
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Volba náhonu pro E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1028
- Registrován: sob 12.11.2011 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Klubové ID: 3041
Pánové, řeším menší dilema. Pro manželku mám E46 316i - pořizoval jsem jí to jako auto do města. Teď po mateřské to ale vypadá, že bude za prací dojíždět. Začínám teda zvažovat nafťáka a taky jsem se chtěl poradit, jestli má cenu jít do náhonu na všechny čtyři. Žádnou zkušenost s čtyřkolkou nemám, ale přijde mi to pro ne moc zkušenou řidičku v zimě bezpečnější, než zadní náhon. Možná je to blbý dotaz, ale chci se ale zeptat, stojí za to do toho jít a je ten rozdíl v adhezi v zimě tolik znát? A jak jaké jsou náklady na servisování čtyřkolky, aby mě to nesežralo 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Klubové ID: 3254
- Kontaktovat uživatele:
Smysl to určitě má. Taky už se to tu řešilo xkrát. Rozdíl v jízdních vlastnostech na sněhu je obrovskej, v tom pozitivním slova smyslu.
Servisní náklady neznám, to nechám někomu, kdo ho vlastní, ať Ti poví zkušenost.
Jinak bych ale na zimu nekupoval naftu, ale benzín.. S naftou jsou obecně samý starosti.
Servisní náklady neznám, to nechám někomu, kdo ho vlastní, ať Ti poví zkušenost.

Jinak bych ale na zimu nekupoval naftu, ale benzín.. S naftou jsou obecně samý starosti.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4040
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4040
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1028
- Registrován: sob 12.11.2011 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Klubové ID: 3041
Asi jo, ten benzín pořád dává smysl. Ale žena to stejné jezdí tak za 8. Prostě si s plynovým pedálem moc nerozumí. I když si nedovedu představit, že 330 d by stejnou trasu jezdila za 8, když já v 525i jí dávám za 7,5. Nebo si to vezme o hodné víc kvůli náhonu na čtyŕi? Problém je, že pokud vím, tak čtyřkolku seženu jen v 330d, 325i a 330i. Nebo se dělal i s nějakou slabší motorizací? Pro manźelku nepotŕebuji dálniční stíhačku 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3213
- Registrován: stř 26.10.2011 00:00
- Bydliště: Sokolov
- Klubové ID: 3086
Tak většina e46 už má DSC kde už můžeš mít olověnou nohu na plynu v zatáčce a to tě pohlídá. Takže jen kvůli tomu bych nekupoval X ale raději každou sezónu nový zadní gumy a vyjede s klidem to co se X
U zadokolek máš podstatně dost váhy na prdeli a pokud jsou dobrý gumy tak lepší trakce je ještě umocněná tím jak se při rozjezdu nese váha na zadní kola. V zatáčce pokud tě začne předbíhat prdel jsou 2 možnosti. Přidat plyn a autu pomoct se v tý zatáčce udržet bokem, nebo sešlápnout spojku a auto se okamžitě srovná.
Asi jsem tohle určitě nemusel psát ale tohle jsou důvody proč bych já určitě vybral zadokolku. Díly jsou podvozkový samozřejmě úplně jiný a né moc se vyrábí v druhovýrobě. Servisování vyjde dráž. A pokud se podíváš na spotřeby xD a xi na spritmonitor tak sice tam vidíš dlouhodobý průměr 8 ale když se podíváš podrobně tak u 330xD jsou kratší okresky spíš nad 10.
Přeci jen se musí roztočit větší váha materiálu aby auto mohlo vůbec jet. Je tím pádem těžší a o to hůř to jede. Navíc zadokolka oproti 4x4 je mnohem mrštnější jak na sněhu tak na suchu.
U zadokolek máš podstatně dost váhy na prdeli a pokud jsou dobrý gumy tak lepší trakce je ještě umocněná tím jak se při rozjezdu nese váha na zadní kola. V zatáčce pokud tě začne předbíhat prdel jsou 2 možnosti. Přidat plyn a autu pomoct se v tý zatáčce udržet bokem, nebo sešlápnout spojku a auto se okamžitě srovná.
Asi jsem tohle určitě nemusel psát ale tohle jsou důvody proč bych já určitě vybral zadokolku. Díly jsou podvozkový samozřejmě úplně jiný a né moc se vyrábí v druhovýrobě. Servisování vyjde dráž. A pokud se podíváš na spotřeby xD a xi na spritmonitor tak sice tam vidíš dlouhodobý průměr 8 ale když se podíváš podrobně tak u 330xD jsou kratší okresky spíš nad 10.
Přeci jen se musí roztočit větší váha materiálu aby auto mohlo vůbec jet. Je tím pádem těžší a o to hůř to jede. Navíc zadokolka oproti 4x4 je mnohem mrštnější jak na sněhu tak na suchu.