Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

AGR/EGR

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od wiky69 »

dobrej!

mám technický dotaz. dneska jsem poprvé sundal horní díl sání/paroží a pod spojenim s dolnim dilem, tam kde je vyvedeny přefuk y ventildeklu jsem našel velkou klapku. fascinován jsem sedl ke kompu a našel jsem že to má bejjt nejake AGR. kdo mi osvetlí jak a k čemu to slouzi u meho 318i r95 85kW . u nafty chapu ale tady? viz. obrazek a dílec 5

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... cuum_tube/
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#2 Příspěvek od shade741 »

Kdysi sem někde četl, že to je blbůstka co se snaží snížit teplotu ve spalovacím prostoru motoru, mluvilos e tam o EGR u 318i, jestli bylo myšleno to samé pak je to toto- kvůli nějakým emisím, nefunguje to tady na princiou recyrkulace výfukových plynů. Konkrétně se tím myslím snaží snížit emise NOx- oxidy dusíku . Ale nejsem si jistej jestli si to s něčím nepletu! tady do těch eko sajrajtů moc nevidím
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od wiky69 »

je to teda ekologickej shit? ja co by zapricinovala pripadna disfunkce... obcas kdyz na to slapnu tak se to pridusi a pak cukne a jede... mam to tam pokryty srackama no :D
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

no tady si pockej až ti poradí někdo kdo do toho vidí víc, tím co sem napsal moje znalosti o dané věci končí.
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od wiky69 »

shade741 píše:no tady si pockej až ti poradí někdo kdo do toho vidí víc, tím co sem napsal moje znalosti o dané věci končí.
kdo si pocka... nevadi :) stejne dekuji!
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#6 Příspěvek od ACDC »

To nesouvisí s ekoterorismem, ale s vakuem pro posilovač. A měli to už starší motory..
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#7 Příspěvek od mitch17 »

To celý na obrázku je ovládání disa klapky... (která je mezi horním a spodním dílem sání jak píšeš...)
mění se tím delka sání na dlouhé-při nízkých otáčkách , a krátké sání- při vyšších otáčkách...

Díl č. 5 je elektromagnetický ventil, který je řízen DME....
Popis funkce atd, jsem napsal tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Kdyby něco napiš....
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od wiky69 »

mitch17 píše:To celý na obrázku je ovládání disa klapky... (která je mezi horním a spodním dílem sání jak píšeš...)
mění se tím delka sání na dlouhé-při nízkých otáčkách , a krátké sání- při vyšších otáčkách...

Díl č. 5 je elektromagnetický ventil, který je řízen DME....
Popis funkce atd, jsem napsal tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Kdyby něco napiš....

Diky moc! opet skvele vysvetleno. myslel jsem si to trošku. je to tedy vere 1.0 tohoto dilu 6 ?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#9 Příspěvek od mitch17 »

neznám všechny ročníky a jejich verze, ale dovolím si říct, že ano....
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od wiky69 »

Ta moje starsi verze se mi libi vic. Ty novy plastovy klapky se pry casto vysypou do sani. Ja mam r95 a ty nove jsou snad od 97... To je fuk. Zeptam se. Disfunkce je patrna, nebo to takove terno neni? :)
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#11 Příspěvek od mitch17 »

no čet sem tady někdy někde, že i tahle stará verze se rozsypala a dva válce to odnesly....:( jestli to máš sundaný, tak to zkontroluj... A určitě tam budeš mit humus od oleje, tak to umej, namaž...

Klapka se musí otáčet lehce....Musíš jen překonávat odpor vratný pružiny v podtlakový membráně (je to neoznačenej díl co do něj vede hadička č.8 )..

Funkci disy poznáš tak, že když auto nastartuješ, tak se klapka musí otočit o 90°... je to vlivem podtlaku ze sání.... A když motor vypneš, tak za asi 5s se klapka vrátí zpět....
poznáš to pohmatem na membráně, nemusíš nic rozebírat...

vlastní zkušenost funkce po opravě je ta, že motor nemá najednou o dost vyšší krouták , ale jde kultivovaně a dá se dřív řadit, je pružnější od spodu, takže jizda po městě je příjemnější , klidnější...a za mín benálu....

Mně disa nemakala od chvíle co sem auto koupil a ani diagnostika (co sem si pořídil z jinýho duvdou ) mi vadnej el. ventil PŘÍMO neřekla... Hlásilo mi to chybu v elektrice motoru (dycky tak 20-30km po smazání) a tak sem hledal...
Takže radím zkontrolovat, fakt to není složitý, stačí prst, odpojení konektoru, popřípadě multimetr....
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od wiky69 »

joo jako sajrajt tam byl dost... jak ten mezidil jak je tam CRANKCASE ventil tak i nahoru a dolu do sani. samotna klapka mi neprisla nejak přidřena, ale samozrejme vycistim. uvazuji i o nejakem separatoru oleje z ventildeklu at se tam ten olej furt neprasi
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#13 Příspěvek od shade741 »

Tak to pak jo, sem myslel že tím disponuje jen IS, tak nevím o čem se tenkrát na tom zahr. foru bavili nebo jestli to tam maj jinak :wink:
Odpovědět