Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nafta nebo benzin ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 20.06.2012 00:00
Jenningstone píše:Děkuju za všechny rady a názory, pořád mě spíš ale láká ten dvoulitrovej nafťák
Ještě rozmýšlím tohle
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
Myslíte,že ta cena kterou za to chce, odpovídá tomu autu?
díky za názory
Psal jsi, že spotřebu neřešíš a auto budeš mít na kratké trasy. Takže nafták postráda smysl. No dělaj jak myslíš. Já bych bral benzín.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 20.06.2012 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Kontaktovat uživatele:
Podle toho co tu čtu, tak vlastně nemáš páru o tom, co chceš.
Rozmysli si, co od toho auta chceš / potřebuješ a pak se rozhoduj na základě reálnejch faktů jako je vstupní investice, cena údržby, frekvence údržby, pravděpodobnost poruch, náklady na běžnej provoz, výkon, chování motoru, atd atd.
Obecně je benzín MNOHEM levnější na údržbu. A 6ti hrnek proti 4 ksindlu, no, to snad ani nezaslouží komentář.
Já sem si nechal naftu přitáhnout z Belgie na zakázku a měl jsem na to auto velmi specifický požadavky, který dovozce splnil. Naftu proto, že sem nalítal 120k ročně. Teď jezdim pár km do kanclu a občas přes republiku. A je mi u prdele, že mi ten třílitr žere mezi 8mi a 30ti, podle stylu jízdy. Prostě mám benzín, protože si tu jízdu chci užít. Naftu sem měl, protože sem řešil náklady.
A na pojistku se vyser, lidí co Ti jí udělají za dobře je mraky. Kontaktů mám dost a spousta kluků tady taky.
Rozmysli si, co od toho auta chceš / potřebuješ a pak se rozhoduj na základě reálnejch faktů jako je vstupní investice, cena údržby, frekvence údržby, pravděpodobnost poruch, náklady na běžnej provoz, výkon, chování motoru, atd atd.
Obecně je benzín MNOHEM levnější na údržbu. A 6ti hrnek proti 4 ksindlu, no, to snad ani nezaslouží komentář.
Já sem si nechal naftu přitáhnout z Belgie na zakázku a měl jsem na to auto velmi specifický požadavky, který dovozce splnil. Naftu proto, že sem nalítal 120k ročně. Teď jezdim pár km do kanclu a občas přes republiku. A je mi u prdele, že mi ten třílitr žere mezi 8mi a 30ti, podle stylu jízdy. Prostě mám benzín, protože si tu jízdu chci užít. Naftu sem měl, protože sem řešil náklady.
A na pojistku se vyser, lidí co Ti jí udělají za dobře je mraky. Kontaktů mám dost a spousta kluků tady taky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
No tak má to v 320d najeto ke dvoustům, takže ty investice už asi čekaj za dveřma. I když píšou, že je tam nový turbo (tady se někdo šeredně spálil).Jenningstone píše:A k tomu inzerátu nic?doufal, sem že tyhle naftáky něco vydrží

K výbavě celkem nezajímavý. Nevidím navi, ani hlavně sportsitze, takže na mě působí spíš jako holátko.
Spotřeba po městě u 320d je nižší než šestivál 330i, ale nechat ho zplynovat vyjde pak stejná.
Ale hlavně, mě je úplně jedno co si nakonec koupíš.


Pánové, já jsem aktuálně koupil 320d 5/2008 s najetýma 117 tis. km. Sice jsem se taky spálil, protože jsou tam chcycené rozvody, ale rád bych věděl jednu věc - pořád tu strašíte turbem, vstřiky, spojkou, DPF. Vycházím ze svých zkušeností s oktávkou (hlavně mě nebijte :D ). Měl jsem 1,9TDI O2, kupovaná jako nová (teda ještě mám, zatím jsem ji neprodal). Najeto za 7 let 180 tis. km. Ve 120 tis. km chip (115 PS -> 147 PS, 280Nm -> 345Nm). Má pořád původní spojku, původní turbo, původní vstřiky. Za tu dobu si motor řekl o spojkový váleček (1500 kč?), jednu žhavičku (600 kč?), olej a naftu. Průměr 5,2 léto, 5,5 zima. Jezdím 60% město, každý den 1,5 km do práce a zpět, pak samozřejmě pojížďky po jednáních, většinou krátké poskoky cca 10 km. O víkendu sem tam větší cesty.
