Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 328i coupe štelovací podvozek
Ahoj,
snažím se vybrat nějaký podvozek na e36 328i 96´ kupé. Auto má z výroby velký m-paket - tzn. všechny spoilery, zrcátka stropnice i podvozek. Teď mám vpředu nějaké červené pružiny, tlumiče sachs - každý jiný, viz foto. Dále mám asi silnejší tyč stabilizátoru, má na sobě žlutý proužek - změřím průměr. Kolik je tloušťka série, p-paket a m3? dále ramena nevím jestli jsou serie nebo m3, ale dle silentbloků vzadu, které jsou excentricky tak asi z m3 3.0?
Vzadu jsou černé pružiny s třemi červenými tečkami a asi origo tlumiče - podle krytky u horního dorazu - bmw číslo 1136283. Mám samosvor S2.93 (doufal jsem že mám 3.15, protože to točí cca 3tis ot-1 při 120km/h, takže 3.15 z m3 3.0 je na normální ježdění pak nepoužitelný?). Stabilizátor nevím, taky změřím. Dávala se vzadu ramena z m3, v čem je rozdíl?
Chci se tedy optat, jaký mám dát podvozek. Auto je teď dle mého vzadu moc sedlé. Předek bych možná ještě o kousek snížil, tak o 1 cm a zadek bych nechal nebo asi spíš cca o cenťák zvednul..? Jaká je ideální výška do města? Ideálně jsem myslel, že bych dal štelovák, kde bych měl výše uvedené nastavení 90% času s tím, že kdybych se jel někam svézt, tak bych to přitvrdil a snížil. Jak je to při této změně s geometrií, např. odklony atd. - je po vrácení třeba dělat znovu geošku?
No a teď, jaké máte zkušenosti a co byste doporučili? Varianty levné jsou - známé JOM, TaTechnix a nebo jsem narazil na docela zajímavou variantu -HD Value line 3.04 made in germany:)
http://www.auto-ksport.cz/cz449--podvozek-ak-sport.html
Na této stránce jsou vůbec další podvozky. Jaké máte zkušenosti s Lowtec H9.2? Co Bilstein nebo AP Koni?
Nevím jestli to je stejné jako AP Koni, ale našel jsem AP sportfahrwerke za zajímavou cenu, údajně je to nějaké levnější varianta KW.
http://www.escape6.cz/podvozky/vyskove- ... pe-Cabrio/
A nebo Weitec?
http://www.escape6.cz/podvozky/vyskove- ... by-06-92-/
Pak je tu jěště komplet štolovák Piston od Mattyxe.
http://www.piston.cz/coilover-piston
Kdybych vsázel na jistotu, tak bych šel asi do Bilstein B14, protože si myslím, že budou dobře odladěné a spíš na silniční sportovní použití. Nechci aby auto bylo tvrdé jak blázen. Mpaket tlumiče a pružiny mi přijdou ok, ale chtěl bych ještě o chlup tvrdší. Kdybych chtěl více funkcí, tak bych zkusil ty Pistony, u kterých se ovšem obávám kvality, což asi prověří až čas. Všechny názory vítám. Ideálně, pokud někdo již delší dobu podvozky ladí nebo má s nimi zkušenosti. Díky! peshi
snažím se vybrat nějaký podvozek na e36 328i 96´ kupé. Auto má z výroby velký m-paket - tzn. všechny spoilery, zrcátka stropnice i podvozek. Teď mám vpředu nějaké červené pružiny, tlumiče sachs - každý jiný, viz foto. Dále mám asi silnejší tyč stabilizátoru, má na sobě žlutý proužek - změřím průměr. Kolik je tloušťka série, p-paket a m3? dále ramena nevím jestli jsou serie nebo m3, ale dle silentbloků vzadu, které jsou excentricky tak asi z m3 3.0?
Vzadu jsou černé pružiny s třemi červenými tečkami a asi origo tlumiče - podle krytky u horního dorazu - bmw číslo 1136283. Mám samosvor S2.93 (doufal jsem že mám 3.15, protože to točí cca 3tis ot-1 při 120km/h, takže 3.15 z m3 3.0 je na normální ježdění pak nepoužitelný?). Stabilizátor nevím, taky změřím. Dávala se vzadu ramena z m3, v čem je rozdíl?
Chci se tedy optat, jaký mám dát podvozek. Auto je teď dle mého vzadu moc sedlé. Předek bych možná ještě o kousek snížil, tak o 1 cm a zadek bych nechal nebo asi spíš cca o cenťák zvednul..? Jaká je ideální výška do města? Ideálně jsem myslel, že bych dal štelovák, kde bych měl výše uvedené nastavení 90% času s tím, že kdybych se jel někam svézt, tak bych to přitvrdil a snížil. Jak je to při této změně s geometrií, např. odklony atd. - je po vrácení třeba dělat znovu geošku?
