Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

chod motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jonki
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pát 27.07.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Jonki »

měl bych dotaz když při zahřátém motoru ve volnoběhu otevřu víčko od oleje (kde je dolévá), tak začne motor haprovat. Je to normální? :?:
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#2 Příspěvek od onlybimmers »

presne tak je to spravne :twisted:
Jonki
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pát 27.07.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jonki »

jo? já myslel že to je nějaká závada, protože na tom víčku se mi zdálo že bylo trošku bílého slizu.. :?: 8O
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Je zima, emulze na víčku je zcela normální. Mizí až po delší cestě a po každém dalším studeném startu tam prostě bude, nic nenormálního a zbytečný strašák... :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Taky jsem se z toho vyděsil a pomalu jsem auto vezl na skok ze skály:D
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xSAFA »

Je pravda, že některé motory BMW konkrétně zkušenost s M52 mají tendenci té emulze na víčku tvořit více než je běžné u některých jiných aut. Bude to nejspíše umístěním výdechu odvětrání klikové skříně. Dost nových uživatelů se toho lekne (nebyl jsem vyjímkou). Pokud má člověk pocit, že emulze je přespříliš a nechce zmizet ani po delší projížďce doporučuji kontrolu a případně vyčištění systému odvětrání a olejového separátoru (výměna je nejlepší řešení). Po těch letech různého druhu provozu bývá trubka odvětrání a i samotný separátor takřka neprostupně ucpán ztvrdlou emulzí, která se při provozování na kratší trasy nestíhá rozpustit. Při případném totálním ucpání separátoru nebo hadice odvětrání pak hrozí poškození motoru. Je ale pravda, že o tomto scénáři sem zatím slyšel jen 2x. Jednoduchá kontrola je odpojení trubky odvětrání za tepla na ventilovém víku po delším projetí, musí být zcela průchodná, cokoliv jiného značí začínající problém... :wink:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Mě se to stalo teďka na M42, ale zjistil jsem, že za to může KO termostat, že se mi motor neohřívá a tak se správně neodpařuje z oleje voda a dělá mi tam tu emulzi. Jinak hadici na odvětrávání klikovky jsem nedávno dával novou, protože stará byla zpuchřelá, tak by měla být OK. Nicméně za chvíli se chystám na výměnu toho termostatu, oleje a filtru a doufám, že to pomůže.
Jonki
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pát 27.07.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jonki »

ještě jednou se vracím k té otázce je to normální když teda při zahřátem motoru ve volnoběhu otevřu víčko na dolevani oleje a motor začne jít hodně nepravidelně ale po chvíli se to ustálí? a když ho zavřu tak to udělá to samé. kamarad který dělá v servise mi teď psal že by to dělat nemělo. tak teď nevím :(
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od vsemick »

Je to normální.V bloku motoru pumpují písty pořád vzduch sem a tam a hadice co z něj odvádí páry přez odlučovací ventil v něm vytváří nepatrný podtlak.A když vyndáš víčko tak se rozhodí tlak jak v bloku motoru tak v sání, a než se s tím nějak srovná volnoběžný ventil tak motor blbne.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#10 Příspěvek od ACDC »

Motor začne v podstatě přisávat vzduch mimo regulaci volnoběžným ventilem..
Odpovědět