Takže pro naftu "smrt" a měl jsem jen sviňské štěstí?!? Nebo jsou tyhle problémy spojené s nájezdem kolem 200 tis. km? Nebo je to webastem a tím, že se motor ohřívá tak rychle, že mu tyhle krátké trasy nevadí? Nebo jsou tak mizerné nafty od BMW? Já jsem nečekal zázrak, ale do téhle značky jsem šel s tím, že to musí být kvalitnější než škodovka, na kterou nemůžu říct v naftě křivého slova a o těch "vysokých nákladech na údržbu diesela" fakt nevím?!?
Takže pro naftu "smrt" a měl jsem jen sviňské štěstí?!? Nebo jsou tyhle problémy spojené s nájezdem kolem 200 tis. km? Nebo je to webastem a tím, že se motor ohřívá tak rychle, že mu tyhle krátké trasy nevadí? Nebo jsou tak mizerné nafty od BMW? Já jsem nečekal zázrak, ale do téhle značky jsem šel s tím, že to musí být kvalitnější než škodovka, na kterou nemůžu říct v naftě křivého slova a o těch "vysokých nákladech na údržbu diesela" fakt nevím?!?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř 17.04.2013 00:00
Davyd píše:Pánové, já jsem aktuálně koupil 320d 5/2008 s najetýma 117 tis. km. Sice jsem se taky spálil, protože jsou tam chcycené rozvody, ale rád bych věděl jednu věc - pořád tu strašíte turbem, vstřiky, spojkou, DPF. Vycházím ze svých zkušeností s oktávkou (hlavně mě nebijte :D ). Měl jsem 1,9TDI O2, kupovaná jako nová (teda ještě mám, zatím jsem ji neprodal). Najeto za 7 let 180 tis. km. Ve 120 tis. km chip (115 PS -> 147 PS, 280Nm -> 345Nm). Má pořád původní spojku, původní turbo, původní vstřiky. Za tu dobu si motor řekl o spojkový váleček (1500 kč?), jednu žhavičku (600 kč?), olej a naftu. Průměr 5,2 léto, 5,5 zima. Jezdím 60% město, každý den 1,5 km do práce a zpět, pak samozřejmě pojížďky po jednáních, většinou krátké poskoky cca 10 km. O víkendu sem tam větší cesty.
Takže pro naftu "smrt" a měl jsem jen sviňské štěstí?!? Nebo jsou tyhle problémy spojené s nájezdem kolem 200 tis. km? Nebo je to webastem a tím, že se motor ohřívá tak rychle, že mu tyhle krátké trasy nevadí? Nebo jsou tak mizerné nafty od BMW? Já jsem nečekal zázrak, ale do téhle značky jsem šel s tím, že to musí být kvalitnější než škodovka, na kterou nemůžu říct v naftě křivého slova a o těch "vysokých nákladech na údržbu diesela" fakt nevím?!?
Já mám 320d 2/2006. Kupoval jsem to 4/2012 143t, teď mám najeto kolem 163t. Je to týden, co jsem vyměňoval turbo. Stálo mě to skoro 19 litrů. Repas, práce, výměna filtrů a další věci. Ale turbo nebylo ok už od koupě. Byl jsem idiot a nechal si auto dovézt přes známého z Itálie. Očividně té prohlídce moc nedal. Taky bych měl ještě vyměnit kladky, což jsou další tisíce. Jinak auto šlape v klidu, ale příště budu věřit jen sám sobě a auto si osobně vyzkouším, i kdybych měl jet do zahraničí.
A taky uvažuju, jestli příště nekoupit benzin. Najezdím tak 17t ročně.
Davyd píše:Pánové, já jsem aktuálně koupil 320d 5/2008 s najetýma 117 tis. km. Sice jsem se taky spálil, protože jsou tam chcycené rozvody, ale rád bych věděl jednu věc - pořád tu strašíte turbem, vstřiky, spojkou, DPF. Vycházím ze svých zkušeností s oktávkou (hlavně mě nebijte :D ). Měl jsem 1,9TDI O2, kupovaná jako nová (teda ještě mám, zatím jsem ji neprodal). Najeto za 7 let 180 tis. km. Ve 120 tis. km chip (115 PS -> 147 PS, 280Nm -> 345Nm). Má pořád původní spojku, původní turbo, původní vstřiky. Za tu dobu si motor řekl o spojkový váleček (1500 kč?), jednu žhavičku (600 kč?), olej a naftu. Průměr 5,2 léto, 5,5 zima. Jezdím 60% město, každý den 1,5 km do práce a zpět, pak samozřejmě pojížďky po jednáních, většinou krátké poskoky cca 10 km. O víkendu sem tam větší cesty.
