Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřátí e90 325i - vodní pumpa KO

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od ELiLOBO »

Zdar, tak mě moje Vrtulka už podruhé vystrašila. Z ničeho nic při klidné jízdě (jel sem doslova klobouka protože sem vezl alkoholem posilněné rodiče) mi z ničeho nic vyskočilo hlášení o vysoké teplotě oranžově, po minutě už červeně. Zastavil jsem, kouknul do motoru, kde jsem si uvědomil že tohle není e36 a že vůbec nevím co bych mohl zkontrolovat, tak sem to zavřel (pro jistotu nasadil kryt airboxu zpět který sem měl sundaný) nastartoval a vše bylo OK, chceck OK. To stejné se mi stalo i druhý den, opět stejný případ, při jízdě oranžová chyba, hned na to červená, opět sem nasadil kryt airboxu který byl kuli zvuku sundaný a po nastartování vše ok. Tím krytem by to být nemělo, jezdil sem bez něho už za daleko větších teplot a s daleko těžší nohou na plynu a nikdy se mi to nestalo...
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ELiLOBO »

Divný je že po vypnutí motoru, a pauze né víc jak 5 minut už nic nehlásilo, přece kdyby to bylo tak přehřáté tak to za tu chvilku nemůže klesnout zase do normálu ne?
Tím se dostávám ktomu jak mě štve že v e9x není ukazatel teploty...:/
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#3 Příspěvek od Lucifer »

Do normálu to určitě neklesne ale klesne to natolik aby to už check přestal vnímat a hlásit ;) Můžeš to mít třeba zavzdušněný nebo málo vody
lucas22
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pát 01.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od lucas22 »

ukazatel teploty je schovany v BC, ale to asi vies...

ten motor ma v provoznom rezime teploty od 75 - 105stupnov (vid americke fora). Cim pomalsie/kludnejsie ides, tym je motor teplejsi. Ja mam v meste kludne teplotu okolo 100 stupnov pre znizenie spotreby. Ked na to dupes, tak sa ochladi, aby si mal max. vykon a samozrejme sa este ochladzuje naporom vzduchu.
Takze mi z toho vyplyva, ze je viac pravdepodobne, ze sa ti prehreje pri kludnej jazde (ale mozno sa mylim).
Za studena skontroluj vodu v chladiacom okruhu, mozno mas pokazene cidlo. Pripadne skus odvzdusnit - na tychto autach je to velmi jednoducha procedura a robi sa bez nastartovaneho auta (vid zahranicne fora).
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ELiLOBO »

Schovaná v BC, vím že se to tu několikrát řešilo a že jsem jí i hledal, nějaký odkaz na postup?
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ELiLOBO »

Hlavně u e36 sem to řešil milionkrát, u tohodle se mi to za 3 roky stalo prvně a já ani nevím jak to odvzdušit nebo kde kontrolovat hladinu chladící kapaliny :D Se na to musím pořádně mrknout :)
lucas22
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pát 01.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od lucas22 »

hledej na googli:
BC:
http://e90.wikifoundry.com/page/BC+hidden+menus?t=anon

postup odvzdusnenia ("venting procedure")+doporucujem pripojit na autonabijacku

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=248187
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od HonzaK »

Odchází ti vodní pumpa. Nic neobvyklého u těhdle benzínových motorů. Mělo by to být i v diag., protože je pouze elektrická, ne jako u jiných motorů.
Když se zrovna kousne nebo až klekne úplně tak to hlášení o přehřátí se ti objeví klidně hned po nastartování studeného motoru.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Teploměr jsem vyřešil tímto http://aukro.cz/autodiagnostika-super-m ... 54488.html na trvalé používání se mě to moc nelíbí - nechce se mi v diagnostickém konektoru trvale nechávat čínskou ludru za pár stovek - ale na občasné zkontrolování teploty je to dobré (třeba když se chce člověk podívat jestli už je motor teplý, než se jde trochu povozit). A mini verze ani netrčí zpoza plastů kolem konektoru ven..

Jestli vládneš němčinou, tak tady máš docela pěkně popsané různé konstrukční prvky motoru, i s provozníma teplotama jak zmiňoval lucas. http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=688306

PS: chladivo samozřejmě zkontroluješ na expanzce :lol: když odšroubuješ víčko, tak na tebe vyskočí plovák.

