Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký stabilizátor na e36???
Mam 2.5r6,tlumiče série,pružiny cca -30mm,stabilizátor: Přední 24mm , zadní 15mm
Rozdil mezi 4r a 6r předním je pouze v průměru? uložení, tvarování je stejné?
Přední jsou podle etk takto:
4r - 24mm Mpaket -26mm
6r- 24(25)mm Mpaket - 23mm
M3 22,5(23)
U zadního stabilizátoru je to na opak čím silnější motorizace tím silnější stab.
Jáký tedy dát na předek/zadek pro omezení náklonů?
Kdo poradí?
Rozdil mezi 4r a 6r předním je pouze v průměru? uložení, tvarování je stejné?
Přední jsou podle etk takto:
4r - 24mm Mpaket -26mm
6r- 24(25)mm Mpaket - 23mm
M3 22,5(23)
U zadního stabilizátoru je to na opak čím silnější motorizace tím silnější stab.
Jáký tedy dát na předek/zadek pro omezení náklonů?
Kdo poradí?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
předek kup pro empaketovej podvozek ten nejsilnejsi
uchyceni stabiku predelej z ramene na pherson
M3 ma o neco uzsi , diky tomu ze ma predelany uchyceni na ucinejsi
a je prej z oneco tuzsiho matrosu
zadek kup m3 3.0 nebo 3.2 ta ma jeste o chloupek tlustější
přední stabík pouze z R6
R4 ta m nedáš kvuli olejové vaně , jsou jinak tvarovaný !





zadek kup m3 3.0 nebo 3.2 ta ma jeste o chloupek tlustější

přední stabík pouze z R6



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ma uzsi zejmena proto ze ve predu nema uchyceni stabiku na rameni ale na phersone , tudis ten stabik ma ucineji vyvazenej a v ramci naladeni auta vuci zadku i nepotrebuje tak tlustej stabik , staci ji tuzsi material
ulozeni stabiku od stongflexu ci powerflexu tez nebude naskodu 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rade520 píše:Proč má M3 přední stab. menšího průměru? Kvůli (trvdším) tlumičům?Nebo je z jiného materiálu? Já v tom mám nějakej guláš
ano hlavne kvoli tvrdsim tlmicom - pre zachovanie poddajnosti podvozku. Ono je vseobecne povazovane ze cim tvrdisie tym sportovejsie - ano na okruhu to plati ale na beznej ceste nie - tam to potom odskakuje a v konecnom dosledku je nutne ist pomalsie.
Vsetky auta to tak maju nielen BMW ze sportovy model ma obvykle stabik hlavne predny tensi äu Cupry R som mal najtensi stabik rovnako ako 1,6-ka). Hrubsi stabik sa sprava ako tvrdsia pruzina. Niektori dokonca na velmi tvrde podvozky davaju stabik prec. skusal som na jednom aute ale asi bol podvozk este moc makky, fungovalo to horsie ako so stabikom
blesk666 píše:
ano hlavne kvoli tvrdsim tlmicom - pre zachovanie poddajnosti podvozku.
Promin ale v pripade E36 to (dle meho nazoru) neni pravda.
Je to tak jak pise MattyX. Tycky "M3" stabiku jsou uchyceny primo na McPherson. Tim padem ma M3 stabik vetsi "ucinnost" nez bezny ktery je pripojen do ramene. Ten bezny je na rameni v podstate prepakovan a jeho tuhost prepoctena na kolo (ucinnost) se snizuje se vzdalenosti od vnejsiho kloubu ramene.
Tim padem muze mit stabik o neco mensi prumer - hmotnost.
Rade520 píše:Mě přijde (podle obrázků) že všehny e36,mají uchycení stabíku stejný. 325 má taky tyčku na McPherson.
ale mrkni se, ktery dily jsou pouzity. Na obrazku je to vsechno. Tam mas i uchyceni k rameni u M3, ale cislo toho dilu pro M3 nenajdes. Jedny z prvnich e36 meli jeste stabik chycenej na phersnu jako M3 (Proto se casto podvozky lisi do a od roku 92 nebo tak neco). Nebo to mozna meli jen nektery R6. Ale pak meli vsechny bezny E36 stabik na rameno a jen M3 na phersnu.
Sam tam mam tlumice z M3 s uchycenim stabiku na phersnu a nejsilnejsi stabik z Mpacket podvozku. Rozdil byl opravdu hned poznat
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Rade520 píše:Máš pravdu. Díl 6 do 10/1991.Jen se pořádně podívat![]()
jak teda předělat uchycení k phersnu-koupit M3 tlumiče?
koupit m3 tlumiče , a nebo trošku laborování udělat si držáček a bodnout ho na těhlici tak jako to je origo


