To jsem byl zvědavej od začátku, ale budu mít tu čest to zjistit na vlastní kůži, tak poreferuju:))zzeli píše:To me nenapadloTakze klasika, prehistoricka, lec osvedcena. Jsem zvedav na tu vydrz kotoucu. Resp. ono to vydrzi, ale spis jak budou vypadat zadni kotouce za pul roku, rok.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
i3
Tak máme najeto cca 2.500km a je čas krátce zhodnotit.
1) Jede Jede Jede, vážně to jede, respektive když sedám do jinýho auta (střídám VW Multivan, 330i, a Z4) mám v sobě zvláštní historickej pocit
2) Přestali jsme každej den nabíjet z obavy nedojetí někam. Respektive nám baterky stačí na 2 dny používání v poho
3) bod 2 souvisí určitě s vyšším využíváním módu ECO Pro a ECO Pro + na zvýšení dojezdu, protože v běžným provozu dokonce vyhovují lépe- otupí akceleraci, sníží výkon klimy apod.
1) Jede Jede Jede, vážně to jede, respektive když sedám do jinýho auta (střídám VW Multivan, 330i, a Z4) mám v sobě zvláštní historickej pocit

2) Přestali jsme každej den nabíjet z obavy nedojetí někam. Respektive nám baterky stačí na 2 dny používání v poho
3) bod 2 souvisí určitě s vyšším využíváním módu ECO Pro a ECO Pro + na zvýšení dojezdu, protože v běžným provozu dokonce vyhovují lépe- otupí akceleraci, sníží výkon klimy apod.
Krom toho, že to auto je extrémně hnusný, tak je to zajímavý počteníčko z praxe. Určitě to má své výhody, zejména na pojíždění po městě.. táta by to na každodenní 10ti kilometrové pojíždění na nákup využil.
Zamyslel bych se spíš nad otázkou, co se stane až stát uvalí "daň na pohonné hmoty - elektřinu" ve stejné výši co na benzín/naftu (jak to technicky vyřešit neřeším)... pak bude po srandě...
Zamyslel bych se spíš nad otázkou, co se stane až stát uvalí "daň na pohonné hmoty - elektřinu" ve stejné výši co na benzín/naftu (jak to technicky vyřešit neřeším)... pak bude po srandě...

dan na elektřinu je nesmysl, když si to mužeš nabíjet doma, to bys měl dan i na elektriku doma,
ono je to přesně naopak, díky tomu že máš elektromobil často dostaneš velmi levnou elektriku a doma pak ušetříš ještě na tom.
všeobecně jsou elektromobily hodně podporovány, jsou na to dotace atd.
bude růst spotřební daň nejvíce na naftu, tam se chystá nejvíc omezení a zdražovaní, potom benzín,
ono je to přesně naopak, díky tomu že máš elektromobil často dostaneš velmi levnou elektriku a doma pak ušetříš ještě na tom.
všeobecně jsou elektromobily hodně podporovány, jsou na to dotace atd.
bude růst spotřební daň nejvíce na naftu, tam se chystá nejvíc omezení a zdražovaní, potom benzín,
Ve vší uctě Jaraxi, jestli jsou tu evropské plány že do roku 2030 nebo 2050 bude 50% všech aut elektrických, tak naftové a benzínové auta ten výpadek daní z prodeje benzínu/nafty formou zvýšení daně platit nebudou... doufám že nikdo není tak naivní, že by si to mohl myslet.
Psal jsem že technickou formu toho výběru neřeším... je jasný že tak jak jsem to napsal to fungovat nebude protože si to můžeš nabít doma (jak to budou dělat lidi na sídlištích atd?) ..
Celkem jednoduše se může např. stanovit koeficient daně za ujeté kilometry, každý rok nahnat vlastníky elektro-aut na povinnou technickou, kde jednoduchým odečtem tachometru zjistí kolik vůz za minulý rok ujel, vypočítat korelovanou daň vůči benzínu/naftě a dát ti předpis k zaplacení daně ... je to easy ... nebojím se že by si úředníci nevymysleli dostatečně výkonný mechanismus

I když si hrajeme na ekologii, v první řadě jde hlavně o peníze a výrazné výpadky v daňových příjmech si EU státy nemůžou dovolit..
PS: docela se mi líbí i myšlenka "z budoucnosti" .. jakmile nastartuješ elektro-auto, spustí se ti aplikace napojená na tvůj bankovní účet a software státní správy a stát bude rovnou inkasovat daň online během jízdy.. efektivní, levný, future hightech
Psal jsem že technickou formu toho výběru neřeším... je jasný že tak jak jsem to napsal to fungovat nebude protože si to můžeš nabít doma (jak to budou dělat lidi na sídlištích atd?) ..
Celkem jednoduše se může např. stanovit koeficient daně za ujeté kilometry, každý rok nahnat vlastníky elektro-aut na povinnou technickou, kde jednoduchým odečtem tachometru zjistí kolik vůz za minulý rok ujel, vypočítat korelovanou daň vůči benzínu/naftě a dát ti předpis k zaplacení daně ... je to easy ... nebojím se že by si úředníci nevymysleli dostatečně výkonný mechanismus


