Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90 325D:Žhavící svíčky - jedna nebo všechny
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Na mojem autě (E90 325D r.v. 2007 135tkm) se mi cca půl roku zpět objevila chyba žhavení na 1. válci. Nyní je to ve stádiu, kdy to hlásí na prvním válci open circuit pro GLOW PLUG a to pořád. Auto současně občas po ránu trochu více kouří a smrdí. Přisuzuji to tedy právě špatné žhavící svíčce a tomu, že to pak nedožhavuje za studena na volnoběh.
Otázka je
1.) vyměnit jeden vadný žhavič na 1. válci (válec nejblíže chladiči)
2.) vyměnit všechny žhaviče (ale četl jsem o hodně problémech při vytahování a zalamování .... je to prostě riziko - ale jesi vyměním jeden a za chvíli odejde další .... tak to radši všechny, současně jsem také někde četl, že je lepší vyřešit všechny najednou i když nejsou špatné).
3.) nechat to tak (ale nezasere se mi zase DPF a celý motor, jak to po statru špatně spaluje, prece jen svíčky na volnoběh zpočátku ještě dohřívají, v zímě bude auto stávat na mrazu a startovat každý den)
Díky za rady
Otázka je
1.) vyměnit jeden vadný žhavič na 1. válci (válec nejblíže chladiči)
2.) vyměnit všechny žhaviče (ale četl jsem o hodně problémech při vytahování a zalamování .... je to prostě riziko - ale jesi vyměním jeden a za chvíli odejde další .... tak to radši všechny, současně jsem také někde četl, že je lepší vyřešit všechny najednou i když nejsou špatné).
3.) nechat to tak (ale nezasere se mi zase DPF a celý motor, jak to po statru špatně spaluje, prece jen svíčky na volnoběh zpočátku ještě dohřívají, v zímě bude auto stávat na mrazu a startovat každý den)
Díky za rady
Se žhavením bývají dost problémy. Diagnostika nepozná jestli je to žhavič nebo jednotka žhavení. V mém případě nejelo žhavení na jednom válci, tak jsem vyměnil všechny žhaviče za nové od BOSCHe. Problém zůstal a vyřešila to až výměna řídící jednotky žhavení. Po 3 měsících byl zase jeden (tentokrát opravdu žhavič) mrtvej. Je to spotřební zboží... A ty řídící jednotky jsou taky jedna ze slabin e9x.
Moje E91ka naštěstí regeneruje PDF i když nejde žhavič, ale četl jsem, že některý BMW přestanou regenerovat PDF a to je pak labůžo. Prostě to neodkládej. Motor u takového auta musí být na 100% a ještě k tomu před zimou...
Moje E91ka naštěstí regeneruje PDF i když nejde žhavič, ale četl jsem, že některý BMW přestanou regenerovat PDF a to je pak labůžo. Prostě to neodkládej. Motor u takového auta musí být na 100% a ještě k tomu před zimou...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Osobně jsem také spíše pro výměnu všech na jednou, přece jen k tomu není úplně dobrý přístup a když už se to bude rozdělávat, tak raději všechno najednou.
Nedávno jsem s tím byl i v Brně v Renocaru a tam mi technik tvrdil, že to je jen žhavič, že kdyby odešla jednotka, tak to bude hlásit všechny. Ale jak zase čtu reakce dalších, tak to není až taková pravda.
Nedávno jsem s tím byl i v Brně v Renocaru a tam mi technik tvrdil, že to je jen žhavič, že kdyby odešla jednotka, tak to bude hlásit všechny. Ale jak zase čtu reakce dalších, tak to není až taková pravda.
Většinou, pokud je problém na jednom, tak to bývá žhavičem. Špatná jednotka žhavení většinou píše více špatných žhavičů. Ale není to úplně pravidlo.
Když dávat dolů sání, tak už měnit všechny žhaviče. Navíc šrouby na sání rády praskají alespoň u mého motoru N47 se povedlo strhnout dva, tak jsem je vyměnil všechny za nové. Nad jejich maličkým průměrem se asi zamyslel nějakej německej inteligent když to navrhoval...