Takže pro naftu "smrt" a měl jsem jen sviňské štěstí?!? Nebo jsou tyhle problémy spojené s nájezdem kolem 200 tis. km? Nebo je to webastem a tím, že se motor ohřívá tak rychle, že mu tyhle krátké trasy nevadí? Nebo jsou tak mizerné nafty od BMW? Já jsem nečekal zázrak, ale do téhle značky jsem šel s tím, že to musí být kvalitnější než škodovka, na kterou nemůžu říct v naftě křivého slova a o těch "vysokých nákladech na údržbu diesela" fakt nevím?!?
Jenže rozdíl je v tom, že si naftáka kupoval novýho a ne ojetýho. Kdybych kupoval nový auta tak bych klidně naftu koupil, pár let nechal a v tom nájezdu kdy se to začne srát bych to prodal, jako to dělaj dnes všichni.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak, srovnavas jabka a hrusky. 180k je presne ta hranice, kde te nejvetsi investice do auta cekaji v horizontu dalsich 30-50k podle toho, jak se o to staras. Kdyz koupis ojetou naftu, vystavujes se riziku, ze s tim jezdilo prase, ze se o to to prase nestaralo a jelikoz nafta je rozumova, vetsinou pracovni volba, je ta pravdepodobnost vyssi.
podle mě nejsou mizerné nafty od BMW ale mizerní jsou lidi kteří to mohli mít před tebou, kteří jenom jezdili, dávali tomu na kotel a nezajimalo je jestli maji turbo motor nebo ne, pak to chcípli, nebo ještě třeba navíc srali na udržbu, pokud nekupuješ naftu novou tak ti stav turba nezaručí nikdo. Mimochodem stryc měl kdysi oktávku s turbem a dvakrát ho měnil
) a tenkrát ji kupoval za 400tis a jak se mu podruhe vysralo turbo tak octu prodal za 50
Jinak jsem taky zastánce spš benzínu, když nevyhovuje vyšší spotřeba tak do plynu s ním a je po problému, případně E85 taky řešení.. já chtěl auto které mi bude dělat radost po všech stránkách, zvuk, jizdní vlastnosti, nějaká uroveň a další věci vzhledem k udržbě byl benzín jasná volba, ted už jsou jen ty klasické choutky místo B20 dát vyšší


Jinak jsem taky zastánce spš benzínu, když nevyhovuje vyšší spotřeba tak do plynu s ním a je po problému, případně E85 taky řešení.. já chtěl auto které mi bude dělat radost po všech stránkách, zvuk, jizdní vlastnosti, nějaká uroveň a další věci vzhledem k udržbě byl benzín jasná volba, ted už jsou jen ty klasické choutky místo B20 dát vyšší

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Kdo si koupi naftu od bawora? Ten kdo na to ma. Kdo si koupit trojkoveho bawora v nafte? Ten kdo na to ma aby v tom jezdil zamestnanec. Co maji zamestnanci v piiici ?? Uplne vsechno, ale hlavne maji totalne v piiici setrit auto zamestnavatele pokud nemaji prislibeny odkup -))))
Nechci rict ze je ropak k nicemu, jen to, ze ta moznost investice je tam o neco vyssi. Zase to jezdi zadaco ty kaco -) Teda alespon co se PHM tyce.
Nechci rict ze je ropak k nicemu, jen to, ze ta moznost investice je tam o neco vyssi. Zase to jezdi zadaco ty kaco -) Teda alespon co se PHM tyce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Osobně jezdím 320d 130kW, rok 2007 Najeto 140 tis a jediné z čeho teď mám strach je ten řetěz. Auto kupováno ve 26 tis z premium selection. Ano BMW umí nafty, předtím zkušenost ještě s E53 x5 3.0d a k tomu doma aktuálně x6 35d xdrive. Když to shrnu kolem a kolem ani jedno z těch aut nemělo po motorové stránce žádný problém x5 dneska přes 260tis původní turbo a žádné extra náklady, x6 180 tis km byly tam problémy ale trošku jiného spíš elektronického charakteru a je to kus od kusu protože na firmě je ještě jedna a ta nic a zmiňovaná 320d ročně kolem 30 tis km a nic víc než servis, nafta a pojistné události
Nicméně i přesto že 320d 177hp, spotřeba průměr kolem cca 6,2 tak bych do budoucna klidně obětoval 2 litry/100km a vzal bych raději 320i. A to jsem si vždycky uvědomil, když jsem auto odvezl do servisu a půjčili mi nějakou 120i nebo 330i nebo i třeba 318i jenom, ale vždy mi došlo jedno. BMW umí výborné nafty co se týče výkonu/spotřeby/životnosti, ale opravdové BMW jezdí na benzín(v ekonomické variantě na plyn). Není nic hezčího pro mně než 330i co se týká daily car (ano 335i není vůbec horší a sám bych se teď těžko rozhodoval).
