Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
neska sem byl m4Zlikem lehce překvapen....
když sem ho měl naposled venku - minulý týden, tak po nastartování BC ukazoval 7000km do nejbližšího servisu (přední brzdové desky - výměna). a dyž sem ho po týdenní stání neska nastartobval , tak BC ukázal enem 2000km do výměny sesek a rozsvítila sa příslušná kontrolka ...., začínám mít podezření, že mi s tím Jr. po nocích "prasí"...
chjono, sem myslel že mi to vyjde do konce szony a že pak přes zimu udělám rovnou "upgrade", takle teda tam budu muset ešče vrazit jedny OEM desky a čidlo opotřebení... škoda, no....
když sem ho měl naposled venku - minulý týden, tak po nastartování BC ukazoval 7000km do nejbližšího servisu (přední brzdové desky - výměna). a dyž sem ho po týdenní stání neska nastartobval , tak BC ukázal enem 2000km do výměny sesek a rozsvítila sa příslušná kontrolka ...., začínám mít podezření, že mi s tím Jr. po nocích "prasí"...

chjono, sem myslel že mi to vyjde do konce szony a že pak přes zimu udělám rovnou "upgrade", takle teda tam budu muset ešče vrazit jedny OEM desky a čidlo opotřebení... škoda, no....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
fuha, taxem asi ušetřil.... právě sem se v ETK dočetl, že 330ix e91 LCI (v OEM setupu) a m4Zlik používají stejné př desky (stejné číslo 34116799166)... a co sem před cca měsícem dělal s 3er? - měnil př. brzdy za výkonnější, takže co mám v regále? :ymhug:pavproch píše:a dyž sem ho po týdenní stání neska nastartobval , tak BC ukázal enem 2000km do výměny sesek a rozsvítila sa příslušná kontrolka ....
chjono, sem myslel že mi to vyjde do konce sezony a že pak přes zimu udělám rovnou "upgrade", takle teda tam budu muset ešče vrazit jedny OEM desky a čidlo opotřebení... škoda, no....
sem zvědav esli ETK kecá nebo ne...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: pát 07.01.2011 01:00
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Právě sem se vrátil ze "zajíždění"
nových zadních P-zero ..... krásných 150km podvečerní předbouřkovou krajinou.... drahá 3/4 byla se mnú, a protože zajíždění, tak ani nepyskovala, že jedu rychle....
Dobře mi to Strnadel obul....
Btw, m4Zlik (190kW@1450kilo RWD) zežral P-zera 255/30 R19 během 8000km (z teho enem 3000 se samosvorem...)


Dobře mi to Strnadel obul....

Btw, m4Zlik (190kW@1450kilo RWD) zežral P-zera 255/30 R19 během 8000km (z teho enem 3000 se samosvorem...)

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Taxem lehce v rozpacích, možná se mi hroutí pracně sestavené plány....
Plán byl v zimě m4Zlikovi kompletně "udělat" brzdy - stávající OEM (30i EU specs) nahradit kompletníma (kotouče, třmeny, nosiče třmenů, desyk a všechny bebechy okolo) OEM brzdama z 35is (EU specs)
Tím pádem bych místo 330/24mm měl vepředu 348/30 mm a místo 300/20 mm vzdu měl 320/20 mm.
Enemže... neska v noci sem nemoh spát, tak můj "mind was wandering" a ... napadlo mě, že 3er po podobném upgrade brzd vepředu (z 330 na 348mm) pocitově "ztěžknul a zlenivěl" na předdek....
Taxem začal přemýšlet esli to je jen pocit nebo ne... a přišel sem an to, že ta změna kotoučů, třmenů atd... přidala na každém kole nejméně 4 kg neodpružené hmoty....
????
Otázka tedy zní: jít či nejít do toho? "Upgradovat" brzdy za cenu přidání neodpružených hmot či ne?
Podotýkám, že m4Zlika nemám na okruhové drcení "plný plyn-plná brzda" , ale na (rychlejší a dynamičtější) projížďky krajinou po okreskách....
Plán byl v zimě m4Zlikovi kompletně "udělat" brzdy - stávající OEM (30i EU specs) nahradit kompletníma (kotouče, třmeny, nosiče třmenů, desyk a všechny bebechy okolo) OEM brzdama z 35is (EU specs)
Tím pádem bych místo 330/24mm měl vepředu 348/30 mm a místo 300/20 mm vzdu měl 320/20 mm.
Enemže... neska v noci sem nemoh spát, tak můj "mind was wandering" a ... napadlo mě, že 3er po podobném upgrade brzd vepředu (z 330 na 348mm) pocitově "ztěžknul a zlenivěl" na předdek....
Taxem začal přemýšlet esli to je jen pocit nebo ne... a přišel sem an to, že ta změna kotoučů, třmenů atd... přidala na každém kole nejméně 4 kg neodpružené hmoty....
????
Otázka tedy zní: jít či nejít do toho? "Upgradovat" brzdy za cenu přidání neodpružených hmot či ne?
Podotýkám, že m4Zlika nemám na okruhové drcení "plný plyn-plná brzda" , ale na (rychlejší a dynamičtější) projížďky krajinou po okreskách....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
krásných 150km podvečerníma beskydama.... bílá, staré hamry, armaturka, charbulák, bílý kříž, turzovka, makov, kasárna, karlowitz..... úzké lesní cestičky (vše ale legál), většinou slušný až výborný asfalt (s vyjímkou CZ strany Kasáren), slunko, mráčky, bezvětřo, těplučko ale ne hic..... zn. ideál.... akurváth.... jela se mnú a měla zase svůj den.... všechno bylo špatně - jel sme moc rychle, moc pomalu, fouklo ji do vlasů, bylo jí horko/zima, metallica není hudna ale trest, proč brzdíš, proč nebrzdíš...... ale den mi nezkazila.... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
tak i po výměně všech 4 kotoučů, všech desek i čidýlka vepředu (bylo sjetý tak, že z něj trčely druoty....) mám několik poznatků:
a) OEM materiál (kupovaný podle VIN) kupodivu pasuje
b) vůbec to fčíl nebrzdí (bude třeba to zajet)
c) kupodivu šlo nastartovat
d) stále to ukazuje MÍNUS 180km do servisu apřes BC to znulovat nělzja
e) kupodivu to neukazuje žádný problém se zadní el.brzdou, i dy¨ž se žádná kalibrace nekonala
Odpoledne na to vletím se svojí diag od IceBladeho, dyž nepochodím, tak halt matiz může čeka mojí návštěvu, no....
a) OEM materiál (kupovaný podle VIN) kupodivu pasuje
b) vůbec to fčíl nebrzdí (bude třeba to zajet)
c) kupodivu šlo nastartovat
d) stále to ukazuje MÍNUS 180km do servisu apřes BC to znulovat nělzja
e) kupodivu to neukazuje žádný problém se zadní el.brzdou, i dy¨ž se žádná kalibrace nekonala
Odpoledne na to vletím se svojí diag od IceBladeho, dyž nepochodím, tak halt matiz může čeka mojí návštěvu, no....