Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
LPG do BMW E36 328i
Vyplatí se předělávat E36 328i na LPG, nebo jsou to vyhozené peníze??
Jezdím průměrně za 10-11 litrů benzínu a na dlouhé vzdálenosti cca těch 7-8... Při dnešních cenách benzínu je to hrůza...
kolik to bude cca žrát plynu, když si nechám udělat nějakou kvalitní přestavbu?? a kolik to bude cca stát?? můj odhad je kolem 25 tis.
případně jaký typ LPG by jste doporučili??
jo a ještě jedna věc. nevadí, že mám na té 328i sání a vstřiky z 325i?? nebo je lepší uvést motor do origo stavu??
díky za rady
Jezdím průměrně za 10-11 litrů benzínu a na dlouhé vzdálenosti cca těch 7-8... Při dnešních cenách benzínu je to hrůza...
kolik to bude cca žrát plynu, když si nechám udělat nějakou kvalitní přestavbu?? a kolik to bude cca stát?? můj odhad je kolem 25 tis.
případně jaký typ LPG by jste doporučili??
jo a ještě jedna věc. nevadí, že mám na té 328i sání a vstřiky z 325i?? nebo je lepší uvést motor do origo stavu??
díky za rady
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Vstřiky z 325i ?!? Vážně? Nemáš z 325i jen sání?
Vstřiky z 325i jsou shodné s 323i a jsou s menším průtokem než pro 328i.
Vstřiky z 325i jsou shodné s 323i a jsou s menším průtokem než pro 328i.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jde o to kolik najezdíš..
mám plyn v e46 323i, což je v podstatě ten samý motor, m52ka, přestavba plynu co tam mám stojí 40litrů, italské brc, funguje to perfektně, absolutně bez chyb..spotřebu mám při běžné jízdě 9,5l plynu, spolu s benzínem který to propálí při startování atd. jezdím za 1,9Kč na km, jízdy u mě jsou 50%dálnice, 30%město, 20% prdelní cesty
spočítej si kolik km ročně najedeš, vem si že na benzín máš km třeba za 3,5kč, v plynu za 2kč, přestavba nějakého levnějšího plynu 30tis, to znamená, že pokud najedeš za jeden rok 20000km tak máš plyn zaplacený a od dalšího roku jezdíš už za těch 2kč/km... ale také je třeba počítat, že u toho plynu se platí trošku dražší stk a emise, každý rok musíš jít na revizi plynu za cca 500kč, každých 50tis km se musí vyměnit filtry, atd. atd...
mám plyn v e46 323i, což je v podstatě ten samý motor, m52ka, přestavba plynu co tam mám stojí 40litrů, italské brc, funguje to perfektně, absolutně bez chyb..spotřebu mám při běžné jízdě 9,5l plynu, spolu s benzínem který to propálí při startování atd. jezdím za 1,9Kč na km, jízdy u mě jsou 50%dálnice, 30%město, 20% prdelní cesty
spočítej si kolik km ročně najedeš, vem si že na benzín máš km třeba za 3,5kč, v plynu za 2kč, přestavba nějakého levnějšího plynu 30tis, to znamená, že pokud najedeš za jeden rok 20000km tak máš plyn zaplacený a od dalšího roku jezdíš už za těch 2kč/km... ale také je třeba počítat, že u toho plynu se platí trošku dražší stk a emise, každý rok musíš jít na revizi plynu za cca 500kč, každých 50tis km se musí vyměnit filtry, atd. atd...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Mám už leta LPG v E36 323ti a mám to stejně jako píše gs500e, jen s rozdílem systému (mám Tartarini).
Spotřeba do 2 Kč/km, najel jsem za ty roky 200.000 km což při úspoře 1,5 Kč/km je značná úspora a o výhodnosti nelze nijak pochybovat.
Sání z 325i M50 mám též. Bez problémů. Budu-li parafrázovat profláknutou flimovou hlášku, tak "na funkci rostlináře nemá vliv"
Spotřeba do 2 Kč/km, najel jsem za ty roky 200.000 km což při úspoře 1,5 Kč/km je značná úspora a o výhodnosti nelze nijak pochybovat.
Sání z 325i M50 mám též. Bez problémů. Budu-li parafrázovat profláknutou flimovou hlášku, tak "na funkci rostlináře nemá vliv"

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
vstriky jsem tu uz resil na foru minule...Francis píše:Vstřiky z 325i ?!? Vážně? Nemáš z 325i jen sání?
