Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 vs e60 - rádce při koupi
Jak je to s vyfukem e60 vs e65...je to vzdy nerez nebo jsou nejake vyjimky?
- vždy nerez u obou modelu, u naftovych sou navíc vlnovce, ty se časem serou a měni, benzín je bezproblemu
Jak je to se sklapenim zadnich sedacek?
- sklapěcí zadní sedačky sedma nikdy nema, ma leda polohovatelne, je to kvuli bezpečnosti, kabina je pevnější
- E60 kombik ma každa sklapěcí a u sedana sou tuším sklapěci za připlatek
Jak je to s podvozkem, co ma hlinik a jak to vydrzi?
-hlinik ma obojí, některy prvky napravy sou stejny u obou modelu, obě auta trpí na přední velká ramena, obzvláště pokud jezdí na velkych kolech, pětka vzadu trpí na měchy, sedma má vzduch vzadu vyřešen lip a neodchazi, životnost ramen je plus minus stejna, sedma ma ale podstatně vyšší životnost ložišek a tlumiču
Jak velky jsou palivovy nadrze?
E60 70 litru
E65 88 litru
V pripade plynu namisto rezervy kolik se da do e60 vs e65 nacpat?
E60 68 litru LPG misto rezervy
E65 103 litru LPG misto rezervy
Jak je to s vyhrivanym celnim sklem? Jak to funguje a ktere modely ho maji?
E60 nemaji nikdy vyhřivane sklo
E65 ma rychlo vyhřev ve spodní části čelního skla, ten automaticky ohřeje stěrače během minutky, pak stačí pustit stěrače a horké stěrače stáhnou tenkou vrstvu námrazy dolu (samozřejmě to není na odtávání ledu ze skla)
stačí tak?
- vždy nerez u obou modelu, u naftovych sou navíc vlnovce, ty se časem serou a měni, benzín je bezproblemu
Jak je to se sklapenim zadnich sedacek?
- sklapěcí zadní sedačky sedma nikdy nema, ma leda polohovatelne, je to kvuli bezpečnosti, kabina je pevnější
- E60 kombik ma každa sklapěcí a u sedana sou tuším sklapěci za připlatek
Jak je to s podvozkem, co ma hlinik a jak to vydrzi?
-hlinik ma obojí, některy prvky napravy sou stejny u obou modelu, obě auta trpí na přední velká ramena, obzvláště pokud jezdí na velkych kolech, pětka vzadu trpí na měchy, sedma má vzduch vzadu vyřešen lip a neodchazi, životnost ramen je plus minus stejna, sedma ma ale podstatně vyšší životnost ložišek a tlumiču
Jak velky jsou palivovy nadrze?
E60 70 litru
E65 88 litru
V pripade plynu namisto rezervy kolik se da do e60 vs e65 nacpat?
E60 68 litru LPG misto rezervy
E65 103 litru LPG misto rezervy
Jak je to s vyhrivanym celnim sklem? Jak to funguje a ktere modely ho maji?
E60 nemaji nikdy vyhřivane sklo
E65 ma rychlo vyhřev ve spodní části čelního skla, ten automaticky ohřeje stěrače během minutky, pak stačí pustit stěrače a horké stěrače stáhnou tenkou vrstvu námrazy dolu (samozřejmě to není na odtávání ledu ze skla)
stačí tak?
Diky za odpoved!
Kdyz je potreba prestehovat neco delsiho nez se vejde u sedmy do kufru tak teda neni sance? Resp. asi tam bude moznost prostrcit to operkou? Ale treba prevezt dvere se mi asi nepovede coz?
S tim prednim sklem...je tam tedy spirala jako u zadniho okna, ale jen v dolni casti...tusim, ze uz jsem to nekde videl i nazivo, takze chapu, ze se to dole pomerne rychle odmrazi.
Nechapu ale "horke sterace", prosim o upresneni.
Vyhrev ala Ford (draty v celym skle a ano, mam Forda
) se teda u BMW obecne vubec nevede?
Kdyz je potreba prestehovat neco delsiho nez se vejde u sedmy do kufru tak teda neni sance? Resp. asi tam bude moznost prostrcit to operkou? Ale treba prevezt dvere se mi asi nepovede coz?