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ja bych doporucil jeste pridat trochu teoretickeho zakladu nebo se osobne poradit s nekym kdo tomu opravdu rozumi.
Samozrejme zalezi na co budes to auto pouzivat, ale mozna ze nejsilnejsi stabik chycenej na McPhersnu nemusi byt vzdy uplne optimalni reseni. Jak uz psal blesk666 tvrdsi, vetsi, silnejsi neznamena vzdycky lepsi sportovnejsi.
Stabik neovlivnuje jenom naklony ale taky treba vyvazeni auta - pretacivost vs. nedotacivost. Tuzsi stabik taky vic "propojuje" leve a prave zaveseni - na rozbite silnici bude urcite nizsi komfort dost mozna i stabilita. Tady opet souhlas s bleskem na rozbite silnici (kterych je ted vetsina) budes muset zpomalit abys tvrde auto vubec "uridil".
Nerikam ze se podvozek neda trosku vyladit pro sviznejsi jizdu. Ale podle me je treba udelat vic nez jen namontovat dopredu nejtvrdsi stabik co zrovna sezenu. Ano auto se bude min naklanet a jizda bude o neco tvrdsi, mozna tedy "sportovnejsi". Ale bude skutecne rychlejsi? I ta M3 ma z nejakeho duvodu slabsi stabik?
Chce to taky udelat trochu rozvahu - tvrdsi pruziny, silnejsi stabilizatory ... hodi se k tomu seriove (dost mozna opotrebene) tlumice? Nedodela mi ten tvrdy podvozek moje nacate cepy a silentbloky za "pul sezony"? Kdyz uz to budu mit na zvedaku coz takhle vymenit i ty cepy / ramena a budu mit na 50.000 km pokoj? (pac s tvrdym podvozkem to v dobrym stavu stejne o moc dyl nevydrzi). Co kastle - nechtela by s tvrdym podvozkem vyztuzit X-brace?
A nakonec - stoji mi to vubec za vsechny ty penize? Protoze podle moji zkusenosti takova "pocitva" repease sama doma s upgrade "street level 1" je kolem 40 tisic.
Abych jen neplacal svoje dojmy, mrkni na odkazy dole. Nic neni vyryte do kamene, ale jako vychozi teoreticky material ktery te nasmeruje dal to je myslim idealni:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1214180
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=995556
Samozrejme zalezi na co budes to auto pouzivat, ale mozna ze nejsilnejsi stabik chycenej na McPhersnu nemusi byt vzdy uplne optimalni reseni. Jak uz psal blesk666 tvrdsi, vetsi, silnejsi neznamena vzdycky lepsi sportovnejsi.
Stabik neovlivnuje jenom naklony ale taky treba vyvazeni auta - pretacivost vs. nedotacivost. Tuzsi stabik taky vic "propojuje" leve a prave zaveseni - na rozbite silnici bude urcite nizsi komfort dost mozna i stabilita. Tady opet souhlas s bleskem na rozbite silnici (kterych je ted vetsina) budes muset zpomalit abys tvrde auto vubec "uridil".
Nerikam ze se podvozek neda trosku vyladit pro sviznejsi jizdu. Ale podle me je treba udelat vic nez jen namontovat dopredu nejtvrdsi stabik co zrovna sezenu. Ano auto se bude min naklanet a jizda bude o neco tvrdsi, mozna tedy "sportovnejsi". Ale bude skutecne rychlejsi? I ta M3 ma z nejakeho duvodu slabsi stabik?
Chce to taky udelat trochu rozvahu - tvrdsi pruziny, silnejsi stabilizatory ... hodi se k tomu seriove (dost mozna opotrebene) tlumice? Nedodela mi ten tvrdy podvozek moje nacate cepy a silentbloky za "pul sezony"? Kdyz uz to budu mit na zvedaku coz takhle vymenit i ty cepy / ramena a budu mit na 50.000 km pokoj? (pac s tvrdym podvozkem to v dobrym stavu stejne o moc dyl nevydrzi). Co kastle - nechtela by s tvrdym podvozkem vyztuzit X-brace?
A nakonec - stoji mi to vubec za vsechny ty penize? Protoze podle moji zkusenosti takova "pocitva" repease sama doma s upgrade "street level 1" je kolem 40 tisic.
Abych jen neplacal svoje dojmy, mrkni na odkazy dole. Nic neni vyryte do kamene, ale jako vychozi teoreticky material ktery te nasmeruje dal to je myslim idealni:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1214180
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=995556
Přidat teoretický základ se snažím na tomhle fóru
Jo, jo máš pravdu "OndroZ",tvrdší neznamená sportovnější-rychlejší.
Já se ale nesnažím udělat závoďáka pomocí silnějšího stabilizátoru.
To je tak:
Chystám se vyměnit nějaký díly na podvozku.
Zatím jsem koupil uložení ramen,silentbloky k difecu,tyčky řízení,uložení stabilizátorů,ještě všechno nemám, čepy do ramen,atd....
No a když už se v tom budu hrabat a měnit uložení stabilizátorů,tak že bych rovnoul dal Mpaket stabíky,protože na můj vkus se auto v zatáčkách dost naklání.
Tlumiče jsem měnil loni na jaře,akorát mě bylo líto peněz, tak jsem blbec koupil jedny z nejlevnějších.
Ideálně je samozřejmě nejlepší vše sladit tlumiče,pružiny,stabilizátory,tuhost kastle,uložení náprav...atd.
O X-brace jsem uvažoval,kde (za kolik) se dá sehnat?
Zatím jsem koupil jen rozpěru mezi tlumiče.

