Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Svornost u samosvoru na E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#21 Příspěvek od Rade520 »

DaweTDS píše:
Rade520 píše:
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?


Néé všechny omegy co měli samosvor měli svornost 45% dokonce i ten Lotus http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html

Prodávám báwo ,kupuju áčkovou omegu :D
to bylo asi jenom zá příplatek ne ? takže jich moc nebude se špérou .
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#22 Příspěvek od DaweTDS »

Rade520 píše:
DaweTDS píše:
Rade520 píše:[quote="DaweTDS"]Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?


Néé všechny omegy co měli samosvor měli svornost 45% dokonce i ten Lotus http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html

Prodávám báwo ,kupuju áčkovou omegu :D
to bylo asi jenom zá příplatek ne ? takže jich moc nebude se špérou .[/quote]

No bylo to snad za připlatek.Měl jsem štěstí a lamely byly jako nové a olej jsem dával nový..Nebavým se na suchým nebo mokrým asfaltu... to se točila kolem pětníku,ale když jsem stál jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak se nerozjedeš pokud máš LSD samosvor (lamelový)
Je to vyzkoušeno na 3 Omegách MV6 a jedné E34.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od EdyBoyS »

Jak teda ten samosvor funguje??
Když jedeš na jakymkoliv povrchu a dáš plnej plyn třeba na dvojku, tak se začnou točit obě kola stejně a proto to jde do smyku ne??

Proč by ses teda nerozjel, kdyby jsi stál jedním kolem na asfaltu a druhým na ledu?? Když prošlápneš plyn až na podlahu a máš třeba 5 - 7 tis. otáček, tak se musiš vždycky rozjet... nebo podle čeho ty lamely spínají??
Já měl vždycky za to, že to funguje obdobně jako odstředivá spojka na skůtru
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#24 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:Jak teda ten samosvor funguje??
Když jedeš na jakymkoliv povrchu a dáš plnej plyn třeba na dvojku, tak se začnou točit obě kola stejně a proto to jde do smyku ne??

Proč by ses teda nerozjel, kdyby jsi stál jedním kolem na asfaltu a druhým na ledu?? Když prošlápneš plyn až na podlahu a máš třeba 5 - 7 tis. otáček, tak se musiš vždycky rozjet... nebo podle čeho ty lamely spínají??
Já měl vždycky za to, že to funguje obdobně jako odstředivá spojka na skůtru


Jak na jednom kole uplně poklesne odpor,tak se roztočí a druhé stojí...nevím proč to tak funguje,ale třeba tu někdo svor má a tak šup ven to vyzkoušet.
I když jsem zapadl ve sněhu,tak hrabalo odlehčené kolo... je to zajímavý,protože na mokru nebo suchu se to točilo krásně,ale tohle špéra prostě neumí.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od KKKuba »

já když jsem zapadl jedním kolem ve vysokým sněhu a druhým na uklouzaným sněhu tak mě ten samosvor v pohodě vytáhnul a na asfaltu to čmárá oběma kolama ať s tím dělám co chci, tak těžko říct. Zas je pravda že ta prdel jde urvat naprosto lehce, takže svornost tam ještě nějaká bude.
A s E36 bez svoru to na kruháči proletím bokem naprosto lehce, spíš si myslím že už fakt máte načnutý lamely.

Jinak EdyBoyS: Kola se ti obě stejně točit nebudou, ale samosvor ti přenese 25% síly z kola s menší adhezí na to druhý kolo s větší adhezí, tzn že ti to při protočení jednoho kola urve to druhý za pomocí čtvrtinový síly z kola prvního. Vím že to zní divně, ale zamysli se nad tím a pochopíš to.