S tim prednim sklem...je tam tedy spirala jako u zadniho okna, ale jen v dolni casti...tusim, ze uz jsem to nekde videl i nazivo, takze chapu, ze se to dole pomerne rychle odmrazi.
Nechapu ale "horke sterace", prosim o upresneni.
Vyhrev ala Ford (draty v celym skle a ano, mam Forda

vyhřev ala Ford je uplně k hovnu, ja s tím jel do prahy a myslel jsem že to okno vykopnu, někomu to nevadí, prej v tom sítku nevidí, ale ja to vidím celkem dost a vadí mi to.
prostě to sklo se ohřeje dole, nahřeje stěrače a ten stěrač je pak teplý a stáhne celé sklo, samozřejmě ten system u Forda rozmrazuje líp, ale zase to jde vidět. F01 poFL už by měla mít vyhřivané sklo folii která nejde vidět.
když je potřeba vest něco dělšího tak se to dá dát do skivaku, pokud auto nemá ledničku vzadu, pak smula
ale sedma zrovna není auto na vození nějakych nakladu.
prostě to sklo se ohřeje dole, nahřeje stěrače a ten stěrač je pak teplý a stáhne celé sklo, samozřejmě ten system u Forda rozmrazuje líp, ale zase to jde vidět. F01 poFL už by měla mít vyhřivané sklo folii která nejde vidět.
když je potřeba vest něco dělšího tak se to dá dát do skivaku, pokud auto nemá ledničku vzadu, pak smula

ale sedma zrovna není auto na vození nějakych nakladu.
Draty ve skle mam a je fakt, ze kdybych je vylozene nechtel, tak by me sraly. Da se zvyknout, ale kdybych stridal drat/bezdrat, tak bych si asi nezvyk. Folie by byla luxus. Ale to sem nepatri.
Mam dalsi otazku
Kdyz jsou na aute EDC tlumice a odejdou..daji se tam dat obycejne nebo se tam nutne musi dat zase jen EDC? Tato investice by me totiz trochu desila. Myslim si ze 7er je dost dlouhej a tezkej kriznik, aby i se standard tlumicema tlumila diry v CR lip nez kdejaky jiny auto. Jinak si vyhody EDC vcetne zivotnosti uvedomuju. Ale kdyz ma nekdo slaby rocni najezd, tak by se taky mozna cukal, aby vyhazoval mnoho desitek tisic za nove tlumice, kdyz vyuzije jen zlomek jejich zivotnosti (pokud by mel po koupi auta tu smulu, ze by je musel opravdu resit).
Je obvykly auto, ktery ma DD a nema EDC? Nekde v diskuzi jsem zahledl majitele s touto konfiguraci. Nebo je to spis exot?
Mam dalsi otazku

