Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e89 non rft pneu
Zdravim, podelim se o zkusenosti kdy jsem vcera na auto na zadni napravu dal pneu 255/35 r18 ale klasicke, ne rft. Neda se s tim jezdit,podvozek je zda se naladen tak,ze pocita s rft pneu a kladicke pneumatiky se na auto nehodi.
Auto zacalo hodne plavat,ze zadni casti citim jak se auto vlni,pri predjizdeni je auto neklidne, nekterych pripadech az nebezpecne.
Pneu jsou continental sportcontact 5 v plne vybave krom rft. Pokud by nekdo mel zajem jsou na prodej. Na auto jsem daval z duvodu abych si otestoval jak bude auto mekke,ne kvuli uspore.
Auto zacalo hodne plavat,ze zadni casti citim jak se auto vlni,pri predjizdeni je auto neklidne, nekterych pripadech az nebezpecne.
Pneu jsou continental sportcontact 5 v plne vybave krom rft. Pokud by nekdo mel zajem jsou na prodej. Na auto jsem daval z duvodu abych si otestoval jak bude auto mekke,ne kvuli uspore.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
dovolím si lehký rozpor/odpor....
m4Zlika sem koupil na 19" RFT Bridge Potenza RE050A, najel na tom asi 500 km ("kostitřas", ale až takový, že při průjezdu zatáčkama občas docházelo ke ztrátě adheze/kontroly nad směrem jízdy...) taxem je vyměnil za 19" non-RFT P-zero a.... nebe a dudy, jízdní komfort je výrazně lepší a auto je v zatáčkách ve vyšších rychlostech než dřív mnohem více stabilní...
čili u mé Z4 e89 v 19" byl přechod RFT -> nonRFT výrazným přínosem pro zklidnění a zbepečnění jízdy
Závěr: imho to bude tím, že sou to Continentaly, ne tím, že jsou nonRFT
m4Zlika sem koupil na 19" RFT Bridge Potenza RE050A, najel na tom asi 500 km ("kostitřas", ale až takový, že při průjezdu zatáčkama občas docházelo ke ztrátě adheze/kontroly nad směrem jízdy...) taxem je vyměnil za 19" non-RFT P-zero a.... nebe a dudy, jízdní komfort je výrazně lepší a auto je v zatáčkách ve vyšších rychlostech než dřív mnohem více stabilní...
čili u mé Z4 e89 v 19" byl přechod RFT -> nonRFT výrazným přínosem pro zklidnění a zbepečnění jízdy
Závěr: imho to bude tím, že sou to Continentaly, ne tím, že jsou nonRFT
Gumy byly samozrejme kupovane nove. Continental SportContact 5 se ani 5 let nedelaji
)
Je mozne ze u tech 19" to nemusi byt takovy rozdil ale u tech 18" to citim hlavne jak to plave,jinak je to samozrejme mekci a pohodlnejsi. Uvazuju take jeste snizit profil a prechod na 19. Prece jen je nizsi bocnice a tim padem mensi moznost pohybu v bocnici.
To ze auto na rft obcas odskakuje je pravdou ale to co to dela ted na tech Continentalech je opravdu divoke. Je take pravdou ze jsou i ruzne tuhosti bocnic u non rft gum. Na druhem aute mam Bridgestone potenza s001 - 225/45 r17 a pri obouvani se me ptali v servise zda ta kola nejsou rft- ze maji tvrdou bocnici...

Je mozne ze u tech 19" to nemusi byt takovy rozdil ale u tech 18" to citim hlavne jak to plave,jinak je to samozrejme mekci a pohodlnejsi. Uvazuju take jeste snizit profil a prechod na 19. Prece jen je nizsi bocnice a tim padem mensi moznost pohybu v bocnici.
To ze auto na rft obcas odskakuje je pravdou ale to co to dela ted na tech Continentalech je opravdu divoke. Je take pravdou ze jsou i ruzne tuhosti bocnic u non rft gum. Na druhem aute mam Bridgestone potenza s001 - 225/45 r17 a pri obouvani se me ptali v servise zda ta kola nejsou rft- ze maji tvrdou bocnici...
Ja mam podobnou zkusenost,
mel jsem na aute RF pneu kdyz jsem koupil ale na rady kamarada, ktery v nemecku tyhle pneumatiky v Continentalu ma nastarosti jsem poridil normalni - pry je nemaji jeste vubec zmaknuty a vyjmenoval mi asi 10 duvodu proc dat normalni. Tak jsem taky koupil ty continental sportcontact 5 a dal dopredu i dozadu. Situace je uplne stejna jak popisuje MDaniel.
Auto v zatackach nesedi tak jako pred tim - projizdim vse tak o 20km/pomaleji a stejne jedou protismykove systemy aby to vubec zustalo na silnici.
Mam teda problem v tom, ze jsem soucastne po nakupu vymenil dost veci
kompletni predni ramena s cepama. predni tlumice, dorazy a koupil nove disky (tem jsem to prisuzoval nejvic) nejsou totiz jako jedine origo BMW a maji jine ET nez pred tim.
Jsem pevne rozhodnut jit zpet do RF a zpet do puvodnich 18" disku. Jen se mi to nechce kupovat na zimu ....
mel jsem na aute RF pneu kdyz jsem koupil ale na rady kamarada, ktery v nemecku tyhle pneumatiky v Continentalu ma nastarosti jsem poridil normalni - pry je nemaji jeste vubec zmaknuty a vyjmenoval mi asi 10 duvodu proc dat normalni. Tak jsem taky koupil ty continental sportcontact 5 a dal dopredu i dozadu. Situace je uplne stejna jak popisuje MDaniel.