Vstřiky z 325i jsou shodné s 323i a jsou s menším průtokem než pro 328i.
320i, 323i a 325i ma uplne stejne vstriky, akorat s rozdilem, ze 325i ma jinou vstrikovaci listu, protoze ma jine sani...
328 ma vstriky prave mensi nez 323, 325 a 320...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Tak to máš nepravdivé informace.
BMW p/n 13 64 1 703 819 (Bosch 0 280 150 440) má průtok 205 cc/min
BMW p/n 13 64 1 730 060 (Bosch 0 280 150 415) má průtok 190 cc/min
první je pro M52B28
druhý je pro M52B25/M50B25
BMW p/n 13 64 1 703 819 (Bosch 0 280 150 440) má průtok 205 cc/min
BMW p/n 13 64 1 730 060 (Bosch 0 280 150 415) má průtok 190 cc/min
první je pro M52B28
druhý je pro M52B25/M50B25
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
montáž vyjde po slevě na 26,
počítej že cca 2-3km pojedeš průměrně na benzín, takže pokud jedeš trasu do 3km, vůbec se ti LPG nezapne, pokud máš webasto, mužeš jezdit na LPG hned.
vstřiky ani sání nevadí, duležitý je aby byl motor na benzín ok, netřepal se, nehoupaly se otáčky apod.,teprve pak má montáž smysl.
návratnost je rychlá, počítej že cca polovina je "náklad", jelikož druhá polovina těch prachů ti zvedne cenu vozu, totiž na tom proděláš cca jen 13 000kč, pokud máš plnou nádrž za 2500, tak 10ti plnych nadržích máš vše zpět.
počítej že cca 2-3km pojedeš průměrně na benzín, takže pokud jedeš trasu do 3km, vůbec se ti LPG nezapne, pokud máš webasto, mužeš jezdit na LPG hned.
vstřiky ani sání nevadí, duležitý je aby byl motor na benzín ok, netřepal se, nehoupaly se otáčky apod.,teprve pak má montáž smysl.
návratnost je rychlá, počítej že cca polovina je "náklad", jelikož druhá polovina těch prachů ti zvedne cenu vozu, totiž na tom proděláš cca jen 13 000kč, pokud máš plnou nádrž za 2500, tak 10ti plnych nadržích máš vše zpět.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Můžu potvrdit, stag mi funguje hodně dlouho v pohodě, když do toho nepočítám to, co způsobila špatná práce plynařů.
Jinak teda, já měl za to, že zrovna ten stag je něco Polsko-italskýho, BRC že je z Itálie a Stag je podle něj vyrobená a trochu vylepšená verze z většiny v Polsku. Jinak BRC má kolega z minulé práce a co vím, tak mu cca 4 roky taky funguje bez problémů...
Jinak teda, já měl za to, že zrovna ten stag je něco Polsko-italskýho, BRC že je z Itálie a Stag je podle něj vyrobená a trochu vylepšená verze z většiny v Polsku. Jinak BRC má kolega z minulé práce a co vím, tak mu cca 4 roky taky funguje bez problémů...
Já s autem dálky moc nejezdím, protože když jedu tak nějak normálně, tak jedu dálku za 8-9 litrů... při dnešních cenách benzínu to vychází na 3,3kč na km.... Ujel jsem teď nedávno po obcích na jeden zátah 150km tam a 150km zpět, což by si kde kdo řekl, že je to nic moc vzdálenost... ale natankoval jsem za 1ooo,- Kč a přijížděl jsem domů na rezervu, a to jsem si celkem hlídal spotřebu...
Z toho důvodu na takové dálky seru a rači se nechám vozit... ale mít ten plyn, tak už bych o takovém cestování uvažoval...
Pokud je to cenově kolem těch 25 tis. tak do toho půjdu...
jo a jak je to se životností motoru a svíček?? nekurví to ten plyn nějak??
Kdosi mi furt tvrdil, že auto co jezdí na LPG má životnost motoru max 5 let, pak jde do kytek... tak nevím?
Z toho důvodu na takové dálky seru a rači se nechám vozit... ale mít ten plyn, tak už bych o takovém cestování uvažoval...
Pokud je to cenově kolem těch 25 tis. tak do toho půjdu...
jo a jak je to se životností motoru a svíček?? nekurví to ten plyn nějak??
