Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Náhrada VISCO za saharu e36 325i - hloupost? jak na to?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín
Klubové ID: 3492

#1 Příspěvek od Michal_01 »

Ahoj, mám po smrti visco spojku a přemýšlím nad tím jak nejlépe chlazení vyřešit. Při normální jízdě či i při konstatní ostřejší jízdě teplotu drží pěkně ale auto je hlavně na drifty a tam už chlazení nestíhá, cca. 10-15 minut a musím dochlazovat.

Ne jednou jsem viděl na obrázcích u upravených m50, že vrtuli vůbec neměli a jako náhradu měli klasickou saharu před chladičem, proto mě napadá jestli nebude zbytečné vyhazovat peníze za novou visco, když to taky nemusí stíhat.

Napadají mě 3 řešení.
1. Nová visco a tím to končí - To by mě někdo zkušený musel přesvědčit, že to opravdu zvládne :)
2. Vyhodit visco - koupit saharu (jak se řeší regulace otáček-termostat-kde zapojit?)
3. Nová visco + přehodit stávající ventilátor z klimy (chladič půjde pryč) a ten eventuélně zapínat jen při blbinách.

Díky za každý názor, Michal :)
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#2 Příspěvek od lukepostulka »

Možná OT, ale jak poznám že mám visco v háji. Někde jsem četl že se točí furt, po startu se točí s velkou silou. Jinde jsem zase četl že se točí jen zběžně, dá se zastavit, a nikdy už nesepne.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#3 Příspěvek od shade741 »

když osobně vidím co nová visco umotá oproti klasický elektrický vrtuli tak si opravdu troufám tvrdit, že to co uchladí visca která je vpořádku ti elektrika nemá nárok uchladit sama osobě, a dávat ji pryč aby si získal tak jendoho chcíplýho osla navíc je nesmysl
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#4 Příspěvek od Rade520 »

lukepostulka píše:Možná OT, ale jak poznám že mám visco v háji. Někde jsem četl že se točí furt, po startu se točí s velkou silou. Jinde jsem zase četl že se točí jen zběžně, dá se zastavit, a nikdy už nesepne.
Při studeném motoru jde zastavit,když je zahřátý tak ne.
Nezkoušej to rukou :)
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín
Klubové ID: 3492

#5 Příspěvek od Michal_01 »

Po nastartování ji zastavíš rukou, po zahřátí ti urve prsty :D ... Smotej časopis a přilož s citem k vrtuli, za studena by si ji měl zastavit, za tepla ti to časopis potrhá :)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

no kdybych chtěl po nastartování svoji novou zastavit prstama tak by to asi nebyl moc příjemný zážitek :lol:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200

popsáno i zde, navíc když přideš k autu třeba ráno (je studený) tak když se sní snažíš hýbat ucítíš odpor, tj že ji neroztočíš a neudělá ti 5 dalších otáček než se zastaví
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Klubové ID: 3254
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Joy »

Zrovna tohle řeším na 328 a uvažoval jsem o elektrický vrtuli před motor, která je napojená na termostat a jelikož mám i klimu, dochlazuje se motor ještě tou vrtulí vepředu. Je to celkem elegantní řešení, nicméně visca jako taková je dimenzovaná na to, aby motor uchladila sama. I když velkej větrák (montuje se téměř přes celej chladič) má tažnou sílu přes radiátor jako prase, ta visca je na normální použití asi lepší.

Ano, teoreticky Ti to přidá tak 4 koně. Na drifty bych si troufnul tvrdit, že je lepší koupit velkou vrtuli a udělat z toho elektriku. Novější modely už to tak mají. Uchladí to naprosto s přehledem, má to tah jako hovado, sedí to přímo na radiátoru a je to o půlku větší než visca.

BTW, jak poznáš že máš viscu v prdeli je jednoduchý. Když se motor nepotřebuje chladit, vrtule se nechá jen unášet hřídelí. Když se zahřeje, kapalina uvnitř šneku zamkne zuby a vrtule jede tak rychle, jak se Ti točí motor.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#8 Příspěvek od Rade520 »

Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nové motory mají elektrický ventilátor místo visco v zájmu zeleného náboženství, ušetří to asi 0,00001 ltr/100 km. Visco je spolehlivější a výkonnější než elektrika. Obzvlášť při driftu, když motor tluče do omezovače ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín
Klubové ID: 3492

#10 Příspěvek od Michal_01 »

Rade: Super díky, to jsem potřeboval vědět :) Větrák z klimy mám, termospínač dokoupím - asi nejdostupnější ,,rychlo´´ řešení i když nepočítám s tím že to blbiny zvládne uchladit, tak alespoň už bude na čem stavět :) .

Btw. mimo jiné tam píšou, že visca žere znatelně výkonu, což je příjemné plus :)
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Klubové ID: 3254
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Joy »

Já taky preferuju viscu, ale do závodního auta bych asi dal elektriku kvůli stálýmu toku vzduchu a lepší kontroly funkce a otáček. Ale je to diskutabilní, ten nárůst výkonu je opravdu mizivej. :lol:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1734
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od paca »

za 800,- ti prodám funkční visku a nemusíš nic "překopávat" :wink:
http://auto.bazos.cz/inzerat/24170285/B ... spojka.php
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova
Klubové ID: 3145

#13 Příspěvek od Kani »

Nebo si za litr koupis novou a mas klid. 8)
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů
Klubové ID: 1749

#14 Příspěvek od j3ykobim »

ymontování visco spojky s vrtulí lze získat cca 3-5PS (pouze u modelů s klima! doporučuji v zimě a pokud nejezdíte převážně v městě, motor je pak chlazen el. ventilátorem klima-vyzkoušet fčnost!), případně použít vrtuli z dieslu-menší příkon.


by bmwklub

edit: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ategories=
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od KKKuba »

nahrazovat viscu je podle mě blbost, kdo to viděl sepnutý tak musí uznat že tah to má fakt ohromnej, na to el. sahara nemá. Fakt leda nějaká obrovská, ale tam ten příkon bude takovej, že to ty koně stejně sežere...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#16 Příspěvek od Lucifer »

Přesně ona ta vrtule elektrická bude mít taky solidní spotřebu proudu, takže se ten proud ozve v alternátoru, takže ti to taky bude brzdit motor přes klíňák :)
Odpovědět