Martin85 píše:
Huldo: když si stavěl motor, jaké si používal těsnění pod hlavu atd? Dával jsi nové šrouby na hlavu? A jaké jsi použil pístní kroužky (kromě origo BMW se mi nedaří žádné najít)
Nemá někdo zkušenosti s těsněním AJUSA? Dělají na M5 celou sadu za docela příznivou cenu.
No... první pokusy jsem daval glaser a šrouby jsem neměnil.. poslední "stavba" který už drží a nemám s tím problém proběhla s novými šrouby a těsněním victor reinz. (rozhodnul jsem se tak protože prvovýroba těsnění je bud VR nebo Goetze)
Ajusa mi byla vymluvena z důvodu, že postrádá měděné lemování kolem olejového kanálu, což může mít za následek uník oleje mezi hlavou a blokem. Takže te se vyhýbám obloukem a sám mám jednu doma, kterou jsem raději nepoužil.
Martin85 píše:
A ty si dával origo M5 písty nebo ty z 535i?
Já mam celý spodek M30... ale i tak ty kroužky neměli v katalogu.. zavolal jsem tam, nadiktoval jim rozměry kroužků a zavolali mi zpět, že neví, z čeho ty kroužky jsou podle databáze ale že ten rozměr mají
sada stála 680 kč a byla to nějaka... pro mě neznama firma ale bylo to made in germany s čímž jsem se spokojil... možná mám někde ještě krabičku.
Tak bych tipoval, že by mohli mít i S38 kroužky...
Tak jsem to dnes konečně změřil. Na všech Válcích je tlak mezi 13,5 a 14,5, což by mělo být v pohodě.
Zjistil jsem, že mi z motoru doslova teče olej. Na vanu dal někdo tekuté těsnění a pravděpodobně to teče i okolo krytu rozvodů a možná bude taky KO přední těsnění kliky. Rovnou taky vyměním těsnění na sání, o-kroužky mezi klapkama a dám radši vyčistit a otestovat vstřiky.
Mohl by ten špatný volnoběh a občasné nezapálení způsobovat špatný tlak benzínu?
Neměl byste pro mě někdo radu, jak nejlépe povolit ty 4 šrouby, co jsou na klice a co drží tlumič vibrací?
Dnes jsem zjistil, že mi chybí větrák (sahara) na chladiči klimy. Vadí to? Má tento větrák nějaký vliv na chlazení motoru nebo to všechno chladí vrtule, která je přes visko spojku z druhé strany?
Nefungoval mi tento větrák na e39 a tam to údajně vadí, protože zajišťuje první chlazení.
Co se týče chlazení M/// motorů, tak je důležité aby chodila i elektrická sahara. Bez ní se to špatně chladí. Hlavně se to týká velkých šestiválců.
od M635csi až po M5 3,8.
Martin85 píše:Dnes jsem zjistil, že mi chybí větrák (sahara) na chladiči klimy. Vadí to? Má tento větrák nějaký vliv na chlazení motoru nebo to všechno chladí vrtule, která je přes visko spojku z druhé strany?
Nefungoval mi tento větrák na e39 a tam to údajně vadí, protože zajišťuje první chlazení.
měl by jsi mít i čidlo v chladiči, na který je tahle elektrická vrtule připojená. čidlo je ve "studeným" rohu chladiče a když to visca pak nestíhá uchladit tak tomu pomůže elektrika...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Určitě ne...
nemám klimu a nemám ani elektrický větrák... mam jen vrtuli přes viscu...
Je pravda že nemam originální termostat který se otevírá při 79°C ale druhovýrobu co se otevíra při 73°C... při vedrech a kolonách mi ručička vyleze na (odhadem) 91 - 92°C v ten moment spina visca a stlačí to zase pod 90...