Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak je to s e9x N52/N53 a efficient dynamics

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#1 Příspěvek od commander »

Tak zase zvažuju e92 330i. Studuju je jak blbej, a narazil jsem na následující "problém" kterej mi není moc jasnej. Amící o tom ví kulový protože se to u nich lišilo, dokonce ani EN a DE wikipedie se neshoduje.

Jedná se o to, kam se dával N52 a v jaký verzi, a kam už N53 a hlavně, jestli v Evropě N53=efficientdynamics. Já chci e92, a chci N52 protože nechci přímovstřik, a hlavně nechci efficient dynamics, protože to se = elektrický servo, zatím co N52 by měly mít hydraulický servo.

Další fór se zdá, že do e92/91 se dával N52 s 190kw, a n53 s 200kw; zatím co do e92 se dával N52 i N53 s 200kw. tak to jsem z toho blázen.

Dokáže někdo s určitostí říct, jesti:
- je pravda, že N52 má vždy hydroservo a N53 má vždy elektrický servo
- N52 v e90/91 je 190kw, a N52 v e92 je 200kw
- jesli že chci e92 a oba motory maj 200kw, jak poznám, který je který aniž bych v tom jel?

Předem díky.

EDIT: jo a ještě je N52K - což by teoreticky právě mohl být ten motor v e92 330i 200kw bez přímovstřiku. Nepodařilo se mi to ale ověřit.

P.S.: taky zajímavý, že 330i e90/91 mají na palubce aktuální spotřebu, a e92 teplotu vody (zdá se)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#2 Příspěvek od BudVlad »

N53 se začalo dávat do E92/93 koncem roku 2007 pro modelovou řadu 2008. Do USA a Kanady se N53 nedodává kvůli přímému vstřiku. E92/93 se tam stále dodávají s N52.
200 kW N52 se dávaly jen do E83 X3 3.0si a E70 X5 3.0si. Pokud vím tak se do E92 nedávaly.
Efficient Dynamics je option za příplatek.
Jestli má E92 od roku 2008 jen elektrický posilovač nevím, ale s modernism elektrickým posilovačem není nic špatného, dávají ho i do Porsche.
Obrázek
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#3 Příspěvek od commander »

mno uvidíme jestli ještě nekdo něco ví, ale nesouhlasím s tím posilovačem - třebas na Porsche 911 teď každý nadává :) Dávajího protože to míň žere aby se Brusel nažral, a protože je to levnější. Ne že by byl lepší. Třeba u 335i a M3 e92 zůstal taky hydraulickej, i když ostatní řady přešly (IMO) na elektrickej.

EDIT:
http://tinyurl.com/c8k5kbb
tady je uvedeno že je to N52K, to by podporovalo mojí teorii :)

EDIT2:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
tady je že právě 200 kw byl v e92. Když se ale přepne do EN, tak tam už není.
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#4 Příspěvek od commander »

double post
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od xyron »

Souhlasím s BudVladem..

podle mě je ta 200kw verze u 330i E9x už N53 ... N52 200 kw jen v X-řadách....
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#6 Příspěvek od BudVlad »

Výhoda elektrického posilovače není jen spotřeba, ale neubírá výkon motoru a citlivost posilovače se dá lépe kontrolovat elektronicky.
Motor N53 je modernější a v mnoha ohledech lepší. N52 je znám s problémem spotřeby oleje, já mám najeto 70K a nebere to ani kapku. U N52 také praskají šrouby hlavy, N53 ten problém nemá. N53 nemá valvetronic, který také není moc spolehlivý. Jediný problém byl s HPFP a to BMW měnilo zdarma i po záruce.
Obrázek
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#7 Příspěvek od scooter_x »

Souhlas s rozdělením výše, jen dodám, že nejjistější je zadání VIN do dekodéru a přimo ti to napíše, jestli daný kus má N52 či N53 ;)
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#8 Příspěvek od commander »

dobreu nápad, tak schválně :)

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list

200 kw, coupe, 2007

Type

VIN WBAWC51090PS99201
Type code WC51
Type 330XI OL (EUR)
E series E92 ()
Series 3
Type COUPE
Steering LL
Doors 2
Engine N52K
Displacement 3.00
Power 200

:twisted:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#9 Příspěvek od BudVlad »

Nedá se věřit všemu co je napsáno v inzerátech. To ale neznamená že to nemůže mít 200 kW. Výkon toho motoru se dá zvýšit i na víc než 200 kW.
Obrázek
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od risanica »

sorry za OT, ale jedna z veci, co me na me e90 N52 vadi je to, ze toceni volantem je strasne tuhe oproti e46. Mam k tomu aktivni rizeni, coz je super pri parkovani,ale stejne mam rad(vice moje mlada), ze nemusi vyvijet tolik sily na toceni volantu :D S tim ale stejne nic neudelam, je tak?
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#11 Příspěvek od commander »

to neni z inzeratu ale z vypisu vin decoderu. 200 kw a n52k
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

s e92/93 nemám praktickou zkušenost, jeden známý ale má e92 (myslím MR2009) a sem si skoro jist, že tam má N53 + AT

já mám 330ix e91 MR2011 (vyrobeno 19.5.2011) a mám tam N53B30O0B (přímovstřik 200kW), k tomu hydroservo a na palubce ukazatel spotřeby (a žádný ukazatel teploty vody)

co vím sichr, že N53 200kW se dávaly a dávají do 5er
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

jo, a efficient dynamics tam nemám (jen přes mou mrtvolu), ani tu euro-sračku "start-stop" :wink:
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#14 Příspěvek od commander »

a mohl sis ji (Effdyn) přidat příplatkově? Ono taky dost věcí nejde/nedávalo se na x-drive, tak jestli to není tím.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

domnívám se, že nemohl (ale 100% jistý si nejsem, jak píšu tyhlety rádoby "eko" fičury/kurwítka bytostně nesnáším, takže mně při konfiguraci auta ani nenapadlo sa po něčem takovém dívat
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#16 Příspěvek od commander »

to schvaluju, já se právě velmi pečlivě dívám, abych to tam neměl :)

jinak asi budu věřit vin decoderu, inzerci a DE wiki. z e90 post N52 vs N52K

N52K has
1) New engine management software
2) New digital airflow meter
3) New valve cover
4) New connecting rods
5) New exhaust valve stems
6) New electric water pump
7) New camshafts
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

jo a ešče k temu, jak poznat N53:

měl sem vede sebe postavenýho svýho brambora a 330i MR2006 (N52) s běžícími motory (obojí dokonale zahřáto intenzivním porovnáváním jízdní zkouškou.... :wink: ) a po zvednutí haubny bylo možno jednozančně identifikovat N53: mnohem hlasitější, hrubší zvuk....
commander
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 10.08.2009 00:00

#18 Příspěvek od commander »

jojo říká se to všude, že ta N53 má horší zvuk... Akorát já mam naposlouchanej tak leda v-tec :D
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#19 Příspěvek od BudVlad »

V Evropě se na 100% od modelu 2008 začaly do E92/93 325i a 330i dávat jen N53B30 (rok výroby nic neznamená, protože koncem roku začnou vyrábět model na příští rok a liší se od auta vyrobeného začátkem roku). Kupoval jsem 2008 E92 328i s N52B30 které bylo podstatně levnější, ale když jsem zjistil že v Evropě bude mít E92 N53, objednávku jsem zrušil.
Efficient dynamics je PITA. Několikrát jsem s tím jel když mi v BMW půjčili auto. Naštěstí se stop/start dá vypnout, ale je to hovadina.
Obrázek
Odpovědět