Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW řady 1
Zdravím všechny nadšence značky BMW. Obracím se na vás s žádostí o názor na koupi BMW 1. Chtěl bych v nejbližší době koupit BMW 1 řady do 200 000 korun. Mám možnost nechat si ho dovézt z Německa od ověřeného člověka, kterému důvěřuji. Názory lidí v mém okolí se ale dost liší na to jestli je rozumné kupovat jedničku za takové peníze.
Zajímalo by mě v čem se liší auta za 200k od těch za 250k, když dle inzerátů jsou si až na drobné detaily velice podobné. Obecně jsem vysledoval, že v Německu se s rostoucí cenou mění pouze počet najetých km (výbava, r.v. většinou zůstává stejný pokud srovnám auta za 200k a 250k korun). Jde mi o to zda to má smysl a zda se dá v Německu vytipovat dobrý kus už kolem 200k korun. Moje teorie je, že najeté kilometry pouze určují, kdy přijdou vážnější investice do auta, a proto u levnějších kusů přijde doba investic a oprav dřív než u dražšího auta s menším nájezdem (za předpokladu, že auto není stočené). Dá se to to tak říci? Jednička se mi líbí po stránce agregátů, koncepce, kompaktnosti a image. Recenze na jedničkovou řadu (118/120d) jsou obecně dobré, ale nerad bych se do ní tlačil za každou cenu.
Díky za Vaše názory a postřehy.
Zajímalo by mě v čem se liší auta za 200k od těch za 250k, když dle inzerátů jsou si až na drobné detaily velice podobné. Obecně jsem vysledoval, že v Německu se s rostoucí cenou mění pouze počet najetých km (výbava, r.v. většinou zůstává stejný pokud srovnám auta za 200k a 250k korun). Jde mi o to zda to má smysl a zda se dá v Německu vytipovat dobrý kus už kolem 200k korun. Moje teorie je, že najeté kilometry pouze určují, kdy přijdou vážnější investice do auta, a proto u levnějších kusů přijde doba investic a oprav dřív než u dražšího auta s menším nájezdem (za předpokladu, že auto není stočené). Dá se to to tak říci? Jednička se mi líbí po stránce agregátů, koncepce, kompaktnosti a image. Recenze na jedničkovou řadu (118/120d) jsou obecně dobré, ale nerad bych se do ní tlačil za každou cenu.
Díky za Vaše názory a postřehy.
Tak samozřejmě že ojetá jednička nebude stát jak ojetej renault nebo fiat. Takže ano, ty ceny jsou dost vysoké, ale ceny ojetin určuje trh a když to lidi kupujou...
Já bych do jedničky bral akorát benzín. Před FL bych se vyhl 116i, jinak cokoliv co montovali.
Za ty prachy co máš, to bude dehtová ruleta. O N47 u ojetin se vůbec nebavím, to je motor pro absolutní neználky, kteří chtějí honit brko s logem BMW na kapotě. Souhlasím s komentářem, který radí se tomuto motoru vyhnout.
Já bych do jedničky bral akorát benzín. Před FL bych se vyhl 116i, jinak cokoliv co montovali.
Za ty prachy co máš, to bude dehtová ruleta. O N47 u ojetin se vůbec nebavím, to je motor pro absolutní neználky, kteří chtějí honit brko s logem BMW na kapotě. Souhlasím s komentářem, který radí se tomuto motoru vyhnout.
a já souhlasím s tím, že s benzinovou krom před FL 116i chybu neuděláš a ještě bude na začátku levnější... úplně nejradši bych dneska bral pofacelift 120i. Má krásných 170koní a rozumnou spotřebu.. akorát tam možná taky haprujou trošku ty vysokotlaký čerpadla, ale myslím, že to zdaleka není tak rozšířenej problém jako rozvody u N47.
No dívám se především na 118/20d s rokem výroby 2005/6. 116i vůbec neřeším a u větších benzinů mám trošku strach z větší spotřeby. Každopádně už na začátku jsem měl požadavek na výkon 90-110 kW což 118/20d i před FL splňuje. Nemám ani problém do auta něco nasypat, jen bych nerad aby se mi to po půl roce uplně rozsypalo a v servisu mi řekli že to bude oprava za 70k.
Tak proč hledáš 9 roků starý nafťák? To najedeš za rok tolik km? Tak se spojkou, dvouhmotou a DPF můžeš počítat na 100% otázka je jestli hned nebo později. To máš hnedka víc než tvých 70tis. Pak tam čeká turbo, vstřiky a VT čerpadlo.
Takhle stará nafta je prostě risk. Musíš si ty sám říct, jestli raději např. 10tis korun ročně navíc v palivu za benzín? A pokud jezdíš do 30tisíc km ročně nebo město (a to asi jo, když chceš 1er), asi není o čem dumat.
Ale netvrdím, že nafta od BMW (krom N47 a novějších) není dobrá. Jde spíš o to, že chceš docela starou naftovou ojetinu, což je samo o sobě dost riskantní. Reálná spotřeba 18i/20i je kolem 7litrů, údaje v papírech jsou samože blbost. Stejně tak nepočítej se 4,5l u 18d/20d
Takhle stará nafta je prostě risk. Musíš si ty sám říct, jestli raději např. 10tis korun ročně navíc v palivu za benzín? A pokud jezdíš do 30tisíc km ročně nebo město (a to asi jo, když chceš 1er), asi není o čem dumat.
Ale netvrdím, že nafta od BMW (krom N47 a novějších) není dobrá. Jde spíš o to, že chceš docela starou naftovou ojetinu, což je samo o sobě dost riskantní. Reálná spotřeba 18i/20i je kolem 7litrů, údaje v papírech jsou samože blbost. Stejně tak nepočítej se 4,5l u 18d/20d
Díky za příspěvek. Je pravda, že můj nájezd se bude pohybovat kolem 10 000 km (jedná se, ale o hodně hrubý odhad). A pokud si to spočítám s ohledem na aktuální ceny paliva, tak nafta je v mém případě s vyhlídkou výraznějších investice nesmysl. Kombinovaná spotřeba u 118/20i kolem 7,5l mi přijde v pořádku, nevím proč měl jsem za to, že je to výrazně vyšší. Škoda jen, že ta nabídka 118/20i je do 200k korun poměrně malá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
s ostatním souhlasím, ale takhle to vyznívá, jakoby mu u benzínu nehrozila spojka a dvouhmota:) ono každý má asi něco...turbo, vstřiky, dpf - jsou strašák, ale všechno se dá řešit, záleží na nájezdu a na tom, na jak dlouho si auto pořizuješ, abys věděl, jestli je pro tebe případná investice rozumná (rozuměj - turbo bude stát - nvm. 20 000, ale budeš mít zase na 200 000km klid)Tom_120i píše:Tak proč hledáš 9 roků starý nafťák? To najedeš za rok tolik km? Tak se spojkou, dvouhmotou a DPF můžeš počítat na 100% otázka je jestli hned nebo později. To máš hnedka víc než tvých 70tis. Pak tam čeká turbo, vstřiky a VT čerpadlo.
Takhle stará nafta je prostě risk. ...