Když dávat dolů sání, tak už měnit všechny žhaviče. Navíc šrouby na sání rády praskají alespoň u mého motoru N47 se povedlo strhnout dva, tak jsem je vyměnil všechny za nové. Nad jejich maličkým průměrem se asi zamyslel nějakej německej inteligent když to navrhoval...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Na to je velmi jednoducha odpoved a vubec nebylo treba ani hlasovani. Staci si vzit v uvahu nekolik jasnych faktu. Jakakoliv nefunkcnost zhaveni zvlaste u novych motoru zpusobi to, ze se usazuje karbon krasne kolem zhavice, nevypaluje se a casem v pomerne kratke dobe se svicka dokonale zalepi. Jelikoz cim mene zeleza tim mene adidas tak pri pokusu o povoleni tato svicka praskne - dalsi vyhoda modernich dieselu. Smula je i v tom, ze baworak chyta bez zhaveni jedna radost. Ti kteri disponujou adekvatni diagnostikou si umi zmerit i jednotku. No a ted k te vymene. Klidne jeden kus kdyz je spatny. Ovsem kdyz se zvazi pracnost a casova narocnost, je to nesmysl a pokud uz jsem je nevymenil, tak samozrejme vymenit vsechny a prubezne kontrolovat. Pokud jsem je menil pred pul rokem a nejaka je KO protoze mezitim chcipla i jednotka, vymenil bych jen tu jednu. Ale pouze za predpokladu ze vim na sto procent ze byly v nedavne dobe menene.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasim s tebou matiz, jak popisuješ ty výměny (kdy jak co). A jelikož nemám ponětí, kdy byla naposled nějaká žhavicí svíčka měněna vyměním všechny.
Teď už jde jen o to co objednat NGK, BOSCH, BERU, nebo originál (ale nebude to právě BOSCH nebo BERU jenom předražený?)
S výměnou jedné (případně nedělat výměnu) jsem přišel z Renocaru v Brně, kdy mi tvrdili, že to v podstatě ani není třeba měnit. Současně mi tvrdili, že je to jen žhavička ne rele (myslím, že diagnostiku, která to dokáže zjistit mám i doma).
No a jak píšeš, že čím déle tam je, tak tím hůře, tak to jsi mě tedy pěkně potěšil o zalomených žhavičích jsem toho přečetl už hodně a mám strach se na ně teď i podívat, ale budu to muset jemně zkusit.
Teď už jenom jak ten karbon před výměnou uvolnit, tak aby to šlo co nejlépe vyndat.
Teď už jde jen o to co objednat NGK, BOSCH, BERU, nebo originál (ale nebude to právě BOSCH nebo BERU jenom předražený?)
S výměnou jedné (případně nedělat výměnu) jsem přišel z Renocaru v Brně, kdy mi tvrdili, že to v podstatě ani není třeba měnit. Současně mi tvrdili, že je to jen žhavička ne rele (myslím, že diagnostiku, která to dokáže zjistit mám i doma).
No a jak píšeš, že čím déle tam je, tak tím hůře, tak to jsi mě tedy pěkně potěšil o zalomených žhavičích jsem toho přečetl už hodně a mám strach se na ně teď i podívat, ale budu to muset jemně zkusit.
Teď už jenom jak ten karbon před výměnou uvolnit, tak aby to šlo co nejlépe vyndat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Na to ohřítí motoru nesmím zapmět už jsem o tom hodně četl, že to pomáhá. Díky za radu. Objednal jsem u Richarda Války v Brně 6 ks origo žhaviček, tak uvidíme kdy budou. Jen ta cena bude asi o něco vyšší než za NGK nebo BOSCH (zdá se mi, že v renocaru to bylo cca - 670kč/ks -- u Richarda za 590kč/ks včetně DPH)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 206
- Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
- Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
- Klubové ID: 1711
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem k tomu ze mam na E39ce 2.5L nafte webasto a garaz tak jednu zhavicku odkladam jiz druhym rokem, nicmene chystam se na vymenu vsech a asi nepohrdnu NGKckama, v 3ce jsem mel na benzinu od vyroby a pak koupil iridia taky od NGK a tahle znacka je proste standart pod ktery by nikdo nemel klesnout....