Kdosi mi furt tvrdil, že auto co jezdí na LPG má životnost motoru max 5 let, pak jde do kytek... tak nevím?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Klasika, montáží LPG vlastně neušetříš, když teď nejezdíš a až to bude levnější tak jezdit budeš 
Jedno vlákno o LPG obecně už tu je, přečti si to a bude ti jasné, že kecy o snížené životnosti jsou pomluvy. Pokud jsou v pořádku lambdy, váha a zapalování celkově, aby motor nejel na chudou směs, tak o životnost strach mít nemusíš.

Jedno vlákno o LPG obecně už tu je, přečti si to a bude ti jasné, že kecy o snížené životnosti jsou pomluvy. Pokud jsou v pořádku lambdy, váha a zapalování celkově, aby motor nejel na chudou směs, tak o životnost strach mít nemusíš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tím jsem nemyslel, že nejezdím....měsíčně tak ten 1000 km ujedu, možná i víc... ale říkám, že kvůli spotřebě už kupéčko neberu na dlouhé trasy, ale spíš na dopravu z práce domů, za kámošema, na nákup atd... ale abych jel kupéčkem na dovolenou přes celou ČR tak to ani náhodou.... ale mít tam LPG, tak bych se toho nebál
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
není pravda,plyn opravdu snižuje živnotnost, má větší teplotu a všecko tím dostává víc zabrat, třeba takový škoda HTP motory jdou po zaplynování rychle do sraček.
bmw má oproti ostatním automobilkám tu výhodu že má opravdu kvalitní materiály kterým je je to jedno, pokud ted vynechám Nkové motory, tak mužeme řict že motorům Mxx je plyn uplně ukradenej, jediný na čem se podepíše kratší životnost jsou svíčky, já doporučuju měnit po 40-50 tkm na LPG, v žádném případně nevydrží 100tkm jako na benzín.
bmw má oproti ostatním automobilkám tu výhodu že má opravdu kvalitní materiály kterým je je to jedno, pokud ted vynechám Nkové motory, tak mužeme řict že motorům Mxx je plyn uplně ukradenej, jediný na čem se podepíše kratší životnost jsou svíčky, já doporučuju měnit po 40-50 tkm na LPG, v žádném případně nevydrží 100tkm jako na benzín.
jak řekl jarax, měnit po cca 50tis km svíčky, plus plynové filtry, každý rok revizy a to je vše, motor m52 a pod. je na to bezvadný, prostě držák..
je spousta aut, kde prostě ten plyn ten motor oddělá, kde to nefunguje ani když se sebelepší plynař snaží, ale ty naše 6ti hrnky báva jsou na to ideální
já mám v té e46 323 italský plyn brc, a za mě dostává naprostou jedničku, funguje to bez sebemenších chyb, mám to něco přes rok a najeto 35tis a naprosto bez problému, spotřeba cca 9,5l plynu...snad jediné co bych vytknul je to, že reduktor je umístěn na pravém klobouku a když je víc než -8stupnů a jedu víc jak 80, tak ten ledový vzduch tam proudí a ochlazuje natolik, že se auto samo nepřepne na plyn, musím si to před příští zimou odstínit
je spousta aut, kde prostě ten plyn ten motor oddělá, kde to nefunguje ani když se sebelepší plynař snaží, ale ty naše 6ti hrnky báva jsou na to ideální

já mám v té e46 323 italský plyn brc, a za mě dostává naprostou jedničku, funguje to bez sebemenších chyb, mám to něco přes rok a najeto 35tis a naprosto bez problému, spotřeba cca 9,5l plynu...snad jediné co bych vytknul je to, že reduktor je umístěn na pravém klobouku a když je víc než -8stupnů a jedu víc jak 80, tak ten ledový vzduch tam proudí a ochlazuje natolik, že se auto samo nepřepne na plyn, musím si to před příští zimou odstínit

no právě brát bmw na krátké vzdálenosti je blbost, to máš největší spotřebuEdyBoyS píše:Tím jsem nemyslel, že nejezdím....měsíčně tak ten 1000 km ujedu, možná i víc... ale říkám, že kvůli spotřebě už kupéčko neberu na dlouhé trasy, ale spíš na dopravu z práce domů, za kámošema, na nákup atd... ale abych jel kupéčkem na dovolenou přes celou ČR tak to ani náhodou.... ale mít tam LPG, tak bych se toho nebál
