Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30 (200kW) 6MT - nepříjemný pískavý zvuk z motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, je nás tady pár (doslova) s tímhle motorem (já mám e91 330ixT MR2011, 6MT) - chcu se zeptat, jestli má někdo podobný "pseudoproblém".

Mám najeto 70kkm, prakticky od prvopočátku registruju OBČASNÝ slabý nepříjemný pískavý zvuk z motoru:

- jak píšu dělá to jen občas, vždy ale při plně zahřátým motoru
(při studeným nikdy)
- je to slyšet jen mezi cca 2100 a 2400 otáček
- bez ohledu na zařazenou rychlost a dělá to i na neutrál
- bez ohledu na rychlost pohybu auta, dělá to i při stojícím autě
- zvuk to je "pískavý" (stále stejná frekvence, intezita se mění dle otáček, nejlasitější je to kolem 2300otáček), něco jako když se zadní strana klíňáku (ta s textilní texturou) o něco velkou rychlostí "šuchá" nebo by se to dalo přirovnat k pískání sání turba - enemže brambor a) turbo nemá a b) nemění to intezitu/frekvenci s otáčkami motoru jako ten zvuk z turba - ten znám, pískalo mi takle turbo na 1.9TDi)
- po otevření haubny (při stojícím autě) to jde někde (asi) z přední strany motoru)

Jak píšu, dělá to celou dobu, co autí mám (2 roky), nezhoršuje se to, ale je to nepříjemné.... jezdím totiž zásadně s vypnutým rádiem a poslouchám symfonii pro 6 hrnků a 24 ventilů, takže slyším kaýždé pírko spadnout.... :twisted:

Protože se tyhle motoru dávaly i do 5er, postnu tam taky odkaz na tohle vlákno.
bmw530i
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 27.01.2012 01:00

#2 Příspěvek od bmw530i »

jediny o cem jsem tu cetl, ze dela pisklavy zvuk kdyz se protrhne membrana u separatoru oleje. To pak by se ti mohlo stat, ze by se ti nasal olej do motoru ...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

nemyslím, olej to nežere (teda žere litr na 25tis km, což je nulanulanic)

si spíš myslím (sem laik), že to bude ložisko některé z kladek klínových řemenů...
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od bmwfan18 »

Mam ten samej motor, bohuzel ti neporadim, ale moc dobre znam tohle trapeni s nejaky debilnim zvukem :-/ porad mi klepe neco nekde od prevodovky, ale v BMW mi nemuzou objednat zadnej dil do prevodovky zvlast takze tam nic vymenit nemuzu... Cela prevodovka 98 tisic...

Jinak diagnostika nic nehlasi?
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#5 Příspěvek od beann »

M52b25tu a mam podobnej problem, za jizdy nebo kdyz stoji je to jedno. Kdyz pridavam plyn nic, kdyz brzdim motorem nic. Ale kdyz udrzuju rychlost resp otacky, tak slysim piskavy zvuk, pri hrani s plynem kdyz pridavam jen lehce zvuk se trochu meni az s razantnejsim pridanim nebo ubranim zmizi. Prvni me napadlo dirka nekde v sani resp v privodu vzduchu a tak nestatne ze to je jak pistalka... Napada nekoho neco?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak zkusme pouvažovat a vylučovat, co může tyto pazvuky vytvářet. Lidské ucho bere zvuky ze všech směrů a těžko lokalizuje zdroj. Smotej si čtvrtku papíru A3 do trubky jako je na toaletním papíru a poslouchej to skrze tuto trubku, lépe lokalizuješ místo, odkud zvuk vychází.

Mechanický problém
- nějaká napínací vodící kladka - ale řemen se dost blbě sundavá
- ložisko alternátoru
- ložisko kompresoru klima
- vodní pumpa je elektrická, ta asi ne

Nějaká kapalina
- chladící kapalina asi ne
- chladící médium v klima - jezdíš se zapnutou klima?
- olejový filtr je ucpaný a olej protéká přes pojistnou kuličku, to řve hezky, ale snad ten filtr někdo vyměnil, promiň
- hydraulický olej, je ho tam dost

Vzduch, respektive vakuum, výfukové plyny
- přetlak tam kromě výfuku není, ale je tam EGR !!
- podtlak zpravidla nesyčí, protože vniká dovnitř, ale jsou tam 2 DISA klapky, vakuová pumpa, posilovač brzd, odvětrání palivové nádrže?
- netěsnost v sacím systému počínaje filtrem vzduchu, nějaká vtlačená gumička okolo váhy vzduchu, vlnovec s rezonátorem - není ten rezonátor prasklý = díl 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 20&lang=cs
- již zmiňovaný odlučovač oleje, ale musíš sundat kryt motoru
- ...
- nevím :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No mě se stalo že něco hučivě pískalo cca od 2700ot nahoru. Tak jsem myslel, že kladkostroj a ty se s řemenem přehodily, ale kvičí dál.. aha.. jinej mechoš na to řekl "to jde z alternátoru.. asi ložiska". Dobrý repas altíku včetně uhlíků atd. avšak tím to taky nebylo čili to celou dobu dělá to vyměněný nový hydročerpalo k servu. V rámci záruky v prvním servisu si vzal pán naslouchátka.. já jsem to tůroval na 3000ot a identifikoval to jako že v tom "piští olej".

No nemyslím si, že to bude ono, ale zkušenej mechoš ti to dokáže stetoskopem poslechnout a lokalizovat.
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#8 Příspěvek od beann »

Olej jeste nemenen, auto mam teprve par dnu. Je to dost podobny zvuku turba, nezvoni. Ja typoval membranu na separatoru nebo netesnost nekde na sani. Zkusim smotnout ctvrtku a uvidime. Pripadne rozebrat od filtru po klapku. Tu membranu bych poznal tak ze budu mit treba v kolenu od vahy olej?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

beann píše:Olej jeste nemenen, auto mam teprve par dnu. ..... Zkusim smotnout ctvrtku a uvidime.
Tak začni tím nejjednodušším, nejrychlejším a nejlacinějším. Až lokalizuješ místo, odkud zvuk vychází, tak se nezapomeň podělit tady na fóru, bude to zajímat více lidí. A pokud nenajdeš nic zajímavého, podívej se na olejový filtr. Až si přečteš tento článek ze slovenského fóra http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/530i ... 33-30.html , pochopíš proč.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jednoduchá diagnostika, zda je to v nějakém externím příslušenství hnaném řemenem je prostá: odebrat řemen(y) z motoru, nastartovat a poslechnout. Minutku na místě to motor přežije i bez čerpadla kapaliny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#11 Příspěvek od beann »

Jeste me napadlo ze pal pumpa trochu vrci... Auto zda se jede na plny vykon i ve vysokych otackach a zvuk slysim spis z zpredu nez zezadu.
Odpovědět