Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
AGR/EGR
dobrej!
mám technický dotaz. dneska jsem poprvé sundal horní díl sání/paroží a pod spojenim s dolnim dilem, tam kde je vyvedeny přefuk y ventildeklu jsem našel velkou klapku. fascinován jsem sedl ke kompu a našel jsem že to má bejjt nejake AGR. kdo mi osvetlí jak a k čemu to slouzi u meho 318i r95 85kW . u nafty chapu ale tady? viz. obrazek a dílec 5
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... cuum_tube/
mám technický dotaz. dneska jsem poprvé sundal horní díl sání/paroží a pod spojenim s dolnim dilem, tam kde je vyvedeny přefuk y ventildeklu jsem našel velkou klapku. fascinován jsem sedl ke kompu a našel jsem že to má bejjt nejake AGR. kdo mi osvetlí jak a k čemu to slouzi u meho 318i r95 85kW . u nafty chapu ale tady? viz. obrazek a dílec 5
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... cuum_tube/
Kdysi sem někde četl, že to je blbůstka co se snaží snížit teplotu ve spalovacím prostoru motoru, mluvilos e tam o EGR u 318i, jestli bylo myšleno to samé pak je to toto- kvůli nějakým emisím, nefunguje to tady na princiou recyrkulace výfukových plynů. Konkrétně se tím myslím snaží snížit emise NOx- oxidy dusíku . Ale nejsem si jistej jestli si to s něčím nepletu! tady do těch eko sajrajtů moc nevidím
To celý na obrázku je ovládání disa klapky... (která je mezi horním a spodním dílem sání jak píšeš...)
mění se tím delka sání na dlouhé-při nízkých otáčkách , a krátké sání- při vyšších otáčkách...
Díl č. 5 je elektromagnetický ventil, který je řízen DME....
Popis funkce atd, jsem napsal tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Kdyby něco napiš....
mění se tím delka sání na dlouhé-při nízkých otáčkách , a krátké sání- při vyšších otáčkách...
Díl č. 5 je elektromagnetický ventil, který je řízen DME....
Popis funkce atd, jsem napsal tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Kdyby něco napiš....
mitch17 píše:To celý na obrázku je ovládání disa klapky... (která je mezi horním a spodním dílem sání jak píšeš...)
mění se tím delka sání na dlouhé-při nízkých otáčkách , a krátké sání- při vyšších otáčkách...
Díl č. 5 je elektromagnetický ventil, který je řízen DME....
Popis funkce atd, jsem napsal tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Kdyby něco napiš....
Diky moc! opet skvele vysvetleno. myslel jsem si to trošku. je to tedy vere 1.0 tohoto dilu 6 ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/
no čet sem tady někdy někde, že i tahle stará verze se rozsypala a dva válce to odnesly....
jestli to máš sundaný, tak to zkontroluj... A určitě tam budeš mit humus od oleje, tak to umej, namaž...
Klapka se musí otáčet lehce....Musíš jen překonávat odpor vratný pružiny v podtlakový membráně (je to neoznačenej díl co do něj vede hadička č.8 )..
Funkci disy poznáš tak, že když auto nastartuješ, tak se klapka musí otočit o 90°... je to vlivem podtlaku ze sání.... A když motor vypneš, tak za asi 5s se klapka vrátí zpět....
poznáš to pohmatem na membráně, nemusíš nic rozebírat...
vlastní zkušenost funkce po opravě je ta, že motor nemá najednou o dost vyšší krouták , ale jde kultivovaně a dá se dřív řadit, je pružnější od spodu, takže jizda po městě je příjemnější , klidnější...a za mín benálu....
Mně disa nemakala od chvíle co sem auto koupil a ani diagnostika (co sem si pořídil z jinýho duvdou ) mi vadnej el. ventil PŘÍMO neřekla... Hlásilo mi to chybu v elektrice motoru (dycky tak 20-30km po smazání) a tak sem hledal...
Takže radím zkontrolovat, fakt to není složitý, stačí prst, odpojení konektoru, popřípadě multimetr....

Klapka se musí otáčet lehce....Musíš jen překonávat odpor vratný pružiny v podtlakový membráně (je to neoznačenej díl co do něj vede hadička č.8 )..
Funkci disy poznáš tak, že když auto nastartuješ, tak se klapka musí otočit o 90°... je to vlivem podtlaku ze sání.... A když motor vypneš, tak za asi 5s se klapka vrátí zpět....
poznáš to pohmatem na membráně, nemusíš nic rozebírat...
vlastní zkušenost funkce po opravě je ta, že motor nemá najednou o dost vyšší krouták , ale jde kultivovaně a dá se dřív řadit, je pružnější od spodu, takže jizda po městě je příjemnější , klidnější...a za mín benálu....
Mně disa nemakala od chvíle co sem auto koupil a ani diagnostika (co sem si pořídil z jinýho duvdou ) mi vadnej el. ventil PŘÍMO neřekla... Hlásilo mi to chybu v elektrice motoru (dycky tak 20-30km po smazání) a tak sem hledal...
Takže radím zkontrolovat, fakt to není složitý, stačí prst, odpojení konektoru, popřípadě multimetr....