Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

chlazeni

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
robinhoudek
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 14.05.2013 00:00

#1 Příspěvek od robinhoudek »

Chlazeni bmw 318i 1992.
Ahoj.mam problems autem.jsem v cizine a kouil jsem bmw.z niceho nic se auto zacalo ptehrivat.nastartuju,ujedu km max dva a jsem v cervenym a sviti mi kontrolka.muzete nekdo poradit co by to mohlo byt nez to dam do servisu kde mi jako cizince oskubaj? :) diky
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#2 Příspěvek od krejcia1 »

Nejdřív bych skontroloval jestli je dost vody v chladící soustavě, případně odvzdušnit, pokud je toto vše v pořádku, tak to vypadá na těsnění pod hlavou, případně prasklou hlavu, to se možná u tohoto modelu ani nevyplatí opravovat :(
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od lukepostulka »

Promačkej hadice, hlavně spondní co jde studená voda do motoru, musí v ní být voda, ucítíš to, voda musí šplouchat v chladiči ale nebublat ani neprofukovat vzduch, jinak to máš zavzdušnený.. V tom případě odděláš ten plastový šroubek co je vedle víka chladiče, doliješ kapalinu do poloviny, nastartuješ motor, ohulíš topení naplno a necháš běžet 5min. Kontroluj vodu v expanzce, pokud ti začne mizet tak doliješ zase do poloviny a podržíš motor v 2000 ot. pár sekund, pokud ti voda zase zmizí doliješ a tak pořád dokola.. V momentě kdy ti z té dírky kde byl šroubek začne valit voda máš odvzdušněno ;-)
robinhoudek
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 14.05.2013 00:00

#4 Příspěvek od robinhoudek »

Co vodni pumpa?kolik by tak v cz vysla ta vymena praskly hlavy nebo toho tesneni?dekuju
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

začni termostatem,je to nejlevnější a je to spotřební materiál,pak bych začal s katastrofama v podobě prasklé hlavy a podfouklým těsněním
správný postup je:
1. voda
2. odvzdušnit
3. termostat
4.vodní pumpa
5.kontrola chladiče(výměna)
6.těsnění pod hlavou
bmw730
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: úte 29.07.2003 00:00

#6 Příspěvek od bmw730 »

robinhoudek píše:Co vodni pumpa?kolik by tak v cz vysla ta vymena praskly hlavy nebo toho tesneni?dekuju
Vodní pumpa 1000,- až 1500,-, vyměníš sám( stává se že se ulomí oběžné kolo), případně bych vyměnil i termostat 300,- až 600,- tedy celkem 2000,- a nemusíš platit servis.
Těsnění cca 1000,- ale práce... :wink:
Odpovědět