Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě BMW 130i

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#1 Příspěvek od iv0 »

Zvažuji nákup BMW 130i a zajímali by mě zkušenosti někoho, kdo to auto má a používá ho jako normální auto na každodenní ježdění. Na jednu stranu mi to přijde jako dobrá volba, na druhou stranu ono není moc dostupných informací o používání toho auta pro delší cestování.

Přečetl jsem všechny dostupné testy a ty se zaměřují především na chování auta na okruhu a jízdu dveřma napřed (ok, přeháním, ale jen trochu). Zajímalo by mě, jestli to auto má někdo, kdo s tím najede třeba 20.000 km za rok a jezdí s tím i delší štreky.

Hledám rychlé a hbité (= ne moc těžké) auto a náhonem na zadek (šestiválec beru jako komfortní plus), které zároveň bude pohodlné. Loni jsem se přestěhoval na Mallorku, tady jezdím s autem spíš kratší vzdálenosti (maximálně 2x denně 20 km), samá zatáčka a serpetýnka, perfektní asfalt. Aktuálně mám Hondu Civic a docela mě s ní tady baví jezdit, jen bych si přál, aby měla o 250 kg míň (aby vážila tak jednu tunu). BMW 1 mi přijde ještě rozumně lehké (1400 kg) vzhledem ke konstrukci, šestiválci a náhonu na zadek, řada 3 už mi přijde moc těžká.

Druhé využití auta bude pro jízdy do ČR (loni jsem jel celkem 5x tam a zpět a letos to bude podobné) a samozřejmě chci něco, co zvládne i takovouhle štreku (14 - 16 hodin) v pohodě bez bolení hlavy. Jezdím autem a nelítám letadlem proto, že s sebou vozím kromě přítelkyně ještě nějakou bagáž co nesmí do letadla a v kufru dva psy (takže hatchback resp. kombi je nutnost). Honda Civic už na tyhle štreky moc není, je hlučná, pomalá a nekomfortní (a přál bych si, aby měla o 250 kg víc v tlumících materiálech :) ).

Dalo by se říci, že hledám hatchback ve stylu GT. Něco jsem si vydělal a chtěl bych si dopřát auto, co zvládne průlet přes Evropu (přes Německo ve vysokých rychlostech) v maximálním komfortu a zároveň to nebude těžká kráva abych tady na Mallorce s tím nemusel jezdit jak s autobusem. Na okruh s tím pravděpodobně nikdy nepojedu, jde mi spíš o aktivní bezpečnost při rychlé jízdě, na okruhu si radši zajezdím s něčím, co váží míň než tunu a stojí třetinu.

Mám asi dobrou představu o spotřebě pohonných hmot, už méně o ceně servisu a náhradních dílů (při výše popisovaném použití). Je mi jasné, že to bude dražší než současný stav, ale když provoz nebude 2x nebo 3x dražší, tak mi to nevadí. Diesel nechci.

Máte někdo srovnání, jak je to auto hlučné ve vysokých cestovních rychlostech (v porovnání s jiným autem nižší střední třídy, nebo v porovnání s něčím větším, třeba řadou 3)?
Máte někdo srovnání, jak je to auto pohodlné na delší cesty (resp. co udělat, vyměnit runflaty, hledat verzi s M-kovým nebo právě normálním podvozkem)?
Mám se koukat po jiném autě?

Díky za váš čas, strávený nad odpovědí, opravdu si toho cením.

Pozn.: Nechtěl jsem zakládat novou diskuzi, chtěl jsem se připojit do už existující, je jich ady dost, ale jako nováček jsem něco udělal blbě a teď už to tady neumím smazat.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od xyron »

Máš dvě čivavy ? Už jsi někdy viděl ten kufr v 1er ? ... :D

Delší štreky jsou problém možná pro Fabii 1,2HTP .. pro jakékoliv BMW kor v 3litru rozhodně nee :lol:

A ještě k té váze... 1er váží stejně jako 3er, ač se to možná zdá divné...

1er 1460kg
3er kupé E92 1465kg
3er kombi E92 1505kg ...

Takže jestli je tu někdo tlusťoch, je to rozhodně 1er... 8)
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#3 Příspěvek od iv0 »

Ve 130i jsem jel jednou, po městě, svezl mě v tom kamarád, takže vím, že "vodpich to má jako hovado" a "u takovýhohle auta kufr neřešíš" :D

Kufr mi přišel ok (ale pořádně jsem se na to díval jenom na fotkách na internetu), mám dva 15kg psi a v tom mým (krátkým, ne kombi) Civicu jezdíme 4 hodiny na chatu ještě i se třetím (sousedovo) 40kg a nijak si nestěžují - auto milují.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od xyron »

Tak já teda nevím, kufr u 1er neřešíš nebo v něm chceš vozit 30 kilo živé psí váhy??? .... :roll: Kdybych kufr neřešil, koupím si Porsche...