Auto v zatackach nesedi tak jako pred tim - projizdim vse tak o 20km/pomaleji a stejne jedou protismykove systemy aby to vubec zustalo na silnici.
Mam teda problem v tom, ze jsem soucastne po nakupu vymenil dost veci
kompletni predni ramena s cepama. predni tlumice, dorazy a koupil nove disky (tem jsem to prisuzoval nejvic) nejsou totiz jako jedine origo BMW a maji jine ET nez pred tim.
Jsem pevne rozhodnut jit zpet do RF a zpet do puvodnich 18" disku. Jen se mi to nechce kupovat na zimu ....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 126
- Registrován: pon 19.05.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, měl bych dotaz. Čeká mě koupě sady letních pneu a po přečtení diskuze si nejsem úplně jistý... Přímo v BMW - Synot Auto doporučili, že RFT pneu nedávat. Momentálně mám na autě Br. Potenza RE-50 RFT na 18" alu. Jaký je Váš názor? Nerad bych udělal blbost. Díky. HonzaMDaniel píše:Zdravim, podelim se o zkusenosti kdy jsem vcera na auto na zadni napravu dal pneu 255/35 r18 ale klasicke, ne rft. Neda se s tim jezdit,podvozek je zda se naladen tak,ze pocita s rft pneu a kladicke pneumatiky se na auto nehodi.
Auto zacalo hodne plavat,ze zadni casti citim jak se auto vlni,pri predjizdeni je auto neklidne, nekterych pripadech az nebezpecne.
Pneu jsou continental sportcontact 5 v plne vybave krom rft. Pokud by nekdo mel zajem jsou na prodej. Na auto jsem daval z duvodu abych si otestoval jak bude auto mekke,ne kvuli uspore.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Esli teda možu svoju trošku do mlýnice....
Na m4Zlikovi mám 19", z Reichu sem to přivezl na OEM ráfkách style 296 a RFT Bridde RE50A.... v zatáčkách to odskakovalo a pod plným to byla s adhezí katastrofa.... komfort byla ještě větší katastrofa
Paxem dal !tvrdší! (a lehčí) ráfky OZ Ultraleggera a s nima non RFT P-zero (225/35 předek a 255/30 zadek) a jízdně to šlo nahoru o dvě třídy, komfort sa taky zlepšil... Fčíl tam dám Michelin Pilot Super Sport stejných rozměrů , samozřejmě non-RFT... btw, ty PSS mají běhou o dobrý centimetr širší než ty P-zera
na 3er jezdím zimu i léto na 18" (225/40 předek, 255/35 zadek, zimní i letní non-RFT) a je to jízdně i komforem naprosto jiná liga než bylo z výroby (17" RFT bridge 225/45+255/40).... letní mám odzkoušené P-zera i PSS
Čili já doporučuju, ANO, jít do non-RFT, ale ne Conti, Gúdjír a jiné šmejdy... vem buď P-zera (bez dalšícjh připičatělých přívalstků - jako je Eco, Nero, Silver apod - NEBRAT!) anebo Michelin PSS
Pokud ale taky máš "staggered" setup, počítej s tím, že to vždycky bude krapet plavat v podélně vyjetých kolejích....
Na m4Zlikovi mám 19", z Reichu sem to přivezl na OEM ráfkách style 296 a RFT Bridde RE50A.... v zatáčkách to odskakovalo a pod plným to byla s adhezí katastrofa.... komfort byla ještě větší katastrofa
Paxem dal !tvrdší! (a lehčí) ráfky OZ Ultraleggera a s nima non RFT P-zero (225/35 předek a 255/30 zadek) a jízdně to šlo nahoru o dvě třídy, komfort sa taky zlepšil... Fčíl tam dám Michelin Pilot Super Sport stejných rozměrů , samozřejmě non-RFT... btw, ty PSS mají běhou o dobrý centimetr širší než ty P-zera
na 3er jezdím zimu i léto na 18" (225/40 předek, 255/35 zadek, zimní i letní non-RFT) a je to jízdně i komforem naprosto jiná liga než bylo z výroby (17" RFT bridge 225/45+255/40).... letní mám odzkoušené P-zera i PSS
Čili já doporučuju, ANO, jít do non-RFT, ale ne Conti, Gúdjír a jiné šmejdy... vem buď P-zera (bez dalšícjh připičatělých přívalstků - jako je Eco, Nero, Silver apod - NEBRAT!) anebo Michelin PSS
Pokud ale taky máš "staggered" setup, počítej s tím, že to vždycky bude krapet plavat v podélně vyjetých kolejích....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 126
- Registrován: pon 19.05.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, děkuji za rozbor
pavproch, máš pravdu a nejsi sám, kdo má podobné zkušenosti, co jsem tak louskal zahraniční fóra...
Osadím tedy nonRFT pneu, ale narazil jsem na menší problém, Michelin PSS se nevyrábí v rozměru 255/35ZR18, našel jsem pouze PS3. Nebyl by tedy problém dát na předek PSS a zadek PS3?

Osadím tedy nonRFT pneu, ale narazil jsem na menší problém, Michelin PSS se nevyrábí v rozměru 255/35ZR18, našel jsem pouze PS3. Nebyl by tedy problém dát na předek PSS a zadek PS3?