Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 runflat??
Jak to tady ctu s rozmery si tu moc nikdo hlavu nelame. Prosim muzete mi poradit ? Mam ted nove E91 325xi a ve velkem technicaku mam nejmensi rozmer 225/45 R17 a pak 18", 19" 255 a dalsi silenosti - auto je urceno pro runflat podle ETK.
Na aute mam ted zimni 215/45 R17 coz ani neni ve velkem TP takovy rozmer. Potrebuji na technickou, je mozne ze mne vyhodi ??
Idealne bych bral na zimu SAVY S3+ 205/55 R16, ale zase se bojim ze mne s tim vyrazi na technicke....
Mate s tim nekdo zkusenosti ?
Moc moc diky za radu. lepim to sem, pac se mi nechce zakladat nove tema
Na aute mam ted zimni 215/45 R17 coz ani neni ve velkem TP takovy rozmer. Potrebuji na technickou, je mozne ze mne vyhodi ??
Idealne bych bral na zimu SAVY S3+ 205/55 R16, ale zase se bojim ze mne s tim vyrazi na technicke....
Mate s tim nekdo zkusenosti ?
Moc moc diky za radu. lepim to sem, pac se mi nechce zakladat nove tema
já měl taky RFT Bridgestone potenza RE50 225/35R19 255/30R19 a jídza po dlažebních kostkách děsná, vždycky zpomalit a brzdit auta za mnou:) Jak už tu někdo psal, mají asi tu výhodu toho nakopnutí, protože já 2x vybral vyfrézovanou silnici v cca 70kmh ( označenou jen jako pozor hrboly ) a jediný co se stalo, že byly kopnutý disky, na pneu nic...Ted jsem vyměnil zatím zadní za Continental contisport 5P ( ne RFT ). Už jen pro to, že jsou zhruba o 40% levnější než RFT a hlavně, jelikož mám lakované disky na černo a RFT je šílenost sundavat navíc na profilu 30, tak jsem zvolil ne RFT. Jinak koupil jsem si jen sprej, není třeba žádný kompresor, nafoukne to i kolo.
http://www.slime-czech.cz/product/defek ... 0-6-l.html
http://www.slime-czech.cz/product/defek ... 0-6-l.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: pon 05.05.2008 00:00
- Bydliště: Vrbová Lhota E90 320i
sempet: z normální technické tě vyhodí určitě. Mě prudili i kvůli jinému ET a to jsem měl gumy v pořádku.
Rozměr pneu neřeší jen STK, ale i pojišťovny a to i v případě že jsi poškozený, (mi rozbilo jiné auto světlo a první věc co pojišťováka zajímala byla shoda rozměru pneu s techničákem i když souvislost s nehodou byla zjevně nulová).
Možnosti:
na STK někoho uplať pár stovek v techničáku to spraví
nech si zapsat do TP jiné (menší) rozměry
na STK si pujč kola od někoho jiného
Rozměr pneu neřeší jen STK, ale i pojišťovny a to i v případě že jsi poškozený, (mi rozbilo jiné auto světlo a první věc co pojišťováka zajímala byla shoda rozměru pneu s techničákem i když souvislost s nehodou byla zjevně nulová).
Možnosti:
na STK někoho uplať pár stovek v techničáku to spraví
nech si zapsat do TP jiné (menší) rozměry
na STK si pujč kola od někoho jiného
Bambus_m5 píše:sempet: z normální technické tě vyhodí určitě. Mě prudili i kvůli jinému ET a to jsem měl gumy v pořádku.
Rozměr pneu neřeší jen STK, ale i pojišťovny a to i v případě že jsi poškozený, (mi rozbilo jiné auto světlo a první věc co pojišťováka zajímala byla shoda rozměru pneu s techničákem i když souvislost s nehodou byla zjevně nulová).
Možnosti:
na STK někoho uplať pár stovek v techničáku to spraví
nech si zapsat do TP jiné (menší) rozměry
na STK si pujč kola od někoho jiného
Tak vyreseno.
Problem je, na 325xdrive Touring nejde dat ocelove kolo ackoliv KFZ to dela 16" 205/55 R16 ale v homologaci je uvedeno ze to neni pro kombi.
Navic v ALCAR mi rekli, ze do technickeho prukaze nejde zapsat ocelove kolo, pokud tam jiz ten rozmer rafku neni.
V BMW mi rekli, ze na to moje auto jdou pouze dat lita kola protoze je to kombik a ctyrkolka. A protoze mam original lita kola pro runflat, mel bych tam dat runflat. Rikal, ze tim ze maji malou nabehovou hranu disku, aby presto ten tvrdej bok runflat sel dat, stava se a neni to uplne ojedinele, ze kdyz si na ty disky daji lidi pneumatiky normalni, v zacatce pri vysoke rychlosti a kombinaci dira/hrbol se ta guma muze svliknout. Asi je to extrem, ale riskovat to nebudu.
Takze zimni holt runflat 225/45 R 17 s pripojistenim

