Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Oprava el.sedačky

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od matal Moderátor »

Od Samsa:
Prosím členy i nečleny klubu, jestli se někomu neválí doma skelet elektrické sportovní sedačky. Jedná se o motorky opěradla a převodovky, nebo celou kostru. Sehnal jsem výbavu high line, ale původní majitel bylo nějaký tlustý prase a sedačka je komplet dezolátní, natvrdo zavařená a rád bych ji uvedl do provozuschopného stavu.
Takhle vypadá, motorky, bowdeny a převodovky jsou v čudu:
Obrázek

Takle by to mělo vypadat:
Obrázek

Tady převodovka úplně chybí a je to zavařené natvrdo:
Obrázek

Z druhé strany sice převodovka je, ale ta je zničená a také zavařeno natvrdo:
Obrázek

Takhle to vypadá po renovaci kůže:
Obrázek[/quote]
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Samsa Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 49
Registrován: ned 13.08.2006 00:00

#2 Příspěvek od Samsa Člen Klubu »

Ty mechanizmy jsou shodné s Recarem z E28.
Samsa Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 49
Registrován: ned 13.08.2006 00:00

#3 Příspěvek od Samsa Člen Klubu »

Stejné mechanizmy má i Recaro z E28.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

sorry za OT. Kdo renovoval tu kuzi? Neni fotka i pred? Potreboval bych na osmicce.... :-) a co to stoji. Diky :-)
Samsa Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 49
Registrován: ned 13.08.2006 00:00

#5 Příspěvek od Samsa Člen Klubu »

Renovace je dělaná v Polsku, tam jsem zamluvil introš před renovací, no hrůza, kůže vyšusovaná od sluníčka a ztvrdlá. Po té jak jsem znova přijel, tak super. Ten odborník je údajně bývalý koželuh a kůži komletně vycídí, promaže a pak barví, barvou na kůži. Cena za renovaci okolo 10 000Kč, přesně to nevím, protože to bylo součástí celkové ceny za introš.
irko Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 30
Registrován: úte 26.12.2006 01:00

#6 Příspěvek od irko Člen Klubu »

Samsa píše:Renovace je dělaná v Polsku, tam jsem zamluvil introš před renovací, no hrůza, kůže vyšusovaná od sluníčka a ztvrdlá. Po té jak jsem znova přijel, tak super. Ten odborník je údajně bývalý koželuh a kůži komletně vycídí, promaže a pak barví, barvou na kůži. Cena za renovaci okolo 10 000Kč, přesně to nevím, protože to bylo součástí celkové ceny za introš.

Já bych měl taky zájem. Mám trochu odřenou sedačku u spolujezdce.
Samsa Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 49
Registrován: ned 13.08.2006 00:00

#7 Příspěvek od Samsa Člen Klubu »

Koukám, že nic jiného nezbyde, než objednat inkriminované díly(děsná pálka) a konečně se připravovat na sezónu, aby byl introš na svém místě.
Samsa Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 49
Registrován: ned 13.08.2006 00:00

#8 Příspěvek od Samsa Člen Klubu »

