Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Problém s hlavou a vodou

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#1 Příspěvek od carda111 »

Zdarec, nedávno mi prdla vodní pumpa. Koupil jsem novou a vyměnil. Vše jsem zpátky složil, nalil vodu, odvzdušnil a jel to projet. Najel jsem zhruba 10km. Pak jsem zastavil u známého pokecat a když jsem sedl zpátky do auta, tak šel z výfuku bílý dým. Tak mi bylo jasné že mi to začlo žrát vodu. Tak jsem to vypl a znovu nahodil, trochu jsem to roztocil do otacek a vodu to přestalo žrát a jelo to normálně. Tak jsem tak jel zase normálně. Za dalších zhruba 6km mi vyletěla hadice z chladiče. Tak v tu chvíli jsem začal být hrozně nervózní. Dojel jsem domů, nasadil hadici odvzdušnil.... Zjistil jsem že mi to tlakuje hadice a vůbec to nechladí. Motor je teplej jako prase a chladič uplně studený. Když to trochu zahřeju a otevřu chladič tak voda začne chodit nahoru a dolů. Stačí ujet 15km a vaří to. Známej mi řekl že to bude nejspíš těsnění pod hlavou. Tak co myslíte? Bude prdlá hlava nebo jen těsnění? Slyšel jsem že se dá i hlava zavařit, ale do toho bych moc nešel. Popřípadě nemáte někdo doma hlavu? Motor M43 B16. 316i. Tlakování a zarovnaní hlavy mě tady v Ostravě vyjde na 800kč. A ještě bych chtěl vědět když budu sundávat hlavu, tak jak mám nastavit motor, abych ho pak zase zpátky složil a byl funkční. Díky 8O
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od surfis »

Pokud máš chladič studenej, ikdyž máš motor ohřátej a dost vody, tak je seklej termostat. Z toho důvodu to hned uvaříš. Druhá věc je, jestli to vodu žere. M43 není moc pověstný praskáním hlavy.
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno
Klubové ID: 3269

#3 Příspěvek od Toci »

Taky bych to viděl na termostat, takhle často v zimě vařily starý škodovky - když jim v okruhu přimrzla málo koncentrovaná směs, zmrzlý termostat neotevřel okruh a auto začalo vařit velmi krátce po nastartování promrzlého motoru. Nevysvětluje to ale ten bílý kouř....
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#4 Příspěvek od carda111 »

Dík za info. Zítra to poeresim a dám vědět jak jsem dopadl. 8)
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#5 Příspěvek od carda111 »

Tak skusil jsem vyndat termostat a dat to zpatky bez termostatu. A furt to samé. Hadice poměrně tvrdé, několik minut bílý kouř z výfuku, chladič studený. Teplota vody +- v normálu. Když jsem po zahřátí a odvzdušnění povolil víčko chladiče, tak chladič po chvíli byl teplý. A furt to jede divně jako by na 3 válce.... :evil:
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od surfis »

Sezen celej hinej motor. Mozna koupis za min nez by stala oprava...
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#7 Příspěvek od carda111 »

Tak už jsem to zjistil. Voda stříkázz podhlavy. Takže půjde dolu hlava a půjde na zkoušku. A pak uvidím co dál.
Odpovědět