Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90Výměna obyčejných látkových sedačk za sportovní vyhřívané
Už nějaký čas mě štve, že v E90 nemám vyhřívané sedačky. Tak jsem začal brouzdat po netu a našel pár lidí, co prodávají látku s výhřevem. Ptal jsem se známého servisáka, co obnáší výměna sedaček za vyhřívané. Ten mi řekl rovnou ať se na to vykašlu, že s tím je neurekom práce, jedině že bych sehnal kožené, tak by to snad mělo smysl.
Tak jsem se rozhodl sehnat kožený interiér. Protože se mi líbí světlá kůže tak jsem sháněl světlý kožený interiér se sportovními sedačkami (děkuji všem, co mi nabízeli). Nakonec jsem sehnal komplet interiér, ale bez ovládací konzole k výhřevu. Začal jsem koumat po netu, co obnáší výměna sedaček. K mému zděšení jsem zjisitil, že se musí dodělat kabelové svazky vedoucí k sedačkám. Servisák měl pravdu nebude to zadarmo. Hodně mi dali fóra: http://www.e90post.com a http://www.bimmerfest.com. Nejvíce mi pomohl návod: Front seat heating system retrofit je k nalezení v pdf na netu. Samotné zapojení není podle návodu taková hrůza. Jak se do toho pustím budu dávat fotky.
Tak jsem se rozhodl sehnat kožený interiér. Protože se mi líbí světlá kůže tak jsem sháněl světlý kožený interiér se sportovními sedačkami (děkuji všem, co mi nabízeli). Nakonec jsem sehnal komplet interiér, ale bez ovládací konzole k výhřevu. Začal jsem koumat po netu, co obnáší výměna sedaček. K mému zděšení jsem zjisitil, že se musí dodělat kabelové svazky vedoucí k sedačkám. Servisák měl pravdu nebude to zadarmo. Hodně mi dali fóra: http://www.e90post.com a http://www.bimmerfest.com. Nejvíce mi pomohl návod: Front seat heating system retrofit je k nalezení v pdf na netu. Samotné zapojení není podle návodu taková hrůza. Jak se do toho pustím budu dávat fotky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Ja si myslim, zduraznuji MYSLIM ze ty svazky nebudou zvlast, ale bude to v hlavnim svazku, tudiz je nikdo asi jen tak neodpare. Ale zase na sedackach toho moc nebude, predpokladam napajeni a cabus. Tu konzolu na ovladani rozhodne budes potrebovat, vede do klimatronic panelu. Napojeni si myslim ze nebude to nejhorsi, nejhorsi bude rozdelat tri ctvrtiny interieru.
Na sedačkách je to v pohodě. Na těch co jsem koupil je vše připravené. Podle přiložených obrázků se dají ty svazky vyrobit a zapojit do stávající elektroinstalace. Na katalogu dílů jsem našel kabelové svazky pro sedadla, ale nevím, jestli je to ono. Konzoli potřebuji určitě, jde o to, ji sehnat.
- Přílohy
-
- Obrázek2.jpg (85 KiB) Zobrazeno 2368 x
-
- Obrázek1.jpg (48.41 KiB) Zobrazeno 2368 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Jestli ti z te konzoly nekdo ustrihne konektor, tak si celou konzolu muze narvat nekam, treba tam, kde dava nepouzitelne plasty. Z konzoly vede pevny vyvod a vede okolo navigace do klimatroniku. Nutne to potrebujes samozrejme CELE, jelikoz je to vedene plochym co ja vim 14 nebo 16 zilovym kabelem. Nebo deseti zilovym, nevim, nepocital jsem to nikdy.
Kdyz se clovek zivi nejakou dobu vyvojem hardweru pro pomerne narocne aplikace, tak vetsinou ma nejake podvedomi jak to muze asi byt...
Kdyz se clovek zivi nejakou dobu vyvojem hardweru pro pomerne narocne aplikace, tak vetsinou ma nejake podvedomi jak to muze asi byt...
Takže další zkušenost. Třeba to někomu usnadní hledání. Vycházím z toho, co jsem vyčetl na netu. Pro výměnu obyčejných sedaček za vyhřívané budete muset vyrobit dva svazkové kabely, jeden pro sedadlo řidiče a jeden pro sedadlo spolujezdce. Bude to čtyřžílový svazek, kde dva by měly být o průřezu 0,35mm a dva napájecí o průřezu alespoň 2,5mm. K tomu je třeba následující konektory: 10x Zdířkový kontakt MQS 0.2-0.35 MM²/SN (61131383776), 4x Zdířkový kontakt ELO- Power 5,2 x 0,63 1,0- 2,5 MM² (61138364842), 2x Kabelová patka A6 2,5-6 MM² (61131388431), 4x Pružinový kontakt s dvojitou plochou 1,5-2,5 MM²(SN) (61138377731). Tyto svazky se na jedné straně zapojí do stávajících zásuvek X275 a X279 (ty se zapojují do sedačky). Na druhé straně se zapojí kabely do pojistkové skříně.
Update: Při dalším bádání jsem zjistil, že boční dofuky sedaček nejsou nepájeny z modulu sedačky, ale k motoru dofuku je vedena samostatná kabeláž z pojistkové skříně. Podle zkušenosti lidí uvedených na fóru http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=480313 stačí těsně před sedačkou zdvojit pomocí zářezových spojek kabely, které vedou k výhřevu a není nutné vést další kabeláž. V praxi by to mělo vypadat takhle:
Kabel vedoucí do konektoru X275 a X279 na PIN4 se zdvojí na PIN9 a kebel vedoucí na PIN8 se dvojí na PIN13. Asi to nebude úplně košer, ale vzhledek k nízkému odběru motoru dofuku by to neměl být problém.
Kabel vedoucí do konektoru X275 a X279 na PIN4 se zdvojí na PIN9 a kebel vedoucí na PIN8 se dvojí na PIN13. Asi to nebude úplně košer, ale vzhledek k nízkému odběru motoru dofuku by to neměl být problém.
Jestli tam tu přípravu máš nebo ne, zjistíš jednoduše. Odpoj sedačku a podívej se do toho černého konektoru (X275). Pokud tam máš čtyři silné kabely a čtyři velké ploché konektory (samice) tak tam máš výhřev i dofuk. Pokud ne, budeš to muset dodělat. Na obrázku vidíš ten konektor se dvěma kabely.
- Přílohy
-
- IMG_5110.JPG (35.65 KiB) Zobrazeno 610 x