Po předloňské rekonstrukci garáže, kdy jsem na nic neměl čas, jsem se vloni po ústupu mrazů s vervou pustil do práce a jal se rozebrat sedačky do prvočinitelů a zjistil, že musím objednat čalounické kleště a cvočky. Kleště jsem sehnal tzv. plotovky a cvočky made in U.S.A. Po rozebrání ujištěno, že kůže sedáků je z důvodu rozpadu konstrukce zespoda rozedraná, nitě švů ošoupané, až zmizelé, ale po zjištění cen v originále mě jaksi polil studený pot. Zavolal jsem čalouníka, který renovuje veterány a ten mi s odpovědí, že to dělat bude, jen za podmínky nového ušití, jsem rezignoval. Pak mě osvítilo, že znám jednoho čalouníka v důchodu, tak jsem k němu s rozpaky zajel. On prohlédl kožené svršky a povídá, tohle podlepím páskou, tady přešiju švy, tyhle otvory obšiju. Za týden jsem se přijel podívat na dílo a žasl, jak ještě "stará škola" umí. Pustil jsem se mezitím do podvozků sedaček, kde bylo zapotřebí z původně pravostranného auta udělat levostranné, tj. překopat vše z gruntu včetně počítače a motorků se snímači polohy a z celkových třech sedaček udělat dvě kompletně funkční, včetně dezolátní a přestříhané elektriky. Zjištěno, že jsou nefunkční ohřevy sedaček, což po zjištění cen origo, byla zvolena alternativa z obchodu 9000.cz, zhruba za 1/3 cenu i s bezpečnostními prvky proti přehřátí, jen se musela trochu napasovat na původní konektory, což po důkladném zjištění přišlo nadšení, že je to úplně stejné, jen s jinými barvami vodičů. Musel jsem vyrobit fixační zarážku na bowdeny u jedné převodovky. Zakoupil nové boční kryty převodovek vč. plastových šroubků, musel jsem koupit i levý kryt, kde je umístěno tlačítko sedáku, ale problém natur se už nevyrábí, musel jsem koupit antracit a pak základní sprej na plasty od Motipu a pak po návštěvě drogerie jakýsi předpotopní sprej na Š120 a světe div se stejný odstín. Po čtyřech víkendech jsem dal sedačky kompletně do kupy a byly připravené na den "D". Pak do toho přišel ještě sraz v Mělníku, tak jsem to nepokoušel, aby to nedopadlo, tak, že bych byl na srazu jako pasažér. V sobotu jsem se na to vrhnul, demontoval kompletně všechny sedačky a zadní vnitřek(tapíka, opěrka). Zároveň jsem toho využil a namontoval zadní rozpěru, když byl přístup k hornímu uložení tlumičů. První velký problém, bylo vyměnit svazek elektriky pod původní el. sedačkou(bez počítače) za novou elektriku na počítač sedačky, znamenalo to poloviční demontáž tepichu, samo vše přilepené, tak to byl trochu boj a trochu strach, abych ho neroztrhl. Problém byl též s izolační hmotou, která se po letech při dotyku lámala. Svazek se táhne od tlačítek pod sedačku, podél příčné vzpěry a poté se rozdvojuje napájení, kde mínus jde na kostru pod zadním sedákem a plus napájení a signály pro paměť od spín. skříňky, jde dopředu, do konektorového svazku. Padla pixla Chemoprénu a koberec byl na svém místě zpět, večer sjetý výpary a chcípající na "skrčeninu", jsem usínal s pocitem, že druhý den to bude dřina vše nasázet zpět dovnitř. Nejdříve zadek(tapíka highline), ten šel docela dobře, jen jak jsem vytáhl sedáky po letech z kůlny, byly jak prase špinavý, tak jsem zapojil chemii na kůži 4in1 a pak vypadali jak nové. U jedné byl prasklý laminát korpusu, tak přišel ke slovy rychlý epoxyd a perforované plíšky ze závěsů na sádrokarton. Pak přišli na řadu přední sedáky, každá o váze asi 40kg s manipulací jak s porcelánem, abych něco neulomil a nepoškodil nějaký "drahý" plastík. Zapojit elektriku a vyzkoušet funkci, aby se to případně dalo hned vyndat a řešit, pak už jenom šoupání sedačky dopředu dozadu, abych nasadil šrouby. Nakonec "nové" komponenty tunelu v provedení Highline. Vše funguje, včetně počítače a paměti poloh. Úplně vyřízenej s bolestí všech okončetin. Foto přikládám, aby jste si vytvořili obrázek co to bylo za martirium :-D
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Výsledek 4 týdnů odříkání :-)

Obrázek
Obrázek

Připravená kabeláž pro řidičovu sedačku s počítačem

Obrázek

Výsledek ve voze

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od TT »

...ty zadní sicny vypadaj suprově, jinak to musel být neskutečný vo..d :)
:wink: výsledek super...
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Odpovědět