I když si hrajeme na ekologii, v první řadě jde hlavně o peníze a výrazné výpadky v daňových příjmech si EU státy nemůžou dovolit..
PS: docela se mi líbí i myšlenka "z budoucnosti" .. jakmile nastartuješ elektro-auto, spustí se ti aplikace napojená na tvůj bankovní účet a software státní správy a stát bude rovnou inkasovat daň online během jízdy.. efektivní, levný, future hightech

To si nemyslím, výrazně by vzrostly ceny potravin nebo hromadné dopravyJaraX píše:bude růst spotřební daň nejvíce na naftu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
četl jsem někde nějakej "unijní" článek o navyšení spotřební daně na benzín a naftu, samozřejmě že by to zdražilo uplně všecko, celkově se benzín a hlavně nafta hodně znevyhodnuje ve prospěch elektroaut a CNG aut,
až lidi přejdou z naft na elektriku tak ty peníze budou chybět a bude potřeba je někde vybrat, takže potom se bude zdražovat ježdění na elektriku právě nějakou jinou formou jak psal Xyron, ale to je vše ve hvězdách, ale dohledné době (nebo životnosti i3) bych se nějak nebal zdražení elektriky.
docela zajímavá myšlenka je pak i nabíjení i3 soláry, domací větrnou nebo vodní elektrárnou, je to zajímavá alternativa, benzín ani naftu si doma nikdo nevyrobíme.
zajímalo by mě jak to vyjde proti běžně distribuci, kdyby si člověk naflákal střechu solárama a nabíjel tím auto.
až lidi přejdou z naft na elektriku tak ty peníze budou chybět a bude potřeba je někde vybrat, takže potom se bude zdražovat ježdění na elektriku právě nějakou jinou formou jak psal Xyron, ale to je vše ve hvězdách, ale dohledné době (nebo životnosti i3) bych se nějak nebal zdražení elektriky.
docela zajímavá myšlenka je pak i nabíjení i3 soláry, domací větrnou nebo vodní elektrárnou, je to zajímavá alternativa, benzín ani naftu si doma nikdo nevyrobíme.
zajímalo by mě jak to vyjde proti běžně distribuci, kdyby si člověk naflákal střechu solárama a nabíjel tím auto.
Pokud na to nedostaneš dotaci, tak docela na prd. Bez dotace je návratnost malých rooftopů pořád přes 10 let a to za podmínek, že to vyrábí tak, jak má.
A i kdyby jo, tak výrobní křivka solárů je k tomuto silně nevhodná. Výroba je samozřejmě závislá na osvitu, takže je silně volatilní, každý den jiná, v zimě to vyrábí málo (cca 10x míň než v létě) a v noci vůbec. V baráku by musely by byt baterky, které by naakumulovali celodenní výrobu a i tak by to byla sezonní záležitost.
Na vodní zase má málo kdo na pozemku za barákem potok, větrná by se asi nelíbila sousedům...
A i kdyby jo, tak výrobní křivka solárů je k tomuto silně nevhodná. Výroba je samozřejmě závislá na osvitu, takže je silně volatilní, každý den jiná, v zimě to vyrábí málo (cca 10x míň než v létě) a v noci vůbec. V baráku by musely by byt baterky, které by naakumulovali celodenní výrobu a i tak by to byla sezonní záležitost.
Na vodní zase má málo kdo na pozemku za barákem potok, větrná by se asi nelíbila sousedům...
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Zajímavý dotazy z praxezzeli píše:Jsem linej to znova procist, jestli uz to neni napsany, ale co to udela kdyz dojezd klesne na nulu? Ujede to jeste par kilaku?
Kdyz to chcipne uplne a necha se to par minut odstat, poodjede to jeste aspon kousek?

Co vím z doslechu, posledních pár km auto dost výrazně "řve". 0 znamená ještě nějaký ten km navíc a po zastavení sáhneš do kastlíku, najdeš číslo na BMW asist a zavoláš si odtah

Já měl minimum dojezdu asi 12 n 15km, takže pořád až až, když si představíš, že se s ním pohybuju výhradně po Praze, kde mám momentálně snad co 5km nějakou nabíječku- takže teoreticky v případě krize 30min u Mekáče na čeňáku (příklad) nebo v nákupáku by mi stačilo na jízdu domů s rezervou.
Někde jsem četl, že v Kalifornii měli problém kvůli rozmachu elektroaut s výpadkem daní za PHM, tak se to vyřešilo povinným namontováním GPS a platí se daň dle ujetých km. Informaci, ale nemám ověřenu.JaraX píše:dan na elektřinu je nesmysl, když si to mužeš nabíjet doma, to bys měl dan i na elektriku doma,
ono je to přesně naopak, díky tomu že máš elektromobil často dostaneš velmi levnou elektriku a doma pak ušetříš ještě na tom.
všeobecně jsou elektromobily hodně podporovány, jsou na to dotace atd.
bude růst spotřební daň nejvíce na naftu, tam se chystá nejvíc omezení a zdražovaní, potom benzín,
Nebyly to 145/13?Kolafa píše:a ja si vzpomenu na Citroena GS, kteryho jsme kupovali s tatou v Tuzexu v roce 1971 .... mel kola 145/15!de-nitro píše:vzdycky kdyz to vidim desej me ty tenoucky kola.mas verzi rex s nouzovym motorem?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic