Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

AUTOBATERIE

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno
Klubové ID: 3269

#1 Příspěvek od Toci »

Mám dotaz - když otevřu ty šroubovací víčka, které jsou nahoře na autobaterii, co má být vidět? Dneska jsem totiž u zazimovaného auta baterku otevřel, v domění, že uvidím hladinu kyseliny, ale viděl jsem všechno možné, jen jakoukoliv stopu po kapalině ne. Teď nevím zda tam dolít destilku a hlavně kolik. Rád bych aby baterka přežila zimu, tak jsem koupil nabíječku a chci jí průběžně dobíjet (nebudu jezdit), ale tohle mě zarazilo.

Jinak typ baterky nevím, z auta jsem jí vyndanou neměl, ale je od pohledu už starší, podle těch otvíracích víček usuzuju, že to je klasický mokrý typ, nikoliv novější gelová. Celé léto fungovala normálně, pravdou ale je, že když jsem auto v dubnu kupoval, byla po delším stání vybitá tak, že se auto ani nedokázalo odemknout.

Díky za rady :wink:
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#2 Příspěvek od andree182 »

Asi pre zaciatok by som zmeral kolko ma napeti ta bateria, aby si videl ci ma este zmysel to vobec nabijat (ked to bude 8, tak asi moc nie). A potom holt zistit typ baterie, a ak je to normalna elektrolytova, tak doliat destilkou (mala by byt urcite nad doskami), dat dobit a modlit sa.. :)

Ako laik by som povedal ze ak ti tam chyba kapalina, tak akurat budes mat znizenu kapacitu, ale teoreticky by to mohla chvilu prezit - asi zalezi, ci tie dosky zoxiduju medzitym...
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno
Klubové ID: 3269

#3 Příspěvek od Toci »

Změřit to teď už nemám jak, mám zazimováno, takže s tím nemůžu nikam dojet a sám měřák nemám :cry: Každopádně dokud se auto bude chovat tak jak se chovalo dosud, tzn. normálně, tak jinou baterku kupovat stejně nebudu, jde mi právě o to, jak jí teď ten život ještě prodloužit....

Kdyby to byl jiný typ než elektrolytová, tak by neměla ty otvory pro dolívání, z toho usuzuju, že je to obyč s kyselinou. Nebo mi tuhle úvahu někdo vyvrátí?
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 2449
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stenlie »

Ano :lol: Dnes jsou elektrolytové baterie bezúdržbové tzn. že nemají "víčka"
ještě jsou další 2 druhy a pak teprve gelové.

Hladina v baterii určitě má být vidět. články musí být úplně potopeny .

V tvém případě bych postupoval tak , že bych ji změřil kolik má . Pokud nemáš multimetr tak to budeš muset doufat že je cajk . Dolít destilkou a nabít . Dolévá se to zhruba 2 cm nad ty olověné desky. Vím že se prodává i elektrolyt http://www.motech.cz/elektrolyt-do-baterii-p-3230.html ,ale hrát si na chemika není moc dobrý nápad.
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno
Klubové ID: 3269

#5 Příspěvek od Toci »

OK, diky. Pomodlim se :lol: , doleju to destilkou (kyselina se co ja vim neodparuje), hodim na nabijecku a budu doufat, ze tohle oziveni pro tu baterku nebude znamenat smrt :lol:
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

pokud máš velké BC ta ve skrytých funkcích ti to zmeří napětí v autě, aspoň něco když nemáš měřák
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud jde zapnout zapalování, kontrolky svítí, dálková světla svítí jasně, tak napětí baterie je OK.
Než budeš dolévat, jednoduše zkontroluj hladinu jakoukoli průhlednou hadičkou-trubičkou. Jeden konec strčíš do aku tak hluboko, až na razí na vršky desek, pak druhý konec utěsníš prstem a hadičku/trubičku povytáhneš nad díru v baterce. Díky ucpanému konci hadičky/trubičky zůstane něco roztoku v hadičce/trubičce. Roztok by měl být asi 1cm nad vrcholky desek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#8 Příspěvek od Jamall »

To je situace napikaču. V tomto případě, když je batérie ve stavu, v jakém ji máš ty, tak se vyplatí s ní už nic nedělat, jenom jezdit, dokud jezdí. Protože když se desky dlouhodobě ocitnou nad hladinou, začnou se rozpadat/praskat. Jakmile je zatopíš a začneš nabíjet, kousky desek se rozptýlí do kyseliny, které začnou způsobovat zkrat mezi jednotlivými desky a batérie nebude schopna udržet dlouhodobě kapacitu. Dost razantně ty kvůli tomu ztmavne i roztok, který se po čase odkalí a bordel spadne na dno a to je konec

Když nevidíš hladinu, doliješ pravděpodobně, ač se to nezdá téměř 1L destilky a to je pro tebe ukazatel, že potřebuješ akutně novou baterií

Snad jen dobrá rada na zazimování batérie. Pokud neparkuješ v teplé garáži, vem batérií alespoň do chodby domů. Zima a vlhko ji nedělá dobře
millan
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#9 Příspěvek od millan »

Zdravím,poradíš jak se k té skryté funkci na bc dostanu?
Dík
millan
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#10 Příspěvek od millan »

Už jsem to našel :)
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno
Klubové ID: 3269

#11 Příspěvek od Toci »

Tak jsem to dneska dolil, schramstlo to 2dl destilky. Pak jsem auto díky suchému počasí projel, najezdil jsem cca. 100km, aby se to trochu dobilo. Využil jsem toho a zajel do Prahy pro benzín (ano tankuju v Praze, protože na Kladně ten benzín co beru neprodávají). Chtěl jsem dotlačit nádrž do plna, aby mi na vnitřních stěnách nádrže nekondenzovala voda.

Co se týče baterky, doplňoval jsem to postupně pomocí injekční stříkačky, protože jsem nechtěl riskovat, že mi to přeteče a vyleje se mi kyselina do auta. Svítil jsem si dovnitř baterkou a alespoň z toho co jsem mohl vidět, se mi nezdálo, že by elektrody byly nějak zoxidované, roztok kyseliny vevnitř je naprosto čirý, takže opticky se zdá být v pohodě.

Teď už jen vymyslet, zda píchnout baterkou na celou zimu do nabíječky a nastavit na udržovací režim (z čehož mám trochu strach, to nechat bez dozoru), nebo to třeba jednou za 14 dní hodit na odpoledne na standartní plné nabíjení....
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

já bych řekl že bude stačit to jednou za 14 dní pustit na udržovačku
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#13 Příspěvek od Jamall »

Strč ji do tepla a vůbec ji neřeš. Jednou za 3 měsíce ji hoď na hodinku na nabíječku

Můžeš si koupit hustoměr elektrolytu. Stojí pakatel a ten ty přesně ukáže jak na tom jsou jednotlivé sekce
Odpovědět