Navíc se tě nechci dotknout, ale když se tady zeptáš jestli nafta/benzín všichni napíšou benzín a ty pak postneš 320d jako vážného kandidáta, tak mi to připadá jako by jsi nám přišel říct kupuju si BMW....
Na tvém místě volím dovoz, třeba M3maniac a ohlížím se po nějaké 320i/325i/330i, osobně bych měl totiž prostě strach si koupit nějak víc ojetou naftu a to i přes to, že vím že ty motory drží a není to nějak extrémně nákladné, ale protože nevíš kdo s tím jak jezdil před tebou a to je hlavní rozdíl mezi naftou a benzínem, protože nafta je na chování řidiče náchylnější a tím se ji krátí životnost....

Nicméně i přesto že 320d 177hp, spotřeba průměr kolem cca 6,2 tak bych do budoucna klidně obětoval 2 litry/100km a vzal bych raději 320i. A to jsem si vždycky uvědomil, když jsem auto odvezl do servisu a půjčili mi nějakou 120i nebo 330i nebo i třeba 318i jenom, ale vždy mi došlo jedno. BMW umí výborné nafty co se týče výkonu/spotřeby/životnosti, ale opravdové BMW jezdí na benzín(v ekonomické variantě na plyn). Není nic hezčího pro mně než 330i co se týká daily car (ano 335i není vůbec horší a sám bych se teď těžko rozhodoval).
Navíc se tě nechci dotknout, ale když se tady zeptáš jestli nafta/benzín všichni napíšou benzín a ty pak postneš 320d jako vážného kandidáta, tak mi to připadá jako by jsi nám přišel říct kupuju si BMW....
Na tvém místě volím dovoz, třeba M3maniac a ohlížím se po nějaké 320i/325i/330i, osobně bych měl totiž prostě strach si koupit nějak víc ojetou naftu a to i přes to, že vím že ty motory drží a není to nějak extrémně nákladné, ale protože nevíš kdo s tím jak jezdil před tebou a to je hlavní rozdíl mezi naftou a benzínem, protože nafta je na chování řidiče náchylnější a tím se ji krátí životnost....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
přesně tak, samozřejmě se měnili třeba žhavičky, ale o tom snad nemá cenu ani mluvit... Ty X5ky jezdily taky v páru, vždycky jsou na firmě 2 auta zároveň a ta druhá už má třeba turbo za sebou někde při 240tis, ale taky že původní řidič zná 2 polohy plynu, stojící vozidlo a plyn na zemi... Neřeknu teď ale přesně cenu za výměnu turba, ale vím že to taky nebyl žádný randál už dneska...
Samozřejmě ale koupit naftu ve 200tis, kde nebylo nic měněno a čekat že do toho dalších 100 tis km nic nešoupnu je nesmysl, ale ne vždy nutně znamená 200 tis v naftě extra náklady. Je to hlavně o tom jízdním stylu jak jsem psal...
P.S: A právě proto jaké napsal požadavky a jaké se mu dostaly rady nechápu, jak pak může přemýšlet nad naftou. Buď chce někdo poradit a nechá si poradit nebo ne a nemusí se ptát....
Samozřejmě ale koupit naftu ve 200tis, kde nebylo nic měněno a čekat že do toho dalších 100 tis km nic nešoupnu je nesmysl, ale ne vždy nutně znamená 200 tis v naftě extra náklady. Je to hlavně o tom jízdním stylu jak jsem psal...
P.S: A právě proto jaké napsal požadavky a jaké se mu dostaly rady nechápu, jak pak může přemýšlet nad naftou. Buď chce někdo poradit a nechá si poradit nebo ne a nemusí se ptát....
Turbo je ještě jakž takž závislé na stylu jízdy, ale vyloženě spotřebky jako dvouhmota, spojka, vstřiky a dpfko tě čeká a pod 100tis kč se nedostaneš. Ono to snad neodejde vše najednou, ale jak bylo řečeno, když naftu tak novou. Nejde o to, že by chrochtovej motor od BMW byl špatnej. To rozhodně není, ale ty pičovinky okolo nejsou věčné.
Pro tvoje potřeby je nafta totální kravina. Navíc dle inzerátu co zveřejňuješ moc peněz nemáš a vybíráš samé šroty. Co od takového auta za 250tisíc čekáš?
Pro tvoje potřeby je nafta totální kravina. Navíc dle inzerátu co zveřejňuješ moc peněz nemáš a vybíráš samé šroty. Co od takového auta za 250tisíc čekáš?