No a teď, jaké máte zkušenosti a co byste doporučili? Varianty levné jsou - známé JOM, TaTechnix a nebo jsem narazil na docela zajímavou variantu -HD Value line 3.04 made in germany:)
http://www.auto-ksport.cz/cz449--podvozek-ak-sport.html
Na této stránce jsou vůbec další podvozky. Jaké máte zkušenosti s Lowtec H9.2? Co Bilstein nebo AP Koni?
Nevím jestli to je stejné jako AP Koni, ale našel jsem AP sportfahrwerke za zajímavou cenu, údajně je to nějaké levnější varianta KW.
http://www.escape6.cz/podvozky/vyskove- ... pe-Cabrio/
A nebo Weitec?
http://www.escape6.cz/podvozky/vyskove- ... by-06-92-/
Pak je tu jěště komplet štolovák Piston od Mattyxe.
http://www.piston.cz/coilover-piston
Kdybych vsázel na jistotu, tak bych šel asi do Bilstein B14, protože si myslím, že budou dobře odladěné a spíš na silniční sportovní použití. Nechci aby auto bylo tvrdé jak blázen. Mpaket tlumiče a pružiny mi přijdou ok, ale chtěl bych ještě o chlup tvrdší. Kdybych chtěl více funkcí, tak bych zkusil ty Pistony, u kterých se ovšem obávám kvality, což asi prověří až čas. Všechny názory vítám. Ideálně, pokud někdo již delší dobu podvozky ladí nebo má s nimi zkušenosti. Díky! peshi
- Přílohy
-
- 20130321_1808462.jpg (185.75 KiB) Zobrazeno 1678 x
-
- 20130321_1810592.jpg (163.86 KiB) Zobrazeno 1678 x
-
- 20130321_1819112.jpg (197.67 KiB) Zobrazeno 1678 x
-
- 20130318_1441122.jpg (180.66 KiB) Zobrazeno 1678 x
x-barec urcite ano, rozhodne lepsi investice jak rozpoera mezi tlumice. a tvrde silenty zalezi na jakych cestach si to auto bude jezdit. pokud jezdis denodenne po vymolech treba do prace, tak bych se na to vykvak a koupil radeji origo, jinak pu ulozeni se snizenym podvozkem jo.
k podvozku. pokud to neshodis na bricho a nechas tlumici nejakou pracovni drahu tak se moc o komfort neosidis. pruziny nejdou nijak extra tvrde.
k podvozku. pokud to neshodis na bricho a nechas tlumici nejakou pracovni drahu tak se moc o komfort neosidis. pruziny nejdou nijak extra tvrde.
v tomto videu je podvozek Bilstein PSS9, přijde mi dost podobný jako ten B14?
http://www.youtube.com/watch?v=lkodCVrOlBo
http://www.youtube.com/watch?v=lkodCVrOlBo
Prijde mi, ze na cesky silnice to chce spis nejaky podvozek na rally. Podle me tvrde nastaveni na okruh muze byt na silnici dost zradny, kola pak odskakuji a muze z toho bejt auto na sr**ku. Nevím jaky je rozdil mezi klasickou pruzinou a progresivni? Je treba asi aby byly tlumic a pruzina odladene parametry k sobe, ne? A kdyz snizuji, cim predepinam pruzinu a tak zkracuji chod tlumice, ten je taky progresivni, tzn ze zacatku se potapi rychleji a konci zpomaluje? Nebo tuhne? Nebo oboje? Narusta tuhost tlumice s rychlosti utlumu. Nebo jsou to dve na sobe nezavisle veci? A jsou linarne nebo progresivni? Protoze kdyz snizim auto, tak by bylo asi zadouci aby se tuhost lehce zvysila, protoze se mi zvysi tuhost pruzin a odskok naopak lehce zpomalil, protoze ma kratsi drahu, tak aby to neodskakovalo?
Takze stavitelne podvozky jsou nastavene nejak na prostredni hodnotu jejich vysky a smerem nahoru nebo dolu se oddaluji od idealniho nastaveni?