Vodpich to má, o tom řeč není... fotky na netu jsou nesmysl, jdi si to někam pořádně prohlídnout live a až si budeš jistej že chceš 1er, začni řešit zbytek ....

V původním příspěvku se vyjadřuješ ve stylu, že to MUSÍ být hatch nebo kombi atd.... chtělo by si to fakt nejdřív ujasnit... :wink:

Jinak cestování po Evropě ať už v 1er nebo 3er problém nebude... pokud to vydrží psi, tak ty určitě taky 8)
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#5 Příspěvek od iv0 »

Potřebuji poradit, jestli jít do 1er nebo se poohlédnout jinde. Zajímá mě zkušenost někoho, kdo v tom jel několikrát přes půl Evropy v kuse a může opravdu srovnat komfort na dlouhých cestách s autem o třídu výše.

Kufr ještě prozkoumám pořádně, ale myslím, že psi se tam v pohodě vejdou.

Tím hatchback/kombi jsem myslel, že to nemůže být sedan nebo třeba to nemůže mít kufr vepředu. Tím "kufr neřešíš" jsem myslel, že majitel by se asi urazil, kdybych mu šel studovat kufr (uvozovky = citoval jsem ho). V té době mě vůbec nenapadlo se tam podívat. Měl jsem novou Hondu, o jiném autě jsem tehdy nepřemýšlel.

Jel jsem (jako spolujezdec) se sousedovo Subaru WRX na hory s tím, že to "je úplně normální a pohodlné auto na dlouhé cestování" a proti tomu je i ten můj Civic luxusní limuzína. Drncá to, a když to chceš mastit naplno po německé dálnici tak ani neslyšíš, co říká (normálním hlasem).

EDIT: Až teď jsem si všiml těch hmotností v Tvém (XYRON) předchozím příspěvku, Ty si to editoval? Kombi je E91 a s benzínovým šestiválcem jsem našel hmotnost 1.660 kg. Jsi si tou uváděnou hmotností jistý?
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od VRsix »

Pokud chces komfortne cestovat tak se musis poohlednout po vyssi tride nez nizsi stredni. A taky nepocitej s tim, ze bmw maji nejak mekke podvozky.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#7 Příspěvek od Tom_120i »

Tak pod to bych se podepsal. Navíc chci vidět, jak tam nacpeš vše co píšeš. Ten kufr je minimum, tam bych psa nedal ani za trest.

1er je super kára, ale tak do města a na nějaké vyblbnutí. Na delší jízdy minimálně 3er.
VRsix píše:Pokud chces komfortne cestovat tak se musis poohlednout po vyssi tride nez nizsi stredni. A taky nepocitej s tim, ze bmw maji nejak mekke podvozky.
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Záleží taky na postavě člověka, jak komu vyhovují jaké sedačky a pak ten podvozek, vůbec nemlžu 1er srovnávat třeba se Superbem 2013, Golfem V Variant 2008 a podobnýma, superb podvozkově na cestování dobrý, ale nevydržím v tom sedět víc jak 3 hodiny v kuse :D v tom Golfu nevydržím sedět ani 40minut, pak už prostě nevím jak mám sedět...
BMW X6 má zase pro mě velké sedačky, ikdyž si je přifouknu nadoraz, s mojima 72kg se mi v tom prostě pohodlně nesedí a taky v tom nevydržím sedět třeba 6hodin v kuse :) jsou sice lepší než v superbu, ale na mojí 1er prostě zatím žádné sedačky v kterých jsem seděl neměly :D ty mi prostě pasujou jak žádné, vydržím v nich bez jakýchkoliv bolestí a nutností se nějak hýbat dlouhou cestu...
No a ten podvozek, jasně, ani 1er (Mpacket) ani X6 nejsou žádná komfortní auta, ale mě to vyhovuje, já co jsem vlastnil za auta, tak jsem přímo vyžadoval sportovní podvozky, ale bohužel tvrdost je daň za ty jízdní vlastnosti, pokud se teda nebavíme o vzduchovém podvozku. Zato ty Vw a Škodovky, to podvozkem mi fakt nevyhovuje, takže záleží na každém, co preferuje.
Pokud chceš 130i a jezdit s tím dálky pohodlně, tak to asi neklapne :D
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#9 Příspěvek od xhans »

víceméně souhlas se vším vyřčeným, zálěží fakt dost na postavě a celkově na nákladu v autě... myslím si že dva 15kg psi v kufru budou v pohode, ale vsechen ostatní náklad musí na zadní sedačky... To auto je velikostí prostě kupé, pro dva lidi, jen má dveře vzadu na příjemné nakládání věcí, dozadu si sednou jen holky. Při sklopenych sedačkách vozím i dvě kola vzadu. Sedadla jsou komfortní, když vážís do 100, jakmilě tě je kus, budou tě tlačit - problem všech sedadel s bederní podpěrou. Dálky se v autě jezdí skvěle za volantem a na spolujezdci, vzadu to je trochu utrpení, a popravě když řidič jede v 130i trochu dynamičtěji , tak jsou vzadu dost vystrašení :)
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#10 Příspěvek od iv0 »

