Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ukazatel teploty chladici kapaliny

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michaelesko
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 26.04.2013 00:00

#1 Příspěvek od Michaelesko »

Zdravím, možná to bude hloupý dotaz,ale mám prvně BMW a když nastartuju tak se ručička na ukazateli teploty okamžitě dostane na bílí střed budíku a ani se nehne. Je to normální a nebo je stím nějaký problém? u jiných aut se pohybovala normálně v modré zoně a až po např. delší jízdě po městě se šplhala nahoru...
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Má to být stejně jako u jiných aut, začíná na modrém (v tomhle teple často třeba kousek pod půlkou modrého pole) a stoupá do roviny... zkontroluj si čidlo teploty motoru.. nevím jakej máš motor, ale co vím, tak jsou zasunutý 2 v bloku motoru pod sáním, jedno je pro ŘJ (bývá modré) a druhé pro ukazatel budíku (bývá černé).
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#3 Příspěvek od shade741 »

A jakž že vehikl to bmw je? předpokládejme že nejběžnější je e 36

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=116886 stačí mrknout do fag

tam je to rozepsané celé, ješte odskoušej test budíků ( viz google či youtube dashboard test e 36) pak jdi poo již zmíněných čidlech atd
Michaelesko
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 26.04.2013 00:00

#4 Příspěvek od Michaelesko »

jo, je to e36 rok 99 1.8 benzin. Ten test sem udělal a v pořádku. Podle toho odkazu by mi to ukazovalo přes 80 stupňů, tak kouknu na ty čidla,ale stejně na nich nic nevykoukam, takže nejspiš rovnou vyměnit..
Michaelesko
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 26.04.2013 00:00

#5 Příspěvek od Michaelesko »

Tak dneska od uplně studenyho motoru po třech kilometrech 106 stupňů...tak to asi čidlem nebude..Nevite co mohlo odejit, že se tak zahřívá? :cry:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

no když říkáš že budíky sou ok, ručka není posunutá nebo tak něco, tak při studeným motoru musí zákonitě ukazovat studenej motor pokud tomu tak není tak bych řekl, že čidlo je zmatený a posíla nesmysle jinak nevím. Pokud by ti budík ukazoval dobře a zahříval se rychle a přehříval může to bejt např termost kterej neotevírá, vrtule vodní pumpy viscospojka posmrti případně kombinace atd
Michaelesko
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 26.04.2013 00:00

#7 Příspěvek od Michaelesko »

tak jsem nechal vyměnit termostat a vodni pumpu plus řemen. No a absolutně žádná změna. Po párset metrech ručička začne stoupat a zastaví se až přesně uprostřed budíku a tam zůstane,zatím sem nejezdil žádnou větší dálku,max do 20km, tak nevim jak by se to chovalo. Nemáte někdo tušení v čem by mohl být problém??
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

počkej že to začne stoupat po pár set metrech je celkem normální, zezačátku si psal že se tam dostane okamžitě :roll: nastartujus tudený auto je to na začátku modrýho- po pár stech metrech to začne stoupat a zahřívá se na provozní teplotu a ano má se zastavit cca přesně na půlce. divný by bylo že třeba po 200 m by to bylo už někde u půlky.

Co to teda teť dělá? U studenýho auta je ručka kde? Klidnou jízdou je zahřátý na půlce za jak dlho/km
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#9 Příspěvek od Lucifer »

Máš tam dost vody ? A odvzdušněno ?
Michaelesko
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 26.04.2013 00:00

#10 Příspěvek od Michaelesko »

u studenyho začina na modrym, trvá zhruba kilometr než se dostane na střed. Tam zustava po celou dobu jizdy. Kapaliny je dost,ale je to dost smrdlavej humáč :? ,takže dnes plánuju vyměnit .Pak dám vědět co to dělá. Taky sem četl,že vrtule by se u klidnyho motoru neměla dat otočit a nebo velice ztuha, což bude asi ten problem,protože vrtule de zlehka...
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Klubové ID: 1434
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Oldman »

Vrtule se má točit a pomáhat chladit chladič,teda při otevřeném termostatu jestli se točí nebo netočí u studeného motoru je jedno,protože kapalina cirkuluje v motoru,chladič je termostatem uzavřen...pořádně odvzdušnit
Odpovědět