taxem ho nezkúšal, ale úpravce s tím pro kontrolu jel a prý to fčíl s kratším diffem jede jak okruhová ///M3 e46... to sem fakt zvědav :lovestruck:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#179 Příspěvek od pavproch »

Tak, m4Zlik už je zase spinkající doma v garáži, pod plachtou... a vzbudí sa až 1.dubence...

Vzhledem k množství toho bílého studeného, co tady u nás máme, mi byl přivezen na vleku, takže sem s ním popojel jen 30metrů od vleku do garáže... čili moje jízdní průjmy z kratšího diffu, tvrdších a kratších pružin, tvrdších stabíků, nových DCC tlumičů a geošky nastavené neutrálně až lehce do agresivna sou nula-nula-prd.... takže průjmy až 1.dubence nejdříff, no...

I dyž pár postřehů mám: po vosku na Rollsy sa fakt blyská jak psíkulky a modrá barva třmenů se fajně doplňuje s modrým lemováním nových ///M koberečků.... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3941
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#180 Příspěvek od pavproch »

pavproch fčíl na AF.cz píše:Jaxem tu psal o tym přepínání v hlavě na "léto", taxa mi to neska přepnulo anjcvaj.... :wink:

Neska bylo první jarní větrání vlasů... ale jen asi 30km (k benzince dofouknout kola a mírnou oklikou přes Soláň z5).... :p Sic zoncna sfítí, tak je ještě zimečka na pacinky.... :oops:

První jízdní dojmy po zimních úpravách ve zkratce:

m4Zlik to přes zimu nezapoměl, a já asi taky ne.... :D

A fčíl podrobněji:

- tužší a kratší pružiny a stabíky to docela fest přitvrdily.... fčíl sou nejměkčí částí podvozku OEM adaptivní tlumiče (i ve "sport" se zdají být krapet měkší a houpavější, než by se slušelo k přitvrzenému podvozku, ale asi si na to pude zvyknout...

- investice do zkrácení diffu byla velmi, velmi výnosná..... ty woe, to fčíl jede jak z praku.... jednoznačně nejpomalejší částí auta je fčíl řidič.... :D

- elektrický posilovač ve "sport" je oproti hydraulice (mám fčíl v 3er komplet novou převodku řízení i čerpadlo) úplně "němý" (neřekne ale lautr vůbec nic o tom, co se děje pod předníma gumama), zato je až nepřiměřeně tuhý..... chjo no, proč? (to tam dali?)

Ve čtvrtek má být až prý 23st, takže asi budu větrat vlasy poněkud důkladněji.... :twisted:
Odpovědět