Maji a serou se tam stejně jako u ostatnich
A jestli máš poFL, tak její umístění je pěkně naho*no...
Jinak svíčky bych neváhal a udělal všechny. Na hromadě aut jsou ještě origo a začnou postupně všechny. O tom,že pak fakt nejdou ven nemluvě a vytahovákem pak zalomenou na 90% nevyndáš + hrozí spadnutí její části do motoru.. Nestojej moc a hlavně se doporučuje při demontáži sání vyměnit těch 12ks těsnění (u čtyřválce 8ks). Tak když už,tak najednou... Pokud někdo nemá zaslepený klapky,udělal bych to všechno při jednom..
Já mám teď špatný 2 žhaviče a oblitej motor od oleje,pod sánim. Takže zakoupeno 6ks žhaviček NGK, 12těsnění, záslepky klapek, vyčištění sàní + kontrola jestli nemá prasklinya očištění čidla v sání.
Celková cena nijak závratná a přitom několik much jednou ranou
Samozřejmě Matiz má pravdu,pokud je zbytek dobrých svíček už po výměně, udělat jen tu špatnou. Pozor,žhavičky Bosch jsou kupodivu často známé nespolehlivostí/nevýdrží.
Trochu OT,ale třeba to někoho nenapadlo a udělá to taky tak

Jinak svíčky bych neváhal a udělal všechny. Na hromadě aut jsou ještě origo a začnou postupně všechny. O tom,že pak fakt nejdou ven nemluvě a vytahovákem pak zalomenou na 90% nevyndáš + hrozí spadnutí její části do motoru.. Nestojej moc a hlavně se doporučuje při demontáži sání vyměnit těch 12ks těsnění (u čtyřválce 8ks). Tak když už,tak najednou... Pokud někdo nemá zaslepený klapky,udělal bych to všechno při jednom..
Já mám teď špatný 2 žhaviče a oblitej motor od oleje,pod sánim. Takže zakoupeno 6ks žhaviček NGK, 12těsnění, záslepky klapek, vyčištění sàní + kontrola jestli nemá prasklinya očištění čidla v sání.
Celková cena nijak závratná a přitom několik much jednou ranou

Trochu OT,ale třeba to někoho nenapadlo a udělá to taky tak

Je tam 6 takových spešl kroužků a 6 obdélníků s čudlikamaFiliposII píše:O jakých přesně těsněních mluvíš?
Těsnění sání?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Co máš za motor? Je to common-rail? Jesi ano, tak ten pro start žhavení ani nepotřebuje, ale pak se prej motor zanáší. Dle toho co píšeš budeš mít na 99% v háji právě jednotku žhavevní. stojí cca 3000kč (+- 1000kč) Mají ji třeba v mj. auto, ale já bych bral raději originál, není zas o tolik dražší. http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... plug_unit/
Ta jednotka právě spouští to žhavení na základě venkovní teploty a jistě dalších vlivů. Pak je tu dožhavování atd. Mám za to,že v Kelly ji maji taky. Sháněj výrobce Beru,kupoval jsem ji asi 1500,- . Jinak žhavení samozřejmě potřeba je
ono až bude venku -10 stupňů a ty budeš 20vteřin točit startérem,aby jsi za intenzivního škytání motoru tak nějak nastartoval (pokud nelehne baterka) ,uznáš za pravdu.. Taky se zbytečně opotřebovává motor,pokud nežhaví. Startér v naftovym autě taky neni potřeba, auto se dá roztlačit, fákt
Problém se žhavenim poznáš i pokud motor chytne hned,ale chvilinku po nastartování má nepravidelnej chod - doba,než se chytí některej z nenažhavenejch válců.

