Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bmw e36 - problém se servořízením
Ahoj,
nyní jsem měnil atf olej v servořízení jelikož mi jak kdyby vrčelo pod volantem. U servočerpadla jsem jej kompletně vypustil a nyní nalil přesně po druhou horní rysku atf olejem meyle ATF 9000 Dextron3 a vrčení pod volantem nezmizelo a navíc když mám zahřátý motor a přijedu domů (vjezd z kopečku) a vyřadím když couvám, tak je slyšet jak kdyby jelo servočerpadlo nasucho a je to jak slyšet tak i cítět ve volantu když s ním jen lehce pootočím. Setkal se z Vás někdo už s tímto? Servořízení se mi nechce dvakrát komplet měnit. Díky za rady.
nyní jsem měnil atf olej v servořízení jelikož mi jak kdyby vrčelo pod volantem. U servočerpadla jsem jej kompletně vypustil a nyní nalil přesně po druhou horní rysku atf olejem meyle ATF 9000 Dextron3 a vrčení pod volantem nezmizelo a navíc když mám zahřátý motor a přijedu domů (vjezd z kopečku) a vyřadím když couvám, tak je slyšet jak kdyby jelo servočerpadlo nasucho a je to jak slyšet tak i cítět ve volantu když s ním jen lehce pootočím. Setkal se z Vás někdo už s tímto? Servořízení se mi nechce dvakrát komplet měnit. Díky za rady.
Ano, to jsem dělal i při vypouštění, dokud nevyteklo prakticky vše. Ale nechýpu proč se uvádí 1,1l, když vyteklo cca 0,7 - 0,8l. A když jsem to nastartoval a točil ze strany na stranu, tak to také vydávalo divné zvuky a bylo to i cítět ve volantu. Následně jsem dolil po druhou horní rysku (asi na dvakrát, jelikož to kleslo) a při startu to nedělá, ale jak říkám, po ujetí např 30km a následném vyřazení rychlosti a točení to opět bylo cítit ve volantu i slyšet. Nechápu kde může být problém. Třeba mu chvíli bude trvat, než si na nový atf olej zvykne, když tam měl "zřejmě" dlouho špinavý olej?
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
V tom servu ti podle mě nějakej olej zůstane, pokud byl hodně starej, vyplatí se ten nově dolitej opět vypustit a dát tam napodruhý novej. Dřív jsem to takhle udělal a ten vyměněnej olej co jsem vypouštěl (po projížďce) nebyl zrovna čistej.
Je ale divný, že se to po výměně začalo ozývat víc než předtim...
Je ale divný, že se to po výměně začalo ozývat víc než předtim...
Hekro píše:Já jsem napřed dolit ten starý novým po druhou horní rysku. Stále se ozývalo vrčení pod volantem, tak jsem jej vypustil a nalil komplet nový atf olej. A je čistý. Akorát zvuk stále přetrvává, což mne štve.
Přesně podobný problém jsem měl na compactu - po výměně se začaly při točení ozývat zvuky... Pomohlo přilít víc oleje - nad rysku, ale jen dočasně. Prostě odchází čerpadlo

Já jsem si to myslel. Když mám zahřátý motor a zatáčím, tak jde to servo i slyšet, takový zvuk jako kdyby mlelo nasucho. Někde jsem četl, že toho atf oleje má být v půlce mezi spodní a horní ryskou. Já mám přesně na druhé horní rysce. Takže jsi to nalil více jak nad druhou horní rysku? A jak jsi poté vyměnil to servočerpadlo za nové tak ti přestaly takové ty zvuky "drnčení plastů" pod volantem?
Když držíš volant rovně - servo jakoby nepracuje - čerpá naprázdno, ale jak zatočíš otevře kanálek a čerpadlo čerpá olej - pomáhá zatáčet - jde do tlaku(zjednodušeno). Měl by jsi po výměně s nastartovaným motorem několikrát zatočit do plného rejdu vlevo i v pravo - odvzdušnit - jde poznat v i v nádobce - olej je jako napěněnej. Dokud je tam vzduch a olej pění tak je hlučnější. Potom se dolije na horní rysku a časem až poslední zbytky vzduchu i pěny vyjdou tak hladina malinko klesne (ne pod min rysku).
Mě se stalo že při poklesu hladiny oleje malinko pod horní rysku jakoby začalo přisásávat a při zatočení bylo slyšet - přelil jsem ho tedy cca 5 mm nad a byl klid. Bohužel dočasně - zvuk se začal po čase ozývat znovu - hlavně po zahřátí oleje až ječelo čerpadlo podobně jako když odejde ložisko v altíku
.Po výměně čerpadla okamžitě ticho a klid...
Zřejmě jsem výměnou oleje vyplách nečistoty co mu vymezovali vůle
Mě se stalo že při poklesu hladiny oleje malinko pod horní rysku jakoby začalo přisásávat a při zatočení bylo slyšet - přelil jsem ho tedy cca 5 mm nad a byl klid. Bohužel dočasně - zvuk se začal po čase ozývat znovu - hlavně po zahřátí oleje až ječelo čerpadlo podobně jako když odejde ložisko v altíku

Zřejmě jsem výměnou oleje vyplách nečistoty co mu vymezovali vůle

Já jsem točil naplno na obě strany, hladina oleje klesla, dolil jsem olej po druhou horní rysku. A jak jsi říkal, když mám volan rovně tak nic, ale jakmile začnu točit, jde slyšet ta vrtule v servu a vydává nepříjemný zvuk. Hlavně po nějaké chvíli, až se zahřeje motor. Až někde pojedu, tak zkusím ještě naplno potočit a mrknu zda i teď trochu pění a když tak to trochu přeliju jako ty a uvidím. Ale myslím, že mě výměna serva taktéž nemite. Chystám se totiž i na výměnu klínových řemenů.