DaweTDS: To že ti jedno kolo stojí je prostě známka toho že máš lamely před smrtí a ničím jiným to není. A mohl jsi je mít v háji klidně a 4 autech, myslím že aut se samosvorem kterej má ještě danou svornost tu jezdí minimum.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#26 Příspěvek od DaweTDS »

KKKuba píše:já když jsem zapadl jedním kolem ve vysokým sněhu a druhým na uklouzaným sněhu tak mě ten samosvor v pohodě vytáhnul a na asfaltu to čmárá oběma kolama ať s tím dělám co chci, tak těžko říct. Zas je pravda že ta prdel jde urvat naprosto lehce, takže svornost tam ještě nějaká bude.
A s E36 bez svoru to na kruháči proletím bokem naprosto lehce, spíš si myslím že už fakt máte načnutý lamely.

Jinak EdyBoyS: Kola se ti obě stejně točit nebudou, ale samosvor ti přenese 25% síly z kola s menší adhezí na to druhý kolo s větší adhezí, tzn že ti to při protočení jednoho kola urve to druhý za pomocí čtvrtinový síly z kola prvního. Vím že to zní divně, ale zamysli se nad tím a pochopíš to.

DaweTDS: To že ti jedno kolo stojí je prostě známka toho že máš lamely před smrtí a ničím jiným to není. A mohl jsi je mít v háji klidně a 4 autech, myslím že aut se samosvorem kterej má ještě danou svornost tu jezdí minimum.


Proto jsem napsal,ať to někdo zkusí...nemyslím hlubokej sníh a hladkej sníh,ale myslím led a asfalt. A nerozjedeš se 8)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Huska »

Řešíte tu zavádějící informace.
Když máš funkční samosvor, tak vždy jde kroutící síla na obě kola (u BMW je to minimálně 25%). Tudíž když stojíš na ledu, tak to kolo se protáčí se 75% a na druhé kolo na asfaltu jde 25% = normálně se rozjedeš.

Horší je sehnat samosvor v dobré kondici (většinou jsou lamely KO a je z toho obyčejný diff, v lepším případě svírá pár procenty), sám jsem na e36 měnil 3 než jsem sehnal správně fungující.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#28 Příspěvek od DaweTDS »

Huska píše:Řešíte tu zavádějící informace.
Když máš funkční samosvor, tak vždy jde kroutící síla na obě kola (u BMW je to minimálně 25%). Tudíž když stojíš na ledu, tak to kolo se protáčí se 75% a na druhé kolo na asfaltu jde 25% = normálně se rozjedeš.

Horší je sehnat samosvor v dobré kondici (většinou jsou lamely KO a je z toho obyčejný diff, v lepším případě svírá pár procenty), sám jsem na e36 měnil 3 než jsem sehnal správně fungující.


Právě jsem někde četl (už nevím kde) na Off road foru a řešili stejnej problém.Taky používali lamelový samosvor a jeden člověk psal,že když jedno kolo uplně stratí odpor,tak se prostě protočí a lamely se nechytnou..Nevím co je teda na tom pravdy,ale mě i na ostatních autech to tak fungovalo.... Není nic jednodižšího ,než zvednout jedno kolo a zkusit popojet...Pokud bude auto stát,tak to tak je a pokud né,tak to tak není a spadne Ti to ještě navíc z heveru :D já už svor nemám a tak nemůžu posoudit... jen píšu co jsem četl a zkusil..
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Huska »

Narozdíl od tebe jsem to nečetl na nějakém foru, ale samosvor měl na několika autech, měl jsem ho rozebraný a vím jak funguje ... respektive má fungovat.
Neměl by jsi slepě věřit každému který píše na netu, ale raději si nastudovat technické údaje např tady: http://www.autorubik.sk/technika/diferencial/

:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#30 Příspěvek od Rade520 »

Tady je pěkné video:
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Je vidět že s 25% špérou se do kopce a s jedním kolem na kluzkém povrchu nerozjede.
Ale je taky vidět a hlavně slyšet že tý M6 pořádně naloží když se rozjíždí,
tak možná kdyby řidič trochu chtěl tak by to i ta e39 dala.
Je to totiž reklama na M diferák s proměnou svorností takže musí být nejlepší. :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#31 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