Jo, jo máš pravdu "OndroZ",tvrdší neznamená sportovnější-rychlejší.
Já se ale nesnažím udělat závoďáka pomocí silnějšího stabilizátoru.
To je tak:
Chystám se vyměnit nějaký díly na podvozku.
Zatím jsem koupil uložení ramen,silentbloky k difecu,tyčky řízení,uložení stabilizátorů,ještě všechno nemám, čepy do ramen,atd....
No a když už se v tom budu hrabat a měnit uložení stabilizátorů,tak že bych rovnoul dal Mpaket stabíky,protože na můj vkus se auto v zatáčkách dost naklání.
Tlumiče jsem měnil loni na jaře,akorát mě bylo líto peněz, tak jsem blbec koupil jedny z nejlevnějších.
Ideálně je samozřejmě nejlepší vše sladit tlumiče,pružiny,stabilizátory,tuhost kastle,uložení náprav...atd.
O X-brace jsem uvažoval,kde (za kolik) se dá sehnat?
Zatím jsem koupil jen rozpěru mezi tlumiče.
Caues, tak to vypada na vetsi akci - drzim palce! Ja jsem na tom vloni stravil cely leto...
Vetsinu potrebneho o X-Brace by jsi mel najit tady:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=46212
Klasicky M-paket stabiky by myslim mohly byt akoratni :-)
Pokud se budes vrtat na zadni naprave.. doporucuje se hlavne omrknout dil c. 4. Ja jsem bral nejakou "tvrdsi" variantu... cislo bych musel pohledat.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
A pokud menis silenty diffu taky bych omrknul silenty napravnice 2 & 3 tady:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
Taky se asi vyplati novy spojovaci material - srouby, matice atd. Ja si v zapalu boje ponicil brzdovy trubky => nasledovala vymena po celym aute. Pozink ramen, napravnice...
Vetsinu potrebneho o X-Brace by jsi mel najit tady:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=46212
Klasicky M-paket stabiky by myslim mohly byt akoratni :-)
Pokud se budes vrtat na zadni naprave.. doporucuje se hlavne omrknout dil c. 4. Ja jsem bral nejakou "tvrdsi" variantu... cislo bych musel pohledat.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
A pokud menis silenty diffu taky bych omrknul silenty napravnice 2 & 3 tady:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
Taky se asi vyplati novy spojovaci material - srouby, matice atd. Ja si v zapalu boje ponicil brzdovy trubky => nasledovala vymena po celym aute. Pozink ramen, napravnice...
Ahojte, vidim, ze je tu debata o stabilizatoroch, mozno vam pomozem.
Zacnem uplne jednoducho:
Hrubsi predny stabilizator pri nezmenenom zadnom - zvysenie nedotacavosti (predne kolesa maju mensi grip, pretoze neudrzuju tak dobre kontakt s vozovkou)
Hrubsi zadny stabilizator pri nezmenenom prednom - zvysenie pretacavosti (plati obratene to, co vyssie)
Samozrejme, ze to vsetko treba zladit s pruzinami a tlmicmi, ale v principe ak si niekto vymeni IBA predny stabik za hrubsi, zmeni vyvazenost svojho auta smerom k nedotacavosti. Preto ak chcete vymenit stabilizatory za ucelom mensich naklonov a pri zachovani vyvazenosti jazdnych vlastnosti, vymente aj predny aj zadny za hrubsie
Zacnem uplne jednoducho:
Hrubsi predny stabilizator pri nezmenenom zadnom - zvysenie nedotacavosti (predne kolesa maju mensi grip, pretoze neudrzuju tak dobre kontakt s vozovkou)
Hrubsi zadny stabilizator pri nezmenenom prednom - zvysenie pretacavosti (plati obratene to, co vyssie)
Samozrejme, ze to vsetko treba zladit s pruzinami a tlmicmi, ale v principe ak si niekto vymeni IBA predny stabik za hrubsi, zmeni vyvazenost svojho auta smerom k nedotacavosti. Preto ak chcete vymenit stabilizatory za ucelom mensich naklonov a pri zachovani vyvazenosti jazdnych vlastnosti, vymente aj predny aj zadny za hrubsie
