Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#141 Příspěvek od pavproch »

ručně doma mycí rukavicí z mikrovlákna (sic koupeno na motoshopu, tak i auto s tím de umýt) a autošamponem rexxons.... fleky po muchách namočím a předmejvám jakýmsi hydroxidovým sráčem (ruční pumpička)... na závěr osperchuju a otřu jelenem

jak tu houbu tak ten sráč mám ocuto: http://www.muc-off.cz/
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#142 Příspěvek od pavproch »

neska po cca 14 dnech zase (konečně) vítr ve vlasech.... krásných podvečerních cca 100km skrz beskydy (I/56 okolo šanců je bez kamijonů úúúúplně booooooží...)

a potkal sem jednu Zetku e89 v bílé.... :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#143 Příspěvek od pavproch »

neska sem byl m4Zlikem lehce překvapen....

když sem ho měl naposled venku - minulý týden, tak po nastartování BC ukazoval 7000km do nejbližšího servisu (přední brzdové desky - výměna). a dyž sem ho po týdenní stání neska nastartobval , tak BC ukázal enem 2000km do výměny sesek a rozsvítila sa příslušná kontrolka ...., začínám mít podezření, že mi s tím Jr. po nocích "prasí"... :twisted:

chjono, sem myslel že mi to vyjde do konce szony a že pak přes zimu udělám rovnou "upgrade", takle teda tam budu muset ešče vrazit jedny OEM desky a čidlo opotřebení... škoda, no....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#144 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:a dyž sem ho po týdenní stání neska nastartobval , tak BC ukázal enem 2000km do výměny sesek a rozsvítila sa příslušná kontrolka ....
chjono, sem myslel že mi to vyjde do konce sezony a že pak přes zimu udělám rovnou "upgrade", takle teda tam budu muset ešče vrazit jedny OEM desky a čidlo opotřebení... škoda, no....
fuha, taxem asi ušetřil.... právě sem se v ETK dočetl, že 330ix e91 LCI (v OEM setupu) a m4Zlik používají stejné př desky (stejné číslo 34116799166)... a co sem před cca měsícem dělal s 3er? - měnil př. brzdy za výkonnější, takže co mám v regále? :ymhug:

sem zvědav esli ETK kecá nebo ne...
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#145 Příspěvek od FreeMaroStyle »

To bezkontaktní mytí u Unihobby to je někde ve Valmezu u UniHobby?? Jinak gratuluju, myslím že jsi za ty desky ušetřil ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#146 Příspěvek od pavproch »

Právě sem se vrátil ze "zajíždění" :D nových zadních P-zero ..... krásných 150km podvečerní předbouřkovou krajinou.... drahá 3/4 byla se mnú, a protože zajíždění, tak ani nepyskovala, že jedu rychle.... :D

Dobře mi to Strnadel obul.... :wink:

Btw, m4Zlik (190kW@1450kilo RWD) zežral P-zera 255/30 R19 během 8000km (z teho enem 3000 se samosvorem...) :oops:
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#147 Příspěvek od MDaniel »

Ahoj zavodniku, take jsme ted najizdili hodne kilometru. Co s tema deskama?

Bezkontaktni je mezi Zlinem a Otrokovicemi - jezdim uz jen tam.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#148 Příspěvek od pavproch »

jo, desky by tam asi měly pasovat, akoráth musím pořešit ešče čidlo, to je asi fpytli...

meju kontaktně doma.... washmitt.... :wink: a m4Zlikovi sa to líbí....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#149 Příspěvek od pavproch »

Taxem lehce v rozpacích, možná se mi hroutí pracně sestavené plány....

Plán byl v zimě m4Zlikovi kompletně "udělat" brzdy - stávající OEM (30i EU specs) nahradit kompletníma (kotouče, třmeny, nosiče třmenů, desyk a všechny bebechy okolo) OEM brzdama z 35is (EU specs)

Tím pádem bych místo 330/24mm měl vepředu 348/30 mm a místo 300/20 mm vzdu měl 320/20 mm.