V samosvorech se vůbec nevyznám, ale co si mám představit, dkyž mi někdo řekne, že zavaří deferák?:D To jako tam něco svaří a budou mu furt hrabat obě kola nebo jak to je?:D
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od KKKuba »

přesně tak, zasypeš satelity matkama, povaříš a show může začít, pak to auto lítá bokem pořád, ale jezdit se tím kloudně nedá.. :D
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Huska »

Rade520 píše:Tady je pěkné video:
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Je vidět že s 25% špérou se do kopce a s jedním kolem na kluzkém povrchu nerozjede.
Ale je taky vidět a hlavně slyšet že tý M6 pořádně naloží když se rozjíždí,
tak možná kdyby řidič trochu chtěl tak by to i ta e39 dala.
Je to totiž reklama na M diferák s proměnou svorností takže musí být nejlepší. :)


jenže tady se nebavíme o proměnné svornosti 0-100%, kde tento stav může nastat (v určitých okamžicích může být otevřený diff lepší) tady je video klasického LSD http://www.youtube.com/watch?v=gIGvhvOhLHU , které dostatečně znázorňuje fungování.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#34 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

KKKuba píše:přesně tak, zasypeš satelity matkama, povaříš a show může začít, pak to auto lítá bokem pořád, ale jezdit se tím kloudně nedá.. :D


Fakt ne jo?:D Já myslel, že to nebude problém:D No jo, ta moje neznalost:D
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#35 Příspěvek od Rade520 »

Přidám jednu aktuální zkušenost:
Teď v sobotu jsem popojížděl po dvoře-letní gumy a místy led.
Jak jsem se dostal jedním kolem na led tak bylo hotovo,kolo na ladě hrabalo,
kolo na trávě mělo jakoby snahu když jsem pustil spojku tak se vždy cuklo o čtvrt otáčky ale nehrabalo.
Když jsem se dostal oběma kolama na led tak se protáčeli obě stejně .
Na suchém asfaltě v pohodě udělá dvě krasný čáry,koláče na místě,drift apod.
Jedná se o e36 2,8 s origo 20 letým svorem :)
Jinak repas lamel zvažuji už dlouho,je jasné že po nějakých cca 200tkm toho mají už dost.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#36 Příspěvek od DaweTDS »

Huska píše:Narozdíl od tebe jsem to nečetl na nějakém foru, ale samosvor měl na několika autech, měl jsem ho rozebraný a vím jak funguje ... respektive má fungovat.
Neměl by jsi slepě věřit každému který píše na netu, ale raději si nastudovat technické údaje např tady: http://www.autorubik.sk/technika/diferencial/



NO myslím,že nejsem ten kdo všemu věří,ALE spíš se na to co nevím snažím přijít - proto to pročítání různých for a zkoušení x aut se samosvorem.
Jak mi teda vysvetlíš to video? proč se teda E39tka nerozjela,když víš jak to fonguje?
Nemám rád,lidi,co neví s kým se baví a arogantně dávají najevo,že ví všechno nejlíp.(Možná jsi to tam nemyslel,ale já to tak pochopil)
Máš tu dost příspěvků a tak je jasný,že nemluvíš z cesty,tak proč taková reakce?
Neber to špatně,ale i omega se svornosti 45% se takhle do kopce nerozjede a ani Ty se se svým přebraným svorem nerozjedeš..Tak to prostě je...a škoda,že nemůžu najít to forum offroadů..dal bych Ti to přečíst - vylo tam vysvětlení.
p.s. Video je geniální 8)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Huska »

Rade520 píše:Přidám jednu aktuální zkušenost:
Teď v sobotu jsem popojížděl po dvoře-letní gumy a místy led.
Jak jsem se dostal jedním kolem na led tak bylo hotovo,kolo na ladě hrabalo,
kolo na trávě mělo jakoby snahu když jsem pustil spojku tak se vždy cuklo o čtvrt otáčky ale nehrabalo.
Když jsem se dostal oběma kolama na led tak se protáčeli obě stejně .
Na suchém asfaltě v pohodě udělá dvě krasný čáry,koláče na místě,drift apod.
Jedná se o e36 2,8 s origo 20 letým svorem :)
Jinak repas lamel zvažuji už dlouho,je jasné že po nějakých cca 200tkm toho mají už dost.