[quote="Bambus_m5"]sempet: z normální technické tě vyhodí určitě. Mě prudili i kvůli jinému ET a to jsem měl gumy v pořádku.
Rozměr pneu neřeší jen STK, ale i pojišťovny a to i v případě že jsi poškozený, (mi rozbilo jiné auto světlo a první věc co pojišťováka zajímala byla shoda rozměru pneu s techničákem i když souvislost s nehodou byla zjevně nulová).
A jak to dopadlo s tim pojišťovákem? Uznal nakonec náhradu škody? Také mám větší rozměry pneu, než mám zapsáno v TP...
Rozměr pneu neřeší jen STK, ale i pojišťovny a to i v případě že jsi poškozený, (mi rozbilo jiné auto světlo a první věc co pojišťováka zajímala byla shoda rozměru pneu s techničákem i když souvislost s nehodou byla zjevně nulová).
A jak to dopadlo s tim pojišťovákem? Uznal nakonec náhradu škody? Také mám větší rozměry pneu, než mám zapsáno v TP...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: pon 05.05.2008 00:00
- Bydliště: Vrbová Lhota E90 320i
Škoda byla na jiném autě. Tam byly gumy v pořádku. I když bylo u rozměru pneu který byl na autě uvedeno v techničáku, že jej lze použít jen s kotouči do učitého průměru. Já jsem tuto podmínku sice nesplňoval, ale až tak do detailů to likvidátor nezkoumal. Věřím ale, že kdybych způsobil větší škodu já, tak ho to zajímat bude.
BudVlad píše:Je to blbost co ti řekli v BMW. Kdyby jsi se podíval na diskuse na webu, zjistil by jsi že se ranfletů zbavuje skoro každý a ještě nikdo problém neměl. I v časopise BMWCar radí zbavit se runfletů.
BTW: Na M3 BMW runflety nedávají, mají k tomu asi důvod.
No zbavuje to jsem zaregistroval, ale lepsi dat na jina lita kola urcena pro normalni pneu ne ?
xyron píše:8Ouž jsi někdy viděl litá kola určená jen pro RTF a litá kola určená jen pro normální pneu ???
No nevidel, ale i v priruce k E90 je uvedeno, ze kola maji rafek uzpusobeny pro RFL . Tak nevim, sorry, jsem v tom lama, auto mam tejden, mam jet na technickou a na aute mam 215/45 R17, jedna guma s bouli a vim ze mne vyhodi. . No tak jsem koupil co jsem mel v TP a pro jistotu runflaty. To s tim zouvanim normalnich je zrejme asi extrem, ale ten ukecanej chlap v nahradnich dilech u Bychla rikal ze uz se to stalo i kdyz asi 98.7 % pripadu se to nestane. Tak jsem se vydesil a koupil co koupil.....
Tak hlavně už k Bychlovi nejezdi...Slyšel jsem na něj už stížností dost. Zkusil jsem Invelt a taky nic moc. Teď mi dělá servis známej, má dost velkou slevu na origo díly z německa a mýmu auto se věnuje rozhodně víc, než v Inveltu kde se ani neobtěžovali mi zjistit, že mám setrvák v hajzlu...
Nebo mi vynulovat servis na BC po výměne oleje a ostatních věcí...
Nebo mi vynulovat servis na BC po výměne oleje a ostatních věcí...
smepet píše: i v priruce k E90 je uvedeno, ze kola maji rafek uzpusobeny pro RFL . ..
V příručce k E92 nic takového není. V sekci Správné ráfky a pneumatiky jen doporučují použít ráfků a pneumatik, které společnost BMW schválila pro daný typ vozu, jinak může dojít ke kontaktu s karosérií a ovlivnit funkci systémy jako ABS a DSC. To se vztahuje na rozměry a ne na runflat. Pochybuji, že u E90 je to jinak.

Nejsem žádný kovaný odborník, mám E90 dva měsíce, ale pokud se týká pneumatik runflat, tak sice nedám na řeči u továrních prodejen BMW, ale roky kupuju hliníky a pneu v prodejně specializující se na doplňky, skoro všichni kluci co tam jsou mají BMW. Když jsem s předstihem plánoval na jaro nákup nových pneumatik 225/45/17 tak dostávali inkfart, když jsem chtěl koupit něco jinýnýho než runflat. Znáím je roky a tak jim v žáfdném případě nejde o větší cenu gum. Nemyslím si, že by BMW doporučovalo tyto pneumatiky bezdůvodně. Když čtu vašd názory tak jsem z toho jelen, srnec a daněk dohromady



To že mají BMW nic neznamená, jde taky o typ. Na 3er s m-packetovym podvozekm to na RFT jaksi nejde. Jak už někdo psal "Je to jako sjíždět sjezdovku holym zadkem v létě". Každý ať si to zkusí sám, co mu vyhovuje nejlíp. Jinak oprava normalní gumy a odtah vyjde asi levněji, než kupovat novou RFT gumu po dojezdu.