Takze stavitelne podvozky jsou nastavene nejak na prostredni hodnotu jejich vysky a smerem nahoru nebo dolu se oddaluji od idealniho nastaveni?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
idealniho nastaveni podvozku zrejme asi nikdy nedosáhneš , jelikož pokud máš plně stavitelnej podvozek, tzn. že máš tuhost tlumiče stavitelnou ve třech polohách tak odskok a utlum tlumiče pořád ladiíš na rychlost v jakých se to auto bude pohybovat ... a jelikož se bavíme o rychlostech 0 - 160 tak poměr komfort a tuhost bude otazkou kompromisu. Ja osbně nejsem řidič kterej by na našich cestach po okresce byl schopnej říct že potřebuju rychlejší odskok, bohatě mě postačí útlum kdy to člověk pozná defakto nejvíc na naklonění karoserie. Každopádně jeden tlumič empaket, druhej obyč , to někdo pěkně ladil už tvl. 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mel jsem 7er i 5er, na 540i mam prave mpaket podvozek a prijde mi, ze je to celkem dobry kompromis, pohodlne a v zatacce docela podrzi. I kdyz je pravda, ze treba v delsim protahovaku se obcas zahoupe, takze by to asi sneslo trochu tvrdsi. Na trojku chci urcite sportovni podvozek. Myslim ze se da udelat tvrdy a v ramci moznosti komfortni podvozek prave diky progresivnimu chodu tlumeni ne?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
No tak jestli tlumiče pracují progresivně to nevím (řek bych že jo, nebo hoď dotaz na ČVUT ať ti pošlou skripta
pružiny pak určitě ano. Každopádně jsou už dražší a kvalitnější podvozky, s nastavitelnou tuhostí (a popř. výškou) / Koni a pod., co by sis přizpůsobil podle gusta na český tankodromy. Levnější staviteláky jsou ještě tvrdý jak prkno no (Jom, Vmaxx). Nebo rovnou zůstaň u origo M-techu.
Každopádně ale: zvolený profil, velikost pneu ten komfort úplně mění.

Každopádně ale: zvolený profil, velikost pneu ten komfort úplně mění.
Jj, přijde mi to podobné, ještě jsem našel že tatechnix dělá výškově i TUHOSTNĚ (!) stavitelný podvozek
http://tatechnix.de/SITE/index.php?opti ... 81&lang=de
Jen jsem ho neviděl nikde prodávat, alespoň ne na e36:/ Nevíte kde by se dal případně sehnat? Předpokládám, že cena bude stále příznivá..
http://tatechnix.de/SITE/index.php?opti ... 81&lang=de
Jen jsem ho neviděl nikde prodávat, alespoň ne na e36:/ Nevíte kde by se dal případně sehnat? Předpokládám, že cena bude stále příznivá..
Jak tu někdo psal o 5er tak to je podvozkem uplně jinak než e 36, jináč ten TA technix mám- jen stelovák(ne ten tuhostní) a jako dá se to, ale na rozmrdaný silnici co tu máme kousek (rozuměj není se díře možný vyhnout páč vedle je další a horší) skučí auto i já, ale asi ani série by z toho nevyšla nic moc, e 36 na tohle trpí. Jinak sem stím TA technixem velice spokojen za ty prachy není co řešit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 220
- Registrován: čtv 11.06.2009 00:00
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
něco jsem ještě studoval
a u coiloveru progresivitu pruziny šteluješ jejím stlačením
výšku reguluješ na těle tlumiče a matkama pod pružinou reguluješ kompresi a tím i progresivitu


výšku reguluješ na těle tlumiče a matkama pod pružinou reguluješ kompresi a tím i progresivitu

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Diky Mattyxi, trosku se objevil problem a musel jsem koupit dvouhmotu, takze zbyly penize jen na tatechnix:/ Skoda, uz sem byl celkem rozhodnutej, ty odklony vpredu se mi libi, a stavitelna delka a tuhost zadniho tlumice je pecka.
Akorat jsem nahodil ten tatechnix, auto je ted jak motokara. Pruziny mam predepnute vpredu i vzadu cca na 1/3 rozsahu. Uz takhle mi to prijde dost tvrdy po Praze, ale krasne to sedi. Jen vzadu mam jednu stranu niz a druhou vys. nevim jak to vyresit, ktere prvky, krome tlumice a pruziny urcuji vzdalenost kola od kraje lemu? Je mozne to nejak vykompenzovat? Rozdil je cca 6mm, mam tu nizsi stranu jeste vic predepnout? Zitra jedu na geosku.
Diky za postrehy..
Akorat jsem nahodil ten tatechnix, auto je ted jak motokara. Pruziny mam predepnute vpredu i vzadu cca na 1/3 rozsahu. Uz takhle mi to prijde dost tvrdy po Praze, ale krasne to sedi. Jen vzadu mam jednu stranu niz a druhou vys. nevim jak to vyresit, ktere prvky, krome tlumice a pruziny urcuji vzdalenost kola od kraje lemu? Je mozne to nejak vykompenzovat? Rozdil je cca 6mm, mam tu nizsi stranu jeste vic predepnout? Zitra jedu na geosku.
Diky za postrehy..