problém sjetých lamel se projevuje víc při rozdílných adhezích na jednotlivých kolech. Pokud máš na obou kolech podobé/stejné tak většinou hrabou obě. Sám jsem s tím "bojoval" než jsem sehnal svor z rozbité m3 s najetými 60tis km. Rozdíl byl nesrovnatelný.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#38 Příspěvek od DaweTDS »

Rade520 píše:Přidám jednu aktuální zkušenost:
Teď v sobotu jsem popojížděl po dvoře-letní gumy a místy led.
Jak jsem se dostal jedním kolem na led tak bylo hotovo,kolo na ladě hrabalo,
kolo na trávě mělo jakoby snahu když jsem pustil spojku tak se vždy cuklo o čtvrt otáčky ale nehrabalo.
Když jsem se dostal oběma kolama na led tak se protáčeli obě stejně .
Na suchém asfaltě v pohodě udělá dvě krasný čáry,koláče na místě,drift apod.
Jedná se o e36 2,8 s origo 20 letým svorem :)
Jinak repas lamel zvažuji už dlouho,je jasné že po nějakých cca 200tkm toho mají už dost.


Jak kolo stratí adhezi končíš a ani repas nepomůže.
Proto,když jedeš třeba hlubokým sněhem je svor veliký plus protože tam furt nějaký "odpor" je,ale jak je led jsi nahranej.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Huska »

DaweTDS píše:[Jak kolo stratí adhezi končíš a ani repas nepomůže.
Proto,když jedeš třeba hlubokým sněhem je svor veliký plus protože tam furt nějaký "odpor" je,ale jak je led jsi nahranej.


no nic, je zbytečné radit někomu kdo poradit nechce. Když ti nestačí dát odkaz na technické řešení včetně robrázků a popisu jednotlivých typů diferenciálů, tak ti nic nepomůže... věř si čemu chceš :roll:

PS: zkus zvednout zadek auta (odpor téměř nula) a točit kolama ... poznáš jak se samosvor chová.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#40 Příspěvek od DaweTDS »

Huska píše:
DaweTDS píše:[Jak kolo stratí adhezi končíš a ani repas nepomůže.
Proto,když jedeš třeba hlubokým sněhem je svor veliký plus protože tam furt nějaký "odpor" je,ale jak je led jsi nahranej.


no nic, je zbytečné radit někomu kdo poradit nechce. Když ti nestačí dát odkaz na technické řešení včetně robrázků a popisu jednotlivých typů diferenciálů, tak ti nic nepomůže... věř si čemu chceš :roll:

PS: zkus zvednout zadek auta (odpor téměř nula) a točit kolama ... poznáš jak se samosvor chová.


Hele já poradit nepotřebuji...fakt to neber zle.Já svor už nemám :oops:
tohle jsem řešil 2 roky zpět a právě jsem na to (jak se to chová) chtěl přijít.
Ono zvednout zadek a potočit taky není směrodatné...nikdo není schopný napsat,jak se to chovat má..Jeden píše,že se musí kola točit stejně,jiný zase proti sobě atd. Je toho plnej net.
Jen si říkám,že když mě špéra dovolila lítat bokem a když jsem to měl rozdělané,tak lamely byly šedé (né podrápané) byl tam nový olej a svornost NOVÉHO 45%. i kdyby byl na 50% v háji,tak to je furt přes 20% svornost a auto stejně nejelo po ledu.
Asi by to chtělo pokus..neznám,teda promě Tebe nikoho kdo má funkční špéru,tak co kdyby jsi zvedl...odlehčil kolo a zkusil se rozjet? natočil nějaký videjko a dal to sem...myslím,že pro ostatní by to bylo směrodatné a mě by se lépe spalo :lol:
Odpovědět