
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M power oleje 10W-60
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Znám fonetický překlad jména značky 
Abych nebyl jen za prudiče, poskytnu (zatím nedokončenou) stránku se seznamem olejů a jejich parametrů.
Důležitý je údaj HTHS, viskozita při 150 °C v rychlém střihu, údaj který vypovídá o tom, jak je olej odolný proti roztržení mazacího filmu (pístová skupina ve válci, ...). Na tento parametr by měli dbát nejen majitelé M54B30, ale každý kdo jezdí často v "červeném".
Druhý podstatný parametr je TBN, tzn. "alkalická rezerva", podíl alkalických složek v oleji. Naproti tomu TAN je obsah kyselých složek. Olej časem degraduje kyselými zplodinami hoření, klesá podíl TBN a roste podíl TAN. Tomu brání vyšší podíl TBN v novém oleji, alkalická rezerva zajistí neutralizaci.
V jednom testu jezdili s českým autem v městském provozu a pravidelně měřili TBN a TAN. K vyrovnání podílu došlo po 6000 km, tedy olej měl být v ten okamžik vyměněn.
http://trust-rust.cz/engine_oils
Pokud v tabuli nějaké údaje chybí, napište SZ/email/SMS s chybějícími údaji a doplním je.

Abych nebyl jen za prudiče, poskytnu (zatím nedokončenou) stránku se seznamem olejů a jejich parametrů.
Důležitý je údaj HTHS, viskozita při 150 °C v rychlém střihu, údaj který vypovídá o tom, jak je olej odolný proti roztržení mazacího filmu (pístová skupina ve válci, ...). Na tento parametr by měli dbát nejen majitelé M54B30, ale každý kdo jezdí často v "červeném".
Druhý podstatný parametr je TBN, tzn. "alkalická rezerva", podíl alkalických složek v oleji. Naproti tomu TAN je obsah kyselých složek. Olej časem degraduje kyselými zplodinami hoření, klesá podíl TBN a roste podíl TAN. Tomu brání vyšší podíl TBN v novém oleji, alkalická rezerva zajistí neutralizaci.
V jednom testu jezdili s českým autem v městském provozu a pravidelně měřili TBN a TAN. K vyrovnání podílu došlo po 6000 km, tedy olej měl být v ten okamžik vyměněn.
http://trust-rust.cz/engine_oils
Pokud v tabuli nějaké údaje chybí, napište SZ/email/SMS s chybějícími údaji a doplním je.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Všimněte si, že u olejů Castrol je velmi obtížné, až nemožné, dopátrat se hodnot HTHS a TBN.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak jsem strávil pár hodin na netu a pokusil se sehnat data z technických listů olejů 10W-60 a udělal srovnání do tabulky, škoda že jsem nejde vložit Exel tabulka bylo by to přehlednější.
Dokážete mi někdo z vás říci z těchto hodnot nějaké doporučení s jasnější volbou, nevím která hodnota je závislá na druhé atd.
Jaký je Váš názor a pohled na věc??
Díky
CASTROL FST (nový nahrazující TWS)
HTHS neuvádí
visko při 40°C 160
visko při 100°C 22,7
TBN 11,2
vzplanutí 203°C
visko index 173
CASTROL TWS
HTHS 5,2
visko při 40°C 159,9
visko při 100°C 22,7
TBN 11,2
vzplanutí 203°C
visko index 173
CASTROL Sport
HTHS 5,4
visko při 40°C 174
visko při 100°C 23,5
TBN 10,2
vzplanutí 204°C
visko index 174
Millers Nano
HTHS 5,85
visko při 40°C 170,8
visko při 100°C 24,4
TBN 10,11
vzplanutí 226°C
visko index 175
Millers
HTHS 5,55
visko při 40°C 159,6
visko při 100°C 22,7
TBN 9,47
vzplanutí 240°C
visko index 171
Motul
HTHS 5,81
visko při 40°C 163,4
visko při 100°C 23,5
TBN 10,1
vzplanutí 242°C
visko index 174
Shell
HTHS 5,42
visko při 40°C 160,1
visko při 100°C 23,1
TBN neuvádí
vzplanutí 250°C
visko index 174
Liqui Moly
HTHS neuvádí
visko při 40°C 155
visko při 100°C 23,8
TBN 8
vzplanutí 240°C
visko index 185
mobil 1
HTHS 5,7
visko při 40°C 152,7
visko při 100°C 22,7
TBN 11,8
vzplanutí 234°C
visko index 178
[/b]
Dokážete mi někdo z vás říci z těchto hodnot nějaké doporučení s jasnější volbou, nevím která hodnota je závislá na druhé atd.
Jaký je Váš názor a pohled na věc??
Díky
CASTROL FST (nový nahrazující TWS)
HTHS neuvádí
visko při 40°C 160
visko při 100°C 22,7
TBN 11,2
vzplanutí 203°C
visko index 173
CASTROL TWS
HTHS 5,2
visko při 40°C 159,9
visko při 100°C 22,7
TBN 11,2
vzplanutí 203°C
visko index 173
CASTROL Sport
HTHS 5,4
visko při 40°C 174
visko při 100°C 23,5
TBN 10,2
vzplanutí 204°C
visko index 174
Millers Nano
HTHS 5,85
visko při 40°C 170,8
visko při 100°C 24,4
TBN 10,11
vzplanutí 226°C
visko index 175
Millers
HTHS 5,55
visko při 40°C 159,6
visko při 100°C 22,7
TBN 9,47
vzplanutí 240°C
visko index 171
Motul
HTHS 5,81
visko při 40°C 163,4
visko při 100°C 23,5
TBN 10,1
vzplanutí 242°C
visko index 174
Shell
HTHS 5,42
visko při 40°C 160,1
visko při 100°C 23,1
TBN neuvádí
vzplanutí 250°C
visko index 174
Liqui Moly
HTHS neuvádí
visko při 40°C 155
visko při 100°C 23,8
TBN 8
vzplanutí 240°C
visko index 185
mobil 1
HTHS 5,7
visko při 40°C 152,7
visko při 100°C 22,7
TBN 11,8
vzplanutí 234°C
visko index 178
[/b]
U Castrolu na německých stránkách kdysi měli ke stažení podrobné technický listy a specifikace všech produktů, dnes už se tam nedá nic najít. Nemyslím si, že by něco tajili, možná tak před konkurencí
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Mohl by mi někdo z Vás poradit, který olej je dle vašich zkušeností či výše uvedených parametrů dobrou volbou náhrada za Castrol?
Hodnotám nerozumím, ale zdá se mi že Millers MO,Motul či Liqui Moly jsou asi dobrá volba.
a nebo zůstat u Castrol FST a neřešit??
Kdysi mi někdo z klubu řekl že jeho známý udělal při laborování s oleji (správné specifikace oleje pro motor S54) motor a nelil tam nic neznámého, byla to známá značka.
Je otázkou zda to bylo olejem, ale rozhodně to ve mě tato informace něco zanechala.
Díky za názory.
Hodnotám nerozumím, ale zdá se mi že Millers MO,Motul či Liqui Moly jsou asi dobrá volba.
a nebo zůstat u Castrol FST a neřešit??
Kdysi mi někdo z klubu řekl že jeho známý udělal při laborování s oleji (správné specifikace oleje pro motor S54) motor a nelil tam nic neznámého, byla to známá značka.
Je otázkou zda to bylo olejem, ale rozhodně to ve mě tato informace něco zanechala.
Díky za názory.