Potřeboval bych několik rad, poznatků a názorů, nejlépe od lidí, kteří mají nějaké zkušenosti. Dříve než mě odešlete do patřičných míst, popřípadě začnete vše vymlouvat, zrušíte, či přesunete téma (načteno snad cosi mám a ruce jsem si od oleje taktéž několikrát poskvrnil). Máte někdo opravdové zkušenosti s velkým WG turbem v tomto motoru? Vše co jsem zaznamenal se týkalo:
1. nereálných, naivních představ tlučhubů
2. úpravou dmychadla GT22556V překopnutím ovládání (to už je ověřeno, tedy nic pro mě)
3. utrápením toho sériového nebožáka na 1,5 baru při půlmilionu rpm.
Vydal jsem se tedy cestou "co najdeš na zahradě je zadarmo". A jednoho krásného dne jsem si skopl palec o K26. Kdo tu věc někdy viděl, musí uznat, že tohle se rozervat, tak to musí mocným šrapnelem sundat ISS z orbity. Zvláště pak má naivita, když jsem si tvrdošíjně usmyslel to tam nacpat za každou cenu. Většina už zajisté viděla prostor pod svody u E36. Ke všemu příruby (ze 3 na 4 šroub) zrovna neseděly, nehledě na skutečnost, že průměr toho mastodonta je asi dvojnásobný oproti sérii. Blablabla, pár ran kladivem, víkend se svářečkou, zánět spojivek, roztrhané ruce, spousty hanebných výrazů, posbírání všech turbohadic a trubek (z rozsekané Delty HF turbo, matce výše zmíněného turba + spousty užitečných dílů). Jezdilo to parádně, ale než jsem začal pořádně ladit a měřit, bývalému kamarádovi bawouš rozbil rypák airbagem. Nechápu sice proč, páč to odnesl jenom olejový chladič a vzpěra z mocné trubky pod motorem, kterou jsem tam prozřetelně vyrobil. V dnešní době už jsem se konečně opět propracoval k těm zábavnějším věcem.
Tímto se dostávám k podstatě věci. Máte-li někdo naměřen plnící tlak (nejlépe graficky, či tabulkově) ve svých konfiguracích úprav, byl bych nesmírně vděčný, jelikož mě čeká ještě mnoho ladění. Původně jsem to měl s originálním výfukem, pouze kat skončil ve sběrně. Nyní vytvářím nový, který by tomu při roztáčení mohl drobátko vypomoci. Bude vhodnější trubka průměru 65mm, 70mm, nebo když zakopnu o rouru z kamen? Ke všemu chci udělat nový rozvod vzduchu s větším IC (musí kvůli tomu ven kompresor klimy, ale co už). Dále pak nevím, jestli mi někdo bude schopen upravit program v ŘJ s tímto uspořádáním, aniž by to stálo majlant. Zatím to řeším polovičatě a hanebně podkládáním hodnot čidel teploty a tlaku, které můžu trimrama upravovat. Ale u znásilňování řídící jednotky bych nerad zůstal, nehledě na výkonovou rezervu poctivého čipu. Nežli se pustím do studií nějaké sofistikované literatury, je mi někdo schopen poradit, jak upravit sériové svody a sání k vyšší průchodnosti? Zatím mě napadá pouze nekonečná lopota s dremmlem, nebo svařit vlastní, ale to bych si nechal raději až na další dovolenou. Za každou radu předem dík.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
A zase jednou ladění TDSka
Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Přejít na
- Fórum a web
- ↳ Dotazy, připomínky a náměty ohledně chodu webu
- ↳ Pravidla používání fóra
- ↳ Pranýř
- BMW Auto klub ČR, z.s.
- ↳ Informace pro členy BMW Auto klub ČR, z.s.
- ↳ Dotazy a připomínky Výkonné radě
- ↳ Činnost Výkonné rady
- ↳ Účetnictví
- ↳ Klubová auta
- ↳ Fotky a videa z akcí
- ↳ Multimédia a odkazy
- ↳ Narozeninová sekce
- ↳ Fototechnika, počítače a jiná digi zařízení
- ↳ Pokec
- Servis, opravy a úpravy
- ↳ BMW 1er/2er RWD
- ↳ BMW 2er FWD
- ↳ BMW 3er/4er
- ↳ BMW 5er
- ↳ BMW 6er
- ↳ BMW 7er
- ↳ BMW 8er
- ↳ BMW X1, X2, X3, X4, X5, X6, X7
- ↳ BMW Z1, Z3, Z4, Z8
- ↳ BMW ///M Power
- ↳ BMW i3, i8
- ↳ BMW Motorrad
- ↳ Tuning
- ↳ Technické dotazy
- ↳ Krádeže a podvody
- ↳ Zkušenosti se servisy a prodejci
- ↳ Nabídky oprav na BMW
- Srazy, akce, zábava
- ↳ Srazy
- ↳ Napsali o nás
- Inzerce - BMW Auto klub ČR, z.s. nenese jakoukoli zodpovědnost za nabízené produkty
- ↳ Pravidla a ceník komerční inzerce
- ↳ Auta BMW - prodej
- ↳ Auta BMW - koupě
- ↳ Náhradní díly - prodej
- ↳ Náhradní díly - koupě
- ↳ Alu + Pneu - prodej
- ↳ Alu + Pneu - koupě
- ↳ Prodej - nabídka OT
- ↳ Koupě - poptávka OT