Kluci díky za info.

Prostoru se neobávám, jezdím teď v nižší střední a vejdu se tam, ta řada 1er zase není o tolik menší než ten Civic (UFO).

Nejlepší by bylo se v tom pořádně svézt. Zkusil jsem oslovit pár majitelů 130i z tohoto fóra, jestli by si na mě někdy udělali 30 min a svezli mě v tom, ale zatím se nikdo neozval. Jestli by někdo z Vás byl tak hodný a provezl mě resp. jestli víte, na koho se obrátit, moc by mě to potěšilo. Náklady samozřejmě uhradím.

Jsem z Plzně, ale klidně si i cca 100 km někam přijedu (Praha, ČB, Karlovy Vary apod.).

Nepotřebuju zažít žádné extrémy, jak jsem řekl, to auto mě zajímá jako rychlé GTčko, ne jako okruhový speciál. Jediný "extrém", který bych rád absolvoval, je 5 - 10 minut na dálnici v nějaké vyšší rychlosti (>180 km/h). Antiradar beru s sebou :D

Nebo se můžeme zajet projet do Německa, od nás je to kousek.
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#11 Příspěvek od iv0 »

Ještě bych se chtěl připomenout, prosím o váš názor:

* Mám spíš hledat verze s M-kovým podvozkem nebo bez?

* Asi je bez debat, že to chce vyměnit runflaty za obyčejné, kvalitní gumy...?

Když se bavíme o komfortu, asi by to chtělo vysvětlit, ať si nemusíme říkat, že střední třída je pohodlnější než nižší střední třída (což je jasné a platí to i na střední a vyšší střední třídy):

Jde mi hlavně o hlučnost a takové to (blbě se to popisuje) "podrncávání" tvrdého podvozku na rovné silnici - je mi jasné, že to nelze srovnávat se vzduchovým tlumením apod.

Budu pohybovat na trase Plzeň - Barcelona, tam jsou silnice ve velmi pěkném stavu. Naštěstí nemusím moc často jezdit po naší D1 (a když musím, tak jedu v noci v levém pruhu a jen uhýbám závodníkům) - slavné schody vyžehlí snad jenom vznášedlo, Rolls Royce a Citroen C5.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#12 Příspěvek od chip »

Jestli jezdíš spíš hezčí silnice, tak bych se m-tech podvozku nebál. 1er je pak jak motokára. Na Mallorce si to užiješ :D
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#13 Příspěvek od xhans »

taky bych se m podvozku nebal, runflat sem nikdy nejel, ale vischni popisujou ze to je hruza. Odskakovani clovek zazije spise ve mestech. Na dalnici se jezdi paradne. < 220 je rizeni prijemny a klidny. Zalezi na pneu atd.
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#14 Příspěvek od iv0 »

Takže když to shrnu (co říkáte tady i co jsem slyšel jinde), tak bych měl hledat verzi, která splňuje následující:
* M-podvozek
* Před-FL (hydraulické řízení je lepší)
* Na kolech moc nezáleží, asi bych to stejně měnil za nějaká lehká a bez runflatu.
* Manuální řazení (to je moje preference).

