Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M52B28 střílí do vejfuku po puštění plynu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Emczin »

Ahoj, uvítal bych každou radu, nějak se mi to nepodařilo vyřešit svépomocí...

Když jedu a pustim nohu z plynu, tak cca půl vteřiny až vteřinu střílí do vejfuku. Podle mě teda ř.j. vypne zapalování, ale palivo se do válců ještě dostane. Škrtící klapku jsem vyčistil a neseká se, takže vzduch se tam podle mě nedostane. Když jedu z většího kopce, tak to střílení do výfuku nepřestane. A když je motor úplně studenej, tak to nedělá, ale asi jen první kilometr. A taky když pak řadim na vyšší stupeň, tak pustim plyn, vymáčknu spojku a ještě se na chvíli zvýší otáčky.

Možná s tím i souvisí, že když jedu a vyřadim, tak otáčky klesnou až tak, že motor "skoro" chcípne, zakolísá a pak naskočí normální volnoběh.

Na diagnostice hlásí chybu egr ventilu, který tam skutečně neni, motor mám v e30, původem z e36, egr ventil už tam nebyl, byla tam nějaká tuningová koncovka. Mohlo by to být tim? Zkoušel jsem vyměnit snímač škrtící klapky, nepomohlo. Vyndal jsem volnoběžnej ventil, zkusil zapojit 12V na jedny kontakty, pak na druhý a v pohodě se otvíral a zavíral... sání jsem kontroloval už několikrát jestli si nepřisává falešnej vzduch... už nevim co mám zkusit.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

maš tam kat?
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Emczin »

jojo :)
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Emczin »

:(
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Máš zapojený ukazatel spotřeby? Pokud ano, tak když to "střílí" ukazuje 0 nebo nějakou nenulovou hodnotu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Emczin »

bohužel nemám, nikde jsem nenašel jak to vyřešit, tak jsem se na to vykašlal... :D
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#7 Příspěvek od BMWIIIPower »

Pokud tam máš keramický katy,tak se za chvíli vysypou...
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Emczin »

Co je tam za katy nevim, jsou origo z e36 328i, ale právě proto to chci už vyřešit... :D
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Emczin »

:) někdo nějaký nápad?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podívej se na díl č. 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 . Jmenuje to regulátor tlaku paliva a je v tom membrána, která umí podtlakem ze sacího potrubí zvýšit vstřikovací tlak na liště. Ale pokud bude membrána prasklá, tak se Ti benzín z lišty dostane do sání a do válců a potom Ti to "práská". Sundej ten regulátor z lišty a podtlakem (stačí pusa) na hadičce 10 vyzkoušej membránu. Pokud z toho poteče benzín, je to jasné. A prověř ty těsnění 7,8 a 9. :D
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Emczin »

Díky :) až se o víkendu dostanu k autu tak to zkusim :)
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Emczin »

Tak jsem to nějak zkusil. Ale nevim jak sundat ten regulátor. Jsou tam takový 3 drážky a v každý je nějakej zobáček, kterej se musí nějak zamáčnout nebo pootočit? Nevim... Nechtěla se mi sundavat celá lišta, tak jsem zkusil ten podtlak tak jak to byla na autě. Dal jsem do tý hadice stříkačku a natáhl jí, podtlak to udrželo i když jsem jí tam nechal dlouho, ale nevim jestli to takhle jde zkoušet nebo to musí být vyndaný :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Foldas »

tak to je dobrý kdyby byl praskly tak ti natahne benzín. spadne ti ekonoměr na nulu? ještě by mohl byt v prdeli ventil odvětrávání nadrže hadice z klapky do černeho valce u leveho hrnce tlumiče
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Emczin »

Ekonoměr nefachá :D Tim ventilem myslíš tadytu tu č. 1?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... air_valve/

Když tak nad tím přemejšlim, tak mám pocit že přímo do klapky my žádná hadice nevede, jenom od chladící kapaliny... měl jsem to v pátek rozebraný.

Ještě mě napadlo něco, kdyby byl v háji nějakek vstřik, a propouštěl by benzín i když by neměl? Je to technicky možný a jde to nějak zjistit?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

ukapavat vstřik by to mohl být vyšroubuj lištu zvedni ji se vstřikama vyklemuj rele čerpadla a dívej se jestli některý teče a ano je to ten ventil číslo 1
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#16 Příspěvek od Effa »

Zdravím Členy :),
problém se please nějak vyřešil ? ..mám stejný problém, taky M52B28 :roll:
( střílí do vejfuku po puštění plynu )

Děkuju za jakoukoliv radu, zkušenost..

S pozdravem. Pepa
Odpovědět