Kdyz jsou na aute EDC tlumice a odejdou..daji se tam dat obycejne nebo se tam nutne musi dat zase jen EDC? Tato investice by me totiz trochu desila. Myslim si ze 7er je dost dlouhej a tezkej kriznik, aby i se standard tlumicema tlumila diry v CR lip nez kdejaky jiny auto. Jinak si vyhody EDC vcetne zivotnosti uvedomuju. Ale kdyz ma nekdo slaby rocni najezd, tak by se taky mozna cukal, aby vyhazoval mnoho desitek tisic za nove tlumice, kdyz vyuzije jen zlomek jejich zivotnosti (pokud by mel po koupi auta tu smulu, ze by je musel opravdu resit).
Je obvykly auto, ktery ma DD a nema EDC? Nekde v diskuzi jsem zahledl majitele s touto konfiguraci. Nebo je to spis exot?
ty kombinace sou ruzny, některy auto nema ani EDC ani DD,
některy ma oboji a jiny maj zase jedno z toho,
EDC tlumiče se samozřejmě obyčejnyma nahradit daji, ale kdo by to dělaj, EDC podvozek je uplně někde jinde, hlavně když člověk zmáčkne sport, ztuhne mu servo, brzda, plyn je ostřejší, DD se méně naklaní a právě tlumiče ztvrdnou podstatně dost, toho je škoda nevyužít.
EDC tlumiče vydrží i 400tkm, (většinou dle cest a velikostí kol) a E65 na díly už je fakt hromada takže není problem sehnat EDC tlumič třeba za 3 litry, a tolik nestojí ani novej obyč.
některy ma oboji a jiny maj zase jedno z toho,
EDC tlumiče se samozřejmě obyčejnyma nahradit daji, ale kdo by to dělaj, EDC podvozek je uplně někde jinde, hlavně když člověk zmáčkne sport, ztuhne mu servo, brzda, plyn je ostřejší, DD se méně naklaní a právě tlumiče ztvrdnou podstatně dost, toho je škoda nevyužít.
EDC tlumiče vydrží i 400tkm, (většinou dle cest a velikostí kol) a E65 na díly už je fakt hromada takže není problem sehnat EDC tlumič třeba za 3 litry, a tolik nestojí ani novej obyč.
OK, ja jen aby kdyz misto EDC dam obyc, tak aby auto neprotestovalo, ze to je nejaka zavazna chyba, kvuli ktery auto nepojede nebo jen v nouzovym rezimu apod
Jde mi o to, kdyz bych treba zainvestoval do auta nejakou nadprumernou cenu a auto bude i po provereni vypadat hodne dobre a pak se zjisti, ze jsou v haji tlumice a ze po 5tis km odejde prevodovka, vysere se nejaka elektrika a zahucel bych v tom krom 250 tis porizovaci ceny e65 za dalsich 100k, tak uz je to celkem neprijemny. Samoze rezerva po koupi je nutnost, ale myslim, ze neni uplne nemozny narazit na kus, u kteryho ani dukladna prohlidka od cloveka co tomu rozumi neodhali drahy prusery, ktery prodrazej jen porizovaci cenu na dvojnasobek. Tak zjistuju jaky jsou pripadny eventuality.
Jinak jsem samozrejme taky pro komfortni jizdu, od toho rada 7 je.

Jde mi o to, kdyz bych treba zainvestoval do auta nejakou nadprumernou cenu a auto bude i po provereni vypadat hodne dobre a pak se zjisti, ze jsou v haji tlumice a ze po 5tis km odejde prevodovka, vysere se nejaka elektrika a zahucel bych v tom krom 250 tis porizovaci ceny e65 za dalsich 100k, tak uz je to celkem neprijemny. Samoze rezerva po koupi je nutnost, ale myslim, ze neni uplne nemozny narazit na kus, u kteryho ani dukladna prohlidka od cloveka co tomu rozumi neodhali drahy prusery, ktery prodrazej jen porizovaci cenu na dvojnasobek. Tak zjistuju jaky jsou pripadny eventuality.
Jinak jsem samozrejme taky pro komfortni jizdu, od toho rada 7 je.
Já jsem před cca 1/2 rokem stěhoval dva byty se svou 7er. Dokonce jsem měl půjčenou i E61 a musím přiznat, že blbou 5er jsem toho odvezl tak 60% toho co v 7er. A to to byl kombajn... Takže ať mi někdo vysvětluje, že kombajny mají své opodstatnění...JaraX píše:ale sedma zrovna není auto na vození nějakych nakladu.

AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Ja som v tomto velmi opatrny, na sedackach sa vozia len ludia, nikdy naklad. Pripadne poskodenie koze sedaciek pri brzdeni alebo vahou by ma velmi mrzelo. Raz som stahoval v Skode Felicii, bol som prekvapeny kolko je tam miesta ked sa daju zadne sedacky prec
.
Nedostatok nakladneho priestoru v zime na dlhe cesty som vyriesil kupou stresneho boxu. Akurat je to auto zhruba od 110km/h hlucnejsie takze ta jazda uz nieje ono.

Nedostatok nakladneho priestoru v zime na dlhe cesty som vyriesil kupou stresneho boxu. Akurat je to auto zhruba od 110km/h hlucnejsie takze ta jazda uz nieje ono.
Takovýhle věci se nestěhují... Takže není co řešit. Já vám v kombajnu nebráním, ale je to prostě vidlácký auto a totálně k hovnu, ale chápu, že je to pro čecháčky dobrej argument...chip píše:A kam si dal prosím tě pračku a ledničku, mi ještě prozraď. Já totiž taky pomáhal při stěhování.... Ohledně převážení věcí je to na tom karoserie sedan dost bídně. Kdejakej malej hatchback (liftback apod.) převeze víc než sedan. Kdo občas dělá něco na baráku, tak je pro něj kombi téměř nutnost.

AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Souhlasím, protože se to tam nevleze.hurvajs77 píše:Takovýhle věci se nestěhují...
Hele ty čecháčku, projdi si technický specifika ohledně objemu kufru e65 a 60 a asi se budeš divithurvajs77 píše: Takže není co řešit. Já vám v kombajnu nebráním, ale je to prostě vidlácký auto a totálně k hovnu, ale chápu, že je to pro čecháčky dobrej argument...Přitom 7er má větší objem kufru než 5er...

- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Presne proto si kupuju kombi, abych mohl jednou za pet let stehovat
Nase rodina ho nepotrebuje, nekdo jiny zase ano - ma velkeho psa, vozi velke veci... jeste, ze si kazdy muze vybrat a koupit si auto dle potreby. Kazdy ma jine preference pri koupi auta - ja mel bezpecnost (takze i vykon) a komfort, spotreba nebyla dulezita a kufr je velky akorat. Nekdo jiny resi spotrebu a nevadi mu, ze ma pod zadkem tragac a kdyz ho nekdo sunda, tak uz nevyleze. To jsou zase diskuze. Jinak do E66 naskladam ctyrclennou rodinu celkem pohodlne jen tak mimo.

...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
mě se líbí že mi do 7er ikdyž starší e38 vlezou krásně 4dospělí a jedno dítě v sedačce doprostřed ....to umí málokteré auto.
Jinak nechápu tady ty řeči mezi 5er a 7er obě auta mají své pro a proti.
Líbí se mi jak 5er v touringu e61 tak 7er e38 - e65 .
5ka i 7ma jsou bezpečné auta ikdyž je sedma bezpečnější tak řadě lidí stačí bohatě 5er. Znám i ředitele firem co mají jen 530d tour. nebo audi a6 a nemusí mít hned to největší a nejdražší co automobilka vyrábí.
pamatuji jak mi říkal borec že v 5er e61 havaroval letěl přes 160km/h vletěl mu někdo s fabií do cesty on ji napul trefil a odhodil do pole a prej obě auta na hadry on ještě udělal nějaké kotrmelce na poli a vylezl ze zmuchlané 5er sám bez zranění a ve fabii byli všichni zranění a museli je odvézt do nemocnice... prý měli velké štěstí že je jen odhodil ze silnice ale nerozstřelil na kaši fábku... tak si prej koupil další BMW 5er protože mu zachránila život.

