Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Alpina B3 E36 - informace
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Čaute, rozbil jsem s své IS, tak se začínám poohlížet po novém autě a na mobile.de se daj slušně sehnat Alpiny B3 .. konkrétně bych měl zájem o 3.0.
Pochopil jsem, že ten motor je převrtanej M50B25 Vanos pokud se nepletu, ale víc jsem nějak nezjistil, protože moc neumím cizí řeči:(. Tak bych se chtěl zeptat, co tam je například za spojku? Nějaká speciálka od Alpiny nebo z M3 či obyč z 325? A co takový věci jako různá těsnění třeba pod víko ventilů, hlavy a podobně... to je stejný s 325i nebo kdyby něco takového odešlo tak musím shánět originál Alpina? A co brzdy?
Ptám se, abych si zas něco nekoupil a pak na opravách nezkrachoval:D
Díky za každý info.
Pochopil jsem, že ten motor je převrtanej M50B25 Vanos pokud se nepletu, ale víc jsem nějak nezjistil, protože moc neumím cizí řeči:(. Tak bych se chtěl zeptat, co tam je například za spojku? Nějaká speciálka od Alpiny nebo z M3 či obyč z 325? A co takový věci jako různá těsnění třeba pod víko ventilů, hlavy a podobně... to je stejný s 325i nebo kdyby něco takového odešlo tak musím shánět originál Alpina? A co brzdy?
Ptám se, abych si zas něco nekoupil a pak na opravách nezkrachoval:D
Díky za každý info.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Lukemu jsem to psal do SZ, tak to napíšu i sem... když jsem viděl naposled Maysnerův inzerát, tak za ten motor chtěl asi 50 tisíc.. takhle se pohybujou i ceny na ebay=/ Já jsem teď narazil na mobile na celou Alpinu B3 coupe za cca 120 tisíc... je jasné už z fotek a podle ceny, že to určitě nebude žádná topovka, ale kdyby ten motor fungoval, tak bych jí asi chtěl..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Spoustu věcí je shodná s obyč 325i, co se týče atypických dílů, dají se taky objednat, myslím Autec má zastoupení pro alpinu - ceny jsou ve hvězdáchLadenaM3 píše:Taky by mě zajímalo, jak jeto s dílama na Alpiny? Jestli někdo máte Alpinu, zkuste prohnat VIN přes realoem.com,tam se to dá porovnat dle čísel dílů. Jinak co já četl o E36 B3, rády papají olej více, než je zdrávo... Ale to je dneska u BMW bohužel normální...

Ale pořád se to da řešit jinak a spousta věcí se dá nahradit

Rozhodně je to zajímavá alternativa k US M3

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tenhle motor si klidně můžete nechat do R6 E36 dát, jakmile ho seženete. Ostatně jako jiné různé swapy motorů nejen mezi E36..
Maysner na to má know-how tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=129580
Pamatujte na upgrade brzd a dalších souvisejících dílů.
Maysner na to má know-how tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=129580
Pamatujte na upgrade brzd a dalších souvisejících dílů.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
takze nejaky info o B3 3.0
184kW/250k
Omezovac otacek na 7tis ot.
Olej 10W-60 Castrol
Svicky jsou predepsany od Alpiny Bosch F 7 LDCR, ale ja jezdil klasicky NGK BKR 6 EK. I u bezne M50 jsou schvaleny oba typy svicek
Vnitrek motoru je mi jedna velka neznama. Nevim jaky jsou tam pisty, ojnice, klika, vacky. Vse je odlisny od seriove M50B25
Spojka z vyroby standart 325i (me horela, dal jsem tam z 328i)
Prevodovka je z vyroby montovana z M3 3.0 (uvedeno ve vypisu vybavy z BMW Vin)
Brzdy standartni 325i (chtelo by to silnejsi)
Diferencial je v aute osazen samosvor 2,93:1 (uvedeno ve vypisu vybavy z BMW Vin)
Podvozek by mel byt i z tovarny Bilstein a pruziny Eibach. Nemuzu rict zda tomu tak je, mel jsem na aute namontovany noby Bilsteiny B8 a pruziny tam byly asi puvodni Eibachy
Vyfuk je vyroben firmou Boysen na zakazku (Boysen dela i vyfuky na M3 E36). Svody jsou mohutnejsi a "pekneji" tvarovany jak M3
Kola v serii 8x17" s pneu 235/40R17 vepredu, 9x17" s pneu 265/35R17 vzadu. ET kol uz si nepamatuju. Zimaky zapsany standartni 185/65R15
v ETK to auto najdes podle puvodniho BMW Vinu. Tim padem tam najdes vzdy jen 325i dily. Do tovarny Alpina prijela standartni 325i s objednanou vybavou a interier s motorem byl rucne predelan. Vyhoda kompletniho auta, je full elektrika. Nemas bc? cvak cvak krabicky a je i s chcekem. Nemas pdc? cvak cvak a uz je pdc na miste. Zadny tahani dratu. Je libo tempomat, muhehe, zas jen krabicky
K mymu inzeratu
Cena 50tis byla za motor bez prevodovky a vyfuku. Nevim jak ted, v dobe kdy jsem svuj kompletne nastrojenej motor s prevodovkou a kompletnim vyfukem prodaval za 65tis kc (a za tu cenu sel na Slovensko), stal na Ebay holej motor 2500e. Za kompletni motor s prevodovkou ale bez vyfuku chteli 4000e. Jelikoz jsem nikdy na Ebay nic neprodaval a nevedel jak to tam chodi, mel jsem jej v inzerci pouze v u nas a na Slovensku. Tim padem pod opravdovou hodnotou.
Ono je pekny ze se to auto da koupit za 120tis, ale copak treba pouha karoserie? To bude asi docela rakovina. Za 120tis neni ani topovka 323/328. Natoz M3, ci rucne skladana Alpina (dnesni Alpinu nepovazuju za nic extra, ale to ani novy BMW a celkove auta)
Swap tohodle motoru do jakyhokoli modelu E36 je uplne to samy, jako swap ostatnich R6 motoru
184kW/250k
Omezovac otacek na 7tis ot.
Olej 10W-60 Castrol
Svicky jsou predepsany od Alpiny Bosch F 7 LDCR, ale ja jezdil klasicky NGK BKR 6 EK. I u bezne M50 jsou schvaleny oba typy svicek
Vnitrek motoru je mi jedna velka neznama. Nevim jaky jsou tam pisty, ojnice, klika, vacky. Vse je odlisny od seriove M50B25
Spojka z vyroby standart 325i (me horela, dal jsem tam z 328i)
Prevodovka je z vyroby montovana z M3 3.0 (uvedeno ve vypisu vybavy z BMW Vin)
Brzdy standartni 325i (chtelo by to silnejsi)
Diferencial je v aute osazen samosvor 2,93:1 (uvedeno ve vypisu vybavy z BMW Vin)
Podvozek by mel byt i z tovarny Bilstein a pruziny Eibach. Nemuzu rict zda tomu tak je, mel jsem na aute namontovany noby Bilsteiny B8 a pruziny tam byly asi puvodni Eibachy
Vyfuk je vyroben firmou Boysen na zakazku (Boysen dela i vyfuky na M3 E36). Svody jsou mohutnejsi a "pekneji" tvarovany jak M3
Kola v serii 8x17" s pneu 235/40R17 vepredu, 9x17" s pneu 265/35R17 vzadu. ET kol uz si nepamatuju. Zimaky zapsany standartni 185/65R15
v ETK to auto najdes podle puvodniho BMW Vinu. Tim padem tam najdes vzdy jen 325i dily. Do tovarny Alpina prijela standartni 325i s objednanou vybavou a interier s motorem byl rucne predelan. Vyhoda kompletniho auta, je full elektrika. Nemas bc? cvak cvak krabicky a je i s chcekem. Nemas pdc? cvak cvak a uz je pdc na miste. Zadny tahani dratu. Je libo tempomat, muhehe, zas jen krabicky
K mymu inzeratu
Cena 50tis byla za motor bez prevodovky a vyfuku. Nevim jak ted, v dobe kdy jsem svuj kompletne nastrojenej motor s prevodovkou a kompletnim vyfukem prodaval za 65tis kc (a za tu cenu sel na Slovensko), stal na Ebay holej motor 2500e. Za kompletni motor s prevodovkou ale bez vyfuku chteli 4000e. Jelikoz jsem nikdy na Ebay nic neprodaval a nevedel jak to tam chodi, mel jsem jej v inzerci pouze v u nas a na Slovensku. Tim padem pod opravdovou hodnotou.
Ono je pekny ze se to auto da koupit za 120tis, ale copak treba pouha karoserie? To bude asi docela rakovina. Za 120tis neni ani topovka 323/328. Natoz M3, ci rucne skladana Alpina (dnesni Alpinu nepovazuju za nic extra, ale to ani novy BMW a celkove auta)
Swap tohodle motoru do jakyhokoli modelu E36 je uplne to samy, jako swap ostatnich R6 motoru
3.4 neni, Delala se 3.2 na zaklade seriovyho motoru M52B28fabledwarrior píše:no to sice ano, ale to auto uz pak vazi pres 1600kg, to uz je celkem dost bych rekl:D B3 ma furt 1300 a neco, ale zacina na 184kw, kdyz ti to nestaci, muzes koupit verzi 3.4 ta ma 225kw a myslim, ze tu B8 zpraskas:D
V E46 byly motory 3,3 postaveny na zakladu US M3 3,2 E36
Oba tyto motory uz nemaji seriovy sani, ale maji Alpinacky sani, podobny sani z M52