Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 - tuhe nepresne razeni

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#21 Příspěvek od smepet »

takze u mne to vypada na znacnou vuli spoje mezi selektorerm a pouzdrem na hrideli v prevodovce.

Koupil jsem novou objimku s pouzdrem, klinek, selektor a novou radici tycku. Podle mne v BMW udelali chybu, protoze to pouzdro v objimce na prevodovce je origo plastove a proto se tam udela rychle vule. Novy objednany dil byl nahrazen a uz ma pouzdro kovove. Vymenil jsem ted olej v prevodovce, ta seda ridka emulze co z toho vytekla nic moc, po naliti 1.6 l noveho mtf-lt3 je razeni vyrazne lepsi, hlavne za tepla, zbytek by mely vyresit nove spoje, ale je to slusna rozborka ze spoda se k tomu dostat, az to vymenim, dam vedet jaky je vysledek.
JohnyM
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 15.04.2011 00:00

#22 Příspěvek od JohnyM »

Napis prosim cislo toho inovovanyho dilu.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#23 Příspěvek od smepet »

Takze mam to za sebou, narocna zalezitost, 7 hodin prace... kdyz jsem to rozebral rikal jsem si ze to vlastne tak spatne neradilo po tom co jsem mel venku asi 80 sroubu :-) vymena tesneni pod ventilovym vikem predevcirem a 2 utrzeny srouby vepredu - zda se standardni nemoc N52B25A proti tomu nic nebylo, hehe.

1. nesel povolit vyfuk, utrhnul jsem srouby protoze byly totalne zarezly u potrubi vepredu, takze odbrouseni a odvrtani, no aspon tam mam ted novy srouby skrz, takze je ted muzu kdykoliv utrhnout znova a vymenit za nove :-)

2. vzhledem k tomu ze mam ctyrkolku, musela ven i pomocna prevodovka - rozvodovka (transfer box ) abych se k tomu razeni dostal.

Nakonec nejvetsi vule byla v kulise, v pouzdru na prevodovce a hlavne dost to litalo na zadnim domecku co drzi ten kus ve kterem je kulisa radici paky.

Mel jsem koupene nasledujici dily, viz. obrazek:

novou radicku (8),
spojovacku (12)
objimku na prevodovku + klinek (14)
2 nove pojistne matky na spojovacku ( stare muzou prasknout ) (13)

Co jsem ovsem nemel bylo to vymackane pouzdro (5) takze jsem si ho vyrobil z te stare radicky co jsem vyndal a to vymezilo vuli naprosto dokonale....

Radi to ted skvele, presne, naprosto bez vule...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od JaraX »

myslím že z toho plyne ponaučení si koupit radši automat, nebo M-DCT :)
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#25 Příspěvek od smepet »

to rozhodne.... :-)

Nejak se mi tam neprilepil obrazek toho razeni....
Přílohy
gearshift.jpg
gearshift.jpg (78.74 KiB) Zobrazeno 1445 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od JaraX »

jinak vyměna pouzder řazení ma smysl dycky, mame e36 200 najeto, řazení šlo i po 200k krásně, ale když tam byl kvalt tak šlo tak 1-2 cm pohnout řadičkou do strany a to mě sralo, dal jsem novy pouzdra a to řazení ted nema chybu, maj to vymyšleny suprově. jednu E36 jsem tu měl a tam šlo řazení tak ztuha že by mohl člověk řadit dvouma rukama nebo palicí. nakonec jsem to zvedl a tahla na kurvu rezavy, tak jsem tomu dal WDčkovou kůru a OK.
xdrive je v tom nevyhodou a je s tím jebačka, ale u non xdrive auta to bude pohoda.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#27 Příspěvek od smepet »

Nojo ja mam 168k najeto. neradilo mi to vubec za studena a to vyresil novy olej, zbytek pouzdra. ta nova objimka s kovovym pouzdrem byla tak na tesno, ze jsem to tam musel skoro nalisovat abych tam tu novou spojnicku dostal, ted se ta radicka ani nehne, je to znat ... kdo nema ctyrkolku tak to neni takova jebacka, asi nejvetsi trable bude ten vyfuk a zapeceny orezly matky u spoje vepredu.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#28 Příspěvek od smepet »

Tak ještě jedna věc. I když pouzdra jsou teď bez vule, při mrazech tam jde za studena blbe jednička, po ohrati to radi skvěle. Novy olej mtf-lt3 dle nalepkY je porad dost hustý na ty mrazy. Takže tam zkusím nalit dexron vi atf gl-4 který ma za studena byt hodně řídký a dam vědet. Gl-5 spec. pry nebrat mohl by rozezrat plastový resp. Nekovovy časti v prevodovce co jsem vyčetl.... Ma s tím někdo zkušenost ?
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#29 Příspěvek od janbrasna »

Ve Státech se na tohle místo BMW MTF dává Royal Purple Syncromax nebo Red Line DS4/6. Pomáhá to odstranit odpor řazení za studena. (Short shifter taky hodně pomoh. A vyhození CDV.)

V Česku jsem našel ze zajímavých jen http://www.millersoils.cz/121--ep-75w80-gl5.html a to je GL5, takže si taky počkam jestli o tom GL4 vs. GL5 neví někdo víc.

(Jenom teda pokud někdo půjdete do nonBMW náplně, tak se pak musí měnit častějš. Řadí výrazně líp, ale rychlejš degraduje. BMW náplně jsou sice nic extra jako nový, ale jsou nesmrtelný hodně dlouhou dobu…)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#30 Příspěvek od BudVlad »

V převodovce mám Royal Purple, koupil jsem to od monkfishperformance na ebay.uk. Má tam napsáno že posílá jen do UK, ale když se mu napíše tak to pošle. Mám short shift, CDV jsem také vyndal a s řazením nemám problém ani v zimě. Jetě tam budu dávat selektor od UUC, ale teď se mi nechce lézt pod auto.
Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#31 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

taky jsem menil na M3 e36 a na 6MT u 525d jsem dal kratsi paku a vymenil ty drobne plasty, bylo to pak jak nove u obojiho, doporucuju... nejaky olej nic nevyresi...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#32 Příspěvek od janbrasna »

Pokud se nebudete bát že to jsou Rumuni, tak jsem našel jeden další shop v EU co má jak Royal Purple Synchromax, tak Red Line D4 ATF: http://syntheticoil-europe.eu/20-mtf-lt-2

Jinak když se tak koukam na specifikace, tak (u mě) do manuální převodovky musí něco ála GL4 70W80, kdežto do diffu prozměnu GL5 75W90 — dívam se na to dobře? (A to tak že by GL5 v převodovce nemělo co dělat, a stejně tak obráceně GL4 v diffu…)
Odpovědět