Jinak nechápu tady ty řeči mezi 5er a 7er obě auta mají své pro a proti.
Líbí se mi jak 5er v touringu e61 tak 7er e38 - e65 .
5ka i 7ma jsou bezpečné auta ikdyž je sedma bezpečnější tak řadě lidí stačí bohatě 5er. Znám i ředitele firem co mají jen 530d tour. nebo audi a6 a nemusí mít hned to největší a nejdražší co automobilka vyrábí.
pamatuji jak mi říkal borec že v 5er e61 havaroval letěl přes 160km/h vletěl mu někdo s fabií do cesty on ji napul trefil a odhodil do pole a prej obě auta na hadry on ještě udělal nějaké kotrmelce na poli a vylezl ze zmuchlané 5er sám bez zranění a ve fabii byli všichni zranění a museli je odvézt do nemocnice... prý měli velké štěstí že je jen odhodil ze silnice ale nerozstřelil na kaši fábku... tak si prej koupil další BMW 5er protože mu zachránila život.
Vidíš a já stím jezdím více jak 2roky a zvyknul jsem si na to tak že mi to bude v BMW 5 hodně chybět. Prostě 100 lidí => 100 chutí. Akorát mě trochu záraží že auto za "dva míče" ani nenabídlo jako příplatek výhřev. Každopádně zpráva o folii v novém modelu F10 mě velice potěšila.JaraX píše:vyhřev ala Ford je uplně k hovnu, ja s tím jel do prahy a myslel jsem že to okno vykopnu, někomu to nevadí, prej v tom sítku nevidí, ale ja to vidím celkem dost a vadí mi to.
prostě to sklo se ohřeje dole, nahřeje stěrače a ten stěrač je pak teplý a stáhne celé sklo, samozřejmě ten system u Forda rozmrazuje líp, ale zase to jde vidět. F01 poFL už by měla mít vyhřivané sklo folii která nejde vidět.
když je potřeba vest něco dělšího tak se to dá dát do skivaku, pokud auto nemá ledničku vzadu, pak smula![]()
ale sedma zrovna není auto na vození nějakych nakladu.

Já měl vyhřívání na Mondeu a teď na Transitu, při parkování venku to nemá chybu. Akorát teď tam mám nějaký aftermarket okno a funguje to hůř, než na origu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Souhlasím, protože se to tam nevleze.chip píše:hurvajs77 píše:Takovýhle věci se nestěhují...
hurvajs77 píše:koukam že to tu nemá cenu řešit... Já jsem se jen v Praze stěhoval 6x a nikdy jsem kombajna nepotřeboval. Asi je to o tom, že hledám byty kde lednička a pračka (to o co Vám šlo), buď je, a nebo si to koupím a odečítá se mi to z nájmů. A za další, na stěhování velkých věcí jsou firmy - nebudu si kupovat hnusnýho kombajna, ve kterým je hluk jen protože budu možná za 5 let stěhovat lednici...
Hele nevim, proste jsem do kombajnu v E61 nedal tolik veci jako v E65. Samozřejmě myslím se staženou roletkou a nesklopenýma sedačkami.
Jinak, čokl do auta teké nepatří...
Ale na druhou stranu, máme možnost volby a pokud chce kombajn, koupí si. Já ho měl jednou a byl to omyl. Už nikdy ho mít nebudu.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Aha, tak ten dovětek vše vysvětluje. Ona právě většina lidí, když chce něco převést, tak tu roletu zatáhnout, případně sklopí sedačky. Jinak jestli někdo kupuje sedan kvůli tichosti a přitom tam dá vznětový motor, tak imo neví co chce.hurvajs77 píše: Hele nevim, proste jsem do kombajnu v E61 nedal tolik veci jako v E65. Samozřejmě myslím se staženou roletkou a nesklopenýma sedačkami.
Samozřejmě se nejedná jen o vození ledničky nebo pračky. Jedná se hlavně o věci okolo baráku, aut apod- Do sedanu nedám tolik pneumatik, nedám tam složenou žirafu, nedám tam zahradní nábytek ..... hold pro lidi z králíkárny to nemá takové využití, ti ať jezdí v sedanu, ale ať o jiných, co to využijou nemluví v souvislosti s čecháčkovstvím