A co ten kryt airboxu? Jaký to má vliv na zvuk? Že bych ho taky zkusil shodit.. :)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ELiLOBO »

Díky za rady, dnes to vezu Schindelarovi na servis (jestli tam dojedu). Btw. sundej a uvidíš ;)
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ELiLOBO »

No tak nemilá zpráva ze servisu, el. vodní čerpadlo je špatný, cena u Schindelare cca 10000 za materiál...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#12 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ta mě docela znejistila, když jsem na ni narazil v tom popise co jsem linkoval..potencionální kurvítko..a už je to tu. Asi bych se být tebou zkusil podívat po nějaké použité...
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od ELiLOBO »

Hele, u e36 sem problémy s phříváním řešil asi rok a půl dokud nebylo vše komplet nové a já nezjistil že špatný byl (nový) chladič který sem měnil jako první. Takže sem objednal novou a naštěstí by jí mechoš měl mít už zítra. Nemám nic proti použitým dílům ale snažím se dávat tomu autu vše co potřebuje a jen to nejlepší, když teda mám zrovna za co :D
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#14 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Tak pokud zrovna máš za co tak chápu :lol: na druhou stranu ten použitý díl už někdo "vyzkoušel" a neměl by byt kazový :D .. pokud teda nekoupíš od podvodníka
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od paca »

jak to na foru čtu, co stojí a jak komplikované jsou věci na e9x, tak snad zůstanu u e46tky :wink:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#16 Příspěvek od vita11 Moderátor »

to je tak u všech aut .. čím novější, tím složitější konstrukce a dražší ND .. to bysme museli zůstat u žigula
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#17 Příspěvek od Lucifer »

Tak existují věci který se nemusí nahrazovat elektrickými viz vodní pumpa. X let funguje na klíňáku ale tady ji zbytečně nahradili elektrickou. Pokud šlo o funkci REST nebo webasto tak to lze nahradit přídavnou elektrickou pumpou. Takže pacu plně chápu taky mi přijde padlý na hlavu dávat elektrickou pumpu. To je stejný jako by nandali elektrický olejový čerpadlo :roll:

Nebo naftový motory s kazovejma rozvodama umístěnýma přímo pod čelním sklem 8O
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#18 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Jo tento jejich krok se mě taky uplně nelíbí. Oni to odůvodňují rychlejším ohříváním motoru (pumpa se spíná až se motor zahřeje), dochlazováním po vypnutí motor (i turba, poku má), regulací oběhu vody a ekonomikou provozu (pumpa nezatěžuje motor přímo). Ale je to potenciální problém, tak jak všechno elektrické. A na docela bolavém místě, když lehne.

Olejovou pumpu už tam taky dávají s jakýmsi bazmekem na regulaci množství oleje, takže se docela obávám, kdy tam taky dají elektrickou..
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Přehřátí e90 325i - vodní pumpa KO

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Mechanicky poháněná vodní pumpa má také svou životnost a když lehne, také daleko nedojedeš... tím myslím přechod mezi "a hele, čůrek vody, co to asi je?" po příběh v odstavném "aha, to se asi zadřelo ložisko, osa se rozklepala, vrtule rozsekala plasty okolo a zasekala se do kapoty" :shock:
Tak nevím co je lepší, jestli světýlko na budíku říkající si o výměnu nebo zodpovědný majitel měnící spotřební díly preventivně :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřátí e90 325i - vodní pumpa KO

#20 Příspěvek od JaraX »

obojí tě většinou varuje předem, my už při servisu lidem mechanický vodní pumpy kontrolujem a tím jsme předem eliminovali auta co jezdila na odtahovce s vodní pumpou, prostě ta pumpa má většinou vuli, moc se nestává že by byla pumpa bez vůle a pak umřela. cca ve 250tkm doporučuju preventivní výměnu mechanické vodní pumpy.
ta elektrická pumpa se zase většinou ozve na diagnostice, lidi co ke mě jezdí s N52 tak jim to xkrát na diag napsalo problém s pumpou než odešla. spíš nevýhoda je jak blbě se to mění a kolik to stojí.
Odpovědět