Enemže... neska v noci sem nemoh spát, tak můj "mind was wandering" a ... napadlo mě, že 3er po podobném upgrade brzd vepředu (z 330 na 348mm) pocitově "ztěžknul a zlenivěl" na předdek....

Taxem začal přemýšlet esli to je jen pocit nebo ne... a přišel sem an to, že ta změna kotoučů, třmenů atd... přidala na každém kole nejméně 4 kg neodpružené hmoty....

????

Otázka tedy zní: jít či nejít do toho? "Upgradovat" brzdy za cenu přidání neodpružených hmot či ne?

Podotýkám, že m4Zlika nemám na okruhové drcení "plný plyn-plná brzda" , ale na (rychlejší a dynamičtější) projížďky krajinou po okreskách....
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#150 Příspěvek od vita11 Moderátor »

není to zhruba váhový rozdíl superlegger oproti OEM 296? by ses pak dostal na +- stejnou hodnotu neodpružené hmoty jak před výměnou kol
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#151 Příspěvek od pavproch »

jo, zhruba je...

a to je právě onon, tím odlehčením superleggerama pocitově m4Zlik začal klusat jak lehkonohá laňka... a stal se tak nějak akčnější v členitějším terénu.... a nerad bych se o ten feeling připravil, dyž ty lepší brzdy vlastně ani nepotřebuju...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#152 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tak sis asi odpověděl sám :D

myslím že Z4 je pořád dost lehké auto na to, aby mu na okreskové řádění stačily brzdy 330/24mm a 300/20 mm
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#153 Příspěvek od pavproch »

začínám to taky vidět stejně... :idea:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#154 Příspěvek od pavproch »

krásných 150km podvečerníma beskydama.... bílá, staré hamry, armaturka, charbulák, bílý kříž, turzovka, makov, kasárna, karlowitz..... úzké lesní cestičky (vše ale legál), většinou slušný až výborný asfalt (s vyjímkou CZ strany Kasáren), slunko, mráčky, bezvětřo, těplučko ale ne hic..... zn. ideál.... akurváth.... jela se mnú a měla zase svůj den.... všechno bylo špatně - jel sme moc rychle, moc pomalu, fouklo ji do vlasů, bylo jí horko/zima, metallica není hudna ale trest, proč brzdíš, proč nebrzdíš...... ale den mi nezkazila.... :wink:
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#155 Příspěvek od houmik »

jaky si to udelas, takovy to mas :lol:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#156 Příspěvek od pavproch »

eeee, HW sa može lišit (a to i v podstatných parametrech), ale SW je všude naprosto stejný (neodladěný a navíc, bohužel neresetovatelný)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#157 Příspěvek od pavproch »

Perlička z m4Zlikova BC: Sem tenhle týden krapet zarval šponu a aktuálně mi svítí na palubovce červený symbol brzdového obložení a ukazuje mi to, že do výměny předních desek zbývá přesně MÍNUS 180km .... 8O

V pondělí to budu měnit, doufám teda jako že nastartuju abych tam dojel, no.... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#158 Příspěvek od pavproch »

tak i po výměně všech 4 kotoučů, všech desek i čidýlka vepředu (bylo sjetý tak, že z něj trčely druoty....) mám několik poznatků:

a) OEM materiál (kupovaný podle VIN) kupodivu pasuje
b) vůbec to fčíl nebrzdí (bude třeba to zajet)
c) kupodivu šlo nastartovat
d) stále to ukazuje MÍNUS 180km do servisu apřes BC to znulovat nělzja
e) kupodivu to neukazuje žádný problém se zadní el.brzdou, i dy¨ž se žádná kalibrace nekonala

Odpoledne na to vletím se svojí diag od IceBladeho, dyž nepochodím, tak halt matiz může čeka mojí návštěvu, no....
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#159 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Pokud máš nové čidla (zapojené, funkční...) tak to v BC musí jít smazat přes servisní menu.

Píšeš teda že přední. Co zadky?
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#160 Příspěvek od pavproch »

přední je nové, zapojené a funkční a k němu je ta hlášk -180km... zadní neměněno (ja na něm odjeto pár tisíc km)

zkusím to teda přes BC znova a líp :oops:

dík
Odpovědět