Co dál? Jak je to s výbavou?
* Je možné mít ve 130i nastavitelný podvozek (DD/EDC)? Hledal jsem ale u 130i jsem na toto téma nic nenašel, ale třeba u 125d něco takového existuje (možná, že ne přesně DD/EDC), tak nevím. A je to lepší s nebo bez?
* Xenony bych chtěl, nejsou problematické?
* Co navigace a mapy? Je pravda, že velká navigace (CCC Professional) jde počeštit a má v sobě rovnou i bluetooth? Jak to pak bude se soubory z USB disku (MP3/WAV/FLAC, co max. velikost HDD)?
* Jsou nějaké prvky výbavy, které se blbě dodělávají a jsou tak "fajn", že by mě později mrzelo, kdyby tam nebyly? Nikdy jsem BMW neměl, jeden z hlavních důvodů pro vstup do světa BMW je pro mě komfort a prvky výbavy, tak prosím omluvte případné nemístné otázky :) Já bych, kromě navigace a xenonů, chtěl třeba keyless entry (protože v běžný den do auta nastoupím klidně i 15x a většinou mám plné ruce), ale taky o tom nemůžu najít žádnou zmínku.
* Taky pan Janda se ve svém testu zmiňuje o tom, že základní interiér BMW je hrozný a že pár set tisíc to změní, jak se takový lepší interiér jmenuje (až si třeba vyjedu výbavu podle VINka)?
* Dávají se do 130i nějaké lepší sedačky a jak je poznám (měl jsem kdysi v Mondeu neodvětrávané a nevyhřívané kožené sedačky a to už nikdy víc, zatím se mi nejvíc osvědčili látkové vyhřívané).
* Určitě potřebuju tempomat. Jel jsem to Španělsko jednou bez tempomatu (s dodávkou, když jsem se stěhoval), a to je zralé na amputaci nohy hned po příjezdu. 130i bez tempomatu snad ani neexistuje, že?
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#15 Příspěvek od xhans »

myslim ze interier v M packetu uz je fajn - sportovni sedacky, kozeny multifunkcni volant apod. Nevidím v tom jediny problem, naopak se mi design libi. Tempomat nemam, v predchozim aute jsem ho v CR prakticky nepouzival, ridit me bavi a zdravotni problemy s P nohou taky nemam. Podle me neadaptivni automat na silnicich v CR ani nema smysl pouzivat... stav silnice, hustota provozu, ruzny brzdici na dalnici apod... Navigacni systemy v aute osobne taky nemam rad, vzdy jsou modernejsi v mobilnich zarizenich a clovek je muze pouzivat i na vylete v horach ci cizich mestech a nemusi platit super drahy aktualizace.
Co vím tak adaptivni podvozek není, pred FL urcite.
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#16 Příspěvek od iv0 »

Díky za odpověď.

Tohle jsou obrázky konkrétního auta z mobile.de, to jsou normální sedačky a ne M-packetový interiér, že?
http://i.ebayimg.com/00/s/NjgyWDEwMjQ=/ ... k3/$_1.JPG
http://i.ebayimg.com/00/s/NjgyWDEwMjQ=/ ... k-/$_1.JPG

Tohle je M-packet a obšitý volant?
http://i.ebayimg.com/00/s/NTU3WDcyMA==/ ... fg/$_1.JPG

Jak se to vlastně pozná?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#17 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Sedačky jsou M-paket. Celkově to vypadá, že tam je z M-paketu vše, včetně stropnice ... takže asi komplet

Nejlíp se to pozná podle vysouvací podpěry na nohy a podle vrchního vodorovného prošití na opěradle, které je prohnuté nahoru (základní sedadla to mají prohnuté dolů). A samozřejmě podle bočního vedení, ale to se na fotce někdy blbě rozeznává.

Volant v tom třetím odkazu je Performance
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#18 Příspěvek od iv0 »

Jasně, rozumím, díky - konečně se začínám orientovat v inzerátech.

Ještě bych se zeptal, proč je někdy obrazovka navigace jakoby (nebo doopravdy) sklápěcí a proč je někdy napevno v kapličce (podobně, jako to má 3er)? To je podle faceliftu, nebo to je Business / Professional? A stejně tak "joystick" iDrive - jednou je to jenom kolečko, pod kterým jsou dvě tlačítka a někdy to má tlačítka nad i pod otočným ovladačem.

Ještě bych se zeptal: M-packetové sedačky existují také ve verzi s větráním a vyhříváním, nebo pouze s vyhříváním? Jde mi o to, že v nedovětrávaných kožených sedačkách se hrozně potím a klouže to - nemám to moc rád (ale zkušenost z mám z Mondea, možná to BMW umí udělat líp). Existují látkové M-packetové sedačky?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#19 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Odvětrávané sedačky nemá ani nová 1er. Ale potah se dělal i celolátkový, polokožený (boky kůže, prostředek látka), alcantarový (boky alcantara, prostředek látka)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#20 Příspěvek od xhans »

Mě osobne se zdá, ze to je obyc multifunkcni volant s hlinikem doplnenej o venec z Performance, nebo je to nejaka Cina. Takhle volant Performance nevypada.

Celkově mi přijde ta kůže na sedackach nesportovní a proto prvky Performance vypadaj dost nevkusne, nemyslite? Mam latka-alcantara a prijde mi to jako ideal, polokuze taky dobry, celokozeny v jednicce des bes, protoze v lete bude clovek zapocenej od stehen az u lopatek. To mozna v petce s velkym sedakem...
Odpovědět